Heel vaak duizelig....

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 23:21

Ik heb nu sinds een paar weken last van erge duizeligheden. Ik voel me daarbij ook erg moe. Als ik bijvoorbeeld iets zie bewegen naast me, dan kan ik daar spontaan heel duizelig van worden.

Ik heb 1,5 jaar geleden last gehad van een evenwichtstoornis omdat ik erg zeekziek ben geworden op een boot. Ik heb toen bijna 2 maanden last gehad van duizelingen. Ik ben toen ook naar de dokter geweest en die zei dat het vanzelf wel weer over zou gaan.

Maar nu heb ik dit dus weer heel erg, maar ik ben niet op een boot geweest en heb ook geen andere dingen gedaan waardoor ik zo duizelig kan worden.

Ik vind het wel super vervelend. Als ik zo'n duizeligheids aanval krijg, dan krijg ik het spaans benauwd en voel ik me gewoon naar. Het lijkt dan haast wel alsof ik ga flauwvallen en ik krijg dan ook een soort paniekaanvallen en tintelingen in mijn armen en benen...Scheve mond Verward

Weet iemand van jullie misschien wat dit kan zijn, of hoe je er vanaf kan komen?
Laatst bijgewerkt door silver op 01-10-06 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Miemserik

Berichten: 2265
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:28

Ik heb het ook een tijdje gehad dat ik flauw viel enzeau dat was omdat ik te weinig at Rolleyes

Anoniem

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:28

Ja ik heb nu ook al een hele tijd.
Als ik opsta draait alles & wordt alles zwart.
Ik geloof dat het ook een teken van stress kan zijn, maar dat weet ik niet zeker..

Misschien nog een keer naar je HA?

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:30

Misschien heb je een erg lage bloeddruk. Last van als je gezeten hebt en te snel opstaat?

silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 23:37

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd wel erg last heb van stress. Niet eens echt bewust ofzo, maar misschien speelt het onbewust wel een rol. Heb het erg druk met m'n opleiding en er zijn de laatste tijd ook wel wat belangrijke dingen in mijn leven gebeurd die misschien ook wel invloed daarop kunnen hebben, maar verder zou ik het echt niet weten..

@Sjemie: Als het nog langer zo blijft, dan wil ik idd wel weer naar de HA, maar ik ken mijn HA een beetje, en die zegt toch dat het vanzelf wel weer over gaat. Misschien is dit ook wel zo hoor, maar het is wel erg vervelend...

@Speedster: Ik heb er idd ook wel last van als ik gezeten heb en opsta, maar het komt ook zomaar ineens opzetten. Verward

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:07

Ik zou toch maar even gaan, en je niet laten afschepen.

kruumie
Berichten: 522
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: grubbenvorst

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 11:25

ik heb het ook een tijd gehad, paar maandjes geleden
ben naar de dokter geweest en toen bleek dat ik lage hartslag + lage bloeddruk had en daardoor kwam het zuurstof of bloed soms te langzaam bij de hersenen of ergens anders
hierdoor had ik een beetje een evenwichtsstoornis en kon ik duizelig worden
ik moest veel zout eten of zoute drop vooral
ging toen tijdje goed,nu heb ik dr weer steeds meer last van

silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 16:17

Dat klinkt niet zo best Kruumie....Vervelend dat je er nu weer last van hebt.

Ik hoop dat het bij mij mee zal vallen, maar ik denk toch dat ik wel weer naar de HA ga. M'n ouders vinden het ook echt niet goed dat ik steeds zo'n last heb.

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 16:28

Het klinkt mij als bloedarmoede in de oren...maar ik ben geen arts! Ga even bloed laten prikken dan weet je het zo!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 16:32

Ik denk ook bloedarmoede.
Probeer eens Roosvicee Ferro (gewoon te koop bij de supermarkt), werkt echt heel erg goed tegen bloedarmoede en het kan iig geen kwaad.

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:35

ik heb hier ook last van alleen dan wat minder als jou..
maar bij mij ligt het aan oververmoeidheid zie ook af en toe zwart.. ben veel moe.. ook doordat ik verkouden ben moeilijker adem dus..

maar ik zou als ik jou was indd even laten prikken.

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 23:14

duizelig, moe, vaak hoofdpijn, vaak gewoon slap voelen. Niks meer zoeken. Of je hebt een burn out, of je begint depressief te worden....

Roossje

Berichten: 1094
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Hier.

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:48

ik heb hier ook weleens last van, idd als ik te snel opsta. en ook 1 keer met gym, toen werd alles helemaal wit, ik heb het eigenlijk elke morgen wel als ik opsta..

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:54

Het kan lage bloeddruk zijn, te weinig ijzer. Of misschien ligt het aan je eetpatroon. Ik heb ook lage bloeddruk en bloedarmoede. Toen ik een poosje flink aan het lijnen was en helemaal geen suiker meer at was ik ook ontzettend duizelig.

silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 20:18

Ik eet wel heel onregelmatig. Als ik op school zit dat eet ik soms een hele dag niet.... Ik weet dat het heel slecht is en ik probeer daar ook wel extra op te letten, maar het lukt niet altijd.

Maar ook als ik gewoon vrij ben en wel regelmatig en goed eet heb ik er last van, dus ik weet niet of het alleen daar aan ligt.

RZDLover

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-05-05

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:23

ik heb ook een tijd last gehad dat ik heel vaak extreem duizelig werd (bijvoorbeeld als ik mezelf omdraaide of uit mijn bed stapte) en dan zo duizelig dat het helemaal zwart werd. Ik at nooit zout dus ben ik af en toe wat zout gaan eten (het had ook iets met mijn bloed te maken volgens mij, maar ik kan even niet meer erop komen) en nu is het weg!
Dus misschien moet je wat meer zout gaan eten

Mariek1983

Berichten: 1158
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Dieren

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:58

silver schreef:
Ik heb nu sinds een paar weken last van erge duizeligheden. Ik voel me daarbij ook erg moe. Als ik bijvoorbeeld iets zie bewegen naast me, dan kan ik daar spontaan heel duizelig van worden.

Ik heb 1,5 jaar geleden last gehad van een evenwichtstoornis omdat ik erg zeekziek ben geworden op een boot. Ik heb toen bijna 2 maanden last gehad van duizelingen. Ik ben toen ook naar de dokter geweest en die zei dat het vanzelf wel weer over zou gaan.

Maar nu heb ik dit dus weer heel erg, maar ik ben niet op een boot geweest en heb ook geen andere dingen gedaan waardoor ik zo duizelig kan worden.

Ik vind het wel super vervelend. Als ik zo'n duizeligheids aanval krijg, dan krijg ik het spaans benauwd en voel ik me gewoon naar. Het lijkt dan haast wel alsof ik ga flauwvallen en ik krijg dan ook een soort paniekaanvallen en tintelingen in mijn armen en benen...Scheve mond Verward

Weet iemand van jullie misschien wat dit kan zijn, of hoe je er vanaf kan komen?


Zie je ook dingen bewegen terwijl dat eigenlijk niet kan? En voel je de grond bewegen onder je voeten?

Ik heb ook ruim een maand last gehad van mijn evenwicht na een weekendje op een boot! Daarna kwam het een paar maanden later uit het niets ineens terug! Inmiddels heb ik er al 10 maanden last van, en idd de huisarts maar zeggen dat het vanzelf overgaat. En nu wordt erg gezegd ja dat is stress!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 02:28

kruumie schreef:
ik heb het ook een tijd gehad, paar maandjes geleden
ben naar de dokter geweest en toen bleek dat ik lage hartslag + lage bloeddruk had en daardoor kwam het zuurstof of bloed soms te langzaam bij de hersenen of ergens anders
hierdoor had ik een beetje een evenwichtsstoornis en kon ik duizelig worden
ik moest veel zout eten of zoute drop vooral
ging toen tijdje goed,nu heb ik dr weer steeds meer last van




hihi dat zei de oncoloog tegen mij ook , iets meer zout eten (nou is er bij mij iets meer dan alleen dat aan de hand maar allah)maar heb dus ook een te lage hartslag en bloeddruk vooral door verzwakt hart , ik eet zoutarm ivm mijn nieren dus meer zout zit er voor mij niet in

nog meer handige tips ..iemand ?

word er doodmoe van steeds die duizeligheid

Casarell

Berichten: 9604
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 06:25

Het klinkt mij heel bekend, maar het zou ook meerdere oorzaken kunnen hebben.

Ik zit als eerste te denken aan hyperventilatie. Toen ik op school zat en moest presteren waren er een hoop gebeurtenissen die meer inpact hadden dan ik toe wilde geven. Door het moeten presteren liep ik op het eind van mijn krachten, al wist ik dat zelf niet. Bij de minste inspanning of innerlijke stress werd ik duizelig, en kreeg ik het benauwd. Ik zag alles vervagen en zwart worden voor mijn ogen en ademde op dat moment erg kortademig, alsof ik geen lucht meer kreeg.. Op het moment dat ik helemaal niks meer deed of dacht, kwam mijn beeld terug en mijn ademhaling wat later..

Probeer eens te ontdekken of je nog controle hebt over je ademhaling.. inademen is 123, uitademen is 45678

Een te lage bloeddruk zou ook kunnen, maar dit dan weer niet in combinatie met stress, dan zou je juist een hoge bloeddruk moeten hebben..

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:02

wel als je klepje hapert....en je hart verzwakt is ..
heb net 36 uur aan de monitor gelegen , meten ze ook je ademhaling
ik hyper iig niet Knipoog maakte me op een bepaald moment druk om iets
niks over actief hart , hij sloeg slechts 50xpm

maar idd hyperen kan je ook doen terwijl je zelf denkt dat dat niet het geval is
en dat kan ook een reden zijn voor duizeligheid etc
de bekenste reden overigens

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:09

Ik denk ook aan hyperventilatie en wel chronisch.Ik heb dat zelf ook samen met de door jou beschreven symptomen.

Naambordje

Berichten: 2255
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:52

Van jongs af aan heb ik een te laag bloedsuikergehalte. Ik moet regelmatig kleine beetjes eten, anders kom ik suiker/voedingsstoffen te kort. Hoe ik merk dat ik moet eten?? Ik word misselijk en duizelig.. voel me dan heel leeg!!
Laatst is mijn bloedsuikergehalte weer getest en uitgekomen dat ik er (toch) niet overheen gegroeit ben.. Het is nu erger geworden!! Misschien dat jij hier ook last van hebt?? xx

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:57


xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:56

Ik heb er zelf ook al een hele tijd last van, vaak smorgen bij het opstaan als ik onder de douche sta, smiddags als ik lange tijd moet staan en ik ben vaak moe.
Ik ben er een paar keer voor naar de HA geweest maar die zegt steeds dat het aan de leeftijd ligt en dat ik beter moet eten.
Een week geleden had ik het voor de zoveelste keer weer, toen ik mijn paard stond vast te houden bij de hoefsmid, ik kreeg piepen in m'n oren, ik zag alleen maar zwarte pikkels voor m'n ogen, moest ineens heel erg zweten en kon niet meer recht blijven staan.
Ik ben dus weer eens naar de HA geweest, m'n bloeddruk was te laag en ik heb bloed laten prikken. Ben benieuwd wat eruit komt. De HA dacht aan bloedarmoede.

Misschien dat jij ook zoiets hebt?

silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Re: Heel vaak duizelig....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 00:03

Bedankt voor jullie reacties. Ik herken wel heel veel van wat de meesten hier vertellen.

Ik moet zeggen dat het de laatste paar dagen wel iets beter gaat. Ik ben nog wel vaak duizelig, maar heb iig niet steeds het ziek voelen erbij. Ik denk zelf dat het bij mij misschien toch meer in de geestelijke sfeer ligt. Daarmee bedoel ik dus stress. Ik zit de laatste tijd niet super lekker in mijn vel en heb het daarbij ook nog eens heel druk met mijn opleiding enzo. Ik denk dat het me gewoon af en toe teveel wordt en dat het zich op deze manier uit?! Verward

Ik kijk het nog even aan hoe het deze week verder gaat. Als ik het weer zo erg krijg dan ga ik toch zeker wel een bezoekje brengen aan de HA, want het is echt absoluut geen pretje. Ik voel me op zo'n moment gewoon knap beroerd en het is al helemaal erg als je het in het openbaar krijgt...