wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ann

Berichten: 13331
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 08:27

Citaat:
Bij míjn tandarts is dat dus anders. Dan krijg je 2 ieniemienie prikjes bij de betreffende kies en klaar ben je!...

Op deze manier verdoofd mijn tandarts ook, die venijnige lange naalden zijn allang achterhaald volgens mij Verward Zelfs bij de kaakchirug werd er op deze manier verdoofd.

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:49

maar laurie,jij werkt nog wel bij een apotheek,dan kan je toch wat dormicum meenemen???

als je iemand kan charteren die je heen en weer rijd,ga jij lekker aan de dormicum,en je bent lekker rustig,en na afloop weet je er niets meer van....

daantjuhhh

Berichten: 26911
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:58

LiSSy schreef:
de behandeling an sich is pijnloos, wel raar gevoel, maar het doet echt geen pijn. verdoven is ook zo gebeurd en als je een tandarts hebt die goed kan verdoven voel je daar ook nauwelijks wat van
de napijn is wel vervelend, maar je kunt aan je tandarts een recept voor pijnstillers vragen. als je die inneemt een uur voordat de verdoving is uitgewerkt heb je veel minder napijn

Ik ben een grote scheitert.
En ik kan je vertellen: ik heb niks tijdens of na de behandeling gevoeld.

Toen ze mijn kies gingen vullen heb ik wel 2 weken met een soort van druk in die kies gelopen.
Maar die wortelkanaal behandeling...
Helemaal niks van gemerkt!!

Lancome

Berichten: 2122
Geregistreerd: 11-09-05

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:59

Geloof me, als het achter de rug is wenste je dat je het eerder gedaan had. Ik heb er 1,5 jaar mee rond gelopen en het viel me zo mee allemaal dat ik mezelf voor mijn kop kan slaan dat ik niet eerder gegaan ben......

daantjuhhh

Berichten: 26911
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 00:00

Ann schreef:
Citaat:
Bij míjn tandarts is dat dus anders. Dan krijg je 2 ieniemienie prikjes bij de betreffende kies en klaar ben je!...

Op deze manier verdoofd mijn tandarts ook, die venijnige lange naalden zijn allang achterhaald volgens mij Verward Zelfs bij de kaakchirug werd er op deze manier verdoofd.

Ja en die van mij spuit zelfs eerst nog een verdovende spray.
Dan moet je 2 minutjes wachten totdat dat ingewerkt is.
En dan krijg je de prikjes..
Je voeld dan niet eens een prik meer!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:24

Ik heb 2x een wkb gehad. De eerste keer ging heel slecht. Verdovingen werkten totaal niet en ik heb zeker 10 spuiten gehad. Die gingen heel diep dus die deden ook veel pijn. Napijn heb ik niet gehad.

Helaas werkt bij mij de verdovingsvloeistof nu helemaal niet meer dus bij mij moet alles onder narcose. De tweede keer heb ik dus niet bewust meegemaakt. Maar wel een beetje napijn gehad aan de tand ernaast voor mijn gevoel.

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:42

Ik heb ook met hele erge kiespijn gelopen en het is het echt waard om naar de tandarts te gaan. Het gaat niet vanzelf over en de pijn wordt steeds erger. Een wortelkanaalbehandeling doet geen zeer. Tegenwoordig kunnen ze zelfs de plek licht verdoven (je tandvlees of je wang) waar de prik wordt gezet. Zo lang moet je echt niet meer wachten hoor!

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:21

kimmie261 schreef:
maar laurie,jij werkt nog wel bij een apotheek,dan kan je toch wat dormicum meenemen???

als je iemand kan charteren die je heen en weer rijd,ga jij lekker aan de dormicum,en je bent lekker rustig,en na afloop weet je er niets meer van....


ik werk ook in een apotheek,maar je kan dus echt niet zomaar wat dormicum meenemen,je neemt zoiets niet ff omdat je bang bent voor een tandheelkundige behandeling(ik ben ook altijd angstig)

maar als de TS bij een apotheek werkt zal zij dat ook heel goed weten.

een wortelkanaalbehandeling op zich is niet pijnlijk,omdat je verdoofd bent.
de verdoving is even een vervelende prik,daarna is het gevoelloos

veel sterkte!

Harinaatje

Berichten: 738
Geregistreerd: 16-08-06

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:44

Kan soms pijn doen als de tandarts de zenuw even goed raakt en je niet helemaal goed verdoofd bent. Maar geen zorgen het valt wel wat mee. er zijn ook wel homeopathische middelen om wat rustiger te worden
--> resque remedy van Bach, zijn druppels in een geel flesje!

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:16

snoevie sorry hoor,was maar een grapje...

overigens had ik eens een collega die net zo bang was,en die hebben we op de OK dus wel dormicum gegeven,haar vriend gebeld deze heeft haar gehaald en ze is geholpen zonder dat ze er later wat van wist....

erg prettig voor haar,en zo'n ramp was het verder niet...
maar zal voortaan geen grapjes meer maken Lips are sealed

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:23

kimmie261 schreef:
snoevie sorry hoor,was maar een grapje...


ik weet toch niet dat het een grapje was?
sommigen menen serieus dat je dat soort dingen ffies kan doen hoor Tong uitsteken

ik denk ook wel dat het in sommige gevallen beter is om wat kalmerends te geven,al word er soms te snel naar gegrepen

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 15:27

Snoevie schreef:
kimmie261 schreef:
snoevie sorry hoor,was maar een grapje...


ik weet toch niet dat het een grapje was?
sommigen menen serieus dat je dat soort dingen ffies kan doen hoor Tong uitsteken

ik denk ook wel dat het in sommige gevallen beter is om wat kalmerends te geven,al word er soms te snel naar gegrepen



Ik zal maar niet zeggen wat onze apotheker inneemt als hij op vliegreis moet!! Clown
Nee geen dormicum! Ik ben liever bij mijn positieven.. dormicum gebruik ik al standaard!! hahah dit is ook een grapje hoor!! Bloos

Ik hou het bij Brufen!! Haha!

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 15:30

Ik heb echt gewoon zin in de afspraak, ik moet zeggen dat het momenteel best goed gaat, weinig pijn, maar het is ook in vlagen... dus maar hopen dat het niet meer komt vóór 19sept..

denken jullie trouwens dat er na-behandelingen nodig zijn bij dit soort dingen? ik heb een bedrijfsuitje van de apotheek 30 sept en ben dus heel bang dat ik heel de dag met pijn loop...

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:31

horselover21 schreef:
Ik zal maar niet zeggen wat onze apotheker inneemt als hij op vliegreis moet!! Clown



vertel,ik ben benieuwd Tong uitsteken

en volgens mij heb je niet echt een nabehandeling nodig,als alles goedgaat

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 15:33

Snoevie schreef:
horselover21 schreef:
Ik zal maar niet zeggen wat onze apotheker inneemt als hij op vliegreis moet!! Clown



vertel,ik ben benieuwd Tong uitsteken

en volgens mij heb je niet echt een nabehandeling nodig,als alles goedgaat


Hij neemt altijd slaapmiddelen in zodat hij de gehele vliegreis slaapt, want hij is zooooo bang!!
Volgens mij nam hij ook altijd wat in als ie naar de tandarts moest!! whahah
Zijn eigen keus hoor, maar ik ga daar niet slapend liggen, wie weet wat die tandarts met je uithaald!! Clown Tong uitsteken

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:09

spannend Tong uitsteken

MMMaaike

Berichten: 283
Geregistreerd: 10-04-06

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:06

Ik heb echt vreselijk slechte kiezen en daarom heb ik dus ook al wat vaker een wortelkanaalbehandeling gehad ook zijn al mijn verstandskiezen getrokken (apart). Dus ik heb al heel wat tandarts leed mee gemaakt.

Ben toevallig vanmorgen nog geweest. Ik had 1 kies waarvan de wortel aan het afsterven is. Aan deze kies was nog niks gevuld ofzo en toch krijg ik dit soort dingen Boos! Maar mijn tandarts weet dat ik met tegenzin naar hem toe kom, maar ik weet wel dat ik achteraf weer opgelucht naar buiten stap. Hij doet dan ook altijd voor de zeker heid vragen of ik echt niks voel. En bij twijfel verdoofd hij altijd, ook al voel ik niets dan nog heb ik een benauwde uitdrukking op mijn gezicht en knijp ik de stoel helemaal fijn. En moet de tandarts elke keer vragen of ik mijn mond niet wat verder open kan doen Bloos

Maar ik kan je zeggen, zo'n wortelkanaalbehandeling stelt niks voor. Ik voel er bijna nooit wat van. En mocht je wel wat voelen ondanks de verdoving hebben tandartsen nog een ander trucje. Dan doet de tandarts een soort goedje (weet niet wat) in je kies en doen het gat afsluiten met een watje. Je kies blijft dan even open en zo heb je ook geen last van druk in je kies. Dit goedje maakt je zenuw dood zodat de tandarts een paar dagen later wel kan boren zonder dat het pijn doet.

Mijn tandarts doet het altijd in 2 fases. Eerst boort hij de kies open zodat hij bij de zenuwkanaaltjes kan. Daar gaat hij dan in met een soort lange dunne boor (zie er uit als een soort schroef) die zeg maar de zenuw eruit haalt. Dan vult hij de kanaaltjes met kalk zodat de kanaaltjes rustig worden. De rest vult hij op met een noodvulling en dan een paar weken later als die kies helemaal tot rust is gekomen dan maakt hij hem weer open (natuurlijk met verdoving) en dan gaat hij alles weer goed schoonmaken aan de binnenkant en maakt dan altijd een foto of hij wel diep genoeg is geweest met schoonmaken.

TS: Heel veel sterkte! Het is ff doorzetten maar daarna ben je zo opgelucht. En mocht je nou weer pijn krijgen, dan gewoon naar zijn vervanger gaan hoor! Je wilt toch niet nog eens 2 weken doorlopen met pijn zodat je niet normaal kunt functioneren!

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:55

precies, even die spuit: ogen dicht, je hoeft er niet naar te kijken. Doorademen en in jezelf tot 10 tellen. Gegarandeerd is het gebeurd binnen die 10 tellen.
en als de kies verdoofd is, is het leed geleden.

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:02

Ik heb ook een wortelkanaal behandeling gehad.
Ik had een hele grote ontsteking gehad in mijn mond.
maar we dachten dat het niet van mijn tanden kwam (mijn voortand) en we gingen naar de dokter voor antibiotica.
Maar na een jaar ofzo ging m'n tand verkleuren en bleek de zenuw erin dus al praktisch dood te zijn.

Globetje

Berichten: 1840
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:36

Ik ga ook liever niet naar de tandarts. 1 jaar geleden had ik een afgebroken kies. Veel te lang mee doorgelopen. Zo erg dat een andere tandarts als noodoplossing de zenuw eruit heeft gehaald... Mijn eigen tandarts heeft toen wel alles afgemaakt gevuld e.d.

2 weken geleden was er weer een kies afgebroken (heb een nogal slecht gebit Bloos ) Van mijn fout geleerd dus de week erop naar de TA. An dat deed me pijn! Had geen zenuwbehandeling nodig alleen wegboren en vullen. Maar ik mocht ook geen verdoving! In vergelijking met dat vond ik de WK behandeling meevallen!
Heb je gemeld tegen je TA dat je veel kiespijn hebt? Anders zou ik de afspraak misschien proberen te verzetten...Sterkte!

Margriet_

Berichten: 7045
Geregistreerd: 11-05-05

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:21

Ik heb ook zo'n behandeling gehad. DE kiespijn was toen echt niet te harden. Moest telkens koude slokjes water nemen en in mijn mond houde. Dan ging het wel. En gelukkig was het winter dus buiten rijden ging ook wel kreeg ik een lekkere koude wang. Maar ja had zaterdagavond wedstrijd en toch maar naar de dokter geweest. Die is de behandeling toen begonnen en een noodvulling geplaatst. En die verdoofde ook met zo'n klein naaldje daar voelde ik neit eens wat van.

Toen naar mijn eigen tandarts en die verdoofd wel met zo'n lange naald! Ja nu nog steeds heb het vanochtend weer gevoeld! Maar van de behandeling voele ik niks! Was ook allang blij dat ik van die pijn af was. Bij Mijn verstandkies eruit laten snijden was de napijn veel erger dan bij de WK behandeling! Mijn kies is nu ook dood. Dus van gaatjes daar voel ik ook niks meer!

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:05

Wortelkanaalbehandeling en zenuwbehandeling is hetzelfde Knipoog dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Verdoving kan op diverse manieren, zoals eerder genoemd is het mogelijk om eerst een verdovende zalf te smeren, zodat je het prikje ook niet voelt.
De aloude lange naalden bestaan nog steeds, bij sommige behandelingen is het nou eenmaal niet mogelijk om alleen een kies te verdoven.
Een kies verdoven is ook mogelijk, (ook al eerder genoemd) hier heb je minder last van. Deze verdoving is sneller uitgewerkt.

Maar als je last hebt van je oor, heb je dan geen last van een verstandskies in je onderkaak? De klachten die je omschrijft lijken mij eerder daarop wijzen: Oorpijn, kloppend gevoel, steken als je bukt enz.

Als je vragen hebt kun je me altijd pben of in het topic vragen.

imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:26

Nog een vraagje, is het ook mogelijk om je te laten helpen aan je kiezen/tanden onder gehele narcose? Ik ben echt sinds ik ontstoken wortels had (was bijna flauw gevallen met naalden in mijn mond :S) zo bang geworden voor de tandarts dat ik gewoon niet meer durf...

Thirsa_

Berichten: 5111
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:53

horselover21 schreef:
Ik heb echt gewoon zin in de afspraak, ik moet zeggen dat het momenteel best goed gaat, weinig pijn, maar het is ook in vlagen... dus maar hopen dat het niet meer komt vóór 19sept..

denken jullie trouwens dat er na-behandelingen nodig zijn bij dit soort dingen? ik heb een bedrijfsuitje van de apotheek 30 sept en ben dus heel bang dat ik heel de dag met pijn loop...


Een wortelkanaalbehandeling wordt in 2x gedaan (althans bij mijn tandarts).
Eerste keer krijg je noodvulling en dan moet je terugkomen voor een gewone vulling.
Volgens m'n tandarts omdat het rust nodig heeft/moet genezen ofzo.
Ik heb al 2 WKB's gehad Bloos
1e deel duurt ong. 30 a 45 min, en toevallig moet ik a.s. woe. voor het 2e deel, daarvoor is een afspraak van 45 minuten gepland.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: wortelkanaal behandeling--> pijnlijk óf zéér pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:11

imka schreef:
Nog een vraagje, is het ook mogelijk om je te laten helpen aan je kiezen/tanden onder gehele narcose? Ik ben echt sinds ik ontstoken wortels had (was bijna flauw gevallen met naalden in mijn mond :S) zo bang geworden voor de tandarts dat ik gewoon niet meer durf...


Zie mijn topic Lachen

viewtopic.php?f=136&t=631915