pols overbelast, gips?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:04

GimGirl schreef:


Mijn linkerpols (die dus ook overbelast is) knakt ook nog steeds zo vreemd....
Maar laatste tijd doet hij niet zo zeer meer, ik voel het aan komen en dan knak ik hem even goed en die oefeningen er bij en dan gaat het ook wel weer Koe


Mijne kraakt aan een stuk door... Kan je niks aan doen... hoe raar je ook doet. Alsie eens knakt doet het erge pijn Verward Erg vervelend... Zal er binnenkort ook mee naar de HA.

Henzz

Berichten: 1853
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Bladel

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:27

Ik ga volgende week ook eens naar de huisarts voor mijn linkerpols. Heb net al op internet zitten zoeken en lezen over RSI, maar ik weet niet of ik dat kan hebben.
Ik heb al een aantal maanden last van mijn linkerpols en -hand. Ik doe kantoorwerk, dus zit wel ongeveer 40 uur per week achter de computer maar ik ben rechthandig. Mijn hand/pols doet af en toe erg pijn of is heel 'moe' en zwaar. Met typen, smsen maar ook met sporten etc. heb ik er last van. Met sporten moeten we dan opdrukken, dat kan ik echt niet! Daarnaast voel ik het ook in mijn schouder en nek. Voor mijn nek heb ik al fysio maar ik heb niet het idee dat het echt werkt.
Ik denk misschien aan een overbelasting, maar vind het toch raar om het links te hebben terwijl ik rechtshandig ben. Maar dat hoeft niets uit te maken, wel?
Ik ben benieuwd hoe het afloopt...
Ik blijf dit topic even volgen!

tamary

Berichten: 29228
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 13:31

Henzz schreef:
Ik ga volgende week ook eens naar de huisarts voor mijn linkerpols. Heb net al op internet zitten zoeken en lezen over RSI, maar ik weet niet of ik dat kan hebben.
Ik heb al een aantal maanden last van mijn linkerpols en -hand. Ik doe kantoorwerk, dus zit wel ongeveer 40 uur per week achter de computer maar ik ben rechthandig. Mijn hand/pols doet af en toe erg pijn of is heel 'moe' en zwaar. Met typen, smsen maar ook met sporten etc. heb ik er last van. Met sporten moeten we dan opdrukken, dat kan ik echt niet! Daarnaast voel ik het ook in mijn schouder en nek. Voor mijn nek heb ik al fysio maar ik heb niet het idee dat het echt werkt.
Ik denk misschien aan een overbelasting, maar vind het toch raar om het links te hebben terwijl ik rechtshandig ben. Maar dat hoeft niets uit te maken, wel?
Ik ben benieuwd hoe het afloopt...
Ik blijf dit topic even volgen!


Ik ben zelf rechtshandig, maar heb links op dit moment ook het meeste last. Die kant zit ook altijd het meeste vast. (Ik heb wel RSI gehad rechts, 2 spuiten erin gehad en 1,5 jaar bezig geweest met opbouwen.) Hoe is jouw fijne motoriek? pen vastpakken, etc. Laat je wel eens dingen vallen, moeite met veters strikken, krant vasthouden tijdens het lezen, verschillen in temperatuur en of kleur van je handen, etc.?

Henzz

Berichten: 1853
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Bladel

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:11

Soms als ik die dingen doe, dan kan het wel eens zijn dat er een soort van 'kramp'-gevoel/pijn ontstaat. Kleur van handen is nog nooit veranderd, verschillen in temperatuur heb ik ook nog nooit echt gemerkt dat ik er last van heb.

Lief dat je er naar vraagt. Wat denk je ervan (uit ervaringen)?

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:25

Hier zit er nog 1! Clown
Ik doe alleen geen zwaar werk ofzo....
Ik heb voor 3 kwart jaar geleden een zware schouder operatie gehad... ( daar was ong. alles mis wat er mis kan zijn... Clown )
Het probleem is dat ik toen alles met mijn linker arm deed. Wat als gevolg had dat ik last van mijn rechter pols kreeg. Nu doe ik nog steeds wel meer met mijn rechter arm, dan met mijn linker. Omdat dat niet anders kan. Heb nog weinig kracht aan mijn geopereerde kant (links dus). Nu word de pijn wel wat erger. Heb er toen wel eens naar laten kijken door mijn orthopedisch chirurg waar ik toen toch naar toe moest. En die zij dat het verstandig was om een brace te laten aanmeten... Iemand enig idee hoe dit werkt....?? Word je dan heel erg beperkt?? Want eigelijk heb ik die arm nodig.... Knipoog

tamary

Berichten: 29228
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 22:50

Henzz schreef:
Soms als ik die dingen doe, dan kan het wel eens zijn dat er een soort van 'kramp'-gevoel/pijn ontstaat. Kleur van handen is nog nooit veranderd, verschillen in temperatuur heb ik ook nog nooit echt gemerkt dat ik er last van heb.

Lief dat je er naar vraagt. Wat denk je ervan (uit ervaringen)?


Bij mij zit het in eerste instantie in de schouders, dus jouw symptomen kunnen heel anders zijn, maar er is zeker iets goed mis. Ga naar je huisarts en laat het nakijken, er kan ergens een ontsteking zitten of er zit iets klem. N.a.v. de conclusie van de HA een tijd rust nemen (minimaal 1 maand), laten kijken naar aanpassingen op je werkplek door ergotherapeut en daarna weer rustig opbouwen. Zorg ook voor afwisseling in de werk en beweeg zoveel mogelijk, blijf max 30 min achterelkaar op je plek zitten, daarna moet je echt een paar min weg, bv toilet of thee halen. Kijk ook thuis naar hoe de klachten daar zijn als je achter de computer zit.

Over het links klachten hebben als rechtshandige : waarschijnlijk heb je rechts eerst last gekregen, maar compenseer je dat met links. Die kant is echter minder ontwikkeld en raakt dus sneller overbelast.

Henzz

Berichten: 1853
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Bladel

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:18

Dankje voor je berichtje. Ik moet nog even een afspraak met de huisarts maken maar het is wel echt nodig. Pijn wordt erger en erger, vooral 's avonds. Ik heb die hand/pols al wel eens laten behandelen door een osteopaat, maar dat heeft niet geholpen.
Ook loop ik bij een fysio voor mijn nek en heb mijn werkplek al een beetje aan laten passen. Ik probeer mezelf ook aan te passen op het werk. Veel opstaan, bewegen, rust nemen...

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:18

Ik had beloofd te reageren als ik bij de manueel therapeut was geweest, dus bij deze..

Door de klap (mijn pols zat klem tussen Jel en de trailer..) is er een gewrichtje verplaatst, wat al die tijd dus scheef heeft gestaan. Samen met een scheurtje in het collageen weefsel zorgde dat voor de pijn en bewegingsbeperking, hij was helemaal verbaasd hoe weinig ik mijn pols kon buigen, maar dat kwam gewoon omdat dat gewrichtje dwars zat. Hij heeft het nu geprobeert zo goed mogelijk recht te zetten (aaaarrgh Lips are sealed), ik moet oefeningen doen en over 3 weken terug komen.
Heb er tot nu toe alleen maar meer last van gehad, maar ik hoop toch dat het op deze manier over gaat op den duur. Mijn brace mag ik in ieder geval alleen nog maar om met rijden..

Sarisv

Berichten: 1605
Geregistreerd: 26-06-04

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:55

Wat hebben wij toch met links Clown valt me op dat best veel dat links hebben..

@ Chaai hopen dat het toch beter komt.. Bij mij is sinds vanmiddag weer mis Boos! hielp me vader even met konijnen hok verplaatsen, en moest ik hem tegen houden want me pa had hem niet meer en ik ook niet dus zakte ik er weer door heen.. Huilen

Henzz

Berichten: 1853
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Bladel

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 09:43

Bij mij is gisteren dus een vorm van RSI vastgesteld...
En ook links (ik ben rechtshandig, rara?). Nu naar de fysio (ging ik al maar nu dus ook hiervoor) en goed naar werkhouding en -plek laten kijken...