Bosu

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaiMai

Berichten: 1222
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Groningen

Bosu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 17:03

Heej,

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die BOSU-trainen. Dat is zo'n halve bal met een soort plank erop>

Afbeelding

Ik ga vanavond een introtraining geven met nog wat instructeurs moet wel zeggen dat de vlinders alle kanten opvliegen, niet alleen in mijn buik

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:39

Haha. Dat ziet er grappig uit.

Hoe werkt het precies. Heb er namelijk nog nooit van gehoort.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:12

Hihi ziet er idd best wel lollig uit. Wat moet je ermee doen dan ??

MaiMai

Berichten: 1222
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 20:21

Je kunt er eigenlijk alles mee doen wat je tijdens andere (groeps)trainingen ook doet: cardiotraining, steps, intervall, aerobics, pilates maar ook krachttraining en met name heel veel balans. Wij hebben vanavond een intro gedaan met van alles wat, en dat was veel op en neer springen, wat simpele combinaties van bijvoorbeeld steps, en natuurlijk je evenwicht bewaren (je zult het niet gelijk zeggen maar dat kost behoorlijk wat energie) Iedereen vond het heel leuk, met name het laatste stuk, waarbij we de BOSU als trampoline gebruikten en zo hoog mogelijk gingen springen

BOSU staat voor BOth Sides Up, je kunt hem dus aan beide kanten gebruiken. Met de bolle kant naar boven kun je erop springen, als je m omkeert doet het mij een beetje denken aan die oude lolobal-dingen. Ook kun je er op liggen en push-ups of sit-ups doen en nog heeeeel veel meer! Ik vind hem ideaqal en ben verslaafd

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:37

Haha gaaf zeg. Oo en als je de plank bovenop doet kan je ook evenwicht gaan houden Hi het ziet er wel grappig uit

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:13

Haha. Ik zag het gister op tv.
Het is grappig. Misschien wel wat voor mij.