intiem probleem...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plaskehio
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-05-06

intiem probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 01:21

sorry modjes voor dit schaduwacount, er zijn te veel mensen hier op bokt die mij kennen.

Ik heb dus sinds een paar maanden seks met mijn vriend. Er is alleen een probleem, ik geniet hier absoluut niet van, integendeel, het voelt niet goed. Het doet geen pijn, maar het is een 'schurend' gevoel zeg maar. Erg irritant. Ik heb nooit zin in seks mijn vriend vroeg zich natuurlijk af wat er scheelde en dit heb ik dan ook verteld. Zijn reactie was een beetje...ehm, geschrokken. Omdat hij niet besefte dat ik het zo aanvoelde. Wat kan dit zijn?

We doen het met condoom.

Naar de dokter gaan zit er niet in gezien mijn ouders niet weten dat ik seks heb met mijn vriend...Dit wil ik voorlopig nog zo houden

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 01:50

Glijmiddel halen

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 01:54

Yep klinkt als tekort aan glijende middelen.
Koop er eentje op waterbasis, niet op olie-basis. Anders kan je weer allerlei irritaties krijgen.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:59

andere condooms dan die je nu gebruikt.
en net was esme_27 schrijft, waterbasis, anders kan je alsnog naar de huisarts hihi voor een ander zalfje

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Re: intiem probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:10

heb je nooit zin omdat het pijn doet, of heb je zowiezo nooit zin?
daar kan namelijk ook het probleem in zitten.
als jij niet sexueel opgewonden raakt, dan maakt jouw lichaam dus ook geen natuurlijk "glijmiddel" aan.
dan kun je wel allerlei middeltjes gaan kopen en dus sex hebben tegen je zin, maar dat is toch ook niet bepaald prettig?
het kan ook zijn dat jouw lichaam iets langer tijd nodig heeft om sexueel opgewonden te raken, in dat geval zal je vriendje iets meer aandacht aan het voorspel moeten besteden en wachten tot dat jij er "klaar" voor bent.
mocht het ondanks alles toch niet lukken, vraag dan aan je huisarts of je kunt doorverwezen worden naar iemand die deze problemen behandeld.

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Re: intiem probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:22

woofie schreef:
heb je nooit zin omdat het pijn doet, of heb je zowiezo nooit zin?
daar kan namelijk ook het probleem in zitten.
als jij niet sexueel opgewonden raakt, dan maakt jouw lichaam dus ook geen natuurlijk "glijmiddel" aan.
dan kun je wel allerlei middeltjes gaan kopen en dus sex hebben tegen je zin, maar dat is toch ook niet bepaald prettig?
het kan ook zijn dat jouw lichaam iets langer tijd nodig heeft om sexueel opgewonden te raken, in dat geval zal je vriendje iets meer aandacht aan het voorspel moeten besteden en wachten tot dat jij er "klaar" voor bent.
mocht het ondanks alles toch niet lukken, vraag dan aan je huisarts of je kunt doorverwezen worden naar iemand die deze problemen behandeld.


ik dacht precies hetzelfde.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: intiem probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:24

plaskehio schreef:
Naar de dokter gaan zit er niet in gezien mijn ouders niet weten dat ik seks heb met mijn vriend...Dit wil ik voorlopig nog zo houden


De dokter heeft een beroepsgeheim en mag je ouders NIETS vertellen.

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:34

Ik ga mee met Barco en Woofie...

Zomaar aangeven dat ze glijmiddel moet halen vind ik erg kort door de bocht... Ze kan wel 14 zijn...

Dus de volgende vraag is: hoe oud ben je, weet je zeker dat je lichamelijk eraan toe bent, hoe verliefd ben je, heb je een nare ervaring gehad, is je geaardheid wel zo... etc etc etc...

ellepel

Berichten: 47427
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: intiem probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:41

je doet het met condoom zeg je?

welke condooms gebruik je?
en zowiezo als je een condoom gebruikt is het beter om dus wel glijmiddel te gaan gebruiken

een klein flesje Sensilube kun je bij elke dorgist kopen en is maar een paar euro

als je namelijk met een condoom vrijt kan het gebeuren dat je vagina droger blijft , gebruik je dan lekker wat glijmiddel en voelt alles ook veel beter..
als alles fijner voelt, ben je minder met dat nare gevoel bezig, en kun je meer ontspannen en genieten van de sex

geen idee of dit bij jou ook het geval is hoor, maar t zou best zo kunnen zijn.

dan natuurlijk nog even iets...
als je niet genoeg opgewonden bent, blijf je zelf dus ook droger in je vagina, voorspel lekker knuffelen en elkaar opgewonden maken hoort absoluut voor vrouwen wel bij de sex

plaskehio
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 01:11

Ik ben 16 en heb inderdaad wel een nare ervaring gehad. Ik ben erg verliefd (feller dan ik zelf dacht ) en dénk wel dat ik er lichamelijk klaar voor ben. Mijn geaardheid is wel hetero. Heb totaal geen intresse in meiden dus...

Ik kan eens voorleggen aan mijn vriend dat het met de condooms te maken kan hebben...hij gebruikt trouwens Durex

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 01:32

Ik vraag me af of jij dat schurende gevoel altijd al hebt gehad, of alleen momenteel. Als het niet altijd zo geweest is, zou ik toch even langs de huisarts gaan. Ik heb dat zelf namelijk ook eens een poosje gehad en het bleek om een ontsteking te gaan. Zoals anderen al zeggen, die heeft een geheimhoudingsplicht.
En anders.. probeer inderdaad eens een glijmiddel.

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:19

plaskehio schreef:
Ik ben 16 en heb inderdaad wel een nare ervaring gehad. Ik ben erg verliefd (feller dan ik zelf dacht ) en dénk wel dat ik er lichamelijk klaar voor ben. Mijn geaardheid is wel hetero. Heb totaal geen intresse in meiden dus...

Ik kan eens voorleggen aan mijn vriend dat het met de condooms te maken kan hebben...hij gebruikt trouwens Durex


Het niet vochtig genoeg worden of te nauw willen blijven sluiten is vaak iets wat zich tussen de oren afspeelt. Misschien toch eens kijken of het niet iets is wat te maken heeft met de nare ervaring?

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: intiem probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 09:31

Ik denk dat glijmiddel zeker wel helpt maar daar door ben je nog niet van je "probleem" af.

Als jij niet vochtig word dan is je lichaam er ook niet klaar voor.
Dan kan je wel met allemaal spulletjes aan de gang gaan om zijn penis in jouw vagina te krijgen maar ik denk niet dat jouw sex ervaring daar beter van word.

Ik weet natuurlijk niet wat er precies is gebeurt maar ik kan je aanraden er met je vriend over te praten, vertel hem wat je voelde op het moment dat je de nare ervaring moest doormaken, je hoeft niet alles in detail te vertellen, maar zodat hij begrijpt waar jij mee zit.

Als je begint aan knuffelen, strelen en zoenen (ook wel voorspel genaamd) staar je dan niet blind op dat je zo sex gaat hebben.
Je kan ook wel is lekker met elkaar knuffelen zonder daar dan meteen sex achteraan te plakken.
Als je vriend jouw op je gemak kan laten voelen (ga dus ook niet sexen met een TL-balk boven je bed ofzo) dan zal je vanzelf vochtig worden.

Opgewonden worden zit veelal tussen je oren, het is je eigen stemming, zolang jij met een prbleem zit zal je waarschijnlijk ook niet "nat" worden.

Heel veel succes meissie, doe gewoon lekker rustig aan, muziekje en kaarsjes aan....
Dan komt het vast goed!

plaskehio
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 16:37

Arrabel mijn vriend heeft hierover proberen te praten met me maar ik klap toe wanneer het er over gaat Ik kon de gebeurtenis wel vertellen, maar de gevoelens niet...Het ging gewoon niet

Honeybee: eerst was het pijn en deze is nu overgegaan in een schurend gevoel..

Mireille1970: dat kan altijd natuurlijk...

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:48

Toch is dat wel zo belangrijk... praat erover, zoek desnoods hulp, vaak genoeg gaat dat niet zomaar over...
Succes en sterkte!

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: intiem probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:01

Citaat:
Arrabel mijn vriend heeft hierover proberen te praten met me maar ik klap toe wanneer het er over gaat Ik kon de gebeurtenis wel vertellen, maar de gevoelens niet...Het ging gewoon niet

Zolang jij dichtklapt als hij er over wilt praten dan zal je vagina ook "dichtklappen" als je sex wilt hebben.
Het is echt zo belangrijk dat je met elkaar praat.
Misschien is het een idee dat je het opschrijft in een brief en dat je dan die brief aan hem geeft.
Dan hoef je niet persoonlijk het hele verhaal te vertellen maar weet hij wel wat er aan de hand is.
Misschien word het dan makkelijker voor je om er over te praten.

Vaginale droogheid komt trouwens vaker voor bij vrouwen, zeker als je een nare ervaring op intiem of sexueel gebied hebt.

Heel veel succes meissie.

(hier enige links waar je kan lezen over vaginale droogheid)
http://www.gezondheidsnet.nl/index.php? ... ID%5D=1895

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat= ... on&id=5526

http://www.vrouwenlichaam.nl/page3.html

Fairytale

Berichten: 3905
Geregistreerd: 12-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:47

Misschien moet je vriend het iets langer uitstellen.
Zodra je wel weet wanneer je er klaar voor bent, ga altijd op je eigen gevoel af en laat je niet dwingen, kun je all the way gaan als je natuurlijk zelf wilt.
Maar luister altijd naar je hart

__Esther__
Berichten: 4398
Geregistreerd: 23-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:39

Maar met glijmiddel heeft dat geen effect op het condoom gaat dat dan niet sneller kapot en glijd het er dan niet af