Psoriasis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 17:31

Oke idd heb nu erg veel stress, maar dan nog, waarom is er nou geen medicijn tegen Psoriasses, ik word er helemaal gestoord van.
GRMBL!
Iemand ervaring met middelen die wel werken??
Loop nu bij het ziekenhuis ervoor, maar heb er niets aan Verdrietig
Groetjes
Laatst bijgewerkt door Justy op 05-10-06 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typefout uit titel

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Re: Psoriasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:42

hopelijk groei je er toch nog overheen...
na alle smeersels van dokters enzo hielp bij mij de ouwerwetse lanoline het beste...potten zijn erdoor gegaan!!
toen ik een jaar of 21 was heb ik een hele slechte winter gehad,zat er toen helemaal doorheen,alles was kapot.
ik ben de zomer ingegaan en alles genas weer mooi.
omdat ik gestopt was met alle cortison creme had ik die zomer ook geen witte plekken op mijn huid meer.
na die zomer is het op een of andere manier nooit meer terug gekomen...
ik ben toen gaan smeren met vichy wat je bij de apotheek kan kopen.
(dagcreme,oogcreme en bodylotion)
in de winter is mijn huid wel wat droog op de bekende plekken,maar die smeer ik dan voor ik ga slapen in met lanoline.
hopelijk helpt het je een beetje

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: Psoriasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:40

Ik ken het helemaal!! ik zit er ook mee Boos! mijn handen zijn rood, knieen, ellebogen, en hielen tis vreselijk en ik schaam me dood. In de zomer gaat het netjes weg, dan loop ik ook gewoon in korte broeken.. Maar nu in de winter vind het niets..

Maar die lanoline heb ik nog nooit van gehoord! heb nu Skinsolv bij de drogist te halen, werkte in het begin wel goed nu alleen weer minder. Zeker dat ik dat ga proberen! ook bij de dogiste te halen?? Verder doe ik ook niets meer met hormonen erin, krijg er ook teveel witte plekken van...

Heb ook verschillende dingen geprobeert, paardenmelk, UV-A stralen enz. Nou ja we gaan maar gewoon verder, moet nog 21 worden dus wie weet!

Groetjes Rianne

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Re: Psoriasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 23:23

lanoline is wolvet en kan je bij de apotheek kopen (er zijn ook produkten waar het in verwerkt zit,maar je moet de zuivere lanoline hebben van dokter zwaab.)
als je last hebt van je hielen en handen is het makkelijk om er een dikke laag op aan te brengen en dan katoenen sokken erover aan te doen...charming Haha!
verder de plekken goed insmeren en voor de nacht evt afdekken met een gaasje ivm vlekken

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: Psoriasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:13

ÓK dank je wel! Ik was net bij de body shop, vraag ik ernaar, staat die caasiere toch verbaast te kijken Clown , dus toen dacht ik vraag het eerst wel even aan jou Knipoog bedankt ga het zo snel mogelijk halen... en kijken of het werkt..

SONY

Berichten: 2141
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Regio Rijnmond

Re: Psoriasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:16

ik heb het ook, vanaf mijn 2de, zat er vroeger helemaal onder, achter oren, hoofdhuid, echt alles, nu beperkt het zich tot mijn knieeen, onderbenen, ellebogen en wat vlekjes op de arm en een huid die om het minste en geringste al in de stress schiet. Zwaar irritand want ik voel me daardoor dus wel onzeker. Bijvoorbeeld als je gaat zwemmen ofzo. heb alles gehad diverse malen lichtherapie, duizenden creme's en zalven etc. etc. heb ooit evidence van yves rocher gehad daardoor werden de plekken wel mooi egaal, alleen is zo'n flesje bodylotion bijna 40 euro en is die binnen een week op. Word dus niks. De plekken zijn nog nooit helemaal weg geweest en er blijven altijd grote witte pigment vlekken achter.... gewoon zwaar K L O T E dus...

Als je uit gaat, nooit een rokje aan, niet zwemmen, geen korte broeken, als je iemand leuk vind toch maar weer vertellen wat je hebt, en dan hoor je vervolgens nooit meer wat... heel subtiel, niet dus.
Vroeger maakte ik me er niet zo druk om, maar nu erger ik me groen en geel aan die rotvlekken. En dan vragen ze steeds in het ziekenhuis wil je rover praten met lotgenoten, nee, nee, nee, weet je het zeker, ja... en maar blijven vragen.. dus ga overstag ok, 1 keer dan. allemaal oude mensen, depressief, zelfmedelijden etc. heb je dus niks aan...

Zit nog steeds te wachten op het ultieme wondermiddel....

heb paardenmelk geprobeerd, UV therapie etc. etc. etc. niks werkt, het enigste wat je te horen krijgt leer er maar mee leven en thats it....

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Psoriasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:14

Mijn moeder heeft het ook, en die gaat nu onder de PUVA (lichttherapie) en dat helpt wel goed, maar ze moet dan wel 3x per week naar het ziekenhuis...

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Re: Psoriasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:22

ik heb t jaaaaren gehad en gebruikte altijd teershampo maar ben er al ruim 13 jaar avnaf, eigenlijk vanaf t moment dat ik in portugal ging wonen ging t snel weg, is ook nooit meer terug gekomen!

Nickeltje

Berichten: 28257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Psoriasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:27

Ze vertellen ons (bij geneeskunde) dat de therapie met visjes die je huid schoon eten misschien wel iets is voor de toekomst.
Je houdt een aquarium met een paar van deze visjes en je gaat ongeveer 2 keer per week met deze visjes in bad, ze eten alle plekken schoon (is totaal niet pijnlijk) en dan ben je als het goed is van die nare plekken af. Er zijn zelfs een paar verzekeraars die deze visjes vergoeden...

DTLL

Berichten: 1305
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Psoriasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:28

MOHGirl schreef:
Oke idd heb nu erg veel stress, maar dan nog, waarom is er nou geen medicijn tegen Psoriasses, ik word er helemaal gestoord van.
GRMBL!
Iemand ervaring met middelen die wel werken??
Loop nu bij het ziekenhuis ervoor, maar heb er niets aan Verdrietig
Groetjes


Het drinken van paardenmelk werkt erg goed,....

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Psoriasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:32

Iemand die ik ken heeft het ook, zij is naar het ziekenhuis gegaan en heeft nu erg goede zalf. Lachen Weet niet hoe het heet.

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Re: Psoriasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:40

dessie schreef:
Iemand die ik ken heeft het ook, zij is naar het ziekenhuis gegaan en heeft nu erg goede zalf. Lachen Weet niet hoe het heet.


waarschijnlijk is dat een creme met cortisonen (hormonen) erin.
het werkt ook wel,maar je krijgt er erg lelijke witte plekken van....anderen zeggen dan heel subtiel;ja,maar dat maakt toch niet uit,het gaat er toch van over????

ik vond die witte plekken wel erg!

gelukkig ben ik erover heen gegeroeid,ondanks dat het geen zekerheid voor de toekomst geeft dat ik het niet meer zal krijgen.

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Psoriasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:42

Ik heb er ook wel flink last van de laatste tijd, goed vervelend in ieder geval. Ik probeer gewoon de rust te vinden in mezelf (best moeilijk) en niet te krabben. Als ik jeuk heb, probeer ik aan iets anders te denken. Overdag gaat me dit goed af, maar 's nachts gaat het minder, dan krab ik mezelf helemaal te pletter in mijn slaap...

haffiefreak

Berichten: 1667
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Psoriasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:47

Ik heb het dus ook
'gelukkig' alleen op de hoofdhuid wat ook vervelend is omdat ik best dun haar heb. Heb daarvoor ook al allerlei shampoo's en zelfjes geprobeerd En heb 11 november een afspraak in het ziekenhuis

Maar ik was wel benieuwd hoe bij jullie paardenmelk (en dan geen capsules) hielp en waar je het kunt kopen/bestellen en de prijs ervan

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Psoriasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:51

Ik heb ook Psoriasis, alles van de dokter heeft het bij mij alleen maar verergerd! ook ben ik eens naar de dermatoloog geweest, die mij Puva aanraadde. Dat heb ik gelukkig nooit gedaan, want zo best lijkt me al die troep niet voor je huid.

Op het moment gebruik ik Emoe olie, creme en shampoo. En is het op mijn handen alweer bijna genezen Lachen Ook op mijn hoofd gaat het heel erg goed. Hiervoor heb ik zalf gehad van Alfons Ven, wat ook op mijn hoofd erg goed hielp.

Psoriasis komt vaak door stress, als je je leventjes gewoon doorleeft, en er allemaal troep op smeert, zal het imo nooit overgaan. Zoek uit waarvan het komt, en haal dat uit je leven of verminder het. Dan een zalf die het ondersteunt, en je bent al een heel eind op weg Ja

Site van de emoezalf: http://www.emucare.com
Site van Alfons Ven: http://www.alfonsven.com/new_page_7.htm

[Edit] Bij Alfons Ven gebruik ik ook de shampoo afwisselend met die van emucare.com. Werkt heel fijn, de zalf die ik op mijn hoofd smeerde was Berberiszalf.

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: Psoriasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:51

Hanneke84 schreef:
Ik heb ook Psoriasis, alles van de dokter heeft het bij mij alleen maar verergerd! ook ben ik eens naar de dermatoloog geweest, die mij Puva aanraadde. Dat heb ik gelukkig nooit gedaan, want zo best lijkt me al die troep niet voor je huid.

Op het moment gebruik ik Emoe olie, creme en shampoo. En is het op mijn handen alweer bijna genezen Lachen Ook op mijn hoofd gaat het heel erg goed. Hiervoor heb ik zalf gehad van Alfons Ven, wat ook op mijn hoofd erg goed hielp.

Psoriasis komt vaak door stress, als je je leventjes gewoon doorleeft, en er allemaal troep op smeert, zal het imo nooit overgaan. Zoek uit waarvan het komt, en haal dat uit je leven of verminder het. Dan een zalf die het ondersteunt, en je bent al een heel eind op weg Ja

Site van de emoezalf: http://www.emucare.com
Site van Alfons Ven: http://www.alfonsven.com/new_page_7.htm

[Edit] Bij Alfons Ven gebruik ik ook de shampoo afwisselend met die van emucare.com. Werkt heel fijn, de zalf die ik op mijn hoofd smeerde was Berberiszalf.


Klinkt erg goed! Bij mij is het niet zo erg maar de plekjes die ik heb zijn wel rood Boos! Heb vanmiddag de apotheek gebeld voor die lanoline, alleen dit is veel minder sterk dan de zalf die ik nu heb (Silkis & Skinsolv) waarschijnlijk maakt dat dus niets uit. Due emucare klinkt goed! ik ga meteen kijken waar je het kan halen! Je kan er maar vanaf wezen toch??? Vork

Bienotje

Berichten: 10875
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Psoriasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:00

Heb het in heel lichte vorm op handen en voeten. Soms komt dat ineens weer opzetten, maar gelukkig nu al een tijdje weg.

Bij de beginselen gebruik ik altijd calendulan creme. Meestal is het daarmee wel rustig te houden,. als het dan echt doorzet gebruik ik die skinsolve (wel regelmatig smeren, in het begin lijkt het te verergeren maar valt achteraf wel mee altijd). Van de zomer met het warme weer heb ik toch maar weer eens de dokter gebeld voor een recept. De jeuk en alles was niet meer uit te houden. Gelukkig was het na even cortisonen creme gebruiken weer verminderd en kon ik snel weer over op de calendulan creme.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:11

Die Silkis & Skinsolv wat is dat precies?
Ik kon niets vinden op internet of dat nu een hormoon creme is of niet? Niet dat ik zoveel behoefte heb om het te gebruiken, maar ik ben wel erg nieuwschierig Lachen Het schijnt nieuw te zijn toch?

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:14

Hanneke84 schreef:
Die Silkis & Skinsolv wat is dat precies?
Ik kon niets vinden op internet of dat nu een hormoon creme is of niet? Niet dat ik zoveel behoefte heb om het te gebruiken, maar ik ben wel erg nieuwschierig Lachen Het schijnt nieuw te zijn toch?


Het is allebei geen hormonenzalf; daar wil ik proberen vanaf te blijven. Skinsolv is op zuurstof basis, gewoon bij de drogist te koop. En silkis heb je nodig op recept van de huisarts. Ook geen hormonen zalf maar geen idee op wat voor basis..

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:19

Oh dat is wel fijn zeg, dat ze beide geen hormoonzalven zijn. Weer wat geleerd Lachen Dankjewel voor de info, wellicht hebben anderen er ook wat aan.

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:09

Ik probeer ook van de hormoongoedjes af te blijven, vind ik gewoon geen fijn idee. Ik heb het nu een jaar of tien, voornamelijk op mijn hoofdhuid en verder wat plekjes op mijn ellebogen en de rest van mijn lichaam. Ik weethet nu redelijk onder controle te houden met simpele uiercreme van de super de boer/aldi Lachen

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 14:15

Fijn dat je dat helpt WendyBZ, ik ben dat er idd ook nog vergeten bij te zetten. Ik smeer een paar keer per dag met de emucare, en de rest onderhoud ik het met uiercreme van de c1000 dan Knipoog Al heb ik het idee dat mijn huid er wel dunner van geworden is?

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:10

nou heb vanmiddag de emucare binnen gekregen en ik ben benieuwd! Hoeveel keer per dag smeer jij? Ik houd me handen ook nog soepel met creme van niveau, anders slaat het helemaal droog en orrd uit vreselijk... As zaterdag ga ik naar florida, schijnt de zon, dus hoop er weer een beetje vanaf te raken..

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:19

ooh ik ken het ook maar al te goed! wou dat ik er overheen was gegroeit, maar helaas.
ga binnen kort maar weer eens naar de doker,omdat op me hoofd nu wel erger aan het worden is.
iemand daar nog tips voor?
gr

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Psoriasis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:55

Lichttherapie en de dode zee werkt goed voor deze huidaandoening Knipoog