Wat tegen keelpijn?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Wat tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 16:13

Heb al een paar dagen heel erg keelpijn. Praten gaat moeilijk en slikken en eten is al helemaal een ramp, dat doet echt ontzettend pijn.
Ik eet al de hele dag door van die blauwe keelsnoepjes (vicks ofzo..) maar dat helpt maar een heel klein beetje. IJsjes heb ik ook al geprobeerd maar dat werkt ook niet echt. Het enige wat een beetje helpt tegen de pijn is soep..
Maar wat helpt nog meer tegen keelpijn?? Word er helemaal gek van ondertussen, ik slaap ook al een paar nachten nauwelijks.
Als het nog even blijft ga ik trouwens wel naar de dokter, maar ik ben dar een tijdje geleden ook al geweest met keelpijn en die zei dat als het terug zou komen mijn amandelen eruit moeten.. En daar zit ik niet echt op te wachten eigenlijk..

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Re: Wat tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:07

Zo'n topic wou ik van het weekend ook al openen dus ik blijf het even volgen .
Mijn keelpijn is gelukkig onderhand wel soort van weg *afkloppen* maar ik zou niet weten wat nou echt helpt, behalve veel drinken en op dingen zuigen (keelsnoepjes idd).

Bestaat er niet 1 of ander gaaf pilletje tegen keelpijn dat iemand weet?

xLaus_

Berichten: 10253
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:07

Strepsils helpen erg goed

Lynn_Nikita

Berichten: 25528
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:36

je hebt bij apotheek vanalles, drop, strepsels, eeehm zo`n pepermunt dingen, zuigtablet is dat met oranje paarse verpakking
Tussendoor neem ik vaker thee of soep, werkt ook even. En koud ijsje en op ijklontje sabbelen.

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:08

IJsjess!! Ik at ze de hele dag door een tijdje geleden. En thee met honing wil ook wel helpen

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:08

Superol gorgeltabletten, erg smerig maar werkt super!

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:09

Ik gebruik meestal vikskeelsnoepjes en dan nog een flinke glas water erachter.. Dat helpt altijd wel bij mij

Danah

Berichten: 350
Geregistreerd: 24-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:12

hasten schreef:
IJsjess!! Ik at ze de hele dag door een tijdje geleden. En thee met honing wil ook wel helpen



thee weglaten gaat ook goed.
gewoon met een lepeltje de honingpot leegeten

wel slecht voor je tanden, maar dat zijn dropjes ook.

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:20

Kamillethee met honing

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 12:40

Zoethoutthee van de plusmarkt of Super of pickwick verzacht ook...
En natuurlijk Antaflu (rooie).

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Wat tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 12:49

Ik heb t ook en ik zweer bij thee..

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Wat tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:28

Ik heb veel ervaring met keelpijn helaas....

Je keelamandelen zijn er eigenlijk voor gemaakt bacterien tegen te houden. Maar soms komt het voor dat de bacterien op de amandel een ontsteking veroorzaken. Als dit erg vaak voorkomt dat is het kwade erger dan het goede en worden de amandelen er vaak uitgehaald.

Helaas werken pijnstillers nauwelijks. Alhoewel ibuprofen wel enigszins ontstekingsremmend kan werken. Strepsils en Trachitol helpt maar 5 minuten (verzacht of verdoofd de pijn eventjes).

In ieder geval veel drinken. Warme dranken kunnen verzachtend werken, maar niet te heet! Dat irriteert weer je keel.

Indien je stem er ook onder lijdt, niet teveel praten, en zeker niet fluisteren (aanslag op je stembanden).

Als je ook koorts hebt kan je naar je huisarts gaan. Ze geven bij keelontstekingen niet meer zo snel antibiotica, maar daar moet je om zeuren! Normaal houdt een keelontsteking (met koorts enzo) 5 tot 7 dagen aan en verdwijnt weer vanzelf.

Als je voor de spiegel gaat staan en je kijkt naar je keel, en je ziet witte stippen dan is er zeker sprake van een ontsteking, en dan is de kans groot dat je een antibioticakuurtje meekrijgt van de huisarts.