Hoevaak gebruiken jullie pijnstillers voor "normale' pi

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
condor1994

Berichten: 115
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Hoevaak gebruiken jullie pijnstillers voor "normale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:26

Zodra ik hoofdpijn heb, of denk te krijgen....ibuprofen 400 mg....standaard in mijn tas,

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: Hoevaak gebruiken jullie pijnstillers voor "normale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:31

als ik last van mijn nek of rug krijg ,moet ik wel 2 ibuprofen nemen ,anders kan ik niet op of neer.

FrankavdT
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:58

Ik neem eigenlijk nooit meer iets. Eerst wel, ontzettende last van buikpijn als ik ongesteld was. Op de een of andere manier is het nu net te verdragen. Als ik hoofdpijn heb, probeer ik het een beetje weg te wrijven en anders even een uurtje op bed gaan liggen, dat helpt bij mij altijd.

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 08:46

Eigenlijk nooit...Behalve dat ik nu al ongeveer een dag stoned rond loop omdat een kies is getrokken gistermiddag, en ze me ibuprofen 600 m hebben gegeven

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:31

Ik gebruik echt zelden paracetamol.
Alleen als ik erg last heb van menstruatiepijn, of zoals vorige week toen ik van Amo was gevallen en vréselijke pijn in m'n rug had (en te koppig om naar de dokter te gaan ), dan neem ik een paracetamolletje.
Maar verder niet.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:54

Roosmarijn schreef:
En dan zeggen sommigen hier dat pijn een signaal van je lichaam is maar ik zie niet in wat ik kan doen aan rug en buikpijn door menstruatie behalve pijnstillers slikken.


Niet zoveel, maar juist omdat je lichaam met die pijn aangeeft dat het misschien even een tandje minder wil is het wel verstandig daar enigszins naar te luisteren. Menstruatiepijn is wel een klein beetje een ander verhaal omdat er dan niet echt iets 'mis' is, maar bij hoofdpijn en dergelijke denk ik dat het heel onverstandig is om gewoon maar de ene paracetamol na de andere te slikken en verder niet te kijken naar de oorzaak maar gewoon door te leven zoals je gewend bent. Over het algemeen komt pijn ergens vandaan en als je de oorzaak niet wegneemt blijft hij terugkomen.

Duhelo

Berichten: 28562
Geregistreerd: 29-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:57

Maar soms kun eje niet anders hé
bv in de examens ben ik redelijk gestressed, ook al slaap ik dan veel, tgen het eind van de dag heb ik altijd hoofdpijn.
ik eet niet anders dan gewoonlijk, slaap niet minder dan gewoonlijk, gewoon wat gestressed door die examens, dan kan ik bijna niet anders dan iets te slikken om me wat te kunnen concentreren, snap je?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:13

Ik zeg ook niet dat je niks mag slikken, ik zeg alleen dat het verstandig is om ook naar de oorzaak te kijken en die proberen weg te nemen zodat je er geen last van blijft houden.

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: Hoevaak gebruiken jullie pijnstillers voor "normale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:08

Vriendin gelezen?

Ik gebruik niet zo héél vaak pijnstillers, alleen tijdens mijn menstruatie en als ik voor de miljoenste keer mn enkelbanden weer heb gescheurd. Ik kan behoorlijk veel pijn hebben, maar dan kan ik gewoon écht niks meer en dat is heel vervelend.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:18

Ik gebruik zelden pijnstillers, ben een van de gelukkige die niet zo vaak last heeft van hoofdpijn. (m'n moeder, opa en m'n zus hebben er regelmatig last van)
Als ik het een keer heb moet het echt zo erg zijn dat het niet meer gaat, dan neem ik toch maar een pijnstiller. Ik haat het sowieso om zo'n dingen te slikken, blijft zovaak in de keel hangen..brrr..