Kind vraag aandacht door faken pijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Kind vraag aandacht door faken pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 01:02

Wat ik me afvraag he...

Mijn broertje van bijna 3 hangt erg aan mijn moeder. Zij geeft hem gelijk aandacht als hij dat wil. (op welk moment dan ook) en krijgt hij dan niet dan gaat ie dreinen/zeuren.
Nou ja, vandaag stond hij naast mijn moeder, had net buiten gespeeld en mocht niet op 't skateboard (hij gaat erop staan zonder erbij na te denken dat ie valt, ik had zoiets van laat maar vallen doet ie één keer...) en opeens uit het niets ging hij keihard huilen en zeggen dat ie pijn in zijn voet had...
Nou ja, mijn moeder pakt 'm op, hij weer rustig. Wil ze hem naast zich op het aanrecht zetten omdat ze eten wil maken... "au au au" en janken. Uiteindelijk heb ik de tv voor m aangezet en toen ik even laten toen hij in zijn filmpje zat stiekem even in zijn 'zere' voet kneep gaf ie geen krimp (terwijl mijn moeder er niet eens aan kon zitten...) >;)

Hij vraagt erg veel negatieve aandacht en ik heb hier ook al met mijn moeder over gesproken (ik studeer pedagogiek ) maar dit heb ik nog nooit meegemaakt...

Tja dat wilde ik even kwijt.. soms irriteer ik me rot aan hoe mijn moeder en mijn broertje met elkaar omgaan... (nakomelingetje) Hij is erg verwend en mijn moeder érg beschermend

Ivan

Berichten: 2177
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: utrecht

Re: Kind vraag aandacht door faken pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 07:53

ja,kinderen kunnen daar heeeel goed in zijn
je zou er bijna echt in geloven......probeer toch maar
iedere keer je moeder erop te wijzen en te zeggen
dat het nu misschien nog aandoenlijk is, maar als hij
groter wordt hij misschien ook negatieve aandacht blijft vragen
maar dan op een andere manier kan zijn kinderen pesten,
een leraar uitdagen noem maar op en dan is het... daar hebben we dat
rotjoch ook weer.(door vreemden dan hé )

Één van onze tweeling kon dat ook heel goed, en al verschillende
hadden mij erop gewezen. Tot op een dag zij zo hard blerde dat ze
op haar knie was gevallen (ik dacht minstens die moet eraf hihi) en zij zelf haar broek omhoog stroopte en wat bleek het was haar andere knie,dus zo zeer deed het niet.

Vaak komen moeders zelf wel op een punt dat ze het gaan inzien
maar ik zou haar er wel op blijven wijzen.

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 07:58

Oh dat kan zeker wel. Een vriendinnetje van mijn oppaskindje komt regelmatig spelen en dat kind heeft ook altijd wat. Het mooie is dat ze alleen pijn heeft als ze weet dat ik zit te kijken. Heb wel het idee dat ze thuis dan meteen helemaal wordt vertroetelt. Voorbeeldje:
'Inge ik heb buikpijn'
Goh.. tja..
'Ik heb echt heel erge buikpijn'
Ja, als het heel erg is moet je naar huis en in bed gaan liggen.
'Zo erg is het niet'
>;)

Ik negeer het gewoon maar, heb namelijk gemerkt dat als ik er gewoon niet op reageer het ook heel snel over is met alle pijntjes

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Re: Kind vraag aandacht door faken pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:19

het kan natuurlijk zijn dat op het moment zijn voetje echt even heeft pijn gedaan.......maar goed, het gebeurt inderdaad dat kinderen pijn gebruiken om aandacht te krijgen.
mijn eigen zoon gebruikte toen hij klein was braken als middel om zijn zin te krijgen.
iedere avond spuugde hij z'n ledikantje onder, we zijn zelfs met hem naar het ziekenhuis geweest om te controleren of zijn maagklep wel goed fuctioneerde. ( hij was toen 11 mnd) maar er was lichamelijk niets mis.
toen adviseerde een oudere verpleegster me om als hij gebraakt had hem niet uit bed te halen. "verhuis hem maar van de ene hoek van het ledikantje naar de andere hoek om zijn bedje te verschonen, maar haal hem er niet uit!" was haar advies. binnen een week was het braken over...........meneertje vond het beneden veel gezelliger dan in bed
later flikte hij dat zelfde kunstje op de kleuterschool........elke dag werd ik door de juf gebeld dat ik hem op moest halen want hij was ziek....had zelfs gebraakt. ik legde de juf uit dat het een maniertje van hem was om zijn zin te krijgen, en dat zij daar aan mee werkte door mij te bellen. "als hij aangeeft dat hij moet spugen, stuur hem dan maar naar de wc of de wasbak, wedden dat het dan zo over is?"
de juf sputterde eerst tegen en zei dat hij echt braakte, maar toen ik vertelde dat hij dat eerder ook deed om niet naar bed te moeten en dat sinds wij het "negeerden" over was wilde ze het wel proberen.
na een paar dagen braakte hij niet meer, hij bereikte er zijn doel niet mee dus..............

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:30

Tja hij wil en zou de aandacht krijgen, positief als negatief. Word lastig voor je moeder om het te negeren. Want wat is echt en wat is nep. Je zal er toch aan moeten werken. Is zo lastig. Maar laat hem gewoon in zijn sopie gaar koken, als het echt iets is, dan zal je moeder het verschil wel degelijk zien en horen.

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:55

Esmeralda schreef:
Tja hij wil en zou de aandacht krijgen, positief als negatief. Word lastig voor je moeder om het te negeren. Want wat is echt en wat is nep. Je zal er toch aan moeten werken. Is zo lastig. Maar laat hem gewoon in zijn sopie gaar koken, als het echt iets is, dan zal je moeder het verschil wel degelijk zien en horen.


Dat denk ik ook wel. Sommige kinderen doen écht álles eraan om aandacht te krijgen ..

luuntje

Berichten: 13993
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:50

Die kleine mannetjes en vrouwtjes kunnen ontzettend goed hun zin doordrijven.

Als mijn moeder een keer een uurtje op mijn zoontje van 5 past werkt hij thee naar binnen met een lepel of een rietje.
Hij kan al jaren normaal uit een beker drinken dus het slaat nergens op.
Geeft trouwens ook erg natte kleren (hij doet het liggend).

Rare is dat hij nooit met dit soort fratsen komt als ik of mijn man thuis zijn. Hij weet al dat het toch niet mag.

Blijf je moeder erop wijzen.
Want straks moet hij naar school en zal hij zich ook moeten aanpassen.
De juf of meester kan niet alleen maar tijd aan hem besteden.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Re: Kind vraag aandacht door faken pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:11

Haha, dit doet me erg denken aan mijn zusje van vroeger
Als die viel ofzo, ging ze onwijs krijsen, dan wilde ik haar troosten, dan gaf ze me een mep, want ze wilde haar mammie!!!
Maar mammie was even niet in de buurt, dus speelde ze weer verder....komt mammie even later aan, begint ze weer te krijsen van het pijntje van een half uur geleden
Echt vreselijk, maar gelukkig is het met haar helemaal goedgekomen

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:56

Kijk samen met je moeder maar eens naar al de tv progamma's over opvoeden! Er zijn er zoveel tegenwoordig (super nanny, opvoedpolitie etc). Reken maar dat alle dingen die hier boven zijn genoemd heel vaak voorkomen.

Wordt gewoon spontaan fan en laat je moeder verplicht meekijken! Misschien gaat er dan een lichtje branden. Ze ziet er namelijk ook wat er met dit soort kinderen op oudere leeftijd gebeurd.

Het is niet voor niets dat veel kinderen zich tegenwoordig niet kunnen gedragen.

Je moeder kan veel leren van die progamma's op tv.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:59

kids zijn slim...ze weten soms precies hoe ze mensen om hun vingers kunnen winden. De een doet dat door op een positieve manier aandacht te vragen, de ander op een negatieve manier.

ssssuus

Berichten: 3165
Geregistreerd: 16-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:32

Mijn zusje van 13 heeft het nu nog

Als ik bv. tegen mijn moeder zeg dat k zere knie heb.. Dan zegt me zusje meteen dr achter aan.. Ja mam ik heb hier en hier en hier pijn blablablabla

Gister was k vrij.. gaat de telefoon, was het me zusje die vanuit school belde of ze naar huis mocht komen. Ze had last van dr rug. Dus me zusje halfuur later thuis. En dan kan ze vervolgens wel naar streetdance, wel op de trampoline enzenz.
Ze stelt zich gewoon ZO aan.. echt irritant

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:39

Suusjwah schreef:
Mijn zusje van 13 heeft het nu nog

Als ik bv. tegen mijn moeder zeg dat k zere knie heb.. Dan zegt me zusje meteen dr achter aan.. Ja mam ik heb hier en hier en hier pijn blablablabla


haha ja met zoiets is mijn ma vroeger nog de fout in gegaan

Mijn zusje had een keer oorontsteking....maar ik had ook last van mijn oren. Dus mijn moeder dacht dat ik alleen maar aandacht wilde en ging verder met mn zusje.....
Een paar weken later moest ik naar de kinderarts, zegt die tegen mij ma: "ow die moet flink last gehad hebben van die oorontsteking"

Sindsdien gelooft mijn ma me wel als ik zeg dat ik ergens pijn heb ofzo

Jokonootje

Berichten: 4859
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:44

tsja je moeder komt er denk ik vanzelf wel achter...

Mijn zus deed hetzelfde alleen als deze haar zin niet kreeg liet ze zich zelf gewoon flauwvallen...
Waarna ze flink wat aandacht kreeg en uiteindelijk toch haar zin...
Na een stapel onderzoeken bleek dat ze dit gewoon deed om haar zin te krijgen... en ze heeft het daarna nog een aantal keer gedaan waar zelfs andere mensen erg boos op mijn ouders werden omdat die haar gewoon lieten liggen als ze goed lag en zeiden "ohw die komt vanzelf wel weer bij laat maar liggen"

knightloekie

Berichten: 2799
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Limboland

Re: Kind vraag aandacht door faken pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:19

Dat kan zeker... kan zelfs nog op veel oudere leeftijd... Ik ken zelfs iemand die liet zich gewoon flauw vallen omdat ze iemand zoooo leuk vond en gewoon niet de aandacht van hem kreeg waar ze altijd op zat te hopen

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:33

Suusjwah schreef:
Mijn zusje van 13 heeft het nu nog

Als ik bv. tegen mijn moeder zeg dat k zere knie heb.. Dan zegt me zusje meteen dr achter aan.. Ja mam ik heb hier en hier en hier pijn blablablabla

Gister was k vrij.. gaat de telefoon, was het me zusje die vanuit school belde of ze naar huis mocht komen. Ze had last van dr rug. Dus me zusje halfuur later thuis. En dan kan ze vervolgens wel naar streetdance, wel op de trampoline enzenz.
Ze stelt zich gewoon ZO aan.. echt irritant


Hihi, dat doet mijn zusje van 16 ook nog Mam, ik heb last van mijn rug. Ja mijn knie doet pijn, en ik heb buikpijn en hoofdpijn en ik ben misselijk en moe, mag ik thuis blijven? Ze krijgt het ook nog altijd voor elkaar ook nog he Of dan heeft ze last van haar knie als mijn moeder kijkt, maar als mijn moeder weg is kan ze in een keer normaal lopen Nu is het gelukkig minder geworden, maar het is echt heel erg geweest!

Mijn zoontje (bijna 1,5 jaar) is nu ook aan het ontdekken dat als hij pijn heeft, hij aandacht krijgt. Ik negeer het maar, ook als hij zachtjes op de grond valt laat ik hem mooi even liggen. Als hij hard valt dan pak ik hem wel op. ook dit is heel veel minder geworden, hij huilt nu alleen nog als hij echt pijn heeft of iets nodig heeft

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:02

mijn zus riep altijd, als een van d,r kinderen gevallen waren; Kom maar hier dan raap ik je op.
Of en dat doe ik zelf :helpt het als je zo hard gilt/huilt.
Vaak kijken ze je dan aan, ppffttt doe niet zo stom.

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:21

Ik kotste volgen mijn moeder vroeger ook op commando als het me niet zinde....kinderen zijn uitgekookt.

Gewoon negeren is dus de remedie, lastig dat je moeder het zelf nog niet doorheeft.

*verder hard gelachen om sommige berichtjes *

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:27

Kotsen om je zin te krijgen, daar had ik nog nooit van gehoord. Super goor!

Wat ik wel hoorde; is dat sommige kinderen hun ledikantje/bedje onder hun eigen poep smeren, dat schijnt ook goed aandacht te trekken ....... bah.

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:27

Dat is ook pas goooooor

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 17:41

flowerxxx schreef:
Kijk samen met je moeder maar eens naar al de tv progamma's over opvoeden! Er zijn er zoveel tegenwoordig (super nanny, opvoedpolitie etc). Reken maar dat alle dingen die hier boven zijn genoemd heel vaak voorkomen.

Wordt gewoon spontaan fan en laat je moeder verplicht meekijken! Misschien gaat er dan een lichtje branden. Ze ziet er namelijk ook wat er met dit soort kinderen op oudere leeftijd gebeurd.

Het is niet voor niets dat veel kinderen zich tegenwoordig niet kunnen gedragen.

Je moeder kan veel leren van die progamma's op tv.


Hehe Ben al verwoed fan.... Heb zelfs het boek van Jo Frost gekocht. En ik studeer ook in die richting (pedagogiek) dus ik help der wel. Maar het is niet zo dat ie niet te houden is hoor... Als ik of mijn vriendje hem meeneemt ergens naartoe of op hem past weet hij héél goed waar de grenzen liggen!!!
Nou ja, mijn moeder voed hem alleen op en ik kan best begrijpen dat ze hem wil beschermen, maar zo als het nu gaat moet ze er héél veel energie in steken en dat is erg jammer....
Maar dat 'faken' doet ie nog niet zolang hoor... alleen vind mijn moeder het moeilijk te onderscheiden wat echt is en wat nep. Als ie opeens heel hard gaat krijsen krijgt ze zowat een hartverzakking.... Maar ja, ik heb der ookal gezegt dat als het zo doorgaat ze zichzelf nog wel tegenkomt en dat het dan alleen maar meer energie gaat kosten.
Ik sta wel altijd voor der klaar hoor om te helpen met dat kleine monster!!!

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:35

Suusjwah schreef:
Mijn zusje van 13 heeft het nu nog

Als ik bv. tegen mijn moeder zeg dat k zere knie heb.. Dan zegt me zusje meteen dr achter aan.. Ja mam ik heb hier en hier en hier pijn blablablabla


Mijn broertjes van 11 ook.
Ik:"Mam, mijn voeten zijn helemaal kapot (eczeem)"
Broertje: "Mááám ik had vandaag een splinter in mijn vinger en ik heb hier een blauwe plék van hier tot Tokyo" En vervolgens is het niet meer dan een stipje.