Met dit werken of niet'?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saampie
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-05-06

Met dit werken of niet'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 21:59

2 weken geleden had ik lynfangitis,dat is lymphevatontsteking. Ik werd opeens helemaal niet lekker en kreeg rode streep op mijn arm.Kreeg antibiotica.toen paar dagen niet gewerkt,en toen begon ik weer vrijdags en zat het nog helemaal niet goed,had steeds gevoel tot flauwvallen. Week erop wel 2 dagen gewerkt en daarna ziek gemeld,was zo en zo moe en flauw.Toen ben ik weer gaan werken,en het ging gewoon nog niet,nog steeds moe en wat duizelig. Dus mijn baas heeft me afgelopen woensdag naar huis gestuurd.Ben vrijdag naar de dokter geweest,en krijg morgen bloedonderzoek.Inmiddels is dat flauw zijn wel minder maar ben wel vreselijk moe nog. Hbe een aantal antibioticakuren gehad deze winter(6) en miss ben ik daardoor verzwakt. Moet deze week 2 dagen werken,dinsdag en woensdag,wat moet ik nou doen,gaan of uitzieken? Werk hier nu 2 maanden en in de 1 e week had ik al griep,en nu dit weer. Mijn collegas belden al op van doe maar rustig aan en we lossen het wel op voor die 2 dagen.blijf nog maar thuis.Maar ik wil geen profiteur zijn,maar voel me gewoon niet fit. Moest dit even kwijt

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Re: Met dit werken of niet'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:18

als jij niet in staat bent om te werken dan meld je je gewoon ziek hoor.dat heeft niets met profiteren te maken, ziek is ziek.
ik zit momenteel ook in de ziektewet....vervelend, maar het is nu even niet anders!

beterschap!!

Esterdebest
Berichten: 59
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 02:21

Dit is niet niks als ik dit zo hoor. Wat je het beste kunt doen is je er aan toegeven... waarschijnlijk zul je dan even flink ziek worden (koorst e.d.) maar zo gun je je lichaam wel de beste kans om de ontsteking in je lichaam op te kunnen ruimen. Zit je op dit moment ook nog aan de antibiotica? En zo ja welk antibioticum gebruik je? (Amoxicilline, augmentin, doxycycline of iets anders?)

saampie
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 09:04

nee de antibiotica is nu een week over,en die streep is ook al weg,maar ik blijf gewoon zo moe

Esterdebest
Berichten: 59
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:07

Ah, ok... ik dacht dat de onsteking nog steeds actueel was... in dat geval is het denk ik wel heel verstandig om dat bloed-onderzoek te laten doen om te kijken of de infectie op dit moment nog actief is. Dit kun je namelijk in het bloed zien (CRP, Leuko's, diff, om er maar wat medische termen op los te laten ) Afhankelijk van de uitslag daarvan zou je kunnen bekijken wat de vervolgstappen zijn... want dat je zo moe bent zou kunnen komen door de enorme inspanning die het lichaam heeft moeten leveren tijdens je 'ziekteperiode' maar de ziekte kan ook nog steeds wel sluimerend aanwezig zijn en daar wordt je ook zeker niet vrolijk van kan ik me voorstellen. Tot die tijd zou ik het rustig aan doen, evt zou je met je huisarts/bedrijfsarts kunnen overleggen om weer (voorzichtig!!) aan het werk te gaan, maar alleen wanneer je lichaam dit toelaat. Laat je ff weten hoe t is afgelopen?

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Met dit werken of niet'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 02:35

ziek = ziek hoor
werken kan je nog je hele leven...
als je door gaat werken wordt je alleen maar zieker en zwakker

nee hoor lekker thuisblijven