wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:51

Randy01 schreef:
Nou en dát snap ik dus niet hè....iedereen die ik hoor krijgt nog verdoving op een voor mij ouderwetse manier. Dus inderdaad met die lange naalden en dan door je hele mond heen waardoor je meer dan een halve dag met een verlammend gevoel in je mond loopt en constant denkt dat je loopt te kwijlen. Dan krijg je prikken in je wang, bij de betreffende kies etc.

Bij míjn tandarts is dat dus anders. Dan krijg je 2 ieniemienie prikjes bij de betreffende kies en klaar ben je! Alleen de kies wordt dan verdoofd. Die verdoving blijft werken gedurende de ingreep en ongeveer een half uur nadat je klaar bent is die verdoving uitgewerkt en mag en kún je alles weer! Echt súper is dat! Ik heb allebei meegemaakt, dus inderdaad met die naalden in je waffel maar ook met dat kleine prikje (je vóelt het zelfs amper, het is nog minder pijnlijk dan jezelf prikken aan een naald o.i.d.) en die verdoving door alleen de betreffende kies c.q. zone te verdoven is echt ideaal!!!

Bel anders eens wat tandartsen in je omgeving op om te vragen of er een in de buurt zit die nog klanten aanneemt en op die manier verdooft, meid het scheelt écht een slok op een borrel en je loopt letterlijk fluitend weer naar buiten!


Ik wil niet veel zeggen maar op die manier verdoven kan alleen in de onderkaak. Daar kun je dus per element verdoven. In de bovenkaak kan dat niet.

daantjuhhh

Berichten: 26911
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:59

Nou toen ze mijn verstandskies en de kies ernaast uit mijn boven kaak haalde kreeg ik ook alleen maar een paar mini prikjes.
Eerst werd er wat verdovings vloeistof op de desbetreffende plek gesprayd, en daarna 2 a 3 prikjes..

Riddikulus

Berichten: 1449
Geregistreerd: 10-02-05

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 00:17

Mn zusje is gehandicapt en is al een keer naar de angsttandarts geweest: perfect! Ze kreeg een zalf op haar hand om die gevoelloos te maken voor de prik van de narcose. Toen is ze onder zeil gegaan en thuis weer wakker geworden. En de tandarts heeft haar gebit eens goed kunnen reinigen. Super toch?

promiss4
Berichten: 127
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Bergen op zoom (NB)

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:23

heey,,bij mij was het echt heel pijnlijk! heb zeker 2 mnd nie kenne prate,,
maar ik was 2 jaar gelede van mn paard gevalle daardoor heb ik 2 jaar later een behandeling meoten krijgen,, en toen bleek het helemaal niet goed te gaan,,dus moest ik naar de kaakchirurg omdat de tandarts het niet meer wist,,die zei dat me amandelen heel dik ware dus eerst moesten mij amandelen deruit,, en als dat genezen was kreeg ik nog een operatie van de kaakchirurg,, dus daarom en na al die operaties ben ik in totaal een half jaar niet naar school kunnen gaan maar ja das allemaal bij zooi:p dus kweenie heo een losse behandeling voelt:p

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:49

Jeetje Promiss, doe eens wat aan je taalgebruik...

Hoe gaat het met de TS??? Volgens mij is vandaag je afspraak...

LucasMiller

Berichten: 65
Geregistreerd: 19-01-06

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 13:01

Geen zorgen! Ik heb er twee gehad en ik was blij dat ze zijn uitgevoerd want de kiespijn was erger. Beetje verdoving en ik voelde er verder weinig van. Succes!

Sammy78

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Twente

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:03

LucasMiller schreef:
Geen zorgen! Ik heb er twee gehad en ik was blij dat ze zijn uitgevoerd want de kiespijn was erger. Beetje verdoving en ik voelde er verder weinig van. Succes!



helemaal mee eens. zodra de behandeling is uitgevoerd heb je geen last meer van die kiespijn. deze vond ik ook veel ergder dan de behandeling.

xx_Merle

Berichten: 781
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Nijmegen

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:35

Ik vind een wortelkanaalbehandeling vrij pijnlijk, k zeg niet zeer pijnlijk want opzich is het wel te doen ( mits je goed verdoofd bent)
Ik vond het absoluut niet prettig, maar een gaatje vullen vind ik erger Boos! ( dat vind ik zo'n verschrikkelijk rotgevoel)
succcccces
xxx merle

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:19

Ik vond het niet leuk, maar vergeleken met de pijn die ik ervoor had was de behandeling een eitje! Ik moet maandag weer naar de tandarts dus knijp em wel een beetje, maar dwing mezelf om eens per half jaar te gaan anders ga ik echt nooit weer!

Ik ben erg benieuwd hoe het is gegaan met de TS!

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:48

ik heb vandaag ook een wortelkanaal behandeling gehad! wist niet dat ik dat nodig had, liep al 2 dagen met pijn rond dacht zal mn verstandkies wel zijn! niet dus! maar t viel allemaal wel mee gelukkig Ja

dreamer1987

Berichten: 1727
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Venlo

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:25

ik heb ook een wortelkanaalbehandeling gehad, maar ik had in het begin geen verdoving, en dat doet erg royaal veel pijn om het maar even net te zeggen haha
halverwege hebben ze me toch maar een verdoving gegeven... ik voel het gewoon nog precies hoe ze dat zaagje stokje wat het ook is uit mn kies haalde BRRRRRR

Rosaa

Berichten: 517
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Hardenberg

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:32

Ik heb dat ook gehad.. Ik ben zowieso al als de dood voor de tandarts ik zat al te trillen voor dat ik in de stoel zat.. Toen gaf hij me 1 verdoving en begon hij dus met mijn kies en toen heb ik de bekleding van de stoel kapot getrokken om dat ik zo pijn had.. Aan het eind van de rit heb ik 3 verdovingen gehad.. Clown Alleen dat geluid van die boor al.. brrr

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:13

wordt jullie wortelkanaalbehandeling ook uitgevoerd met een plastic lapje voor de mond? gr emaartje

Thirsa_

Berichten: 5111
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:27

Emaartje schreef:
wordt jullie wortelkanaalbehandeling ook uitgevoerd met een plastic lapje voor de mond? gr emaartje


Bij mij wle en ik vind het zeer irritant Bloos

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:40

Een cofferdam heet dat, dat is om het op die plaats goed droog te houden. Ook zodat er niets achter in de mond kan vallen.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:23

wendely schreef:
Een cofferdam heet dat, dat is om het op die plaats goed droog te houden. Ook zodat er niets achter in de mond kan vallen.


dit vind ik dus het naarste van alles dat kapje heb ook al een keer zonder gehad.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:08

in snap al die ophef niet he....

Ik heb een paar jaar terug ook een wortelkanaalbehandeling gehad, en ik heb NIKS gevoeld (ja, het prikje van de verdoving)

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:51

@Emaartje,
Ja het ligt er soms ook aan welk element het is. En ook niet elke tandarts werkt ermee hoor!

@Stef,
Tsja iedereen ervaart dit anders.. We hebben mensen die er zowat bij liggen te slapen. Maar laatst hadden we nog iemand dat element was zó slecht. Maar het persoon wou het graag behouden als het kon. We hebben het dus geprobeerd maar was geen redden meer aan. Hij had verdoving (meerdere malen nog bijgespoten) maar ging echt rechtop tijdens de behandeling..

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:53

Emaartje schreef:
wordt jullie wortelkanaalbehandeling ook uitgevoerd met een plastic lapje voor de mond? gr emaartje

Bij mij niet! of zal dat aan de tand liggen?

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:54

Brammetje16 schreef:
Emaartje schreef:
wordt jullie wortelkanaalbehandeling ook uitgevoerd met een plastic lapje voor de mond? gr emaartje

Bij mij niet! of zal dat aan de tand liggen?


Net wat ik hierboven vermelde het ligt eraan welk element behandeld wordt. En lang niet elke tandarts gebruikt het! Knipoog

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:47

wendely schreef:
@Stef,
Tsja iedereen ervaart dit anders.. We hebben mensen die er zowat bij liggen te slapen. Maar laatst hadden we nog iemand dat element was zó slecht. Maar het persoon wou het graag behouden als het kon. We hebben het dus geprobeerd maar was geen redden meer aan. Hij had verdoving (meerdere malen nog bijgespoten) maar ging echt rechtop tijdens de behandeling..


toch apart, ik had me helemaal zenuwachtig zitten maken, en toen ze klaar waren had ik zoiets van, is dat alles?

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:54

Ik heb vorig jaar ook een WK behandeling gehad. Eerst antibiotica omdat het een ontsteking leek te zijn. Toen dit niet hielp nog 3 x bij de tandarst geweest en toen de ie aan de zenuw begon te prullen kon ik wel door de stoel gaan van de pijn. Ik was wel verdoofd, maar kon alles nog voelen. Moest er niet aan denken hoe het gevoeld had zonder verdoving, want dit was al niet uit te houden. Ik was nooit bang voor de tandarts, tot na deze behandeling. Verschrikkelijk.

Anoniem

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:04

stef schreef:
in snap al die ophef niet he....

Ik heb een paar jaar terug ook een wortelkanaalbehandeling gehad, en ik heb NIKS gevoeld (ja, het prikje van de verdoving)


Heb er twee keer eentje gehad, beide keren niets van gevoeld.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:28

net als Stef...ik heb het niet als vervelend ervaren terwijl ik toch echt een muts ben wat dat betreft. Ik heb een aantal spuitjes gehad en heb er echt niks van gevoeld. Idd de pijn was weg, prima toch! maar in ieder geval sterkte

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 18:40

stef schreef:
toch apart, ik had me helemaal zenuwachtig zitten maken, en toen ze klaar waren had ik zoiets van, is dat alles?


Dat hangt ook af van hoe goed je te verdoven bent.. als alles al erg ontstoken is dan werkt de verdoving niet (goed) meer.
Ik heb ook veel te lang met een onstoken kies rondgelopen omdat ik niet durfde en uiteindelijk zat ik midden in de nacht bij de noodtandarts die na tig verdovingen er bleek in heeft gegooid in de hoop dat de zenuw dood zou gaan.. Die behandeling was echt een hel, de tweede keer was ik gewoon op tijd en viel het inderdaad alles mee, werd alleen wat benauwd van de cofferdam.