blaasontsteking:(

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skotti

Berichten: 856
Geregistreerd: 02-04-06
Woonplaats: Dreumel

blaasontsteking:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 18:57

mijn vorige topic is geblockt dus dan maar over opnieuw(deze was wel oud hoor haha ).
kun je ook blaasontsteking krijgen van open schoenen met dit weer?
want voel m nou ALWEER aankomen (wou da tik mijn blaas eruit kon halen.

groetjes nicole

Koss_Binky

Berichten: 647
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Gouderak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:01

Neeh ik denk het niet. Het is meer als je te weinig drinkt en te weinig vitamine C binnen krijgt. Dus ik denk dat je het beste gwn goed kan drinken en dan met name dranken waar veel vitamine C in zit.

Skotti

Berichten: 856
Geregistreerd: 02-04-06
Woonplaats: Dreumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 19:03

ja dat klopt maar ben heel de dag al aan de verse jus.. maar helaas t wil echt niet
ik haat dit gevoel..
het idee dat je naar het toilet moet maar ook weer niet.
hoe lossen jullie dit op??
of ben ik de enige?

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:07

Mijn moeder zei vroeger altijd als we op blote voeten over koude grond liepen, dat we dan blaasontsteking zouden krijgen. En ik heb me ook al die tijd af gevraagd of dat een dreigement was, of dat er ergens een kern van waarheid in zit...

Esterdebest
Berichten: 59
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:30

Dat is grote onzin!! Net zo goed dat je verkouden kan worden als je in je blootje over straat loopt. Voor een ontsteking is altijd een virus of in het geval van een blaas-ontsteking een bacterie nodig die voor de ellende zorgt. Daarentegen kunnen zogenaamde omgevingsfactoren bijv. lichaamstemperatuur er wel voor zorgen dat een bepaalde bacterie of virus zich lekkerder voelt en je dus sneller ziek kan maken!!

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:31

cranberry-sap is erg goed

Ringetje

Berichten: 898
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: thuis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:32

Een blaasontsteking wordt veroorzaakt door een bacterie. Niet doordat je met blote voeten loopt dus.

Skotti

Berichten: 856
Geregistreerd: 02-04-06
Woonplaats: Dreumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 21:42

oke dank jullie wel hier kunnen we weer even mee vooruit!\
ik ga die sap proberen!!
hoop da thet help
het is alleen wel jammer dat je blaasontsteking niet kan voorkomen
of zie ik dat verkeerd?

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Re: blaasontsteking:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:46

zodra je wat voelt liter sinasappelsap op drinken.. totdat je t niet meer voelt.. Werkt bij mij goed..

cranberry sap schijnt ook te werken, maar dat vind ik maar raar spul..

voorkomen.. tjah goed drinken?? Ik dacht asl je het 1x had gehad dat je er gevoeliger voor was.. Lijkt bij mij wel te kloppen..

..

Esterdebest
Berichten: 59
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:48

Helaas is het meestal zo, dat op het moment je eenmaal 'besmet' bent geraakt het heel moelijk is (en dat is vooral het geval bij blaasontstekingen merk ik in de praktijk) om die bacterie die dat veroorzaakt kwijt te raken. Echt voorkomen kun je dit dus helaas niet meer. Zo nu en dan kan zo'n bacterie gewoon weer de kop op steken (vaak gebeurt dit tijdens stress perioden/warmte e.d.) wat je wel kunt doen is ervoor te zorgen dat je niet 'besmet' wordt met nieuwe/andere bacterien. Dus goed uitkijken wanneer je op een 'vreemde' wc bril gaat zitten, goed uitkijken met afvegen, uitplassen na eventueel seksueel contact, en de vitamine C/cranberry sappen die hier genoemd worden schijnen inderdaad ook te helpen (misschien zelfs wel preventief??)

Succes!!

Takkel

Berichten: 637
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Welsum

Re: blaasontsteking:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:41

Het kan idd niet veroorzaakt worden door het op je blote voeten lopen. Als het nog niet zo erg is, kan heel veel drinken nog helpen. Doordat je veel drinkt moet je veel plassen, en je plas kan dan de bacterien meenemen die in je blaas opgehoopt zitten. Op die manier krijgen de bacterien niet de kans om zich sterkt te vermenigvuldigen.

Anders moet je toch echt een antibioticakuurtje.

Blijf er niet mee doorlopen, want dan kan je een neirbekkenontsteking krijgen, en dan ben je niet blij! Heb dat vorig jaar gehad (koorts, gigantische rugpijn etc.)

Maaikiemaaik
Berichten: 93
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 00:27

ik heb toen in mijn jeugd een tijdje last gehad van 'chronishe blaasontsteking' errug vervelend. Ik heb er nu soms nog steeds last van, maar als ik het voel opkomen ga ik meteen liters water drinken en dan is het bij mij iig vaak de volgende dag alweer over. Helpt bij mij beter dan sinaasappelsap o.i.d., gewoon een beetje de boel doorspoelen dus .

ennuh nee; het kan echt NIET veroorzaakt worden door op blote voeten te lopen...

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 01:44

Ik heb het 2 maand geleden ook voor het eerst gehad... noohh echt niet normaal haha, dat is NIET grappig!
Ik dacht gisteravond en vanochtend even dat ik dit weekend ook weer blaasontsteking zou krijgen... maar gevoel is nu eigenlijk weer weg.
Houden zo; ik ben nl. het hele weekend niet thuis, zit bij een vriendin en Brabant. Dus aan timing zou t dan wel erg schorten, hehe.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 03:04

Ik heb gelukkig vrijwel nooit blaasontsteking

Skotti

Berichten: 856
Geregistreerd: 02-04-06
Woonplaats: Dreumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 10:39

wees blij... geloof mij maar
haha
ik ga binnenkort naar een homeopaat en die gaat kijken of er verder nog wat aan schort (ook omdat de huisarts niks eraan wil doen, verder onderzoek bedoel ik dan)
ben benieuwd!!

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:35

Ik kan het min of meer voorkomen door bij het eerste gevoel een heleboel te drinken (en dus vaak naar de wc te gaan), veel vitamine C, en een paar ibuprofen (ontstekingsremmend).
Ik heb het twee keer vlak achter elkaar gehad, maar sinds ik bij de eerste verschijnselen de volledige aanval inzet, is het niet meer teruggekomen.

mithras1994

Berichten: 107
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en klein Sandelingen Ambacht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:14

Ik slik elke dag preventief vit.C met cranberry tabletten van Roter.
Ik voel om een of andere reden dus niet dat ik blaasontsteking heb.
Hierdoor heb ik al 3 keer een nierbekkenonsteking opgelopen en dat is echt geen pretje!
Door de vit. C wordt je urine zuur en kunnen de bacterien, die de ontsteking veroorzaken, niet overleven.
Bij mij werkt het prima.

Skotti

Berichten: 856
Geregistreerd: 02-04-06
Woonplaats: Dreumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 19:16

ja ik heb nou vandaag weer een mailtje weggedaan naar een homeopaat, kijken of zei er wat mee kan!

Moska

Berichten: 3412
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:24

Een tip: blijf niet rondlopen met een blaasontsteking! Ook al denk je na veel drinken dat het weg is, laat je toch controleren bij de huisarts zodat je antibiotica kunt krijgen indien nodig. Een verwaarloosde blaasontsteking kan namelijk ook voor een nierbekkingonsteking zorgen en geloof me, dat rijdt niet zo fijn paard. Ik heb zelf een paar jaar geleden (zo vanaf 2001 tot 2005) een chronische blaasontsteking gehad door, wat nu blijkt, ten eerste een sterk verminderde weerstand (fulltime werken, deeltijd opleiding, paardrijden, gewoon niet willen stoppen met doorgaan) en een bacterie die niet goed uitgeroeid was door de antibiotica. Waardoor ik dus minimaal 1x per maand een blaasontsteking had en hier toch flink ziek van was steeds (hoge koorts, krampen). Eind 2004 resulteerde dit dus in een nierbekken ontsteking die met behoorlijke paardemiddelen (hoe toepasselijk) bestreden moest worden. Een vervelende bijkomstigheid is dat ik niet meer goed voel wanneer ik een blaasontsteking heb en dus inmiddels alweer een nierbekkenonsteking heb gehad (minder heftig dan de eerste).

Om dit te voorkomen drink ik heel veel water, slik ik extra vitamine C (helemaal als ik me wat gammel voel) en heel belangrijk, ik luister tegenwoordig redelijk goed naar mn lichaam. En zie hier, sinds maart 2005 geen een keer meer blaasontsteking gehad!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:22

Ik heb ook vaak blaasontsteking gehad, zelfs een tijd dat ik 1x in de 2 weken wel 1 op voelde komen. Dan meteen flink aan de vit.C en cranberry. Het is erg vervelend en ook mijn dokter wil verder niks doen. Nu heb ik het al veel minder en als ik het krijg dan neem ik meteen erna een kruidenmengsel dat als een peniciline werkt. Dit zorgt wel dat het een flinke tijd weg blijft. En elke dag een vit.C1000!!

Skotti

Berichten: 856
Geregistreerd: 02-04-06
Woonplaats: Dreumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 20:37

oke ik ga het allenmaal in huis halen:D
heel erg bedankt meer tips zijn altijd welkom!
groetjes

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:53



Ben ik zo'n 1,5 jaar blaasonsteking-vrij geweest, ja hoor daar gaan we weer!
Ik ben er sowieso enorm gevoelig voor en meestal kan ik de boel ook wel wat onderdrukken door liters water te drinken en vit. C./ Cranberrytabletten te nemen. Ik denk alleen dat mijn weerstand een flinke opdonder heeft gehad de afgelopen weken (kou gevat, oa. een buitenfestival in de regen) en dat het daardoor niet meer tegen te houden is. Aangezien er nu ook druppeltjes bloed bij zaten toch maar even langs de huisarts.

Ik ga me toch maar eens aanleren om nog veel meer water te drinken.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:37

Shadow0 schreef:
Ik kan het min of meer voorkomen door bij het eerste gevoel een heleboel te drinken (en dus vaak naar de wc te gaan), veel vitamine C, en een paar ibuprofen (ontstekingsremmend).
Ik heb het twee keer vlak achter elkaar gehad, maar sinds ik bij de eerste verschijnselen de volledige aanval inzet, is het niet meer teruggekomen.



Ik zou de Ibuprofen niet nemen tegen blaasontsekeing.
Het haalt de ontsteking misschien wel weg maar niet de bacterie. Die kan dan vrolijk verder gaan met woekeren.


Ik ben er ook gevoelig voor en ik let altijd op.
Voorkomen is beter dan genezen dus een goede toilet hygiene is heel belangrijk. Dus vanvoren naar achtere vegen.

En na seks altijd even even naar het toilet en plassen. Klinkt mischien banaal maar het helpt wel.

Te weinig drinken kan ook een oorzaak zijn(omdat je dan ook te weinig plast) dus niet alleen veel drinken als je een blaasontsteking voelt opkomen.

Vitamine C helpt redelijk goed om een beginnende blaasonsteking de kop in te drukken. Bacterien houden niet van een zure leefomgeving. Maar zoals hierboven beschreven, blijf er niet mee doorlopen.

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:36

Tolstoj schreef:
Shadow0 schreef:
Ik kan het min of meer voorkomen door bij het eerste gevoel een heleboel te drinken (en dus vaak naar de wc te gaan), veel vitamine C, en een paar ibuprofen (ontstekingsremmend).
Ik heb het twee keer vlak achter elkaar gehad, maar sinds ik bij de eerste verschijnselen de volledige aanval inzet, is het niet meer teruggekomen.



Ik zou de Ibuprofen niet nemen tegen blaasontsekeing.
Het haalt de ontsteking misschien wel weg maar niet de bacterie. Die kan dan vrolijk verder gaan met woekeren.


Ik ben er ook gevoelig voor en ik let altijd op.
Voorkomen is beter dan genezen dus een goede toilet hygiene is heel belangrijk. Dus vanvoren naar achtere vegen.

En na seks altijd even even naar het toilet en plassen. Klinkt mischien banaal maar het helpt wel.

Te weinig drinken kan ook een oorzaak zijn(omdat je dan ook te weinig plast) dus niet alleen veel drinken als je een blaasontsteking voelt opkomen.

Vitamine C helpt redelijk goed om een beginnende blaasonsteking de kop in te drukken. Bacterien houden niet van een zure leefomgeving. Maar zoals hierboven beschreven, blijf er niet mee doorlopen.


Ik ben ook zo'n geluksvogel die regelmatig blaas ontsteking heeft..
bovengenoemde zaken zijn erg belangrijk!

Wanneer ik het nu nog eens krijg moet ik door naar het ziekenhuis en gaan ze verder kijken want ik kreeg tot nu toe steeds een antibioticakuur maar dat is ook niet goed steeds. Ben benieuwd of er een andere oplossing is want het is het ergste wat je kunt hebben.. Je voelt precies wanneer het weer zo ver is en dan kan het feest weer beginnen. Het vreemde is dat ik er soms maar heel even last van heb.. soms maar 1 a 2 dagen. Heeft denk ik toch voornamelijk met weerstand te maken net zoals een koortslip dat heb ik ook wel eens. Dat zijn van die virussen die gewoon in je lichaam blijven en toeslaan wanneer ze de kans krijgen..

Heel vervelend dus

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:47

Echt wel vervelend
Zondag had ik het heel erg, 's avonds had ik het redelijk weg, gisteravond begon het weer en nu weer

Ik wil een nieuwe blaas