Ervaringen met Lamisil?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Ervaringen met Lamisil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 10:39

Ik heb al langere tijd last van voetschimmel, met name tussen mijn tenen & kalknagels. De voetschimmel behandel ik met een speciale crème, maar ik ben denk ik niet zorgvuldig genoeg en stop er te vroeg mee of iets dergelijks, want na een tijdje komt het vaak weer terug. Maar dat is niet zozeer mijn probleem.

Ik heb ook al geruime tijd last van kalknagels, toch zeker al een aantal jaar. In eerste instantie was dit alleen de grote teen van mijn rechtervoet, na verloop van tijd zijn nu ook de twee kleine teentjes aangetast. Ben er al een aantal keer voor naar de huisarts geweest, maar die zegt dat, zolang ik er geen echte problemen aan ondervind (pijn o.i.d.) hij er niets aan wil doen als het puur cosmetisch is. Want het middel dat hij me dan voor wil schrijven, Lamisil, geeft 1 op de 100.000 kans op een leveraandoening.

Nu is de voetschimmel zich ook aan het uitbreiden naar de onderkant van mijn voeten, ben dus weer regelmatig aan het smeren. Maar ik word ook een beetje gek van die kalknagels, het ziet er niet uit en als er op gestaan wordt doet het gruwelijk veel pijn. En aangezien ik regelmatig stijldans & een partner heb die nogal eens op mijn voeten staat...

Nou is mijn vraag: zijn er mensen die ervaring hebben met Lamisil? Heeft jullie arts je ook gewaarschuwd voor de kans op die aandoening of gewoon voorgeschreven? Moet je daadwerkelijk al je schoenen weggooien zoals ik heb gehoord? Ik ga sowieso binnenkort naar de HA maar hoop dat jullie me ook wat info kunnen geven! Heb al op internet gezocht enzo maar zoek met name persoonlijke ervaringen

Yavanna

Berichten: 2654
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Ervaringen met Lamisil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:54

Ik gebruik ook regelmatig lamisil, en ik heb nergens last van. Maar als je alles moet geloven wat in bijsluiters staat kan je geen enkel medicijn meer slikken of smeren of wat dan ook. Ik denk dat je je daar niet blind op moet staren, en het gewoon moet gaan gebruiken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:11

lamicil helpt bij mij super Drie dagen smeren en het is weg Je hoeft je schoenen niet weg te gooien maar je moet er op letten dat alles droog blijft. Dus eventueel wat talkpoeder gebruiken

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:39

Wat je kunt proberen tegen de voetschimmel is om een badje te nemen met wat chloor erin opgelost.
Met die schimmelnagel zou ik eens lastig gaan doen bij de huisarts, bij jou breidt het zich duidelijk uit en straks zijn je nagels een grote gatenkaas en moeten ze eraf om de schimmel aan te pakken. Beter nu doen nu het nog niet zo erg is. Anders kun je ook eens naar de pedicure bellen. Als de officiele diagnose gesteld is kunnen zij er ook vaak wel wat mee

Jules
Berichten: 196
Geregistreerd: 01-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:42

Ik gebruikte ook lamisil,, nix van gemerkt hoor,,
Het enige wat de dokter tegen mij heeft gezegd is dat ik mijn schoenen buiten moest zetten en dan even lekker laten luchten,,

K hoop dat je er wat aan heb

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 14:01

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Yavanna, je hebt ook wel gelijk dat je, als je de bijsluiters leest, niets meer kunt gebruiken. Ik heb volgende week maandag een afspraak bij een andere dokter en hopelijk kan zij mij Lamisil of iets anders voorschrijven want ik vind dit echt niet grappig meer!

Urielle; dat zal ik ook eens proberen, kijken of dat werkt!

Zou ook fijn zijn als ik mijn schoenen niet weg hoefde te gooien, heb eindelijk een beetje een leuk voorraadje opgebouwd

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Ervaringen met Lamisil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:55

Lamisil creme kun je zo bij de drogist kopen! Werkt als een trein tegen schimmel op de huid, maar zeker niet tegen schimmelnagels.

Nagels moet je van binnen uit aanpakken en dus tabletten slikken. Deze tabletten zijn zeer ongezond en kunnen de werking van oa. de lever aantasten, waardoor je continue onder dokterscontrole zou moeten staan. Vandaar dat huisartsen er niet zo happig op zijn deze medicijnen voor te schrijven.

Er schijnt een soort nagellak te zijn die minder werkzaam is, maar in een aantal gevallen wel resultaat geeft. de moeite waard om te proberen? Informeer daarvoor bij de huisarts!

Ik ken je probleem.. Vind die nagels afschuwelijk en draag dus ook nooit leuke open schoenen ofzo. Daarnaast begin ik er ook echt last van te krijgen, nog even en die nagel valt er zowat vanzelf af volgens mij

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 19:29

Daar was ik dus al een beetje bang voor Jaq... Want idd, heb ook gehoord dat van die crème niet werkt maar die tabletten is dus ook niets... Ik heb ook al een aantal keer gehad dat de nagel er zo ongeveer afviel maar omdat het zich nu ook aan het uitbreiden is... Hoeveel van die nagels heb jij als ik vragen mag?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Ervaringen met Lamisil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:58

Een nagel van mijn rechter grote teen is echt

De linker is wel geinfecteerd, maar minder erg. De andere teennagels zijn wel geinfecteerd, maar niet zo verkalkt als die ergste..

Iew...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:12

wij schrijven in de praktijk nooit geen Lamisil pillen voor. Het werkt schitterend maar zodra je ermee stopt komt het 9 van de 10 keer weer terug. De zalf werkt ook prima.

De pedicure kan er ook veel aan doen!!!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23492
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Ervaringen met Lamisil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:21

Ik heb ooit tabletten gehad tegen hardnekkige voetschimmel, alleen werd ik daar dus vreselijk ziek van.
Ik zag sterretjes, zwarte vlekken en lichtflitsen en kon alleen nog maar in bed liggen.
Heb toen besloten dat ik dan liever voetschimmel heb.. alhoewel ik nu nagenoeg geen klachten meer heb.

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 14:37

Klinkt niet positief allemaal Ga maandag naar de HA, kijken wat zij er van zegt, en anders moet ik maar met die nagels leren leven. Maar brrrr vind het echt walgelijk Heb dansschoenen met open neuzen, nou great...

@ vonneke: wat kan de pedicure er dan aan doen? Misschien is dat dan ook nog een optie...

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:53

Ik had dat ook al voorgesteld
De pedicure haalt een laagje van je nagel af en behandelt het daar met een creme of een oplossing. De schimmel zit tussen de hoornlagen dus soms kan dat helpen. Soms moeten er meerdere lagen verwijderd worden en heb je daar dus een erg zwakke nagel tot het uitgroeit. Soms zit de schimmel echter erg diep en kan het alleen behandeld worden door de hele nagel eraf te halen. Dat gebeurt bij mijn weten in het ziekenhuis.

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 15:03

Urielle, je hebt gelijk Alleen dacht in eerste instantie dat ik alleen maar naar de HA hoefde om het op te lossen, maar omdat de ervaringen met die tabletten toch niet zo grandioos zijn moet ik dit ook maar eens proberen als zij niets voor me kunnen doen...

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Ervaringen met Lamisil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:15

Hmmmm.... Pedicure dus maar eens bellen.... Ergste nagel zal er wel af moeten dan, maar dat heb ik er wel voor over...!

Maar schaam me er wel een beetje voor, t.o.v. zo'n pedicure...

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Re: Ervaringen met Lamisil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 15:29

Chubby schreef:
Hmmmm.... Pedicure dus maar eens bellen.... Ergste nagel zal er wel af moeten dan, maar dat heb ik er wel voor over...!

Maar schaam me er wel een beetje voor, t.o.v. zo'n pedicure...


Zullen we samen Jaq? Ik schaam me er ook beetje voor maja, zij zal wel vaker rare dingen zien... Gelijk een HTG meeting

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Ervaringen met Lamisil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:17

Is goed, zoeken we er eentje rondom Gorinchem die we irl zeker niet zullen tegen komen

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:53

Ik heb wel pillen gehad voor schimmelnagels. Al een hele tijd geleden, waren grote roze pillen, en dan elke keer 1 week van de maand slikken. Ik heb 1x zo'n kuur gedaan, en toen was alles weg, en nooit meer terug gekomen. Ik heb ook geen last van bijverschijnselen gehad. Volgens mij doet een pedicure alleen maar een beetje aan symptoombestrijding, maar als je de schimmel echt van binnenuit wil bestrijden, zul je toch aan de pillen moeten.

sanne_

Berichten: 760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Ervaringen met Lamisil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:04

Inderdaad biedt een pedicure hier een uitkomst. Huisartsen (met alle respect) hebben te weinig specifieke opleiding wat dit soort aandoeningen betreft. Een pedicure ziet elke dag mensen met kalknagels en je hoeft je er echt niet voor te schamen hoor. Mijn moeder heeft haar pedicuresalon hier aan huis, je moest eens weten hoeveel mensen daar last van hebben!

Zelf kun je al vast na het douchen heel goed je voeten afdrogen, ook tussen je tenen in. Probeer geen synthetische sokken te dragen, katoen is het beste. Leren schoenen zijn beter dan synthetische; leer ademt en zorgt dat je huid niet wordt afgesloten. Zorg ook dat je schoenen goed passen (niet alleen de maat, ook de leest moet bij jouw voet passen).

Ik zou niet zomaar gaan smeren of slikken, een pedicure kan beter beoordelen wat de beste methode is om van je kalknagels en schimmel af te komen dan een huisarts. Het kan zijn dat je de komende maanden even om 4 weken terug moet naar je pedicure, maar dat wordt steeds minder. En van de zomer kun jij weer vrolijk met blote tenen op slippers over straat!

Succes!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Ervaringen met Lamisil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:30

Ff gekke vraag dan, want heb serieus geen idee.. Wat kost een behandeling bij een pedicure ongeveer?

Op zich zouden mijn voetjes best regelmatig een verwenbeurt kunnen gebruiken. Heb ook best veel eelt door het lopen 'vroeger' in een winkel en als postbode, en tegenwoordig natuurlijk altijd op hoge hakken.. Auwauw..

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 17:49

Goeie vraag, vraag ik me dus ook een beetje af... Klinkt wel goed Sanne, bedankt voor je reactie! Mijn moeder kent ook een pedicure waar ik evt. wel heen kan, dus op zich.. Maar het moet niet al te duur zijn natuurlijk!

sanne_

Berichten: 760
Geregistreerd: 19-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:19

Als je pedicure niet zwart werkt moet je rekenen op zon 18-20 euro per behandeling. Dat duurt dan ongeveer 3 kwartier tot een uur. Mensen met diabetes krijgen hun behandeling vaak vergoed van hun zorgverzekering, en omdat er voor het behandelen van een diabetespatiënt een extra aantekening moet worden behaald is deze behandeling net iets duurder.

Zorg trouwens wel dat je naar een pedicure gaat die aangesloten is bij ProVoet en een opleiding heeft afgerond bij het KOC of Sepvo. Dan weet je zeker dat en niet zomaar één of andere mafkees an je voeten komt, en dat kan je een hoop narigheid besparen!

Voor een pedicure in de buurt kun je kijken op http://www.provoet.nl, en dan bij 'pedicure in de buurt'.

Succes!

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 20:21

Dank je wel Sanne! Er zitten gelukkig 10 pedicures in Woerden, waarvan 1 praktisch om de hoek En degene die mijn moeder kent, is ook bij ProVoet aangesloten.

Eerst maar eens kijken wat de dokter maandag zegt en anders is dit wel het overwegen waard ja!

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen met Lamisil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:41

Ook een lamisil kuur gehad ( tabletten ), alleen niet voor voetschimmel maar voor een systemische schimmelinfectie ( = in bloed ).
Heel erg bitter spul, en uitgebreide bijsluiter waar met dikke rode letters op staat dat je geen alcohol mag drinken.

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 17:13

En hielp dat highwaykind?