Verlaafd aan drugs

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daisza

Berichten: 1073
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:25

Tegenwoordig gebruiken zoveel mensen drugs, ik denk dat iedereen wel iemand kent of kende die drugs gebruikt..
Een aantal vrienden van mij blowen ook en een enkeling gebruikt ook andere 'hard drugs'...
Ze moeten het zelf weten, ze zijn de 18 al voorbij.. Ze zijn naar mijn weten oud en wijs genoeg...

Als hun JOU vrienden drugs willen gebruiken moeten ze zelf weten, maar wat jij wil is jou besluit!! het is tenslotte jou leven en als er problemen komen zijn het ook weer jou problemen je leven word er niet beter van...

Mijn vraag aan jou en wat je je zelf moet stellen, zijn het wel echte vrienden?? Wat hebben ze voor je over?? Staan ze ook altijd voor je klaar?? Worden ze boos of teleurgesteld als je een 'hijsje' 'snuifje' of 'pilletje' afslaat?

*Is het echt alleen maar drugs??
*Of zijn het toch nog vrienden?

Sta achter je eigen besluit laat je leven niet verzieken door zoiets of iemand!! Je weet vast en zeker wel wat er van kan komen!!

Sterkte!!
en vooral veel succes!!

pieppiepp
Berichten: 4
Geregistreerd: 22-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:23

DaisyH schreef:
Tegenwoordig gebruiken zoveel mensen drugs, ik denk dat iedereen wel iemand kent of kende die drugs gebruikt..
Een aantal vrienden van mij blowen ook en een enkeling gebruikt ook andere 'hard drugs'...
Ze moeten het zelf weten, ze zijn de 18 al voorbij.. Ze zijn naar mijn weten oud en wijs genoeg...

Als hun JOU vrienden drugs willen gebruiken moeten ze zelf weten, maar wat jij wil is jou besluit!! het is tenslotte jou leven en als er problemen komen zijn het ook weer jou problemen je leven word er niet beter van...

Mijn vraag aan jou en wat je je zelf moet stellen, zijn het wel echte vrienden?? Wat hebben ze voor je over?? Staan ze ook altijd voor je klaar?? Worden ze boos of teleurgesteld als je een 'hijsje' 'snuifje' of 'pilletje' afslaat?

*Is het echt alleen maar drugs??
*Of zijn het toch nog vrienden?

Sta achter je eigen besluit laat je leven niet verzieken door zoiets of iemand!! Je weet vast en zeker wel wat er van kan komen!!

Sterkte!!
en vooral veel succes!!


ik ken die vrienden al vanaf de basisschool..
ik vind het heel moeilijk of ze te laten zitten..

sans6 schreef:
aan de TS hoe oud ben je?? Als ik vragen mag?

17 jaar

Hannanas schreef:
Hebben je ouders het nog niet gemerkt dan? Lijkt mij vrij stug.... je ziet duidelijk aan iemand of die onder invloed is.... en raar gedrag aangezien je drugs moet hebben...

Ik wete niet of ze het al gemert hebben..
maar ze praten er iniedergeval niet over met mij

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:03

jeetje, die vriendin, trotst datz e spuiten heeft gekocht? weet niet in welke wereld jij leeft, maar om aan die dingen te komen heeft ze wel ontzettend haar bets moeten doen hoor?!

Wens je veel sterkte..Jellineck kan je begeleiding geven, alleen kom je er niet af, heb het gezien in mijn omgeving, zolang je je in die cirkel bevind..Veel succes.

zweetvos
Berichten: 880
Geregistreerd: 11-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:11

Het begin is er! Je ziet zelf in dat je fout bezig bent, verslaafd bent en er echt vanaf moet!
Doe alsjeblieft je best om nu ook verder te gaan! Zonder hulp redt je het helaas niet.

Probeer inderdaad de Jellineck eens. Bel ze of mail ze. Praat erover.

Echt, zo snel mogelijk voordat je andere stomme dingen gaat doen! Je zegt nu al dat je eigenlijk geen geld hebt voor dat spul..

En kijk uit met je 'vrienden'. Je redt het niet alleen maar ook niet met foute vrienden!

Heel veel sterkte iig!

pieppiepp
Berichten: 4
Geregistreerd: 22-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:14

dankjewel allemaal..

ik heb met mijn moeder gepraat..
en ze snapte het meteen, ze zij dat ze al zoiets dacht..

nu moet ik misschien naar een inrichting maar eerst gaan we het samen proberen

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:37

Heel veel sterkte en succes. Je heb al een begin. [het toegevne, en ervan af willen]

Artemide

Berichten: 1336
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Belgiƫ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:41

Heel erg veel succes. En je bent al goed begonnen; je wil er zelf van af, je hebt die vriendin afgebeld en je hebt het je moeder verteld .

Ik dnek dat je ook moet leren 'nee' te zeggen als het je wordt aangeboden en dat je sterk in je schoenen zult moeten staan. Als je er echt van af wil denk ik dat je misschien uiteindelijk je vrienden een tijdje zult moeten mijden als je niet steunen en je 'mietje' noemen als je geen drugs pakt. Sorry maar dan zijn zij zeker ook niet goed bezig

Rhyddid

Berichten: 1950
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:46

Heel goed dat je het je moeder hebt verteld!! Dat vind ik erg knap van je~~!!

mienmien

Berichten: 920
Geregistreerd: 13-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:11

Erg knap dat je het aan de je moeder hebt durven vertellen hoor. Nu doorzetten en kiezen voor je eigen leven zonder die troep.
Komt goed meid, je bent op de goede weg.

succes en sterkte!

Maaiikii

Berichten: 4474
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: Verlaafd aan drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:43

Goed dat je verteld hebt, je gaat de goede kant op.
Heel veel sterkte!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Re: Verlaafd aan drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:51

Heel goed dat je de stap genomen hebt!
En goed dat je het tegen je moeder hebt gezegt, dat lucht vast op of niet?

miepjevlug11
Berichten: 984
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: medemblik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:40

Goed dat je het egen je moeder hebt gezegt! Heel veel sterkte het gaat vast lukken

Derma

Berichten: 781
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:51

Geweldig dat je het aan je moeder hebt verteld. Nog geweldiger van je moeder hoe ze het oppakt. Dikke pluim voor jullie allebei
Ga een tijdje niet meer naar je vriendin en vertel haar waarom. Als je het binnen handbereik hebt is het moeilijker om er af te blijven. Zorg dus dat je niet op plaatsen komt waar je er makkelijk aankomt. Worden ze kwaad en laten ze je zitten? Dan zijn het dus geen echte vrienden en waarschijnlijk ben je dan beter af zonder hen. Is even moeilijk misschien, maar uiteindelijk beter voor jezelf.
Heel veel succes!

LittleRose

Berichten: 2738
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Flakkee

Re: Verlaafd aan drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:45

Echt heel goed van dat je naar je moeder bent gegaan.
Zeker nu zijn ervan weet en dat je zelf echt wil stoppen kom je er wel vanaf.
Ik wens je heel veel succes en sterkte!
Het lukt je wel, als je maar blijft geloven in jezelf

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:56

Echt super dat je het tegen je moeder hebt gezegt! En ook super dat zei het zo opvat. Je hebt nu al een paar stappen in de goede richting gedaan,e n ik vind dat je trots op jezelf mag zijn! Ga zo door!

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Verlaafd aan drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 00:47

Zowiezo al top dat je het inziet. vind ik echt super knap!

En neem iemand in vertrouwen om er over te praten.

CKdamour
Berichten: 1173
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Noord-brabant

Re: Verlaafd aan drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 00:55

Zowiezo in de eerste plaats kijken wanneer je in de verleiding komt. Is dat op bepaalde momenten / plaatsen? Probeer die plaatsen dan te vermijden. En idd hulp zoeken.

En dat is geen inrichting maar een kliniek

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 06:12

Heel veel sterkte, meid! En probeer weg te blijven van de mensen die je die 'troep' aan willen bieden. Je moet er echt voorgaan en niet opgeven. Misschien, als het niet gaat, is het toch makkelijker voor je om naar een kliniek te gaan, hoewel dat natuurlijk zeker geen pretje is.

Saisha

Berichten: 122
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:41

ik neem hierbij aan dat je vrienden dit niet weten..
ik heb een vriendin, zij heeft ook een tijdje drugs gebruikt, geblowd, het begon bij haar ook door een verkeerde vriend en ze kon inderdaad niet meer zonder..
ze is nu gestopt.

op een moment zei ze dat ze wou stoppen, en ze meende het. ze heeft een paar keer gefaald maar nu is ze uiteindleijk al een paar maanden clean, en ze blijft het naar hoe het er nu uit ziet ook.
hoe ze eruit is gekomen, is met hulp van haar vrienden en uiteindelijk ook haar familie.
je moet zoveel mogelijk mensen die het weten inlichten met dat je wilt stoppen, en zo veel mogelijk steun krijgen. als je het je familie niet durft te vertellen, dan is dit begrijpelijk, maar als het zonder nietl ukt, zuls je dan moeten doen.. als je durft.
als je het echt wilt, kom je er met steun van je vrienden waarschijnlijk uit. succes ermee.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:43

Mag ik vragen wat je gebruikt en hoevaak en hoeveel?

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:56

Je wilde "stoer"doen voor je vriend.

Nu ben je "stoer"genoeg geweest je moeder te vertellen over je verslaving.

Het zou nog "stoerder" zijn als je van die rottroep af bent!

Suc6 met afkicken. Als je het echt wilt dan lukt het je ook!!

tamara_15

Berichten: 200
Geregistreerd: 07-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:36

af kick centrum mischien ?

Mandy92
Berichten: 1564
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:39

Er over praten, je hebt al een begin ( dat je eraf wil enzo) Sterkte!

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: Verlaafd aan drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:35

het is gewoon het naarste dat je waarchijnlijk afstand zult moeten doen van je 'vrienden'. ik weet niet tot in hoeverre het nog je vrienden zijn, of alleen blowvrienden. daar zit een duidelijk verschil in, en ik denk dat je daar ook goed over na moet denken.
ook het feit dat je 'vriendin'je zo pushed om drugs te gebruiken en je uitscheld als je niet wil, dat zit niet helemaal knorr.

ik vind het heel erg knap van je dat je deze stappen hebt durven nemen.
ik heb gister verteld aan mijn ouders dat ik een aantal keer spacecake heb gegeten en dat vond ik al pijnlijk.

ik wens je heel veel kracht toe en sterkte!!!