eenzaamheid

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mickey1978
Berichten: 677
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: ergens in het brabantse land

eenzaamheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 10:19

Ik heb een probleem. ikwoon sinds kort samen in mijn appartementje en ik heb bijna geen vriendinnen. Ik ga 2x per week naar mijn schoonmoeder, daar heb ik een goede band mee. Verder zie ik mensen op de manege, maar die zijn allemaal veel jonger dan ik of veel ouder. Ik woon in someren en daar zijn veel jonge mensen rond een jaar of 16, maar bijna niemand van mijn leeftijd. Ik heb wel een vriendin maar die woont ver weg en zie ik alleen op msn. Hoe kom ik aan nieuwe vriendinnen? Is er iemand met ook dit probleem? Ik ben zo eenzaam en weet niet wat eraan te doen. Help me.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re: eenzaamheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:34

Hmmm ja, dit zul je toch echt zelf moeten gaan opzoeken. Heeft je vriend geen goede vrienden die ook weer een vriendin hebben, die je zomaar eens kunt bellen om samen de stad in te gaan of die je gewoon eens leuk op de koffie bij je thuis kunt uitnodigen?

Via-via ontmoet je dan weer andere mensen.

Als het niet via je vriend kan, zou ik eens (mét of zonder vriend) een hobby erbij zoeken? Zijn er geen buurthuizen o.i.d. in jouw buurt waar je naartoe kunt?

Het is inderdaad heel vervelend, maar kom je oorspronkelijk uit een andere plaats dan, dat je nu geen vrienden hebt of zijn die allemaal zo ver bij je weg?

Jammer dat je die ene vriendin alleen op msn spreekt. Ik vind eigenlijk altijd wel: beter 1 of 2 hele goede vriendinnen waar ja altijd van op aan kunt dan massa's 'kennissen'.....

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: eenzaamheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:35

Ik heb hier ook erg last van gehad en het is een niet zo makkelijk op te lossen probleem.
Het zou veel makkelijker zijn als je gewoon naar iemand toe zou kunnen lopen en zeggen: hee zullen we vriendinnen zijn?
Maar zo werkt dat helaas niet.

Ten eerste moet je proberen je wel heel erg open te stellen voor nieuwe kontakten.
En op plaatsen komen waar je nieuwe kontakten kan maken.
Misschien op je werk of op stal op de manege....
Misschien maak je wel is een praatje met de kassiere bij de Albert Heijn of bij de benzine pomp?
Trek dan is gewoon de stoute schoenen aan en zeg dat je nog niet zo veel mensen kent en of ze het leuk zou vinden om een keer wat te gaan drinken ofzo.
Dat is natuurlijk heel moeilijk maar je zal zien dat het meevalt, er zijn echt nog veel meer meiden die hetzelfde probleem hebben als jouw.
In deze maatschappij is iedereen helaas erg gesloten en op zich zelf, dat zit er nou eenmaal zo in, maar dat wil niet zeggen dat andere mensen daar ook moeite mee hebben.

Wat mij vaak is aangeraden (en ik heb er zelf een beetje een hekel aan maar misschien heb jij er wat aan..) ga op een club of teamsport, daar doe je al veel samen en dan is het nog makkelijker om een keer af te spreken.
Maar dat is natuurlijk ook weer een hele stap om te zetten.
Helaas komt het je zeker niet aanwaaien, er zal niemand opeens voor je deur staan om vriendinnen met je te worden.

Zelf heb ik nu een heel goed kontakt met een meisje die mijn paard verzorgd, zo ben ik haar tegen gekomen.
Ze zou voor het eerst komen kijken en zegde af omdat haar vriend het net had uitgemaakt na 2 jaar over de sms.
Ik heb haar meteen gebeld (terwijl ik haar nog nooit had gezien) en hebben meteen een half uur zitten kletsen.
Dat klikte meteen en we gaan nu vaak samen stappen of bij elkaar op visite.

Er is ook een forum waar je nieuwe vriendinnen kan ontmoeten, je kan dan een berichtje plaatsen.
Dat forum heet: www.bepster.nl
Je kan altijd een kijkje nemen.

Heel veel succes meis, ik weet hoe je je voelt, als er wat is of je hebt zin om ff te kletsen kan je me altijd pben!

mickey1978
Berichten: 677
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: ergens in het brabantse land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 10:56

Ik had vroeger altijd veel"vrienden" maar op een gegeven moment gingen ze aan de drugs en ben ik weggegaan. Daar moet ik niets van hebben. Het nadeel wat ik ondervindt van grote groepen is dat er vreselijk geroddelt wordt onderling. Daar hou ik niet van. Dus ik zoek idd gewoon vriendinnen om mee naar de paarden te gaan, lekker te kletsen enzo.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re: eenzaamheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:23

Hoe oud/jong ben je dan eigenlijk?

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:27

Ik had ook een vriendin die nu helemaal aan de drugs is, je kan gewoon geen vriendinnen met zo iemand zijn.
Niks kon er meer schelen, kwam gewoon niet op afspraken opdagen, ze loog alles bij elkaar enz. enz.
Helaas zie ik het steeds meer, mensen die drugs gebruiken.

mickey1978
Berichten: 677
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: ergens in het brabantse land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 13:56

ik ben nu 27 jaar. ik ben idd verhuist vanuit een andere plaats waar ik me helemaal niet op mijn plek voelde. Hier is het mooi rustig wonen alleen ken ik hier dus niemand.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:01

Rainyrainbow schreef:
ik ben nu 27 jaar. ik ben idd verhuist vanuit een andere plaats waar ik me helemaal niet op mijn plek voelde. Hier is het mooi rustig wonen alleen ken ik hier dus niemand.


Nou, alle opties liggen dan nog open voor je! Mooi met een nieuwe start beginnen! Ik denk dat je het beste eraan doet om je eerst te gaan oriënteren in je nieuwe woonplaats. Zijn er plaatselijke bezigheden? Kermis? Leuke (stam)kroegen? Buurthuis? Vragen ze ergens vrijwilligers voor iets dat je leuk lijkt om te doen? Heb je al contact met je buren? Hoe zit het dan met vrienden van je vriend?
Vrienden krijg je trouwens niet zómaar, eerst zijn het (vage) kennissen en als je elkaar beter leert kennen, kan er een hele goede vriendschap uit voortkomen.

mickey1978
Berichten: 677
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: ergens in het brabantse land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 14:06

er is wel een soort disco, maar dat is meer voor mensen rond de 16 jaar. Op de manege is er iedere zondagavond een disco, maar ik wordt zo verlegen als et zo druk is. Durf er eigenlijk niet zo goed naartoe te gaan.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:16

Rainyrainbow schreef:
er is wel een soort disco, maar dat is meer voor mensen rond de 16 jaar. Op de manege is er iedere zondagavond een disco, maar ik wordt zo verlegen als et zo druk is. Durf er eigenlijk niet zo goed naartoe te gaan.


Ja ik kan me ook heel goed voorstellen dat je dat eng vindt, zou ik ook wel hebben hoor.
En als je in je eentje heen moet en stikt van de zenuwen dan loopt het nog op niets uit. Heb je niet iemand die je een keertje mee kunt nemen?

Je vertelt ook verder niets over je vriend ofzo, hoe is het mijn zijn vriendenkring gesteld dan?

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: eenzaamheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:08

Mijn vriendengroep is ook uit elkaar gevallen (doordat sommigen drugs gingen gebruiken of verhuisden). Ik had nog wel een paar vrienden, maar ben toen lid geworden van de voetbalclub. Niet omdat ik voetbal zo geweldig vond, maar zo leer je wel heel veel mensen kennen in je dorp/stad. Ik ben in de pr-commissie en aktiviteitencommissie gegaan. Zo leer je al wat mensen uit die commissie kennen en je leert vanzelf meer mensen kennen.
Of ga een keer stappen en probeer in de kroeg ofzo een praatje met iemand aan te knopen. Is er niet een collega of familielid of je vriend die met je mee wil naar de disco? Als je een paar keer geweest bent en met wat mensen gepraat hebt is het niet zo moeilijk meer om alleen te gaan. Ik moest er ook niet aan denken om alleen een kroeg binnen te stappen, maar dat doe ik nu ook gerust. Er is altijd wel iemand die ik ken!!

Ik weet dat het nu heel makkelijk klinkt, en ik weet ook dat het echt niet zo makkelijk is om op iemand af te stappen. Maar als ik jou was zou ik toch lid worden van een vereniging. Misschien vind je daar nieuwe vrienden. Of ga iets doen met je collega's of met de vriendengroep van je vriend. Maar probeer niet te hard om vrienden te maken. Zoiets moet groeien en van beide kanten komen. Je kan het niet afdwingen. Veel succes!!

mickey1978
Berichten: 677
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: ergens in het brabantse land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 08:04

mijn vriend heeft ook maar een stuk of 3 vrienden. ik ga wel ooit mee maar ze hebben geen vriendin of zo. ik zal me eens gaan orienteren wat hier zoal te doen is.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:09

bokt is ook een goed medium!
kijk of je eens met iemand kan buitenrijden ofzo

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Re: eenzaamheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:35

Geen last van.. al heb ik nooit ho pen vriendinnen gehad.. vind het prima met een paar goede vriendinnen.. Nadeel is dat de 1 ver weg woont.. de ander erg druk is (net als ik) en ook op n 1,5 treinen woont.. en weer een ander zit continue in het buitenland (en niet dan belgie ofzo.. maar Japan ed)

Dus veel mail/sms/msn contact.. Helaas kan je elkaar af n toe wel lastig bereiken.. maar na de basisschool etc gaat iedereen toch zijn eigen richting op.. En dat hoeft niet allemaal in dezelfde plaats te zijn..

Maar af n toe is het wel erg vervelend dat je niet bij iemand zo langs kan.. lekker ff de stad in.. middagje dit.. filmpje kijken..

Mijn vriend is een paar maanden terug wel al zijn vrienden kwijt geraakt. Het was de laatste tijd al wat verwaterd. Iedereen ging zijn eigen weg. Maar nu barstte de bom(dankzij de vrouw van een van zijn vrienden).

Via bokt kan je idd mensen tegenkomen.. soms is dat geslaagd

mickey1978
Berichten: 677
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: ergens in het brabantse land

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 07:53

Maar ik zie maar weinig bokkers uit de omgeving someren....