Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:03

Zo, ik zou echt niet kunnen leven op 1 glas cola. Ben een echte natnek wat dat betreft.

Het valt me trouwens op dat sommige mensen in dit topic, praten over mensen die geen water drinken alsof ze net zoiets als rokers zijn Clown

Nicky_

Berichten: 3745
Geregistreerd: 22-12-04

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:04

Echt alleen water drink ik alleen op het werk.
Aangezien we maar 1 blikje mogen pakken Nagelbijten / Gniffelen

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:25

ik drink nooit water, vind het echt vies.

8Eveline

Berichten: 3222
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 18:55

Vork Ah medestanders, de hele dag zie ik overal mensen slepen met van die pokke spa flesjes. En dan maar raar kijken als ik aankom met me pakje dubbelfriss ofzo iets. Ik kan het wel drinken water alleen een glas nee dankje heb toch liever wat anders.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:40

Ik drink alleen maar water.
Nooit frisdrank, vruchtensap, koffie, thee, melk. Alleen maar water.

Gezond, goedkoop, lekker, altijd voorhanden. Sigaar
Minstens anderhalve liter per dag, meestal 2 liter.
Het enige andere wat ik wel eens drink is kruidenbouillon. Het is niet dat ik al het andere niet lust, maar drink gewoon liever water.

Manou

Berichten: 3378
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:01

Ik drink heel graag water.
Ook als ik uit ga of naar een cafe drink ik graag spa rood (of welk merk ze daar hebben) Soms ook wel frisdrank, maar spa/water lest mijn dorst beter. En ik vind het een groot voordeel dat er geen calorieën in zitten.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:21

Ik drink het nu wel, maar het is kraanwater, ik denk dat als ik zeg doe maar bronwater, dat ik zelf alles moet kopen. Maargoed ik probeer zoiezo 6 glazen water te drinken, ook al ben ik er niet dol op!

Het voert de afvalstoffen sneller af waardoor je huid er ook beter van wordt. Maarja met kraanwater schijnt het nog niet veel uit te maken...

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:41

Oké nu ga ik een leuk antwoord geven.
Ik moet altijd kotsen van gewoon water.
Ik drink het alleen als ik echt geen drinken heb en er alleen maar water is.
En dan drink ik meestal nog niks.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 23:02

Ik vind geen water drinken bijna net zo ongezond als roken Haha! Water heb je nodig om je lijf aan de praat te houden. Zonder water kan je lichaam de afvalstoffen niet afvoeren, kunnen je nieren het niet verwerken. Dus word je net als van roken, binnenin een toxic waste-bron Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 23:06

Citaat:
Wat moet je drinken
Er is geen beter drank dan water van goede kwaliteit. Het genot van een glas koel, zuiver water als je het warm hebt en dorst hebt,doet voor niets anders onder.

Hoeveel water heeft een mens dagelijks nodig?

De dagelijkse behoefte aan water wordt voor het grootste gedeelte vervuld door te drinken . Men moet dagelijks minimaal tussen de 1,5 en 2 liter water drinken. Voedsel dat een hoog vochtgehalte heeft, draagt ook bij aan het op peil houden van de hoeveelheid water in het lichaam.
Het is meestal zo dat de hoeveelheid water die men drinkt bepaalt wordt door onze gewoontes en niet onze dorst.
Wanneer je dorst hebt, wijst dat er doorgaans op dat je niet genoeg water hebt gedronken.

Waarom moeten we zoveel water drinken?

Water is op zuurstof na de belangrijkste substantie voor de menselijke gezondheid.. Water vormt de basis van alle biologische processen in het menselijk lichaam. Water is vooral belangrijk voor het spijsverteringstelsel, omdat het bijdraagt aan de constante bevoorrading en export van producten en substanties.
Water zorgt ook voor de warmteregulatie in ons lichaam. Voor mensen is het van levensbelang dat de lichaamstemperatuur op een standaardniveau blijft. Daarom moet men bijvoorbeeld zoveel water drinken als men koorts heeft. Water neemt warmte op en voert het door te zweten af.
Gulden regel:
Drink voldoende water! Geef je lichaam wat het nodig heeft: WATER!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Wanneer je dorst hebt, wijst dat er doorgaans op dat je niet genoeg water hebt gedronken.Wanneer het lichaam water uitscheidt, geven de speekselklieren in de mond minder speeksel af. Hierdoor wordt de mond droger. Deze droogheid van de mond wordt ervaren als dorst.

Beste drank
Er is geen betere drank dan water van goede kwaliteit. Het genot van een glas koel, zuiver water als je het warm hebt en dorst hebt, doet voor niets anders onder.Een van de voornaamste aspecten van het herstellingsvermogen van het lichaam is het filtreren van het bloed, een functie die vooral door de nieren wordt vervuld. Die zuiveringsinstallatie kan alleen doelmatig functioneren als er voldoende water door stroomt om die afvalstoffen af te voeren.Drinken

De nieren
Uw nieren kunnen niet naar behoren functioneren zonder voldoende water. Wanneer nieren niet goed functioneren, worden vele schadelijke stoffen in de lever opgeslagen. De functie van de lever is ook om opgeslagen vetten om te zetten in bruikbare energie. Indien de lever een deel van het werk van de nieren moet overnemen, werkt deze niet op 100% capaciteit, zodat opgeslagen vetten opgeslagen blijven en dus een oorzaak van te dik worden .
Als u voldoende water drinkt, zal in je lichaam niet opstapelen, schadelijke stoffen en vetten.

Als je te weinig water drinkt
We drinken gewoon te weinig water, hoe vaak we ook gehoord hebben hoe belangrijk het is om wel genoeg te drinken. Ons lichaam bestaat voor ongeveer 75 procent uit water. Als we dit percentage ook maar met 2 procent naar beneden zouden brengen, zouden we uitdrogen.
Als we te weinig water drinken kunnen we één of meerdere kwalen krijgen.

* Vermoeidheid * Trage stofwisseling
* Slechte bloedcirculatie * Slechte weerstand
* Infectie aan de urinewegen * Opeenhoping van gifstoffen
* Hoge bloeddruk * Trage denkprocessen
* Hoofdpijn * Stress
* Pijnlijke gewrichten * Gewichtstoename
* Rugpijn * Maag- en darmstoornissen
* Infecties aan de urinewegen

Deze kwalen worden allemaal veroorzaakt door uitdroging.
Als je een van deze symptomen bij jezelf herkent of misschien wel meerdere, dan volstaat het om dagelijks voldoende water te drinken.

Goed om te weten
Wees matig met koffie, thee en alcohol. Deze dranken zetten de nieren aan tot een grotere urineproductie en leiden zo tot vochtverlies. Zowel frisdranken als alcoholbevattende dranken zoals bier en wijn bevatten veel calorieën. Wist je dat één liter frisdrank ongeveer 20 klontjes suiker bevat?
(Bron: http://www.gezond-vitaal.nl/Drinken.html)

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 23:10

ik dronk ook zelde water maar sinds een maandje of wat drink ik heel veel water zelfs in de pauzes op school.

ZitAa

Berichten: 1076
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: Monkeytown

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:35

Ik denk nu ik erover nadenk helemaal geen water, ik vind het niet lekker en neem liever wat anders te drinken, alleen op vakantie neem ik wel is water, maar dan alleen als er niets anders is Tong uitsteken

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:37

Ik drink ook weinig water, ik hou meer van fruitsapjes van versgeperst fruit en limonade enzo, gelukkig krijg je op die manier ook de nodige vocht binnen.

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:38

Ik drink geen water al jaren niet meer, wel limonade, maar ik word er misselijk van omdat ik dan geen smaak in me mond heb.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:41

Ik drink alleen spawater kreaan water smaak toch anders en vind ik niet lekker (plus we hebben altijd spa in huis)

roxiie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:42

Ik drink nooit alleen "puur" water, dat vind ik toch wel zo vies en smaak loos..

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:47

Kraanwater, spawater, water met ijsblokjes en een citroentje, heet water met een citroentje, heet water met kruidenthee, water tegen de kater, bij het eten, na het ontbijt, na het paardrijden, na het fietsen, in de trein, in de stad... de hele dag heb ik een fles water bij me. En 's nachts staat 'ie naast mijn bed...

Anoniem

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:52

Laura schreef:
Ik vind geen water drinken bijna net zo ongezond als roken Haha! Water heb je nodig om je lijf aan de praat te houden. Zonder water kan je lichaam de afvalstoffen niet afvoeren, kunnen je nieren het niet verwerken. Dus word je net als van roken, binnenin een toxic waste-bron Haha!

Het lichaam kan ook wel water uit andere dranken halen hoor.
Maar ik ben het met je eens dat water gezonder is!
Ik neem naar school altijd een flesje water mee, thuis drink ik meestal appelsap. Behalve als ik erge dorst heb, na het sporten bijvoorbeeld, dan neem ik water. Lest de dorst beter.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:47

Je lichaam haalt idd vocht uit andere dranken, maar dit moet dan eerst weer gefiltreerd worden, wat weer extra energie vraagt ... Bovendien gebeurt de filtering dan nooit perfect en kunnen je nieren en zo niet werken op zuiver water... Ieder zijn keus natuurlijk, maar ik zou echt misselijk worden van een hele dag frisdrank...

Anoniem

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:41

@Laura: Idd, je lichaam heeft !vocht! nodig om te werken. Dus dat hoeft niet per se water te zijn. Vocht kan het lichaam net zo goed uit vruchtensappen of limonades halen. Je lichaam heeft per dag een aantal hoeveelheid vocht nodig en als je niet aan die hoeveelheid komt kan het schadelijke gevolgen hebben. Dan ben je bijna net zo slecht bezig als rokers.

Water drink ik wel eens op school als mijn flesje op is en ik heb dorst, voor de rest drink ik alleen maar water met siroop erdoorheen. Vind het wel grappig dat er hier mensen komen die water echt vies vinden. Wat is er dan vies aan? Het smaakt toch eigenlijk praktisch naar niks?

Britt

Berichten: 18897
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:43

Water opzich is vies, gelukkig is het grote onzin dat je per dag 2 liter water moet drinken! Stond laatst nog een flink artikel over in de quest.
Ik drink voor de rest wel veel, maar eigenlijk nooit water opzich, alleen soms bij het eten..

vrijalover

Berichten: 2455
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: hoogeveen

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:10

roxiie schreef:
Ik drink nooit alleen "puur" water, dat vind ik toch wel zo vies en smaak loos..


Moet je aan wennen Knipoog Dronk ik eerst ook nooit gewoon water, maar nu super veel!! Gezond en lekker! Ja

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:18

BrittKitt schreef:
Water opzich is vies, gelukkig is het grote onzin dat je per dag 2 liter water moet drinken! Stond laatst nog een flink artikel over in de quest.
Ik drink voor de rest wel veel, maar eigenlijk nooit water opzich, alleen soms bij het eten..


2 liter is mss wel veel, veel hangt ook af van je activatieniveau, de temperatuur, je grootte en gewicht, eventuele aandoeningen enz.

Toch moet je bedenken dat als je je lichaam maar blijft volpompen met brol (en geloof me, frisdranken zijn brol) dat daar iig iets ongezond aan gaat zijn.

Oja, en aan alle frisdrankdrinkers: weet dat je zit met een heuse suikerverslaving. Eet en drink maar eens een dag of 2 niks suiker, de kans is groot dat je megakoppijn krijgt, lastig humer, enz.

Ik begrijp echt niet hoe je een lekker fris glas water niet lekker kunt vinden.

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:46

Water kan 'lekker' zijn, als je héle erge dorst heb of je heel erg hebt ingespannen. Maar voor de rest hoeft het echt niet, ik vind het gewoon goor. (Vooral als je geen héle erge dorst hebt, dan ga ik kokhalzen Scheve mond)

Ik ben trouwens zoiezo geen natnek, ik drink dan ook veel te weinig, ik kom bij lange na niet aan de 1,5 liter. Nog niet eens 1 liter.. Maar ik neem nooit de tijd niet om iets te gaan drinken, of ik loop naar de ijskast & dan ben ik er en dan denk ik; Juist, niets lekkers, hmm ik heb ook geen dorst meer.. Bloos

Pasamba
Berichten: 17692
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Friesland

Re: Zijn er eigenlijk mensen die géén water drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:08

Voor mij hetzelfde als hierboven. Ik neem mezelf wel eens voor om meer water te gaan drinken maar ik vergeet altijd dat er water is omdat dat als ik drinken wil hebben ik gelijk in de koelkast kijk, en dan ook meteen naar de frisdrank grijp Tong uitsteken