Yes!! zon en.. ZONNEALLERGIE...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 20:51

Ik smeer verder gewoon normaal. Niet extra. Alleen Utrizon erbij.

fan
Berichten: 114
Geregistreerd: 31-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:18

Mijn zoon heeft er ook last van, controleum ultra reageerde hij nog erger op. We hebben nu zonnebrand en aftersun van ROC. Faktor 40! We zijn de afgelopen zomer prima doorgekomen. Ik heb het bij de DA gekocht.

Lisa0710
Berichten: 234
Geregistreerd: 26-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:22

Nadua schreef:
ik heb er ook last van, gebruik altijd urtison, wat gebruik jij dan?


Ja ik heb er ook heel erg veel last van, ik gebruik ook dat Urtison ofzo. Pilletjes & zonnebrand heb ik daarvan. Ik heb ook speciale creme van een ander merk!

ikke17
Berichten: 756
Geregistreerd: 27-10-05

Re: Yes!! zon en.. ZONNEALLERGIE...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:24

Blueberry schreef:
Ja het is weer zover!

Eindelijk wordt het dan lente en mijn gevoelige huidje raakt bij de verse zonnenstralen altijd wat van slag.

Gevolg: allemaal doorzichtige blaasje/bultjes op mn huid.

Dit jaar zit het midden in mn gezicht !!

Ik heb er nu een homeopatisch middeltje voor, over een paar dagen is het weg. Maar tot die tijd jeuk...

Hebben jullie hier ook wel eens last van en wat hebben jullie ertegen?



ik heb dit ook vooral aan binnekant van de ellebogen, en jeuken! ik kan er niks tegen doen, smeer er soms wat muntcremé op werkt heerlijk verzachtend en als het jeukt tandpasta op smeren niet echt goed voor je huid maar verkoelt heerlijk!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Re: Yes!! zon en.. ZONNEALLERGIE...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:31

Ik heb nu niet zo heel lang in de zon gezeten, maar heb nu wel allemaal rode spikkeltjes. Daar begint het bij mij mee.
Als ik er langer in zit krijg ik ook blaasjes of bultjes, echt heel irritant.

Ik heb wel een soort zonnebrand die moet je 1,5 uur van te voren dat je de zon in gaat op doen en dan hoef je de rest van de dag niet meer op te doen. Zal eens zien of dat helpt.

Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 18:45

aargh. Bleek dus wat ik in mijn gezicht had een allergische reactie te zijn op mijn nieuwe dagcreme!
De zonne-allergie is vandaag echt begonnen~!
Over mn buik en armen allem,aal jeuk!

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:15

Aah bij mij is het het ook weer begonnen hoor, jeuk op m'n armen, gezicht en benen.

Beauty0102
Berichten: 1130
Geregistreerd: 27-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:28

Nou tes, dan word het opde manege alleen maar erger jezus zit je alleen maar in die zon! niet te harden!

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Yes!! zon en.. ZONNEALLERGIE...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:48

Ik heb ook een zonneallergie.

Ontstaan toen ik 14 was. Ik krijg knal en knal rode bulten en blaasjes
Het steekt en jeukt.

Als ik eraan kom, dan krijg ik onwijze jeuk. Ik heb van de HA geleerd er helemaal NIETS op te smeren, wat van zonnebrand ed kun je ook weer een allergische reactie krijgen.

Vandaag had k dus een t shirt met lange mouwen aan En verdorie, zelfs door mijn rijbroek heen is de boel gaan steken en heb ik nu weer blaasjes op mijn benen. Deze jeuken en steken gelukkig nog niet.

_RoosJ_

Berichten: 180
Geregistreerd: 01-02-06
Woonplaats: Naast Me Doofe Buurman

Re: Yes!! zon en.. ZONNEALLERGIE...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:53

ik heb ook URTIZON voor onder je tong.
ik smeer goed(zonnebrand en aftersun)
en als de jeuk te erg wordt moet je er een lapje met koud water op leggen! werkt echt heel goed!

Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Yes!! zon en.. ZONNEALLERGIE...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:23

Ik heb het ook altijd op mn armen, benen en buik.
En het jeukt.. niet leuk meer.
Ik doe er altijd mentholpoeder op. Helpt aardig tegen de jeuk, maar niet echt. Van zalfjes ed krijg ik alleen maar meer uitslag, dus werkt niet.. gewoon niet aan denken, dan kriebelt het niet zo erg.. (makkelijker gezegd dan gedaan )!

adnariM
Berichten: 4421
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Loenen (Vel)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:29

Heb er ook erg last van. Eergister begon het alweer. Iedereen kijkt me weer raar aan waarom ik een trui met lange mouwen draag maar hierdoor heb ik er wel iets minder last van. Op me handen is het nu het ergst. Heb ook Urtizon, als het helpt weet ik niet. Heb voorgaande jaren zalfjes gehad die absoluut niet hielpen, dus hoop deze wel .

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Yes!! zon en.. ZONNEALLERGIE...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:33

Lydian schreef:
Blueberry schreef:
Ja het is weer zover!

Eindelijk wordt het dan lente en mijn gevoelige huidje raakt bij de verse zonnenstralen altijd wat van slag.

Gevolg: allemaal doorzichtige blaasje/bultjes op mn huid.

Dit jaar zit het midden in mn gezicht !!

Ik heb er nu een homeopatisch middeltje voor, over een paar dagen is het weg. Maar tot die tijd jeuk...

Hebben jullie hier ook wel eens last van en wat hebben jullie ertegen?



ik heb dit ook vooral aan binnekant van de ellebogen, en jeuken! ik kan er niks tegen doen, smeer er soms wat muntcremé op werkt heerlijk verzachtend en als het jeukt tandpasta op smeren niet echt goed voor je huid maar verkoelt heerlijk!


Nou ik snap er niets van hoor, heb niet in de zon gezeten en heel mn decolotee zit onder de jeukende bultjes,ziet er niet uit, nog steeds even wit lichaam en dan toch die bultjes.
Wat voor spul heb jij daar voor blueberry? Mn lichaam heeft al 3 jaar geen zon gezien en ga over 4 weken naar Turkije, dus het zou erg fijn zijn alsik iets had om eete nemen en preventief te kunnen smeren?

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:15

Ik heb ook zonneallergie, niet zo heel erg maar het is wel vervelend.
vorrigjaar was ik wintersport gegaan en me "speciale" zonnebrand vergeten met gevolg dat me gezicht onder de blaasjes zat en knalrood was..
Nu let ik er heel erg goed op en smeer ik me s'ochtends in met Ladival of ultrasun.
Ladival helpt bij mij het best het is onwijs smerig spul maar ik heb geen jeuk of blaasjes

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:43

Mijn moeder heeft het ook. Ze gebruikt Piz Buin of zo iets. Dat was voorgeschreven door de dokter en ik geloof dat het ook wel helpt.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:02

Jee zeg wat hebben er veel mensen last van! Niet te geloven. Vaak denk je namelijk dat je de enige bent die er last van heeft, omdat iedereen zodra er zon is in korte tops en rokjes loopt... en jij dus niet! Maar goed, ik heb van de dermatoloog andere pilletjes gekregen en een vette creme. Weet de naam zo niet maar het helpt wel redelijk goed. Moet over 14 dagen, nu dus over ander halve week, terugkomen.

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:56

Ik had ook niet gedacht dat dr echt zoveel mensen waren die dr ook last van hebben... ik heb ook verschrikkelijke bultjes (rood) tussen mn keel en mn borst + decolectee (of hoe je dat schrijft precies) en op mn rug.. eerder dacht ik altijd dat het van shampoo kwam.. ging toen andere shampoo gebruiken en toen werd het wel beter, maar nu met dit lekkere weer heb ik dr WEER last van.. ben dus ook bang voor een zonneallergie... heel mn armen en benen jeuken (verder niks te zien) en dan die verschrikkelijke bultjes... Aaaargh...

*nog even een EDIT* Smeer dr overgens nooit iets op ofzo.. probeer het zoveel mogelijk te negeren..
Vind zonnebrandcremé onwijs stinken whaha

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re: Yes!! zon en.. ZONNEALLERGIE...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:15

Ik heb er ook last van, ik smeer me gewoon goed in met een speciale spulletje.

RavenIris

Berichten: 769
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Scherpenheuvel, België

Re: Yes!! zon en.. ZONNEALLERGIE...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:23

BAh die lente ook weer..
Ieder jaar van mei tot juli loop ik met bultjes op m'n armen, benen, handen en oren rond. Gezellig hoor. Ik smeer er niets op.. alleen af en toe zonnecrème.
Gelukkig wordt m'n huid het weer gewend na een paar maanden

Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 16:45

@kimberly, Ik gebruik dus Urtizon. Dat kan je gewoon zonder recept halen bij de drogist/aphotheek. Maar je kan misschien betere eerst even langs de dokter gaan

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:52

Ik gebruik ook altijd Urtizon. Echt een wondermiddel en daarbij gebruik ik ook nog Calendulan emulsie van VSM (lijkt een beetje op melk). Goed voor tegen de jeuk (ook verbrandingen) en er blijven geen littekens achter. Allebei verkrijgbaar bij apotheek/drogist.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Re: Yes!! zon en.. ZONNEALLERGIE...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:16

Ik heb het ook als ik echt meer dan 4 uur per dag in de zon doorbreng: en dan alleen op mijn decolleté, tot net onder aan mijn keel zeg maar. Echt vervelend, en het ziet er niet uit. Ik heb zonneblaasjesgel van de Kruidvat voor na het zonnen te smeren en die werkt als een tiet!

TeuntjeK
Berichten: 893
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: Overschie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:17

ik meld me ook :S ik heb er mn hele leven volgends mij al last van iig sinds ik me kan herinneren. Ik heb net mn paard voor het eerst naar de wei gebracht,, en toen dacht wat voel ik toch ja hoor in me nek kwam het gelijk op. daarom heb ik altijd lange mauwen aan dan heb ik het maar wat warmer maar op zich voor mij is dat denk ik het best ...

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:34

Nooit last van gehad, en nu ineens vreselijk.

Afgelopen week vakantie in Oostenrijk, heerlijk weer, dus; in de zon! Rokje en topje aan en maar bakken.
Eerste dag beetje verbrand, ook op mijn borst/nek. Jeukte ook heel erg, maar dacht dat het met het verbranden te maken had. Na twee dagen was de verbranding over, maar op mijn borst/hals nog steeds een grote rode jeukende plek. Kwam er toen dus achter dat het zonneallergie was. Gelijk dikker gaan smeren en minder in de zon, maarja, ga niet de hele vakantie in de schaduw zitten. Later deze week is het dus erg gaan uitbreiden, en het zit nu ook op mijn voeten en mijn hele armen. Vreselijke jeuk. Eerst waren de bultjes rood, nu zijn ze deels rood en deels huidkleurig.
Nu dus thuis maar weer uit de zon, wordt hier niet vrolijk van.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:51

Hm ja het is echt sjit ja, ik gebruik trouwens Elocon, Vet en een blauw pilletje (Aerius 5 mg) tegen de jeuk. Alles leuk en aardig maar weg gaat het niet! Volgens de dermatoloog zit het in me, die uitslag. Kan ontstaan bij stress, moeheid en lage weerstand. En dus ook last van zonne-allergie... pfff...