Bokkers die aan krachttraining doen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Bokkers die aan krachttraining doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 17:59

Zijn er hier bokkers die aan krachttraining doen?
Ik ben echt verslaafd. Net weer terug uit de sportschool en echt, het werkt gewoon verslavend. Nu ben ik ook een narcist eerste klas, geef mij een enorme spiegel en een dumbell en ik kan mezelf wel uren aanstaren maar ook het gevoel dat je lijf geeft na een flinke training... heerlijk!

Hoe hebben jullie het krachttrainen ontdekt? En wat voor training doen jullie? Ook met aangepast voedingsschema en supplementen?
Afbeelding

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:29

Yep, hier ook een verslaafde! Kom er ook net vandaan

Ik heb het toen ondekt op me 16e, toen gingen we met de gymklas van de middelbare een dagje fitnessen. Toen vond ik het al erg leuk, maar toen der tijd zat ik al op 2 sporten (paardrijden en atletiek) en dat deed ik al fanatiek, dat ik het toen nooit opgepakt had.

Op me 20e ben ik gaan fitnessen. Alleen toen was het meer om te sporten dan dat ik bewust me lichaam aan het trainen was. Toen deed ik het niet zo fanatiek.

3 jaar geleden kreeg ik een relatie met een jongen die zelf ook fitnesst (nu inmiddels mijn ex), en toen zijn we samen gaan trainen. Van hem heb ik een hoop geleerd en ben ik heel serieus mee gaan trainen. Wij aten toen op trainingsdagen 6x per dag, en op niet trainingsdagen 5x per dag (als het meer was alleen maar mooi meegenomen natuurlijk), en daarbij zat hij aan supplementen omdat hij wilde groeien. Ik hoef niet te groeien, ik wil alles gewoon mooi strak hebben zodat je alle lijnen mooi ziet lopen op me lijf.

Toen door verhuizing, 2 paarden, en relatie die kapot aan het gaan was, ben ik er mee gestopt. Had er gewoon geen tijd en energie meer voor. En nu ben ik dit jaar weer begonnen, en moet zeggen dat ik het nooit zo lekker heb gevonden als nu.

Vind het heerlijk! Het zweten, je spieren voelen branden, grenzen verleggen, spierpijn, de adreline & energie en uiteindelijk het figuur waar je zo hard voor getraind heb! Dat maakt het voor mij verslaafd.

Nu train ik 3x per week. Mijn schema nu is eigenlijk voornamelijk gebaseerd op me buik. Cardio zet ik hieronder even niet bij. Ik moet nog 2% lichaamsvet kwijt en dan heb ik de buik die ik wil (ik wil nl. als ik bijv. lig en ik kom omhoog, dat je heeeeeeeeel licht blokjes ziet) Voor de rest is mijn lichaam nu helemaal perfect (hoe ik hem dan wil hebben)

Dinsdag:
- Triceps (ene week 2 oefeningen, 3 sets, 15 raps & andere week 3 oefeningen)
- Schouders (1 oefening, 3 sets, en zoveel mogelijk raps)
- Buik (4 oefeningen, waarvan 2 oefeningen 1 set en zoveel mogelijk raps, en de andere 2 doe ik 3 sets en 30 raps)

Donderdag:
- Biceps (hetzelfde als triceps)
- Rug (2 oefeningen, 3 sets & 15 raps)
- Buik (zelfde als boven)

Zondag:
- Benen (4 oefeningen (waarvan 1 ook billen pak), 3 sets & 15 raps)
- Billen (1 oefening, 3 sets & 15 raps)
- Buik (zelfde als boven)

Ik doe ook alles met dumbles. Mij zie je niet aan apparaat werken. Verder doe ik geen borst, want dat heb ik (een vrouw) niet nodig.

Verder let ik nu wel op me voeding, maar aan supplementen doe ik niet.

Daarbij gooi ik om de 3 maanden me schema helemaal om (andere oefeningen etc) om me lichaam weer het verassingseffect te geven (anders raken ze gewend).

Hieronder nu ff 2 foto's van nu: Je moet er natuurlijk van houden, maar ik ben er trots op

Let niet op me kop
Afbeelding

Afbeelding

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 20:27

Nice
Ziet er goed uit joh, de foto's. Wat is je vet% nu dan?

Ik ben nu bezig met het volgende schema:
dag1 benen (3x8) rug (3x8) biceps (3x8)
- squat - straight arm pulldown - incline (2) hammer curl
- lunches - pulldown - cable curl
- leg press - dumbell row

dag2 borst (3x8) schouders (3x8) triceps (3x8)
- bench press - shoulder press - french press
- incline (2) dumbell press - dumbell front raise - push down
- dumbellfly - dumbell side raise

dag3 onderrug buik (3x25)
- stiff legged deadlift (3x8) - onderkant (benen de lucht in duwen)
- hyperextension (3x15) - bovenkant (sit ups met rug op bal)
- rompstabilisator (3x30 sec.)- zijkant (heup boven de grond tillen)

Foto's volgen Ik ben nog lang niet tevreden, mn vet% moet omlaag, ik moet oppassen met mijn benen (heb nl al flinke quadriceps) maar bovenlijf is al erg goed al zeg ik het zelf Met name mijn armen en borstspieren (ziet er leuk uit met de flys ) Ik probeer 4-5 keer te gaan. Ben nu weer een beetje aan het terugtrainen naar waar ik zat rond vorig jaar augustus want door afstuderen en nieuwe baan met een hoop training in Hilversum heb ik et sporten even op een laag pitje moeten zetten maar ga er nu weer 200% voor!

Ik heb idd een voedingsschema en heb nu multi vit sporters, time released, groente thee capsules en CLA erbij. Al denk ik dat ik de CLA even ad kant schuif.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 20:47

Ohja, edit, ik heb nu weer een nieuwe trainster waarmee ik elke woensdag een serie train. Zij heeft echt een lijf om jaloers op te zijn En ik rust niet totdat ik net zoveel chin ups kan doen als zij

pubelia

Berichten: 9996
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Bokkers die aan krachttraining doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:57

Jaa meld zich, ik ben alleen nog niet zo lang bezig (1,5 maand) maar ik doet het in eerste instantie om af te vallen, en erna zie ik wel

niekie1967
Berichten: 310
Geregistreerd: 17-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:37

heb het wel gedaan.moet wel weer wat gaan doen na de bevalling.
mooie armen heb je op de foto.niet te maar wel strak .wat zijn ze 32 cm ?

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:51

@ Laura

Lekker fanatiek dus ook Schema ziet er goed uit! Mijn vetpercentage zit nu op de 20% en wil op 18% zitten (gemiddelde bij ons op het apparaat moet tussen de 21 - 35% zitten). Maakt eigenlijk niet uit wat voor vetpercentage je heb, als ik me blokjes er maar doorheen krijg.

Ik zelf ga nu nog maar 3x per week. Ging eerst ook 4x, maar ben al tevreden eigenlijk. Ik wil het nl. niet allemaal TE hebben. Moet ook nog een beetje vrouwlijk blijven. En zo houd ik het met me training lekker strak allemaal. Ik verhoog me gewichten dus ook niet echt meer. Soms laatste set dat ik aantal kilo erop gooi en dan zoveel mogelijk raps doe. Verder gewoon lekker trainen. Ik vind het echt belangrijk dat je de oefeningen mooi strak uitvoert. Ik kijk dus ook altijd de spiegels in (love them)

@ niekie1967
Heb geen flauw idee hoe groot (klein ) ze zijn. Heb ze nog nooit opgemeten. Heb nu ook even geen meetlint liggen. Zal ze wel ff een x opmeten. Ben er ook tevreden over. Inderdaad niet TE maar wel strak.

Hieronder nog een foto van me benen. Daar ben ik ook wel tevreden over. (komt natuurlijk ook al door het paardrijden). Alleen ze zouden nog net ietsjes meer strakker en gelijnd mogen en me hamstrings mogen zoiezo een stuk strakker. Maar qua formaat ben ik tevreden over ze.

Afbeelding

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:55

Ik heb me armen net even opgemeten, had wel een meetlintje liggen, maar ze zijn iets kleiner. 30 cm

niekie1967
Berichten: 310
Geregistreerd: 17-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:50

gespannen of ongespannen?

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:01

Even correctie: vanmorgen deed ik het zelf (en dat was best moeilijk met 1 hand), nu heeft iemand even geholpen. Gespannen zit ik op 28 cm en ongespannen op 26cm.

niekie1967
Berichten: 310
Geregistreerd: 17-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:08

ze zien er wel indrukwekkender uit als 28cm.
maar ik heb ook een hoger vetpercentage

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:16

Dat vond ik ook toen ik de foto's zag , want ik heb best dunne armpjes (altijd al gehad). Camera add 10 pounds zeggen ze toch

niekie1967
Berichten: 310
Geregistreerd: 17-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:57

ja ,voor de rest ook mooie fotos hoor,geen grammetje te veel.maar ja je traint ook al lang en fanatiek