pols overbelast, gips?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 15:56

Ik heb al een tijdje last van polsen, links meer dan rechts, HA dacht eerst aan beknelde zenuwen maar dat was het niet, en het schijnt dat ze overbelast zijn, en rust moet houden, en heb twee braces gekregen. Punt is dat het alleen maar erger word!!! Boos! heb dr ook erg weinig kracht in de laatste paar weken, en dat is erg lastig als je op een manege werkt Clown
Maar ook met die braces kunnen ze nog gewoon bewegen en worden mijn handen en armen in nix beperkt, nou kreeg ik laatst van iemand te horen dat het misschien helpt om ze in het gips te zetten met klitteband zodat je het dr af kan halen als je weinig last hebt, weet iemand of ze dit ook doen?
Was dr eerst fel op tegen en wou dr nix van weten maar intussen ben ik het echt wel zat om elke dag pijn te hebben.
Sorry voor dit zeurverhaal hoor, maar ben dr ff helemaal klaar mee Vork

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 16:01

Als je het met de brace nog gewoon kunt bewegen heb je misschien een verkeerde brace gekregen. Verder lijkt het me dat je met overbelasting vooral veel rust moet houden en eventueel fysiotherapie.

Sarisv

Berichten: 1605
Geregistreerd: 26-06-04

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:23

@ zonnebloem...

Ik heb precies hetzelfde als jou.. Mijn linkerpols is ook overbelast, al 2x naar de dokter geweest maar die kon ook niks vinden.. Moest voor de zekerheid een foto laten maken en naar de fysiotherapeut..
Op de foto niks te zien natuurlijk, en de fysiotherapeut kon ook niks vinden, en die zei vrijwel meteen dat het overbelast is..
Ik ben totaal 2 a 3x heen geweest, ondertussen rustig aan gedaan, en sindsdien heb ik er bijna geen last meer van Lachen

Ik voel het nu zelfs ook aan komen, maar dan doe ik die oefeningen weer die ik mee heb gekregen van de fysio en dan is het ook weer weg...

Dus als ik jou was zou ik ook maar naar de fysio gaan, en deze oefeningen van mij eens proberen??

Je houdt iets in je hand dat makkelijk vast te pakken is en niet te groot.. Vb fles deo. Leg je arm op de tafel en je hand plus pols 'nergens' op..Je arm moet je dus ondersteunt hebben Knipoog
Dan doe je :
10x de deo optillen met je pols, dus naar boven doen (beweging maken net als: kom eens hier) Clown
10x je pols scheef houden (dat je duim naar boven steekt) en dan weer 'optillen' (beweging net als je wil gaan drinken zeg maar) met de deo in je hand
en tot slot..
10x de deo in je hand en je pols helemaal draaien (tegen overgestelde als de eerste zin doen)

Beetje lastig uit te leggen via internet Clown maar die oefeningen hebben en helpt nog steeds bij mij..

Mzz_emmatje

Berichten: 1961
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:30

Een vriendin van me had het ook, maar die had ook nog ontstoken pezen in haar polsen.
Ik geloof dat zij ook zo'n soort oefeningen kreeg.
Daarnaast moest ze het heel vaak koelen
en echt rust houden,
na een tijdje is het wel over gegaan..

Beterschap! Ach gut

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:35

Ik heb een keer ervoor in het gips gezeten omdat ik wel een klap op me pols had gehad, maar er niets was te zien op de foto. Ze wisten toen alleen nog niet dat het overbelast was. Maar omdat ik al zolang last had kreeg ik dus gips.

Ik heb tijden last gehad en dan weer links en dan weer rechts, maar vooral rechts. Ik heb zelf een brace aangeschaft voor op de sportschool.

Een brace is op den duur helemaal niet goed aangezien je, je pols alleen maar meer verslapt. Veel koelen hielp bij mij wel heel erg.

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 23:04

http://www.psb-sportbrace.nl

Ik heb ook een polsblessure, van mijn huisarts moest ik er een elastische bandage omheen doen, dat gaf steun Clown Ben toen zelf naar de Perry Sport gegaan en heb daar deze polsbrace gekocht. Zit erg comfortabel, fixeert redelijk en ik moet zeggen dat ik er eigenlijk gewoon weer mee rijd Ja

Alleen betaal je daar 's avonds soms de prijs voor, maarja Schijnheilig

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 23:34

Is het toevallig niet peesontsteking? Lijkt me trouwens niet als je al naar huisarts geweest bent, maar je weet het nooit?

Ik heb zelf steeds terugkomende peesontsteking in beide polsen, heel raar. Als ik er last van heb doe ik zoiezo rustig aan, veel koelen en als ik wel aan het werk moet verband er om heen.

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 23:37

Ze gipsen niet zomaar
Loop namelijk al 2 jaar met pols en uiteindelijk gehele li.arm klachten... Dus spreek uit ervaring Haha!

2misty2

Berichten: 2235
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Zwolle

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 10:07

Dit klinkt een beetje dom en vreemd en ik weet ook niet of het een fabel is.Maar toen ik overbelaste polsen had van de vloerbedekking uit mijn kamer trekken heb ik een grote lap met azijn om mijn pols gedaan en verband.Na een paar dagen was het zo goed als weg.Het stinkt wel maar ja.Je kan het altijd proberen.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 11:33

GimGirl, thanx voor je adviezen!! Zal het zeker eens uit gaan proberen.

Haagsemeid, maar ze deden het dus in het gips omdat je er een klap op gehad had?

2misty2, proberen kan geen kwaad!!

Thanx voor de reacties.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 11:50

Ik heb het voor mijn reuma.
Maar die dingen wil je echt niet hoor, Drukplekken van hier tot gunteren. En bewegen kan je in dat echt niet !

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 13:48

horsewisper, ik zoek juist ioets wat ervoor zorgt dat ik ze niet meer kan bewegen. Wel vervelend voor je van die drukplekken, ik wist niet dat ze dat voor reuma deden.

Sarisv

Berichten: 1605
Geregistreerd: 26-06-04

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:37

Zonnebloem schreef:
GimGirl, thanx voor je adviezen!! Zal het zeker eens uit gaan proberen.

.



Zou ik wel doen ja Haha! Die oefeningen helpen wel..

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:18

Mijn pols zakte door en ik had vingers die erg aan het vergroeien waren. Hierdoor had ik gips aangemeten gekregen dat met banden vast zat. ook bij mijn vingers. vandaar Knipoog

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:02

Ja in eerste instantie dachten ze aan een scheur in me bot, aangezien ik van iemand anders die in het gips zat een klap had gehad.

Achteraf bleek het geen scheur en omdat ik al zo lang last had deden ze er dus alsnog gips omheen.

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:56

Heb ook regelmatig een overbelaste pols, mee naar fysio geweest, maar het komt toch weer terug. Ga er binnenkort mee naar de HA om doorverwezen te worden naar ziekenhuis om foto's te maken.

Hij maakt namelijk een erg vreemd knakkend geluid als ik em buig en hij knakt, dus er zit iets niet lekker. Heb dus ook regelmatig zoveel pijn dat ik er niks mee kan. Erg vervelend als je met paarden bezig bent.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:00

NIET DOEN!!! ik raad je het erg af om gips te doen bij overbelasting. zo heb ik dystrofie gekregen!

tamary

Berichten: 29228
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:12

Zonnebloem schreef:
Ik heb al een tijdje last van polsen, links meer dan rechts, HA dacht eerst aan beknelde zenuwen maar dat was het niet, en het schijnt dat ze overbelast zijn, en rust moet houden, en heb twee braces gekregen. Punt is dat het alleen maar erger word!!! Boos! heb dr ook erg weinig kracht in de laatste paar weken, en dat is erg lastig als je op een manege werkt Clown
Maar ook met die braces kunnen ze nog gewoon bewegen en worden mijn handen en armen in nix beperkt, nou kreeg ik laatst van iemand te horen dat het misschien helpt om ze in het gips te zetten met klitteband zodat je het dr af kan halen als je weinig last hebt, weet iemand of ze dit ook doen?
Was dr eerst fel op tegen en wou dr nix van weten maar intussen ben ik het echt wel zat om elke dag pijn te hebben.
Sorry voor dit zeurverhaal hoor, maar ben dr ff helemaal klaar mee Vork


Je moet rust houden, maar gaat toch gewoon aan het werk? Zwaar fysiek werk nog wel. Verward Dan is het logisch dat het niet overgaat. Stop minstens 2 maanden met werken en ga naar een goede fysio/chiropractor of acupuncturist. Van met kunstgrepen doorlopen gaat het echt niet over.

Sarisv

Berichten: 1605
Geregistreerd: 26-06-04

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:22

Welshfanatic schreef:
Heb ook regelmatig een overbelaste pols, mee naar fysio geweest, maar het komt toch weer terug. Ga er binnenkort mee naar de HA om doorverwezen te worden naar ziekenhuis om foto's te maken.

Hij maakt namelijk een erg vreemd knakkend geluid als ik em buig en hij knakt, dus er zit iets niet lekker. Heb dus ook regelmatig zoveel pijn dat ik er niks mee kan. Erg vervelend als je met paarden bezig bent.



Mijn linkerpols (die dus ook overbelast is) knakt ook nog steeds zo vreemd....
Maar laatste tijd doet hij niet zo zeer meer, ik voel het aan komen en dan knak ik hem even goed en die oefeningen er bij en dan gaat het ook wel weer Koe

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:32

Dat kraken heb ik ook, mijn huisarts denkt dat de banden en pezen in mijn polsgewricht flink uitgerekt of beschadigd zijn, dus ik denk dat daar het geluid vandaan komt.

Ik heb nu een doorverwijzing voor de fysio gekregen om in te laten tapen, het moet nu echt helemaal gefxeert worden.

Enne, mijn HA vond mijn brace heel goed, vooral omdat ie ook wat fixeert. Na het tapen zal ik hem nog wel een paar maanden nodig hebben denkt hij.. Clown

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:11

ikenindi schreef:
NIET DOEN!!! ik raad je het erg af om gips te doen bij overbelasting. zo heb ik dystrofie gekregen!


Je kan sowieso in zijn algemeenheid dystrofie krijgen als je wordt gegipst, heeft niks met overbelasting te maken. Beetje overdreven dus.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 19:21

ja dat knakken heb ik ook!!!
Tamary ik probeer ook zou weinig mgelijk uit te mesten enzo maar ook dat hoort erbij, en ik vind zelf dat ik het niet kan maken om alleen de leuke dingen te doen als met de jonge paarden werken en trainen voor wedstrijden. Ik heb een hele toffe werkgever en die snapt best dat ik het ff minder doe maar i kvind het zelf stom staan, net of ik probeer onder het werk uit te komen....

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:49

Ik zit met hetzelfde. Werk op een manege en zit nu met behoorlijke pijn in mijn pols. Heb wel een soort band om die alles wat verstevigd, maar echt lekker voelt het niet. Ik kijk het ook even aan en anders toch maar even naar de HA.

mariellexxx

Berichten: 4016
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Neede (Gelderland)

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:21

Zonnebloem schreef:
Ik heb al een tijdje last van polsen, links meer dan rechts, HA dacht eerst aan beknelde zenuwen maar dat was het niet, en het schijnt dat ze overbelast zijn, en rust moet houden, en heb twee braces gekregen. Punt is dat het alleen maar erger word!!! Boos! heb dr ook erg weinig kracht in de laatste paar weken, en dat is erg lastig als je op een manege werkt Clown
Maar ook met die braces kunnen ze nog gewoon bewegen en worden mijn handen en armen in nix beperkt, nou kreeg ik laatst van iemand te horen dat het misschien helpt om ze in het gips te zetten met klitteband zodat je het dr af kan halen als je weinig last hebt, weet iemand of ze dit ook doen?
Was dr eerst fel op tegen en wou dr nix van weten maar intussen ben ik het echt wel zat om elke dag pijn te hebben.
Sorry voor dit zeurverhaal hoor, maar ben dr ff helemaal klaar mee Vork



Ben je al bij een Orthopeed geweest ? Lees mijn topic dat nu bovenaan staat over botscans, gaat ook over mijn pols.

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Re: pols overbelast, gips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:58

ik heb voor over anderhalve week een afspraak met de manueel therapeut, ik heb hem gebeld op aanraden van een vriend, en hij zegt er waarschijnlijk wel wat mee te kunnen. ik houd jullie op de hoogte.. Knipoog