Yes!! zon en.. ZONNEALLERGIE...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendy_N
Berichten: 252
Geregistreerd: 07-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:03

hier nog 1 het begint nu ook alweer..
ik heb er sinds 3 jaar last van.. ik krijg allemaal rode bultjes op mn benen en armen en jeuken.. en als ik dan krab gaat het branden.. maar ik heb er sinds kort een middeltje voor uit spanje.. dat heeft een kennis toen voor mij meegenomen
het helpt wel want na een dag of 2 is het bij mij weer bijna weg.

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: Yes!! zon en.. ZONNEALLERGIE...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:22

Zit ook onder de uitslag... vooral op mn armen en handen
Vervelend en zal ook wel weer uitkijken...

Mandyy

Berichten: 30509
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:48

Pff, ik had het dus vorig jaar. Wat ik me dus niet meer kan herrineren.
2 dagen gezond en nu zitten mn armen en handen onder de rode vlekken, het jeukt..
Dat wordt dus weer de zon ontwijken.

fan
Berichten: 114
Geregistreerd: 31-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:19

Mijn zoon heeft ook zonne-allergie. Middeltjes uit spanje hielpen niet. Controleum Ultra van de huisarts werkte ook niet. Maar nu heb ik Minesol Protect van ROC. Dit werkt echt heel goed. Het is faktor 40. Je kan het kopen bij de DA drogist. Er is ook aftersun van. Sterkte voor iedereen die het heeft, want het is echt heeeeel vervelend!

Koss_Binky

Berichten: 647
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Gouderak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:33

Ik heb er alleen last van in de overgang van winter naar zomer, dus als het warmer begint te worden, de zon meer gaat schijnen en in shirtjes rond ga lopen. Kan me huid op een een of andere manier niet aan en gaat het jeuken en krijg ik uitslag. Vroeger moest ik altijd onder de zonnebank in de winter, maar nu doe ik dat niet meer. Nu zorg ik er voor dat mn huid niet te veel op een dag aan het zonlicht wordt bloot gesteld.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Yes!! zon en.. ZONNEALLERGIE...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:02

Ik heb het ook ineens op mijn armen!
Ze zijn rood en allemaal bobbeltjes. Vanmorgen was het zo goed als weg, net weer even in de zon gelegen, ging het weer jeuken! Grr nu zie je het weer heel erg goed!
Maarja, ik wacht gewoon totdat het vanzelf weggaat.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:13

Ik slik altijd van die pillen waardoor je sneller bruin wordt. Als ik een week of drie voor ik op vakantie ga begin met innemen en wat ga zonnebanken dan kom ik de vakantie goed door met een beetje smeren.

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:17

Ik ga dit topic eens doorlezen! heb t zefl oof heb allemaal rode vlekker!en branden dat het doet niet leuk meer

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:25

Pff hou op!! m'n oren,neus,handen en armen zitten nu alweer helemaal onder.. ik lijk inmiddels E.T wel!
Ik heb van de doketer een zalf gekregen; Locoid Crelo het helpt niet, maar het maakt de jeuk wat minder branderig. Verder mag ik zomers geen voedingsmiddelen waar Histaminen inzitten omdat dat de uitslag /allergie verergert!! Dus geen kiwi, aardbijen,zuurkool, rode wijn, jenefer enzovoors voor mij zomers..

Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:20

Heb het 5 jaar geleden eens gehad, daarna nooit weer. Tot gister..grr. Mn armen en handen..rode bultjes die jeuken en bijten. Vorige keer ging het na 2 weken weer wge..hoop nu eerder eigenlik

ikkie1990

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: montfoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:09

Ik zit ook helemaal onder de bultjes. Jeukt ontzettend. Ik loop nu vooral met lange mouwen en zo veel mogelijk uit de zon blijven.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:57

Wel vaag dat het zo soms lange tijd weg blijft maar dan weer hard(er) terug komt! Grrr...

Ringetje

Berichten: 898
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: thuis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:33

Ik krijg ook altijd rode bultjes in de lente. Het wordt bij mij ook elk jaar erger... ik smeer er zonneblaasjescrème op van de Kruidvat. Werkt heel goed tegen de jeuk. Wel echt heel irritant.

Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:32

Word bij mij erger nu..grr rotjeuk. Maar als je eraan gaat zitten wordt het alleen maar erger.

xDaphne

Berichten: 57
Geregistreerd: 16-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:39

slikken jullie er ook pillen tegen? zo ja, welke?

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 16:43

Ik heb het ook, op mn hals.. Wordt elk jaar erger, eerst was het alleen in dat kuiltje in het midden boven je sleutelbeen zeg maar, nu al mn hele hals en borst Gelukkig is het alleen in het begin als mn huid nog niet aan de zon gewend is, dus eerst goed smeren met hoge factor en als het toch gaat jeuken goed insmeren (anders wordt het ook nog eens gigantisch schurfterig) en een washandje met ijsklontjes erop en een plantenspuit met water en ijs erin om dat washandje weer koud te sprayen

Ringetje

Berichten: 898
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: thuis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:04

Ik ben net bij mijn ponytje geweest en het zit nu weer bij mijn armen Ik slik er niks tegen. Zo erg is het bij mij niet.

Limitless

Berichten: 2518
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: In my head

Re: Yes!! zon en.. ZONNEALLERGIE...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:55

Blueberry schreef:
Ja het is weer zover!

Eindelijk wordt het dan lente en mijn gevoelige huidje raakt bij de verse zonnenstralen altijd wat van slag.

Gevolg: allemaal doorzichtige blaasje/bultjes op mn huid.

Dit jaar zit het midden in mn gezicht !!

Ik heb er nu een homeopatisch middeltje voor, over een paar dagen is het weg. Maar tot die tijd jeuk...

Hebben jullie hier ook wel eens last van en wat hebben jullie ertegen?


heb ik ook
alleen niet in me gezicht en het jeukt niet

miss_nadine

Berichten: 1416
Geregistreerd: 29-05-05

Re: Yes!! zon en.. ZONNEALLERGIE...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:36

Hier nog een

Ik heb er alleen op mijn armen last van en het jeukt verschrikkelijk . Als ik een truitje zonder mouwen draag dan versprijd het zich nog meer dus ik loop al een paar dagen helemaal ingepakt in de snik hete zon.
Gelukkig ben ik er meestal na een paar dagen vanaf.

Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:40

Ik ga vanmiddag langs de drogisterij..word lichtelijk gek. Ging wel weer beter, maar vanmorgen vroeg in thirt gereden en nu zitten echt mn hele armen eronder. Heb dus lange mouwen aan nu..maar op mn handen zit het ook behoorlijk..kan toch geen wanten aan ofzo..grmbl. Maar als ik in schaduw zit word jeuk ook erger, net of het door warmte komt.

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Yes!! zon en.. ZONNEALLERGIE...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:43

Praat me er niet van, ik zit ook alweer onder. Maaaarrrr: Ik heb de oplossing!

Ga naar de drogist en haal er een flesje sint-jans(kruid)olie. Dit smeer je 's ochtends en 's avonds op je armen/de plekken waar je uitslag hebt. 4 dagen, misschien een week, maar het is helemaal weg en je huid is superlekker zacht.

zoetiej

Berichten: 801
Geregistreerd: 26-01-06

Re: Yes!! zon en.. ZONNEALLERGIE...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:48

ik heb er last van gehad en heb van de huisarts een of ander super vette spul gekregen en sun blok van factor 5000 ofsoow k werd niet egt bruin (had je niet verwacht he) maar had er geen last meer van en als t dan zomer is dan hoeft t niej meer

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re: Yes!! zon en.. ZONNEALLERGIE...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:52

Meld zich nog een slachtoffer....

Ik heb al van kinds-af-aan. Ik heb het nu een paar jaar (niet zo heftig) gehad maar dit jaar is het weer heel erg.
Mijn vriendje gaf soms wat commentaar over mijn melkwitte billen en benen en bedacht me dat ik dat dus dit jaar anders wilde gaan aanpakken. Zonnebank kuurtje dus.
Woensdag is mijn eerste keer geweest, 's avonds uitslag niet te kort. goed gesmeerd en het ging weg.
Vrijdag weer onder de bank geweest en nu zit ik echt ónder. Armen, handen, bovenbenen en decolleté.

Het jeukt enorm en het zijn rode bulten en bultjes. Ik heb het ook alleen bij 'het eerste' zonnetje maar het blijft vervelend.
Normaal kreeg ik een zalfje via de huisarts, maar ik heb het al een paar jaar niet besteld dus ik zal weer opnieuw heen moeten.
Dit weekend maar even aankijken en anders maandag naar de dokter...

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:07

Er was dus al een topic!

Mijn hele hoofd is opgezet en rood, voelt ook verschrikkelijk warm aan. (kan me nu echt niet vertonen Mijn vader vanochtend heel droog, nu heb je iig ook geen rimpels ) Ik heb het ook op mn armen, maar dat is niet zo erg. Dat ik moeite heb met mn ogen openhouden is wel irri! Urtizon helpt niet, wat dan wel?

radje

Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Yes!! zon en.. ZONNEALLERGIE...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:28

Ik gebruik Contralum ultra en bij mij werkt het wel, je kan precies zien waar ik niet heb gesmeert.

Ik heb nu ook urtizon korrels, ben benieuwd.
Vorig jaar had ik ook zonnebrandcreme van urtizon en dat werkte niet goed.

Wat goed helpt tegen de jeuk is cardiflor zalf.

Vorig jaar in turkije was het echt super erg, ik daar naar de dokter en medicijnen gekregen, het werkte echt super goed.
Toen ik thuis was heb ik de dokter hier gevraagd wat het was, blijkt het iets te zijn waar je absoluut niet mee de zon in mag terwijl ze daar zeiden dat ik gewoon door kon zonnen.

Over 3 weken ga ik weer naar turkije, maar dit keer neem ik echt alles mee wat zou kunnen werken.

Ik ga eerst ook maar even onder de zonnebank.