zonnebank

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

zonnebank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 17:18

ik heb volgende week een galabal
en héééééle witte benen
ik was toch al van plan om voor de zomer eens onder de zonnebank te gaan, zodat ik ook eens rokjes en shortjes kan dragen
(ik durf ze nl niet te dragen wegens te witte benen, maar door altijd een broek te dragen helpt het ook niet veel)
het is hier wat verder in de straat, en ik ben woensdag al een kwartiertje onder de zonnebank geweest
vandaag weer neen kwartiertje
en de bedoeling om morgen ook
en dan nog maandag, dinsdag en woensdag, en hopelijk heb ik tegen dan een kleurtje

maar, ik heb me niet ingesmeerd, en vandaag merkte ik dat ik toch redelijk verbrand ben (men rug, achterste en kuiten, ook mijn buik en liesstreek)

ik heb direct naar da apotheker geweest achter zonnebrandcreme speciaal voor de zonnebank, maar kan het kwaad als ik morgen en maandag gewoon weer onder de zonnebank ga?
tips om het verbranden te vermijden?

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:17

Ipv verbranden wat echt héél slecht is voor je huid kan je beter een fles Bodylotion Summer van Nivea of Dove kopen. Een paar dagen je benen mee insmeren en je hebt mooie bruine benen!
En dan gewoon rustig doorgaan met je zonnebank kuurtje.

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:18

Ik zou gewoon zelfbruiner nemen, bij goed gebruik kan je daar echt een mooi bruin kleurtje van krijgen

Overmatig zonnebanken en ook nog eens verbranbden is zoooooooo slecht. Je hemt maar 1 huis hé? Zorg daar goed voor!

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 18:31

zelfbruiner? ik? geen goede combinatie
eal nkele malen geprobeert, maar ik eindig altijd in vlekken, of met oranje knieeen, en ik vind het iets te riskant om te proberen zo vlak voor het feest

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:33

Welnee, zelfrbuiner hoeft helemaal geen vlekken te geven. Ik gebruik het al jaren en nog nooit vlekken o.i.d. gehad. mensne vragen altijd hoe ik zo bruin ben. gewoon uit een flesje dus.

Eeerst douchen, goed scrubben, goed drogen, in een droge ruimte smeren, goed uitsmeren, gewrichten en eeltgedeeltes lichter smeren. En voila.

Ik vind het een uitkomst, snap echt niet hoe het vlekken kan geven bij sommigen

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 18:35

nou, bij mij kan alles
ik ben echt een knoeipot bij zoiets, vooral omdat je niet direct kleur ziet (bij mijn flesjes toch niet) dus ik blijf maar smeren en smeren )
ik zal het na het bal nog weleens uitproberen, maar nu liever wat verbrand dan oranje

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:43

Nou ja, het is jouw huid. Ik denk dat je beter wit (blank) kan zien, dan aangebrand rood. dat is alles behalve aantrekkelijk en ook nog eens zeer slecht voor je huid.

iedere keer dat je verbrand, maak je je huid stuk. en het moet nog even mee.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:05

Idd, doodzonde om daarvoor je huid te verpesten. Met die bodylotions van Nivea en Dove krijg je echt geen vlekken. Ik krijg dat ook voor elkaar maar met die flessen toch niet. En je kan dat spul er nog afwassen mocht het echt mislukken

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:07

Ik snap niet dat je iedere dag onder de zonnebank MAG, van die zonnestudio. Bij ons in het dorp zit er ook eentje en daar mag je max. 3 keer per week, met minimaal een dag ertussen. Nu geef je je huid geen tijd om te herstellen. Verder is jezelf insmeren voor onder de zonnenbank uit den boze, als je nog maar net begint. Wat voor schoenen draag je op het feestje? Kun je niet gewoon een mooie glanspanty dragen? Bij de betere merken zien je benen er met panty namelijk beter uit dan zonder.

Li_lee_yang

Berichten: 2420
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: rijswijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:10

ik zou inderdaag zoiezo nu 2 dagen wachten en dan weer 10 minuutjes gaan. en als je eerst je huid insmeerd 1x met bodylotion en dan met bruinspul. heb je vast al een veel beter kleurtje.
een panty is trouwens ook een optie

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 19:12

een open sandaaltje met een hakje, panty is dus geen optie...
hoe bedoel je dat het uit de boze is om jezelf in te smeren voor onder de zonnebank?
toch beter mét lotion dan zonder?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:47

Panty is idd geen optie dan. Als je jezelf insmeert onder de zonnebank, in het begin, gaat het vaak te snel.

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 19:51

oke, nu ben ik niet meer mee
als ik me niet insmeer (zoals woensdag en vandaag) verbrand ik, als ik me insmeer met een creme spéciaal voor de zonnebank, is het ook niet goed?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:16

Ik ben van het type erg wit en als ik in het voorjaar begin met zonnen krijg ik steevast het advies om te beginnen op een startersbank. Twee keer een kwartier en twee keer 20 minuten, verspreidt over anderhalve week. Hierna ga ik onder de snelbruiner en dat doe ik telkens 20 minuten 3 keer per week met minimaal 1 dag ertussen tot ik vind dat ik voldoende kleur heb. Hierna hou ik het bij met 1 keer per week. Insmeren adviseert 'mijn' zonnestudio pas nadat je je huid geleidelijk aan de 'zon' hebt gewend. Smeren onder de zonnebank schijnt namelijk niet voor de bescherming te zijn maar om het bruiningsproces te versnellen. Iets met de soort UV straling in banklampen. In de echte zon zit nog een andere soort UV straling en juist die straling zou schadelijk zijn voor je huid.

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 20:22

hier hebben we maar 1 zonnebank, dus geen keuze.
Dus is het eigenlijk beter om niet in te smeren?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:25

Dat is wat ze bij mij in het dorp zeggen. Als ik jou was zou ik gewoon korter zonnen in het begin. Als het begint te prikken of te trekken moet je direct er onderuit gaan, want dat is een teken dat je begint te verbranden.

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 20:26

oke, ik zal het in gedacht houden voor morgen
ik moet zeggen, ik had er niet veel last van, behalvedat ik warm kreeg aan mijn kuiten
toen ik er onderuit kwam was mijn kont dubbel zo erg verbrand als mijn kuiten, maar daar voelde ik wel niks van

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: zonnebank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 05:09

Joh, gebruik dit dan gewoon als een excuus om nieuwe schoenen te kopen en trek dan een panty aan (met je nieuwe schoenen). Echt zo zonde van je huid anders!

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:53

Volgens mij is het van dat smeren niet waar hoor. Je kan smeren om snéller bruin te worden, en je kan smeren om je huid op een goed vochtpeil te houden.

Als je een zonnemelk gebruikt zónder UV filter is dat net zo erg als niets gebruiken.

Maar veel belangrijker is het nog om ná het zonnebanken jezelf goed in te smeren met een goede vochtregulerende lotion. Tijdens zonnen vraag je veel van je huid en die heeft echt vocht nodig om te herstellen.

Ben het eens met roosmarijn...een goede zonstudio zou je deze manier van zonnebanken zelfs afraden.

Andere schoenen is een optie, bruiningslotion is een optie en anders witte benen.

FlynnlOver

Berichten: 1342
Geregistreerd: 21-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:27

Je moet je echt insmeren!!
Dan gaat het bruin worden misschien wel ietsjes langzamer, maar je hebt er langer plezier van en géén verbrandingen!

iilse

Berichten: 1295
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:32

Je kan ook je benen insmeren met Dove/Nivea/L'oreal bruiningscreme. Gewoon goed uitsmeren en je hebt binnen enkele dagen een bruin tintje!

Prince_

Berichten: 682
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:33

Wacht gewoon 1 dag,dan kan je huid herstellen en ga dan weer zonnebanken & INSMEREN Ik ken mensen die er weken achterelkaar onder liggen,dat is natuurlijk niet zo goed ..maar toch ze doen het wel.. en je licht zomers toch ook een paar weken in de zon

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:49

Ik heb 4 jaar in een zonnestudio gewerkt. Bij ons moesten de klanten het opbouwen, afhankelijk van hun huidtype, het aantal zonminuten. Sowiezo werd zonnebanken elke dag ontzettend afgeraden, dit omdat je huid een herstelperiode nodig heeft. Wij raadde snelbruincremes af in het begin, dit om eerst te kunnen zien hoe je huid reageerd op het zonnebanken en aan de hand daarvan een opbouwschema te maken.
Je bent nu al paar keer geweest en bent toch wat gaan verbranden. Geef je huid wat rust en ga pas na 2 dagen weer zonnen en dan een stukje korter, was blijkbaar toch teveel.
Als je nou een paar keer bent geweest, dan kan je lekker crempjes gaan gebruiken, gebruik iets zonder tingle erin. Stel je gaat smorgens zonnebanken en je hebt alw at een kleurtje, scrub dan de avond ervoor lichtjes je huid (niet te hard), smeer je lekker in met hydraterende bodylotion, want zonnebanken is niet goed voor je huid op langer termijn en die moet je vocht blijven geven om rimpels ed te voorkomen.
Veel succes ennuh, niet elke dag meer gaan hoor, probeer het om de dag te doen, ook dan heb je een lekker kleurtje volgende week met je feestje.

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 14:56

vandaag een halve beurt genomen (7 minuutjes ofzo?) en goed ingesmeerd
volgende keer is maandagavond, en dan woensdag nog eens, daarna zal ik gewoon eenmaal per week ofzo gaan denk ik...

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:10

Eigenlijk moet je gewoon een kuurtje doen van 3 keer per week een aantal minuten en als je daarna vind dat je genoeg kleur hebt, het onderhouden met 1 keer per week.