Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Njen

Berichten: 3861
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Breda

Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 10:36

Ik heb nog steeds geen afspraak met de huisarts kunnen maken, maar al mijn klachten wijzen erop dat ik overspannen ben. Zijn er mensen hier met tips om ervanaf te komen? En zijn er nog meer die er last van hebben en hoelang al?

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:02

Hoi

Ik ben overspannen en zit nu 3 weken thuis. Ik heb geen tips om er vanaf te komen eigenlijk. Zit er nog midden in. De huisarts begeleidt mij en laat me iedere week terugkomen. Ik moet veel wandelen, fietsen. Vooral bewegen in de natuur. En dat kan natuurlijk prima te paard!

Groetjes en sterkte, Nathalie

Njen

Berichten: 3861
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Breda

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 11:19

Okee dan, misschien moet ik mijn ma gelukkig maken en de hond een keertje vaker uit laten? Knipoog

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:23

Overspannen weet ik nog niet, maar zit wel zwaar onder de stress.
Zelfs zo erg dat ik niet eens normaal kan winkelen omdat het druk is.
Als ik iets belangrijks/inspannends moet doen zoals op maandag en dinsdag stage. Stap ik zowat spugend de tram uit en elke stap die ik loop geeft me maagpijn en meer misselijkheid.

Verschil met overspannen is alleen dat ik dit juist niet uit de weg mag gaan omdat ik anders angst op ga bouwen (denk ik dan hoor).

Eerst dachten ze aan blindedarmontsteking, toen pas weer bloed laten prikken op van alles en nog wat. Het gaat nu ondertussen beter alleen niet op stress dagen en daarom ga ik dus maar weer naar de huisarts toe.
Ik hoop zo dat ik iets kan krijgen, ben nu al een maand ziek Scheve mond

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:27

begin juli werd het mij ook allemaal even te veel. ik heb toen veel gesprekken (en nu nog steeds) met de psycholoog gehad op mijn werk en heb tot eind augustus thuis gezeten en uitgerust en alles op een rijtje gezet. nu ben ik weer rustig aan begonnen met werken (in middels als een maand) en heb om de drie weken een gesprek. het gaat steeds beter gelukkig en ik zit ook beter in mijn vel.

veel sterkte in ieder geval!!

anounimous
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 23:21

Ben momenteel ook even thuis van m'n werk helaas omdat ik ook een soort van overspannen of burn out ben, echte tips heb ik helaas niet, rustig aan doen i.i.g. Ben sinds afgelopen woensdag thuis maar wil liefst weer z.s.m. weer werken, voel me ontzettend schuldig tov m'n collega's en durf ook niet zo goed ergens heen aangezien ik geen zin heb aan bekenden om 't uit te leggen (weet zelf ook niet helemaal wat nu 't probleem is ha!) Ben i.i.g. moe, chaotisch, vergeetachtig en beetje emo. achja, alles komt goed

geit

Berichten: 1511
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: veenendaal

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:54

een tip van een profesionele overspannen persoon Tong uitsteken

ga veel dingen doe die je heel leuk vind.hou je van wandele?ga lekker paar keer in de week wandelen.
hou je van winkelen?ga lekker af en toe de stad in.
dat kreeg ik als tip mee,ga doen wat je leuk vind en laat zaken als werk,school even voor wat het is.

anounimous
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:14

Is dus bij mij probleem. Ben nu sinds woensdag thuis maar heb geen energie om iets te ondernemen, winkelen ofzo voel ik me schuldig over, sta normaal te popelen om naar m'n paard te gaan, nu wil ik vanmiddag omdat ik vanavond afspraak met psych heb, maar schuldgevoel tov me werk en geen energie ?

geit

Berichten: 1511
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: veenendaal

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:08

je moet echt geen schulgevoel hebben.jij kan er ook niks aan doen dat je overspannen word.dat heeft met zoveel dingen te maken waar je zelf niks aan kan doen.
ga lekker even proberen te genieten.
geef aan bij je vriendinnen waar je mee zit,laat hun je helpen.
ik had ook niet de zin/energie om iets te onder nemen maar mijn vriendin kwam me gewoon ophalen en dan moest ik wel.anders zou ik echt 24 uur per dag op bed liggen
ik zit nu zelf al een jaar thuis en ga binnekort weer aan de slag

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:42

Ik ben doodop, baal van alles, dit is al 2 weken zo. Misschien moet ik ook maar eens naar de dokter!

geit

Berichten: 1511
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: veenendaal

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:08

met zoiets moet je echt niet te lang wachte want een jaar thuis zitte is niet relaxt Tong uitsteken

Njen

Berichten: 3861
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Breda

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 21:11

Dat is juist het probleem, mijn moeder loopt me te pushen en op school heb ik niks te zoeken, want alles behalve de nieuwe vakken heb ik vorig jaar op de havo al gehad.

jasmijntje
Berichten: 267
Geregistreerd: 09-05-05

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:21

Ik denk ACTIE!!, als je sport maak je een 'stofje' aan die je gelukkig maakt. Zorg voor regelmaat, probeer jezelf te pushen om dingen te doen al is het maar weinig, neem rust en luister naar je lichaam!! Met een psycholoog praten, ga paardrijden, wandelen, slapen, boeken lezen en voel je vooral niet schuldig of ga je niet afvragen wat een ander hiervan denkt! Oja en lekker veel vitamientjes! Sex al is het met je zelf, lijkt mij ook ontspannend. Sterkte!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:22

Zijn jullie vooral geestelijk moe of juist lichamelijk?

jasmijntje
Berichten: 267
Geregistreerd: 09-05-05

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:25

Geestelijk

Njen

Berichten: 3861
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Breda

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 21:29

Ik ook geestelijk en soms dan kan ik me lichamelijk ook nergens toe zetten, exeption je hebt zeker gelijk, maar als iedereen je loopt te pushen om dingen te doen die je niet wilt, ipv je te steunen, dat helpt zeker ook niet echt mee. Ik ben zoiezo niet zo sportief en paardrijden is voor mij geen optie(te ver weg en ik heb niet genoeg conditie om er naartoe te fietsen). Mijn conditie ben ik nu al wel weer wat aan het opbouwen, voorzover dat lukt, want ik heb doordat ik overspannen ben ook rugklachten gekregen en van mijn eigen had ik al erg zwakke knieen.

geit

Berichten: 1511
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: veenendaal

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:44

@njen
ik was blij dat mijn vriendin me overal mee naartoe sleepte.
als je je nergens toe aanzet dan gaat het steeds moeilijker worden om weer wat te gaan doen.
je neemt jezelf voor om morgen wat te gaan doen,steld het uit,komt later wel en uiteinderlijk kom je nog nergens.
maar ja sommige mensen vinden het fijner om lekker de hele dag in bed te blijve stinken.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:46

Ik ben ook geestelijk moe, lichamelijk kan ik nog zat aan! Ik heb me ook al voorgenomen deze week te beginnen met hardlopen, want achter de pc zitten helpt nou ook niet bepaald!

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:49

ik zit nu ook bijna 3 weken overspannen thuis...
en dat duurt denk ik ook nog wel even.. want werd de eerste 2 weken HELEMAAL gek van me bedrijfsarts en me baas... Boos!

anounimous
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:58

Bij mij zijn ze wel begrijpend, alleen sommige " vrienden " begrijpen het niet zo, en maker er 'n grapje van. Mja, kan ut ook nie helpen.

Ben zelf ook vooral geestelijk moe en ongestructureerd mja, door die paar dagen thuis heb ik al wel 'n paar dingen helder voor mezelf die anders moeten. Heb ook een superaardige psychologe, ze heeft me gepushed me ziek te melden van 't werk ook al ligt 't daar niet aan, zit in m'n karakter ben blijkbaar jaren bezig geweest met aan iedereen te denken behalve mezelf. Had ook niet zo in de gaten dat ik " burn out " of overspannen ben mja. je moet toch aan jezelf denken

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 00:09

Volgens mij ben ik overspannen... Ik heb iig wel héél veel symptomen ervan..
Weet alleen nog niet wat ik ermee aan moet

Njen

Berichten: 3861
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Breda

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 08:53

Hier nog een, ik blijf ook niet in bed liggen hoor;) Maar mijn vriendinnen zie ik nooit meer omdat ik naar een andere school ben gegaan, mijn vriend probeert me te pushen, maar wil het niet te veel, omdat hij bang is ruzie te krijgen met mij, maar dat zal niet zo snel gebeuren, het enige waar ik af en toe zeker behoefte aan heb is een knuffel en aandacht. Maar altijd op de momenten dat hij of ik weg ben, ben dus ook te bang dat ik teveel aan hem ga hangen op een gegeven moment.

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 09:28

ik zit ook al voor de 6e week overspannen thuis
was echt helemaal opgebrand
moet inderdaad van de huisarts en de arbo leuke dingen doen, maar daar had ik in het begin helemaal geen zin in
nu gaat het langzaam aan weer komen
wat wel vervelend is is dat ik ontzettend bibberig op mijn benen sta en als ik ga lopen het lijkt alsof ik mijn evenwicht kwijt ben en omval
dit schijnt te moeten slijten
mijn paard? ook daar heb ik de eerste weken geen zin in gehad
nu gaat het allemaal weer net iets lekkerder
neem echt de tijd voor jezelf want anders zit je over 2 maanden weer precies hetzelfde
ik was 25-09 weer bij de arbo en die zei doodleuk ik zie je 30-10 wel weer terug
weer 5 weken thuiszitten en niksdoen dac ht ik, volgens mij helpt me dit niet
dus ben ik in goed overleg twee ochtendjes per week aan het werk
gisteren de eerste keer, ik was doodop, maar had het reuze naar mijn zin gehad
weer even onder de mensen, praten, lachen
nu ga ik donderdag weer
en volgende week vrijdag lekker voor 2 weken naar spanje
vrijdag moet ik naar de huisarts en die moet me doorverwijzen naar een psycholoog van de arbo, om er achter te komen wat mijn probleem is.

afgelopen maandag ben ik naar thiatsu therapie geweest
is iets japans
ik kwam er als herboren van terug en moet zeggen dat ik me tot nu toe nog steeds beter voel
misschien ook eens iets voor jullie om te proberen?

Mariek1983

Berichten: 1158
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Dieren

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:51

geit schreef:
een tip van een profesionele overspannen persoon Tong uitsteken

ga veel dingen doe die je heel leuk vind.hou je van wandele?ga lekker paar keer in de week wandelen.
hou je van winkelen?ga lekker af en toe de stad in.
dat kreeg ik als tip mee,ga doen wat je leuk vind en laat zaken als werk,school even voor wat het is.


Een goede tip, maar in mijn geval werkt ie niet. ik vind namelijk helemaal niks leuk op het moment ! Ja alleen op de bank hangen met mijn chocola, maar of dat nou zo goed is voor de lijn?

Ik zit nu ruim 4 weken thuis, ik ga binnenkort starten met therapie, en hoop dat ik me dan weer wat beter voel

geit

Berichten: 1511
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: veenendaal

Re: Overspannen, wie is dat hier nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:37

op de bank hangen is niks mis mee want je moet de energie die je kwijt bent weer zien te krijgen,dat kan door rust.maar ga niet alleen maar rusten want ik weet uit ervaring dat je als je blijft uitstellen wat te gaan doen je op een geve moment helemaal nergens meer toe kan zetten