scheten laten

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 15:52

Ik was een keer op een feestje bij een vriendin en toen zaten we film te kijken. Op een gegeven moment was het ff stil en moest een andere vriendin niezen. Ze nieste keihard en liet tegelijkertijd een keiharde scheet. We hielden het niet meer!
Ik kan het meestal wel inhouden of loop ff naar de wc ofzo..

chillaxing

Berichten: 3954
Geregistreerd: 17-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:02

suusapluus schreef:
of zeggen 'wie het eerste ruikt heeft zijn kontje gebruikt'


En wie dat zegt, heeft hem gelegd

_Dunja_

Berichten: 4204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: bollenstreek

Re: scheten laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:49

de ts wil graag informatie over wat ze er tegen kan doen, denk niet dat ze zit te wachten op verhalen hoe jullie het kunnen verbergen...

groetjes

Rosalie

Berichten: 447
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Gouda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:58

Ehm. Volgens mij zijn er ook oefeningen om je kringspier te trainen .

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:04

suepergirl schreef:
suusapluus schreef:
of zeggen 'wie het eerste ruikt heeft zijn kontje gebruikt'


"en wie daar wat over zegt heeft hem zelf gelegd"


'en wie daarop antwoord, brengt de stank voort'

Tsjaa.

Anoniem

Re: scheten laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:09

Ik heb ook een spastische darm en hier altijd veel last van gehad mede doordat ik ook veel koolzuurhoudende frisdrank drink. Sinds kort neem ik iedere ochtend een flesje Yakult en is het eigenlijk zo goed als weg Misschien werkt dit bij jou ook wel? Succes!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:36

's morgens buikspier oefeningen doen. Dan laat je er wel veel maar is het voor de rest van de dag minder.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: scheten laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 01:14

sommige mensen eten en drinken met veel lucht naar binnen te werken..misschien ook bij jou het geval
probeer eens op jezelf te letten hierbij...en probeer zo min mogelijk lucht mee naar binnen te nemen
ook koolzuurhoudende drank,uien,eieren en nog wat verwante producten zijn echte boosdoeners...

wie weet helpt het
succes!

Rocamor

Berichten: 10958
Geregistreerd: 21-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:29

Ik krijg echt onzettende last van mijn darmen als ik 'smiddags fruit (met name een appel) eet. Dus binnen laten we zeggen ongeveer 4 nadat ik bijvoorbeeld brood heb gegeten. Als ik dat 's morgens op een nuchtere maag doe, heb ik er geen last van. Ik kan er echt de klok op gelijk zetten, appel op, 10 minuten wachten en ik ben echt ballonnetje rond.

Ik zou even kijken wanneer je het het ergst hebt. En dat dus laten staan, of kijken of je het op een ander tijdstip in kunt nemen.

Emori

Berichten: 13129
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: scheten laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:10

Anoniem schreef:
Ik heb ook een spastische darm en hier altijd veel last van gehad mede doordat ik ook veel koolzuurhoudende frisdrank drink. Sinds kort neem ik iedere ochtend een flesje Yakult en is het eigenlijk zo goed als weg Misschien werkt dit bij jou ook wel? Succes!

ZO dan mag jij afkloppen zeg dat het overgaat met yakult, dat is bij mij niet zo!

Maar ik hou het meestal niet in, dan krijg ik zo'n buikpijn

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:48

bij mij gaat het ook niet over met yakult of wat dan ook.. Helpt paardenmelk er echt tegen?
Ik eet bijna geen kaas, boter, eieren, uien en drink ook geen melk want dat wil ook wellens helpen om het te verergeren.
Kougum schijnt ook heel slecht te zijn omdat je dan kouwt en veel lucht naar binnen werkt zonder dat je er erg in hebt

Iedereen heeft er wel last van hoor

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:55

Het heeft er heel erg mee te maken met wat je eet. Van ongezonde dingen met veel vet ga je scheten laten.
Dus misschien daar een beetje op letten. Niet teveel chips enzo en veel bruine boterhammen.

manonneke

Berichten: 2441
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Eindhoven, Achtse Barrier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:22

Als ik er eentje moet laten wanneer dat niet echt gewenst is, ga ik gewoon recht op de ''uitgang'' zitten, dan blijft ie wel binnen .

Nanya

Berichten: 181
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:02

Lucht inslikken kan een oorzaak zijn. Vooral als je praat en eet tegelijk. Zelf heb ik er geen last van, maar mijn moeder had er een aantal jaar geleden last van en ik weet nog een aantal tips die zij heeft geprobeerd. Bij haar is het overgegaan toen ze gestopt is met koffie drinken....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:19

manonneke schreef:
Als ik er eentje moet laten wanneer dat niet echt gewenst is, ga ik gewoon recht op de ''uitgang'' zitten, dan blijft ie wel binnen .


Als jij een scheetje laat wanneer het niet gewenst is, komt ie toch wel hoor Vaak zat gemerkt met jou

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:26

Een kurk!
Sorry, een beetje flauw

Mandy_

Berichten: 1560
Geregistreerd: 10-09-05
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:27

whahaha lig hier helemaal in een deuk
Ik laat echt haast nooit scheetjes raar maar waar.....als het moet ga ik naar de WC of hou t in

Haha iemand anders de schuld geven ja haha of gewoon niks zeggen en als ze er over beginnen gewoon zeggen "Ik ruik niks"!

Antheya
Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:48

Hahaha, een kurk . Droog..

Achja, ik heb er zelf geen last van, maar ik zou gewoon iemand anders de schuld geven, heb je zelf ook lol.

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:07

Lorena schreef:
Cyntje schreef:
ik heb een spastische darm, dus heb der ook last van... uhm ff naar de wc lopen misschien


Al eens paardenmelk geprobeerd? Dat schijnt heel goed te helpen.

@TS: toch beter op je eten letten! Voordat je naar school o.i.d. gaat thuis nog even naar de wc? Ofzo?


Ehm.. Ik weet niet hoor..
Maar paardenmelk bevorderd juist de werking van de darmen..
En het bevorderd de stoelgang.. Lijkt me niet dat je daarvan minder scheten gaat laten..

Als ik paardenmelk of iets van Yakult drink kan ik constand op de wc gaan zitten..

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:29

Opschrijven wanneer je er het meeste last van hebt en daar na geruime tijd mee naar de dokter gaan. Sommige mensen zijn heel flatuleus ( duur woord voor winderig ) volgens mij is daar wel iets aan te doen. Hiervoor kan je nml een onderzoek in het ziekenhuis laten doen..

Dus, gewoon een dagboek gaan bijhouden wat je gegeten hebt en wanneer het het ergst is. Beetje vreemd bakerpraatje, maar dat is mijn tip

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: scheten laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:49

Opletten dat je niet te veel koolhydraten (en dan met name suiker) binnenkrijgt.
Daar kun je ook winderig van worden.

Bombarie

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:30

Het schijnt dat ze in japan een soort "schetenmaandverbandje" hebben uitgevonden met een geurtje of geurverdelger of zoiets erin, zodat je ze gewoon kunt laten en niemand het merkt haha, wie weet, zoek eens op internet!!

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: scheten laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:38

Sommige mensen hebben er meer last van dan anderen. Ik heb er ook veel last van, maar ben kunstenaar geworden in het inhouden, om vervolgens op het toilet het hele ABC te tetteren!
Mijn man laat bijv. bijna nooit scheten.
Je voeding is heel belangrijk. Ik lees hier dat ongezonde voeding de schuld krijgt...absoluut waar...maar ook gezonde voeding kan gasvorming veroorzaken:
knoflook
uien
bonen (vooral bruine)
diverse koolsoorten
erwtensoep

allemaal gasvormers!
Je kunt met je voeding dus een hoop rekening houden. Maar soms komt het toch voor dat je iets gegeten hebt waardoor je winderig bent. Rennie deflatine helpt heel goed heb ik gemerkt. Sinds ik dat af en toe gebruik is het minder, zelfs als ik uien heb gegeten!

Verder versta ik inmiddels de kunst om mijn winden te laten "imploderen", dus ze als het ware naar binnen te laten. Dan komen ze er later op het toilet wel uit!

hildetc

Berichten: 664
Geregistreerd: 05-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:51

Cyntje schreef:
ik heb een spastische darm, dus heb der ook last van... uhm ff naar de wc lopen misschien



Al eens paardenmelk geprobeerd? Dat schijnt heel goed te helpen.

@TS: toch beter op je eten letten! Voordat je naar school o.i.d. gaat thuis nog even naar de wc? Ofzo?



Uhm met een spastische darm moet je gewoon beter op je eten
letten... dus tja ... en paardenmelk is vrij duur

ik geloof dat jullie niet helemaal weten wat een spastische darm inhoud kijk maar eens naar mijn symptomen en oorzaak:
viewtopic.php?f=136&t=586486&start=0&st=0&sk=t&sd=a
Laatst bijgewerkt door hildetc op 09-05-06 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

hildetc

Berichten: 664
Geregistreerd: 05-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:53

Laatst bijgewerkt door hildetc op 09-05-06 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt