Tanden bleken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whoknows
Berichten: 438
Geregistreerd: 11-01-06

Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 18:48

Bokkers, wie heeft er ervaring met het bleken van tanden.
Ik bedoel die van jezelf uiteraard.
Zijn ze stralend geworden? ... of stralend "gebroken" wit?

JadeeJarig

Berichten: 868
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: 0172 Alphen a/d Rijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:50

Ik wil dat ook .. mijn tande zijn een beetje geel geworden van de medicijnen..

Soccergirly
Berichten: 37
Geregistreerd: 22-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:02

Volgens mij moet je ze om elk half jaar weer bleken want anders gaat het weer nr je zelfde kleur.. en bleken is niet echt goed !

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:11

Ik heb laatst gesproken met iemand van een tandtechnisch centrum die ook tanden bleken. Toen ik vroeg of het kwaad kon, kon hij me geen antwoord geven, want de meningen waren nogal verdeeld. Hij kon er geen garantie op geven dat het niet slecht was voor de tanden.

Zegt voor mij al genoeg om het niet te laten doen. Niet dat ik het nodig heb, maar een tintje lichter zou wel mooi zijn.

annieboef

Berichten: 136
Geregistreerd: 04-03-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:11

Ik heb twee jaar bij de tandarts gewerkt en ik heb ook tanden gebleekt bij verschillende mensen. met meerdere methodes

Ten eerste, de kleur van toen jullie je tanden wisselden, is de witste kleur die je terug kan krijgen.

Geen filmsterwit dus....

Ten tweede, hoe is jullie tandvlees? Als dit gevoelig is wordt het door deze behandeling "tijdelijk"alleen maar erger.
(Het is een soort waterstofperoxide wat op je tanden en tandvlees komt)


Ten derde, Als je ze gebleekt heb en je rookt daarna, je drinkt daarna bijv: wijn of koffie of thee etc, worden ze net zo hard weer bruin.....


Bij ons werd vermeld dat het maximaal twee jaar duurde eer de oude kleur terug kwam...


Etc, etc, etc....
Ik kan het je niet aanraden, tenzij je door bijvoorbeeld medicijn gebruik erg donkere tanden heb gekregen of je hebt gerookt en nu niet meer.
Dan is het best mogenlijk maar anders is het zonde van je geld...

Vraag bijvoorbeeld bij het tandsteen verwijderen aan de tandarts of mondhygieniste eens of ze met 'puimsteen' je tanden wil polijsten.
Dit heeft meestal net zo'n grote uitwerking.

Whoknows
Berichten: 438
Geregistreerd: 11-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 19:25

He, Annieboef, da's nog eens nuttige info. Mijn mening wordt al wat bijgesteld....

annieboef

Berichten: 136
Geregistreerd: 04-03-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:35

Ja achtergrondinfo is altijd handig,

De tandarts wil natuurlijk graag bleken want die verdient er weer lekker aan, maar of het altijd eerlijk is....... niet echt

Simbaa
Berichten: 3965
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:59

Ja, ik wil het ook.
Weet iemand misschien de prijs?

Mias
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: drentshe hoofdstad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:13

het schrijnt niet goed te zijn. Als je je tanden gaat bleken dan haal je het bovenste laagje van je tanden er af. Laat deze bovenste laagje nou net het bescherm laagje van je tanden te zijn!!!
(ik heb dit ook maar gehoord van een vriendin (haar tandarts) van mij, ik weet dus niet of het echt zo is)

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:43

ik dacht dat het echte bleken rond de 400 euro zat?

Miemserik

Berichten: 2265
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hoogkarspel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:45

Mijne zijn redelijk wit maar dat komt omdat ik whitening(hoe je het ook schrijft ) tampasta gebruik

beau_diva
Berichten: 339
Geregistreerd: 17-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:37

annieboef: en als je aanslag van het roken heb, en je laat het dan bleken krijg je dan 1 kleur, want me voortanden zijn donkerder van kleur dan me hoektanden, maar wil ik wel alles 1 kleur natuurlijk, maar kan dat ook dan?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15927
Geregistreerd: 10-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:27

@annieboef, je moet je kennis even updaten.

Je kunt je tanden zo wit bleken als je zelf maar wilt, afhankelijk van de kleur van je tanden. Geeltinten worden het mooist, grijstinten is moeilijker. Ik heb zelf nu B-0 en dat is witter dan babytanden.

het is niet je tandvlees wat gevoelig wordt maar je tandhalzen. Waterstofperoxyde mag nooit op tandvlees want dat tast het aan en daarom krijg je bij een goed systeem een rubberdam ( vloeibaar rubber ) op je tandvlees.

Bleken gebeurd aan de binnenkant van je tanden dus als je rookt of wijn drinkt of iets anders dat aanslag geeft dan zit dat aan de buitenkant en dat polijst de mondhygienist er zo weer vanaf.

In principe is de gebleekte kleur voor altijd alleen als mensen ouder worden verkleurd ook hun gebit dus dan moet je even een touch up doen maar dat is geen hele behandeling.

Als je van jezelf donkere tanden hebt wordt dat met polijsten niet lichter want zoals al gezegd bleken gaat niet om de buitenkant maar om de binnenkant.

@jenn18: zie boven

@YvonnieJ: Tussen de 300 en 400 euro

@Miemserik: whitening pasta werkt niet

@Beau-Diva: voordat je gaat bleken moeten je tanden goed schoongemaakt zijn want aanslag bleekt niet mee.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:50

mijn vriend is vroeger op zijn gebit gevallen en 2 voortanden zijn dood(én heel bruin). hij heeft nu 6 afspraken staan. zijn tanden worden idd van binnenuit gebleekt. het bedraagd 450euro voor die 6 behandelingen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15927
Geregistreerd: 10-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:01

@share: wat jij bedoeld is avitaal bleken, dan worden je tanden opengeboord en doen ze er spul in om te bleken.

Bij gewoon bleken opent de waterstofperoxyde kanaaltjes in het glazuur waardoor het naar binnen gaat, een aantal uur na het bleken sluiten ze zich dan weer.

Overigens is bleken niet slecht, het wordt al zo'n 50 jaar gedaan en er zijn voldoende resultaten bekend dat het geen schade oplevert.

Whoknows
Berichten: 438
Geregistreerd: 11-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 12:08

Janderegelaa, zegt Zoom! professional Whitening System jou iets?

annieboef

Berichten: 136
Geregistreerd: 04-03-05
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:34

beau_diva: bij de meeste mensen zijn de hoektanden geler dan de voortanden,
Bij gewoon bleken wordt alles een tintje lichter, dus ook je hoektanden - er zal dus een klein beetje verschil in blijven zitten, maar dat is normaal.
Maar misschien kun je beter janderegelaa om advies vragen die is zo te horen ook goed op de hoogte.

janderegelaa - met welk systeem werk jij dan?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:54

Dat Zoom doen ze volgens mij nergens in Nederland. Alles wat je leest is dat Rembrandt systeem.

beau_diva
Berichten: 339
Geregistreerd: 17-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:54

jah want weetje mijn tandarts zegt :
oh jij heb een mooi gebit ik zou het je afraden hoor..
(behalve de aanslag dan, maar ik ga binnenkort de mondhy.. bellen)
dus van hem word ik ook niet veel wijzer, maar ik wil wil het wel bij een "echte" tandarts laten doen, maar ik moet nog ff sparen..

Whoknows
Berichten: 438
Geregistreerd: 11-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 14:09

Ja, Roosmarijn, onze tandarts gebruikt het Zoom! systeem.

Mzz_emmatje

Berichten: 1961
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Nijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:13

ik wil de pret niet bederven,
maar is tanden bleken niet heel slecht voor je gebit?
Het heeft vaak wel een mooi resultaat, dat wel..!

Jokonootje

Berichten: 4856
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:48

Mzz_emmatje schreef:
ik wil de pret niet bederven,
maar is tanden bleken niet heel slecht voor je gebit?
Het heeft vaak wel een mooi resultaat, dat wel..!



daar gaat het hier dus om

ik blijf dit ook eventjes volgen..

MissVanna

Berichten: 1217
Geregistreerd: 04-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:18

Ze zeggen ook dat ananas werkt.

Ik weet het niet.

xxxcatjuxxx

Berichten: 746
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Duiven (gelderland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:24

en dat met dat ultra violette lampje dan zou dat werkenheeft iemand ervaring?

djoois
Berichten: 271
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:31

Ik heb gebleekt. Mijn oom is tandtechnicus en heeft een eigen zaak. Bleken doen ze ook en ik heb dat toen gekregen omdat ik mn eind examen had gehaald 2 jr geleden.

Het voelde neit echt prettig maar mn tanden waren toch een tint lichter geworden. Wel kon ik 24 uur niet echt eten en drinken want dat deed zeer. Het lijkt me niet goed voor mn tanden... en heb 't ook maar 1x gedaan.
Ik heb tint a1 en had eerst a2. a1 is de witste die je kunt hebben, maar echt spierwit is dit niet, het is meer gebroken wit.

Mn oom zegt ook dat er heel veel mensen binnen komen die zeggen 'ik wil net zo'n wit gebit als een neger!' maar die mensen hebben juist vaak hartstikke gele tanden, het lijkt alleen spierwit doordat ze van huidskleur zo donker zijn.

Misschien is het makkelijker om een zonnebank kuurtje te nemen ? als je bruiner bent lijkt het sowieso veel witter!

Wat je ook kan doen... is een sonicare tanden borstel kopen. Die garandeert dat je tanden binnen 30 dagen witter zijn. Hij trilt zo'n 14000 per seconde, en je tanden zijn na 2 min. echt heel lekker glad!! Hijs wel prijzig, maar dan heb je ook echt de beste tandenborstel die er is. Ik zou geen normale meer willen, dan voelt mn gebit vies vind ik.