Koortlip..! :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Uppojono

Berichten: 3638
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Koortlip..! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 17:14

Bah, gisteren begon het te kriebelen bij m'n neus.. Direct fanatiek smeren met een zalfje van de dokter. 'S Midsags begon het ook nog te kriebelen bij m'n lip, dus ook daar direct aan het smeren..

Word ik vanmorgen wakker met een MEGA Koortslip.. M'n onderlip lijkt net opgevuld met botox.. Echt te verschrikkelijk.. Ook zit het aan de onderkant van m'n neus.. Nou dat wordt morgen dus echt niet stappen..

Jullie weleens last van een koortlip? Hoe het beste te verbergen en tips om het sneller te laten genezen..?

Uppojono

Berichten: 3638
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 17:35

Niemand..? Hmm, dan blijf ik komende week wel in m'n bed..

mandy101

Berichten: 1274
Geregistreerd: 26-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 17:38

mijn moeder gebruikt zovirax ofzow
schijn goed te helpen
succes

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 17:41

in de huiskamer heb ik een koortslip topic, voor de mensen die geinterreseerd zijn...ik zal even de link opzoeken
veel mesnen zijn er nog neit maar misschien straks meer?

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Re: Koortlip..! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 17:43


Uppojono

Berichten: 3638
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 17:51

Ow oké.. Dank je, Had nog gezocht op koortslip, maar kreeg geen resultaten..

Uppojono

Berichten: 3638
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 17:54

Ik weet niet hoor, maar ik kan daar helemaal niet in reageren.. Beetje vaag.. Dus alsnog de vraag.. Meer mensen met een koortslip..?

FlynnlOver

Berichten: 1342
Geregistreerd: 21-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:16

Ik heb het ook welleens... nooit eerder gehad, maar sinds een tijdje heb ik het inneens. heel vervelend!!

Fem

Berichten: 12514
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:44

Eens een koortslip...altijd soms een koortslip...je komt er nooit meer vanaf!

Is namelijk het Herpes vierus, wat zich vaak uit, wanneer jij niet lekker in je vel zit, of ongezond leeft. (ik heb het vaak na een weekje vakantie enzo.)

Herpes is dan ook besmettelijk en je kunt het overdragen aan je kinderen, ik het van mijn vader "geerfd" dankje pap

Maar ook van zoenen kun je het doorgeven en zelfs te dicht bij elkaar staan (dan bedoel ik knuffelen en zo. )

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Koortlip..! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:45

Canesten, maar voorkomen kan nooit...

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:48

je weet het he een helm op net als in de reclame. hahaha.

veel succes verder

paardjes___l

Berichten: 1070
Geregistreerd: 02-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:23

vevelend voor je zeg.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:25

oorsmeer er op doen en wel snel, je hebt het altijd bij de hand en is 1 van de beste middelen er tegen.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:05

gatver marleen_usar hoe kom je daar nou bij
ieuwl moet er niet aan denken om er oorsmeer op te doen hahaha
lekker hoor

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:08

Puur natuur is nog altijd het beste en het werkt perfect, en waarom nou gatver als het nou goed werkt.Ik ken veel mensen die het op mijn aanraden zijn gaan gebruiken en het was echt superspul werd me verteld.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:13

In sommige landen drinken de mensen hun plas op- ze zeggen dat dat heel goed is ergens voor, ik moet er niet aan denken maar als het mij van mijn kwalen zou afhelpen denk ik er nog eens flink over na.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:25

nou ik geef gewoon mijn mening hoor, en mij lijkt het heel erg vies...
ik val je niet aan ofzo moest gewoon lachen heb er nog nooit van gehoord, en dat het goed werkt zal best maar ik geef gewoon mijn mening...

Anoniem

Re: Koortlip..! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:17

Farouche2 schreef:
Canesten, maar voorkomen kan nooit...


Dat is toch iets voor schimmel?

Ik hoor op de radio steeds een spotje dat heet www.voorkomdekoortslip.nl
Een zalfje wat het voorgoed weg zou halen?
Ik an dat haast niet geloven, mn hele huid is al naar zn grootje door die
koortsplekken, en het wordt er niet beter op naarmate je oduer wordt.
Iemand die hier wat van afweet?

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:40

http://www.koortslip.nl/ --> de Hot kiss! (zag ik toevallig paar weken geleden in de metro of de spits ofzo staan )

Gelukkig heb ik nog nooit een koortslip gehad..hopelijk houd ik het ook zo.

Uppojono

Berichten: 3638
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 12:59

Ehh oorsmeer erop.. Zal het proberen.. Zie me al lopen met die gele lippen.. ..

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: Koortlip..! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:02

Ik ben op dit moment in het blije bezit van een koortslip en ik ben er erg blij mee.....

Mij valt het op dat de blaasjes bij mij altijd precies op het plekje komen waar mijn sigaret tegen mijn lip aan komt.. (ja ja ik rook, ik weet het, heel slecht..)

Wat doe ik aan een koortslip?
Ik smeer Zovirax en Vectavir, ik weet niet welke de beste is dus ik neem geen risico dus ik smeer ze allebei.
Tussen de nieuwe smeerbeurten in maak ik het goed schoon met alcahol, daar word het goed schoon van en daar droogt het van uit.
Als de blaasjes weg zijn en er alleen nog een rood plekje zit (of een korstje in sommige gevallen) dan smeer ik Calendula zalf om het wondje zo snel mogelijk te laten genezen.
Ook kan je soms betadinezalf er op smeren, dat ontsmet het goed en droogt ook uit.

Wat ik ook heb gehoord is dat Tea Tree olie kan helpen bij een koortslip, bij mij helpt dat helaas niet, maar ik heb het dan ook al heel lang en ben al behoorlijk imuun geworden voor allerlei middeltjes.

En dan hier nog een aantal tips van internet, zelf heb ik daar de betadinezalf smeren vandaan.
Er staan wel wat tips bij die ik nooit zou doen... Ochtend urine op je lip smeren vind ik niet zo fris....
En met die gouden ring vind ik ook een beetje een raar verhaal.
Maar wie weet denken jullie daar anders over....

Koortslip

Direct bij de eerste "kriebel" tandpasta er op doen, een dun laagje, dit regelmatig vervangen, door eerst te reinigen met b.v. een wattenstokje, natgemaakt met een beetje warm water en weer opnieuw aanbrengen. Als de ergste symptomen zijn verdwenen, af en toe een klein beetje Calendulazalf aanbrengen (bevat o.a. goudsbloem).
- Renée

Bij beginnende koortslip helpt tea-tree olie erg goed. Na een paar keer insmeren is je koortslip echt verdwenen!
- Isa

Zodra je het voelt een weinig bloemsuiker opsmeren (droogt op).
- Neyt Bertrand

De lip vet houden met vaseline. Eventueel het blaasje hygienisch doorprikken met steriele naald en het vocht direckt opdeppen met een tissue. Naald na gebruik weer reinigen
- Betsie

Bij een koortslip werkt regelmatig honing op de plek smeren ook! 1, 2 dagen, en het is weg!
- Sally

Doe een gouden ring van jezelf in een glas met een beetje water.Dit een nacht laten staan,dit op je nuchtere MAAG opdrinken(maar eerst de koorslip met de ring insmeren).Ik heb het zelf uitgeprobeerd en ik heb er geen last meer van gehad.
- van den heuvel

Voelt u de koortslip aan komen doe er dan zo gauw mogelijk ouderwetse eau de cologne op.
- Diny Palm

Zodra U merkt dat U een koortslip krijgt, de brandende of tintelende plek aantippen met een beetje ochtendurine.
- Karin

Zodra je voelt dat er een koortslip aankomt, Vitamine B Forte gaan slikken. Stuk of 5 tegelijk een paar uur later nog eens en dan langzaam afbouwen. Als je echt op tijd bent kun de koortslip voorkomen of tot een minimum beperken. Werkt echt!!
- Annekie Kiers

Dit is een tip die ik van de huisarts kreeg, smeer de koortslip dunnetjes in met bethadinezalf! en het helpt nog ook.
- Nel

Jarenlang heb ik last van een koortslip. Daardoor zijn de contouren(lijnen) van mijn mond op enkele plaatsen verdwenen. Door na het tanden poetsen ook mijn lippen zacht te massere(met elektriche tandenborstel)met de rest van de tandpasta op de borstel , zijn de contouren terug en heb ik véél minder last van een koortslip. Wel volhouden hoor.
- An van Batum

Als de koortslip er is en er zijn blaasjes zichtbaar, de blaasjes insmeren met zinkzalf. Dit zorgt ervoor dat de blaasjes razendsnel uitdrogen. Werkt fantastisch!!
- Paulien Ekkebus

En lieve mensen van de koortslipclub, kijk hier even naar, en wees blij dat je het (waarschijnlijk) niet zo erg hebt als deze persoon......
Afbeelding

Word lid van de koortslippenclub! viewtopic.php?f=34&t=550646&st=0&sk=t&sd=a&start=25

Uppojono

Berichten: 3638
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 18:14

Nou super, dank je.. Inmiddels is de mijne al 1 en al korst, dus nu wachten tot het eraf valt.. maar bij een volgende kriebel, zijn jouw tips superhandig.. Dank je..

Jolliegirl

Berichten: 32980
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Koortlip..! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:06

brrrr ik moest gelijk denken aan school
we hebben het over soa's, o.a herpes, herpes is ook een koortslip
kan dus o.a door zoenen komen

uiercreme werkt ook heel erg goed, verder als het pijn doet, om de pijn te verminderen heb je een of ander geel spul wat je bij de drogist kunt halen, ben de naam even kwijt

iniedergeval sterkte ermee!

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:47

Uppojono schreef:
Nou super, dank je.. Inmiddels is de mijne al 1 en al korst, dus nu wachten tot het eraf valt.. maar bij een volgende kriebel, zijn jouw tips superhandig.. Dank je..

Als je al een korstje hebt dan kan je het beste smeren met calendula zalf daar geneest het wondje veel sneller van.
Ik zit hier zelf nu met een lip patch, dat zou een onzichtbaar plakkertje zijn dat je over je koorstlip kan plakken.
Ik kan je 1 ding zeggen onzichtbaar is hij niet, of het werkt weet ik ook nog niet, tot nu toe vind ik het niet echt werken.
Het enige voordeel is dat als je het goed schoonmaakt en dan zo'n patch er op plakt dat er geen bacterien meer bij kunnen komen en dat zo de kans op verspreiding kleiner word.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:54

Uppojono schreef:
Niemand..? Hmm, dan blijf ik komende week wel in m'n bed..

Geduld is een schone zaak,

heb pas een uitgave gedaan om zo'n pompje van zovirax [schrijf je dat zo??] te kopen, maar het werkt gewoon bij mij niet.
Wat wel heel goed schijnt te helpen is Tee Tree Olie
kan je kopen bij De Tuinen.
maar tis nogal prijzig dus ik maak eerst mijn zovirax maar op en daarna ga ik wel weer dat kopen