Cellulitis...Hoe kom je er aan en hoe kom je er vanaf?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Cellulitis...Hoe kom je er aan en hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 14:12

Nou ja mijn vraag staat er al


Maar het gaat mij er meer om:
Hoe kom je er vanaf?
Wat doe je er tegen?

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:22

Je huid scrubben, en wassen met zo'n handschoen van touw. NeeNee het is geen lekker gevoel, maar het went

Overigens heb ik ook een crème van Yves Rocher, dat ik 2 keer per dag smeer. (en vaak vergeet ) Helpt wel. (en niet duur!) Als je interesse hebt, kan ik even voor je kijken hoe het heet.!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 14:24

Kijk maar even dan hoe het heet
Zeker wel een duur cremepje of niet?

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:25

Nee het is niet duur, ik ga nu even voor je naar de badkamer, even kijken

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:29

Spa Energie Vegetale, anti cellulite pflege.

*Na 7 dagen is uw huid gladder , soepeler en mooier
*Na 1 maand is uw huid zichtbaar steviger.

Ben even voor je op de site van yves rocher aan het kijken voor de prijs.. Maar kan het nog niet vinden

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:31


frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:32

Een veel voorkomend probleem bij vrouwen is cellulitus. En dan niet alleen bij mensen met overgewicht, zelfs bij de slankste dames kan cellulitus voorkomen. Maar wat is nu eigenlijk cellulitus en wat kan je eraan doen?

De officiele benaming is panniculose. Cellulitus is eigenlijk een foute benaming, aangezien cellulitus een onderhuidse ontsteking van het bindweefsel is. In de volksmond wordt het echter wel cellulitus genoemd.

In de onderhuid zitten vetcellen tussen de bindweefselcellen. De vetcellen nemen vet op, maar kunnen bij een teveel aan vet kapot gaan. Als de cel kapot gaat blijft het vet achter, dat zich in de huid gaat ophopen. Het vet houdt ook veel vocht vast en dat kan dan de bindweefselcellen beschadigen. Hierdoor gaat de huid er hobbelig uitzien.

Cellulitus is moeilijk te bestrijden. Maar er is zeker wel iets aan te doen. Helaas is er geen kant en klare oplossing. Je moet dan ook meerdere middelen aanpakken en je gewoonten aanpassen. Een compleet ‘aanvalplan’ ziet er ongeveer zo uit:
- gezonde voeding en veel water drinken
- regelmatig bewegen
- wisseldouches nemen
- stimuleren van de huid en doorbloeding door massage
- strakke kleding vermijden
- ....en natuurlijk een effectief cosmetisch product

Er zijn natuurlijk heel veel producten tegen cellulitus op de markt. Waar nu op te letten bij aankoop van zo’n product. Het product:
- moet vochtafvoerend zijn
- moet vet reduceren
- moet de ciruculatie activeren
- moet verstevigen, en
- moet de vocht- en vetbalans reguleren.

Voor resultaat van een cellulitusproduct, moet het product wel gecombineerd worden met het bovenstaande plan. Ook het juiste gebruik is van groot belang. Een product tegen cellulitus moet 2x per dag aangebracht worden voor langer termijn. Het product goed inmasseren naar het hart toe. Het product heeft natuurlijk tijd nodig om zijn werking te doen. Men kan niet verwachten dat men na een week regelmatig smeren de cellulitus verdwenen is. Regelmatig smeren voor een lange termijn is dus echt noodzakelijk.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 14:54

@ frieske: in een van je eerste zinnen zeg je:
Citaat:
Een veel voorkomend probleem bij vrouwen is cellulitus. En dan niet alleen bij mensen met overgewicht, zelfs bij de slankste dames kan cellulitus voorkomen. Maar wat is nu eigenlijk cellulitus en wat kan je eraan doen?

Ik heb geen overgewicht hoor...

Maar goed... straks voor de zomer vind ik het mooi om gladde benen te hebben. Ipv de lichte cellulitis wat nu op mijn bovenbenen zit...

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:15

Volgens mij kan je net zo lang scrubben, kneden, wrijven en doen als je wilt, het gaat toch niet weg

Naar de sportschool gaan en je bovenbenen/kont trainen helpt wel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:17

Revanches schreef:
@ frieske: in een van je eerste zinnen zeg je:
Citaat:
Een veel voorkomend probleem bij vrouwen is cellulitus. En dan niet alleen bij mensen met overgewicht, zelfs bij de slankste dames kan cellulitus voorkomen. Maar wat is nu eigenlijk cellulitus en wat kan je eraan doen?

Ik heb geen overgewicht hoor...


Staat er toch ook niet
Maarja, ik heb er ook last van en heb ook zeker geen overgewicht, volgens mij had zo'n 80 - 90% van de vrouwen er last van. Had ik laatst ergens gelezen maar weet niet meer precies hoeveel.
volgens mij valt er niet zo heel veel aan te doen.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:11

Ik heb op mijn opleiding gehad dat cellulitis erfelijk is en voor een zeer groot deel niets met overgewicht te maken heeft. Daarnaast is er ook niets aan te doen met smeerseltjes etc., helaas...

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Re: Cellulitis...Hoe kom je er aan en hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:41

ik heb het gekregen toen ik aan de pil ging... ik zit op randje ondergewicht dus het heeft weinig met gewicht te maken denk ik..

idd heel vervelend maar crèmes hielpen niet bij mij, joggen wel.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:46

Hmm we proberen het eerst wel een tijdje met scrubben...

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:01

patos schreef:
Ik heb op mijn opleiding gehad dat cellulitis erfelijk is en voor een zeer groot deel niets met overgewicht te maken heeft. Daarnaast is er ook
niets aan te doen met smeerseltjes
etc., helaas...

Ik heb iets van LOreal, ook voor cellulitus, en het helpt toch echt wel.
Ik gebruik het nu misschien een maandje, doe het niet eens elke dag, laat staan 2 keer per dag (wat eigenlijk op verpakking staat) en ik zie al best een verschil

EDIT: PerfectSlim, en Sculpt Up, beide van LOreal.
Verder was ik met altijd met zo'n scrub bal , heb ook scrub handschoentjes en een erg grove scrub van The Body Shop.
Dus ja, ik weet niet waar het precies aan ligt, maar er is al duidelijk minder putjes! Zelfs mijn vriend zag het, en je weet hoe kerels zijn, pas als het ERG duidelijk is, merken ze dat er iets anders aan je is. Positief dus!

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Cellulitis...Hoe kom je er aan en hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:04

Ik heb het ook gekregen toen ik aan de pil ging. 'Gelukkig' heb ik het alleen op mijn billen, dus niet zo zichtbaar voor iedereen.
Het is wel iets minder geworden toen ik wat afviel, maar ik weet dat het bij iedereen voor kan komen.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Cellulitis...Hoe kom je er aan en hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:08

Mieke_Lotte schreef:
Ik heb het ook gekregen toen ik aan de pil ging. 'Gelukkig' heb ik het alleen op mijn billen, dus niet zo zichtbaar voor iedereen.

Idem hier, maak me er neit zo druk over iig,
Je kan er gewoon 100 mee worden, dus denk dat er wel meer dingen in de wereld zijn waar je je druk over kan maken

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:56

Ik had gelezen dat Naomie Campbell haar bovenbenen en achterwerk insmeerd met koffie prut,
omdat het hoofdbestandsdeel van de meeste anti-cellulitus producten caffeïne is.
Ik heb het nog nooit geprobeerd maar zou dat kunnen denken jullie ?

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:51

Volgens mij is het genetisch bepaald.

Ik heb het niet, mijn moeder ook niet. Ik heb ook nog nooit gehoord van een goedje dat wel echt werkt. Gezonde voeding is natuurlijk altijd goed

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 17:56

mastergurl schreef:
Ik had gelezen dat Naomie Campbell haar bovenbenen en achterwerk insmeerd met koffie prut,
omdat het hoofdbestandsdeel van de meeste anti-cellulitus producten caffeïne is.
Ik heb het nog nooit geprobeerd maar zou dat kunnen denken jullie ?

Iets om uit te proberen...

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:03

Skitter schreef:
patos schreef:
Ik heb op mijn opleiding gehad dat cellulitis erfelijk is en voor een zeer groot deel niets met overgewicht te maken heeft. Daarnaast is er ook
niets aan te doen met smeerseltjes
etc., helaas...

Ik heb iets van LOreal, ook voor cellulitus, en het helpt toch echt wel.
Ik gebruik het nu misschien een maandje, doe het niet eens elke dag, laat staan 2 keer per dag (wat eigenlijk op verpakking staat) en ik zie al best een verschil

EDIT: PerfectSlim, en Sculpt Up, beide van LOreal.
Verder was ik met altijd met zo'n scrub bal , heb ook scrub handschoentjes en een erg grove scrub van The Body Shop.
Dus ja, ik weet niet waar het precies aan ligt, maar er is al duidelijk minder putjes! Zelfs mijn vriend zag het, en je weet hoe kerels zijn, pas als het ERG duidelijk is, merken ze dat er iets anders aan je is. Positief dus!


T wordt vast wel iets minder, net als met afvallen, maar als je het eenmaal hebt (zonder extreem overgewicht oid te hebben), kom je er nooit helemaal van af.

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:52

Sporten en veel water drinken. Wel eens cellulitis op afgetrainde benen gezien?

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:27

Hmm nou je het zegt niet echt

Blijft lastig probleem , Garnier BodyCocoon heeft er ook iets voor, die gele fles toch? ik heb echter oranje