Behoorlijke pijn in mijn.. heup oid?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Behoorlijke pijn in mijn.. heup oid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 20:43

Ik heb al heel lang dat als ik een tijdje heb gezeten en dan opsta pijn heb in mijn.. tja... heup? Hieronder zie je een plaatje, waar het cirkeltje staat doet het pijn (rechts bij mij).
Kon geen ander plaatje vinden, sorry

Afbeelding


Maar goed, sinds een week of twee ofzo doet het flink pijn als ik hoest, nies of op mijn rechterbeen ga staan. Word een beetje huiverig als ik moet hoesten, want het doet echt pijn. Gisteravond lag ik te schrijven, ik lag op bed op mijn linkerzij. Toen ik me om wilde draaien deed het ook erg veel pijn.
Soms trekt het ook helemaal door naar mijn been.

Herkent iemand dit, heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Behoorlijke pijn in mijn.. heup oid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 20:51

Even een toevoeging, als ik bijvoorbeeld mijn been optil om over een hekje heen te stappen (zeg 1 meter hoog) doet dat ook pijn..

Thats_Me

Berichten: 10953
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:58

Ik zou voor even langs de huisarts gaan. Klinkt niet echt fijn. Wat het zou kunnen zijn zou ik niet weten. In iedergaval veel sterkte

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Behoorlijke pijn in mijn.. heup oid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:36

Is er iets aan die plek te zien?
Dik, rood, blauw, warm?

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:58

Is het wel je heup? Of zit het echt binnen in?
Omdat je zegt met hoesten en niezen pijn te hebben. misschien heb je wel een liesbreuk. In ieder geval is het slim om even naar de huisarts te gaan

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Behoorlijke pijn in mijn.. heup oid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 22:37

superlotje schreef:
Is er iets aan die plek te zien?
Dik, rood, blauw, warm?

Nee, niet dik of anders gekleurd..

Pollewoppy schreef:
Is het wel je heup? Of zit het echt binnen in?
Omdat je zegt met hoesten en niezen pijn te hebben. misschien heb je wel een liesbreuk. In ieder geval is het slim om even naar de huisarts te gaan

Het zit op de plek van dat plaatje, maar dan... van binnen ja.
Met een liesbreuk, doet het dan niet aan de binnenkant van je been pijn i.p.v. op de plek waar ik pijn heb?

kris_

Berichten: 362
Geregistreerd: 21-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 23:16

Een liesbreuk doet pijn tussen de heupkam en het schaambeen. Beschrijving is allemaal een beetje vaag, het kan ook een beginnende apendix-ontsteking zijn dan kan hoesten ook pijn doen.
Ben eerder aan het denken aan een aanhechting van een buikspier op de heupkam. Ben je de laatste maanden gevallen ofzo? Dan doet het zeer als je been optilt omdat je buikspieren gebruikt. Ook bij hoesten gebruik je de buikspieren wat ook dat kan verklaren.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 09:44

Voor zover ik weet ben ik niet gevallen...
Of wacht, 1 keertje, toen rende ik tegen een stenen paaltje, maar toen deed alleen mijn knie pijn.
Nou ja, ik ga in elk geval even langs de dokter als ik volgende week nog steeds last heb.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:06

Natasja91 schreef:
Voor zover ik weet ben ik niet gevallen...
Of wacht, 1 keertje, toen rende ik tegen een stenen paaltje, maar toen deed alleen mijn knie pijn.
Nou ja, ik ga in elk geval even langs de dokter als ik volgende week nog steeds last heb.



Het zou hier best mee te maken kunnen hebben hoor Tas..

Iig even naar dokter toe.. En dan hopen dat ie wat vind,want dit ook niets zo..

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Behoorlijke pijn in mijn.. heup oid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:12

Dacht ook al aan een liesbreuk...

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 13:22

Trouwens, later op de dag heb ik er meer last van dan bijvoorbeeld 's ochtends.

Wat houdt een liesbreuk precies in?

Saar4
Berichten: 2349
Geregistreerd: 26-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:36

Ik had ongeveer dezelfde klachten als jij hebt en ik bleek een slijmbeursontsteking in mijn heup te hebben. Ik zou toch maar even langs de dokter gaan.

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Behoorlijke pijn in mijn.. heup oid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:37

ff van internet geplukt

Als je trouwens op je hand blaast zwelt je lies iets op bij een liesbreuk.

WAT IS EEN LIESBREUK?
Een breuk (hernia) is een uitstulping van het buikvlies door een zwakke plek of opening in de buikwand. De breuk is herkenbaar als een zwelling ter plaatse. De opening of verzwakking in de buikwand kan ontstaan door aangeboren factoren of door uitrekking van de buikwand. Uitrekking kan optreden in de loop van het leven, bijvoorbeeld door zwaar tillen, toename in lichaamsgewicht, persen bij bemoeilijkte stoelgang, veel hoesten. Het is mogelijk dat de uitstulping van het buikvlies een gedeelte van de buikinhoud bevat. Bij verhoging van de druk in de buik (zoals bij staan, bij persen of hoesten) kan er meer buikinhoud in de uitstulping komen. De breuk wordt dan groter.
Bij een liesbreuk bevindt de uitstulping zich in de liesstreek. Klachten van een liesbreuk worden veelal aangegeven als enig ongemak, een zeurend of branderig gevoel en/of pijn in de liesstreek, maar soms zijn er helemaal geen klachten.

Een liesbreuk verdwijnt nooit vanzelf en kan de neiging hebben groter te worden. Dat kan dan meer klachten gaan geven. Een enkele keer komt het voor dat een breuk bekneld raakt. Dat gaat gepaard met veel pijn. Een spoedoperatie is dan nodig.

Om een liesbreuk vast te stellen zijn in het algemeen geen ingewikkelde onderzoeken nodig. De arts kan bij u, terwijl u staat, de breuk meestal gemakkelijk vaststellen.
Wanneer een breuk bij u is geconstateerd zal de chirurg met u bespreken, hoe in uw geval de breuk behandeld kan worden. In het algemeen zal u een operatie worden geadviseerd. Een breukband wordt nog maar zelden voorgeschreven.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 13:39

Dank je wel!
Klinkt... ranzig
Maar goed, zal binnenkort wel een afspraak maken bij de dokter..


Ik vind dokters niet lief

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: Behoorlijke pijn in mijn.. heup oid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:46

Ranzig? Valt wel mee. Je ziet er aan de buitenkant niks van. Tis alleen vervelend.