Schimmelinfectie?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bokkertje111
Berichten: 4
Geregistreerd: 26-05-06

Schimmelinfectie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 11:41

Hallo bokkers.

Ik had een vraagje waardoor krijg je schimmelinfectie bij de vagina?
Ik heb daar nl last van, het jeukt echt verschrikkelijk, daarbij heb ik ook het gevoel dat ik constant naar de wc moet en heb als ik me buik intrek verschrikkelijke steken bij me blaas.

Verder heb ik geen geslachtsgemeenschappen gehad.
Was het ook niet met zeep of dergelijke.

Hoe kom ik hier dan aan?
ik heb er al iets van twee dagen last van en het is niet echt lekker, ik voel me verschrikkelijk vies.

Groetjes een Medebokker.

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:42

Het kan ook van zwemmen komen. Ik heb ook eens gehad. Ga naar de huisarts!
Dan krijg je er iets voor, en is het zo over!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:45

dat kan komen door te strakke broeken of het te schoon willen houden. daarmee heb je de natuurlijke bescherming aangetast en kon er een bacterie bij komen. gewoon naar de huisarts gaan voor een uitstrijkje krijg je een kuurtje mee en daarmee moet het goed zijn

ik leer nog eens wat op school succes ermee

Tatiane

Berichten: 3485
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Leopoldsburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:49

ik heb het ook een keer voorgehad... de reden bij mij was dat ik vrij ziek geweest ben en daarvoor antibiotica heb moeten nemen (en inderdaad ja, op de bijsluiter stond het tevens ook vermeld als één van de bijwerkingen). Het is bij mij overgegaan enkele dagen nadat ik gestopt ben met die antibiotica-kuur

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:50

Hmm maar dit klinkt eerder als een blaasontsteking. Zou toch even naar de dokter gaan als ik jou was.

Als het een schimmelinfectie is kan je deze bijvoorbeeld krijgen als je weerstand verlaagd is, of als je antibiotica slikt of omdat je zuurgraad verstoord is.

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:52

Kan ook komen door de pil. Ik heb het ook heel erg. Als je gevoelig bent voor bepaalde hormonen kan je er last van krijgen (volgens mijn huisarts) Verder kan het komen door sex doordat je zuurgraad verstoort word. Tegenwoordig kan je gewoon bellen naar je huisarts en hoef je geen inwendig onderzoek meer. (bij mijn huisarts ten minste) Bij elke vrouw heeft wel eens last van schimmelinfectie. de een wat meer dan de ander (ik hoor bij de meer groep )

Bij blaasontsteken krijg je volgens mij geen jeuk Ik althans niet.

Ik zou trouwens niet wachten tot het over gaat want als je niet oppast en het door laat moderen kan het overslaan tot herpes en daar ben flink ziek van

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:16

Ik heb het ook regelmatig gehad, het ging ongeveer zo: Blaasontsteking->antibiotica->schimmelinfectie-> blaasontsteking enz. enz.

Gewoon even langs de dokter, die schrijft je wat voor en je bent er zo vanaf. Ook wanneer je nog nooit sex hebt gehad kun je een schimmelinfectie krijgen, het is gewoon een verstoring van het evenwicht in de vagina. Oorzaken zijn oa.: antibiotica, té hygiënisch zijn, verkeerde toilethygiëne, schommelingen in de hormoonhuishouding, beschadiging vaginawand, knellende kleding, suikerziekte

Marcella_e schreef:
Ik zou trouwens niet wachten tot het over gaat want als je niet oppast en het door laat moderen
kan het overslaan tot herpes

en daar ben flink ziek van


Herpes is totáál iets anders, dat is een zeer besmettelijke SOA (HSV 1 en HSV 2).

Hier staat ook veel info:
http://www.lumc.nl/patfolders/patienten ... vulva.html

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:30

Bealy,

Ik weet het doordat mijn zus dat een keer gehad heeft en wat ik mij herinner daarvan (is al een tijd geleden) is dat als je je schimmelinfectie verwaarloosd het doorslaat naar binnen waarvan herpes een gevolg kan zijn. En daarbij is een schimmelinfect wel sexueeloverdraagbaar (dat is iets wat mijn dokter me verteld heeft) dus het lijkt me sowieso handig om er naar te laten kijken. Maar terug op het herpes zo had ik het toen d'r tijd begrepen, maar ik ben natuurlijk geen dokter

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:16

flair schreef:
Hmm maar dit klinkt eerder als een blaasontsteking. Zou toch even naar de dokter gaan als ik jou was.


Hier dacht ik ook meteen aan

Flink water en cranberrysap ( ) drinken.

Lynn_Nikita

Berichten: 25529
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:45

idd naar huisarts gaan, heb je ook last van afscheiding? enne, herpes en schimmel is idd heel iets anders, kan mss wel erger worden, maar herpes kan je alleen krijgen bij sexueel contact, schimmelinfectie kan je ook zo krijgen.
Je krijgt bij huisarts meestal bolletjes die je moet inbrengen en dan is het binnen paar dagen over.
niet met zeep wassen en geen syntetisch ondergoed help ook om te voorkomen

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:48

Citaat:
bolletjes


Doet me denken aan ... Bolletjes in mijn hol!

Maar dat noemen ze : Vaginale eieren! hihi

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:47

Volgens mij als je de zuurgraad in je vagina verstoord, dan is het bacterie evenwicht uit balans waardoor de ''slechte'' bacterien kunnen overheersen en je een schimmelinfectie hebt..

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:21

Marcella_e schreef:
Bealy,

Ik weet het doordat mijn zus dat een keer gehad heeft en wat ik mij herinner daarvan (is al een tijd geleden) is dat als je je schimmelinfectie verwaarloosd het doorslaat naar binnen waarvan herpes een gevolg kan zijn. En daarbij is een schimmelinfect wel sexueeloverdraagbaar (dat is iets wat mijn dokter me verteld heeft) dus het lijkt me sowieso handig om er naar te laten kijken. Maar terug op het herpes zo had ik het toen d'r tijd begrepen, maar ik ben natuurlijk geen dokter

Ik denk dat je je zus niet helemaal goed hebt begrepen hoor. Geeft verders niets. Een schimmelinfectie is in die zin sexueel overdraagbaar dat wanneer jij een schimmelinfectie hebt, je vriendje die ook krijgt (heeft daar volgens mij geen last van) en hij besmet jou dan weer terug. Een schimmelinfectie is, zoals de naam het al zegt, een schimmelinfectie. Herpes is een virus.

Overigens klinken de klachten van de topicstartster mij eerder als blaasontsteking dan als schimmelinfectie.

Moet je ook vaker plassen dan normaal en heb je daarbij het gevoel dat je heel nodig moet maar komt er niets behalve dat het onwijs zeer doet?

bokkertje111
Berichten: 4
Geregistreerd: 26-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 08:14

Bedankt voor de reacties!

@Cyntje: Ik heb niet gezwommen het afgelopen halfjaar..
@angel_laura: Ik heb alleen een strakke rijbroek zover ik weet echt strakke broeken heb ik niet..
@Roosmarijn: Ik heb heel de tijd het gevoel of ik moet plassen maar ga dan meestal niet meteen. Als ik ga dan komt er wel veel uit. Het doet niet echt zeer maar het lijkt alsof er hele erge druk op staat.

Het jeuken word alleen maar erger.. Dus ga denk toch maar even de Huisarts bellen.

ellepel

Berichten: 47427
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Schimmelinfectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 08:16

blaasonsteking zou ik inderdaad ook aan denken

bokkertje111
Berichten: 4
Geregistreerd: 26-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 08:37

Maar heb je met blaasontsteking ook jeuk dan?
Kan het niet zo zijn dat ik blaas ontsteking en schimmelinfectie heb?

ellepel

Berichten: 47427
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Schimmelinfectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:30

kan best denk ik hoor,
maar een schimmelinfectie kan je al oplopen als er maar 1 bacterietje verkeerd bij zit, die waar dan ook vandaan komt?

tja...dan is t mis:)

FlynnlOver

Berichten: 1342
Geregistreerd: 21-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:45

Ik heb nu schimmelo pm e handen..
Allemaal vervellingen enzo! echt verschrikkkelijk.
Maar bij de vagina heb ik nog nooit gehad.

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:35

Als het een schimmelinfectie is kan je ook gewoon alleen maar bellen naar je dokter en uitleggen wat je hebt.
Vaak weten ze dan al of het een schimmelinfectie is ja of nee.

Dan kan je gewoon spulletjes ophalen bij de aphotheek !
Ik zou sowieso even bellen als ik jou was.

bokkertje111
Berichten: 4
Geregistreerd: 26-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 14:47

Ik ben nu ongesteld geworden en heb er geen last meer van
Nog bedankt voor alle reacties

marleen_usar

Berichten: 24681
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:55

gaat niet vanzelf weg dus zou even wat halen ervoor.

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:04

Ik heb ook een keer zo'n schimmelinfectie gehad en toen had ik ook het gevoel dat ik steeds moest plassen, echt heel irritant.

Ben naar de dokter gegaan en die gaat dan even kijken en daarna krijg je een pil die je een keer in hoeft te nemen, of een soort van zetpil, maar dan voor in je vagina. Ik koos voor die slikpil en het was toen binnen 3 dagen over.

ellepel

Berichten: 47427
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Schimmelinfectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:55

ik heb zelf ook 1x schimmelinfectie gehad, ik liep me helemaal gek te jeuken.
ook naar huisarts toe en op basis van wat ik vertelde kreeg ik ook zo'n zetpil kuur mee, ( gelukkig wou hij niet even kijken!!)
moet je inderdaad in je vagina duwen,en bij mij was t toen ook na vier dagen over...

schimmelinfectie kun je ook krijgen als je te schoon op jezelf bent he? dus als jij je vagina keurig netjes met zeep gaat wassen

niet doen, geen zeep gebruiken, gewoon schoonwater( onder de couhe wil dat makkelijk) want van achtergebleven zeep kun je dus ook een schimmelinfectie krijgen

marleen_usar

Berichten: 24681
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Schimmelinfectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:49

Als je twijfels hebt over wat het is kan je voor een spiegel zelf zien, je ziet dan allemaal witte vlekken als het schimmel is.

Lynn_Nikita

Berichten: 25529
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:04

witte afscheiding, ik heb geen vlekken gehad. En ja, bedoelde eitjes, maar ach eitjes boletjes, haha