[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:49

Ik heb een pilvraagje: (mygroginon 30)

Normaal slik ik de pil rond 23.00 uur. De 5e dag van mijn strip heb ik de pil om 01.30 snachts genomen i.p.v. 23.00. De volgende avond ben ik de pil vergeten, en heb ik hem de volgende ochtend/middag om 13.00 uur genomen. Volgens mijn normale schema ben ik dan later dan 12 uur, maar omdat ik die avond ervoor ook laat was, klopt het dan toch?

In de eerste week mag je namelijk binnen 12 uur toch de pil nemen en dan ben je nog beschermd, maar geld dat in mijn geval ook nog?

Paardennamen
Berichten: 2132
Geregistreerd: 30-10-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:36

MSQuincyTE schreef:
Is er iemand bekend met de pil Stediril 30?


Die heb ik een tijdje geslikt. Wat wil je weten?

Vue schreef:
Hi, Ik slik nu al weer even de pil, maar heb mijn laatste stopweek wat eerder ingelast en ben per ongeluk 2 dagen later weer begonnen. (gisteren.)
Vandaag heb ik gemeenschap gehad, kan dit kwaad ?


Bealy heeft gelijk. Je bent in principe 2x achter elkaar de pil vergeten, er mogen immers maar maximaal 7 dagen pilvrij zijn!

rijoyco schreef:
Ik heb een pilvraagje: (mygroginon 30)

Normaal slik ik de pil rond 23.00 uur. De 5e dag van mijn strip heb ik de pil om 01.30 snachts genomen i.p.v. 23.00. De volgende avond ben ik de pil vergeten, en heb ik hem de volgende ochtend/middag om 13.00 uur genomen. Volgens mijn normale schema ben ik dan later dan 12 uur, maar omdat ik die avond ervoor ook laat was, klopt het dan toch?

In de eerste week mag je namelijk binnen 12 uur toch de pil nemen en dan ben je nog beschermd, maar geld dat in mijn geval ook nog?


Er mag maximaal 36 uur zitten tussen 2 pillen. In principe ben je dus 'veilig', maar ik zou het de komende maand toch wat voorzichtiger doen Lachen Je volgende gewoon weer de normale tijd innemen.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:35

Hai Hai,

Even een vraagje,

Ik heb het idee dat ik vanochtend mijn pil niet heb ingenomen, en als ik hem heb ingenomen dan heb ik de verkeerde dag ingenomen dus kom er niet achter.
Is het verstandig om nog een extra pil erbij in te nemen?voor de zekerheid??

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:38

Oke een soort vraag!
Eigenlijk ben ik gewoon dom geweest, maargoed.
Gisteravond had ik (dacht ik) mijn pil niet genomen en wou pakken. Maar tm woensdag wassie leeg? Dus ik denk; huh? En nam die van woensdag dan maar.

Maar nu heb ik er dus twee achter elkaar genomen.. Moet ik nu gewoon de stip afmaken? Dat mn stopweek een weekje eerder is? Ik neem aan dat ik wel gewoon beschermd ben tegen zwangerschap?

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 00:06

Leiniej schreef:
Oke een soort vraag!
Eigenlijk ben ik gewoon dom geweest, maargoed.
Gisteravond had ik (dacht ik) mijn pil niet genomen en wou pakken. Maar tm woensdag wassie leeg? Dus ik denk; huh? En nam die van woensdag dan maar.

Kijk effe de bijsluiter na, dat staat er als het goed is wel in vermeld wanneer je nog beschermd bent tegen zwangerschap en wanneer niet
Maar nu heb ik er dus twee achter elkaar genomen.. Moet ik nu gewoon de stip afmaken? Dat mn stopweek een weekje eerder is? Ik neem aan dat ik wel gewoon beschermd ben tegen zwangerschap?

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 00:17

Paardennamen ik weten of hij goed werkt en alles wat daar bij komt

Amanda__

Berichten: 1790
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:36

hoi hoi, ik heb ook een vraag.
Ik slik microgynon 30 en sinds gister en sinds oud op nieuw heb ik een paar keer moeten overgeven. 1 keer vd de drank en sinds gister een paar keer van de buikgriep. Sinds ik de pil slik heb ik niet meer hoeven overgeven. behalve tot nu.
Nu weet ik dat mijn pil niet meer veilig is tegen zwangerschap. Maar hoe zit dat dan, hoe moet ik dat dan doen tot hij weer veilig is?

Ik hoop dat iemand mij n bp wilt sturen met het antwoord. Want maak me grote zorgen.

groetjes Amanda.

Amanda__

Berichten: 1790
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:40

ik heb zondagnacht moeten overgeven zo rond 4uur snachts. ik had zondagmorgens rond 12uur mijn pil genomen.
en woensdagmorgen heb ik mijn pil rond 9uur smorgens genomen en heb ik rond 6uur 's avonds moeten overgeven. en dit is doorggegaan tot ongeveer 9uur. daarna niks meer. toen heb ik donderdagmorgen rond 10uur weer gewoon de pil genomen.

wie kan me helpen!!! Huilen

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:09

Overgeven is alleen een probleem als het vlak nadat je de pil hebt ingenomen gebeurt, de meeste bronnen zeggen binnen 4 uur. In jouw geval heb je op zondag 16 uur na het innemen van je pil overgegeven (ik neem tenminste aan dat je met 12 uur 's ochtends bedoelt dat je hem overdag hebt ingenomen, als het twaalf uur midden in de nacht was is het wel een probleem), en op woensdag was het 9 uur erna. De pil is dan allang uit je maag weg en overgeven is dus niet erg meer. Volgens mij kan je je strip gewoon afmaken dus en is hij nog wél veilig.

Als je nou een keer overgeeft binnen 4 uur dat je de pil hebt ingenomen: dan moet je er alsnog zo snel mogelijk eentje innemen, uit een reservestrip.

Kijk ook even hier: http://nl.janssen-cilag.be/disease/deta ... &s=1#woq11 daaronder staat ook een stukje over wat je moet doen bij diarree, ook handig om te weten als je ziek bent Knipoog

Amanda__

Berichten: 1790
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:20

dankje:)...ik snap het nu beter..

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:19

Even een vraagje:
Normaal gesproken begint op maandag mijn stopweek (zondagavond laatste pil van de strip) en wordt ik woensdag ongesteld. Nu ben ik een nieuwe strip begonnen zonder te stoppen om het uit te stellen. Kan ik nu op elke desgewenst moment een stopweek inlassen of moet ik de hele strip weer afmaken?
De bijsluiter is hier niet echt duidelijk over.

MiepprinZ
Berichten: 1507
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Coevorden

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:36

Jeetje, de vragen vliegen je hier om de oren Knipoog

maar ik gooi er nog maar even 1 tje bij!

Vorige week ben ik na mijn stopweek gewoon as usual begonnen met mijn pil. Alleen heb ik waarschijnlijk 1 dag 2 pillen genomen want de volgende dag was de pil voor die dag al weg en dat heb ik maar zo gelaten. Alleen nu, een week later ben ik opeens ongesteld geworden..? Is dat normaal?

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:22

[quote]
Vorige week ben ik na mijn stopweek gewoon as usual begonnen met mijn pil. Alleen heb ik waarschijnlijk 1 dag 2 pillen genomen want de volgende dag was de pil voor die dag al weg en dat heb ik maar zo gelaten. Alleen nu, een week later ben ik opeens ongesteld geworden..? Is dat normaal?
[/qoute]

ja dat is normaal, en ik weet niet in hoeverre je nog beschermd bent tegen ongewenste zwangerschap

MiepprinZ
Berichten: 1507
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Coevorden

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:00

Ja daar is al rekening mee gehouden Knipoog

maar van 1x een pil mis meteen al ongesteld Verward Boos!

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:59

parouscha schreef:
Hai Hai,

Even een vraagje,

Ik heb het idee dat ik vanochtend mijn pil niet heb ingenomen, en als ik hem heb ingenomen dan heb ik de verkeerde dag ingenomen dus kom er niet achter.
Is het verstandig om nog een extra pil erbij in te nemen?voor de zekerheid??


ligt eraan welke week je zit Knipoog lees gewoon de bijsluiter daar staat alles in Knipoog

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:32

andrea16 schreef:
Even een vraagje:
Normaal gesproken begint op maandag mijn stopweek (zondagavond laatste pil van de strip) en wordt ik woensdag ongesteld. Nu ben ik een nieuwe strip begonnen zonder te stoppen om het uit te stellen. Kan ik nu op elke desgewenst moment een stopweek inlassen of moet ik de hele strip weer afmaken?
De bijsluiter is hier niet echt duidelijk over.


?

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:35

Andrea; je moet volgensmij je strip afmaken, maar ik kan dit niet met zekerheid zeggen. Ik doe het sowieso wel, heb deze maand ook voor het eerst doorgeslikt.

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:37

Volgens mij hoef je niet persé je strip af te maken, maar ik kan dat nergens duidelijk vinden (in ieder geval niet op een betrouwbare site oid.) Ik zou gewoon even met je apotheek bellen, die kunnen het je waarschijnlijk zo vertellen. En anders gewoon de strip afmaken, weet je zeker dat het goed is.

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:21

Nienke schreef:
Volgens mij hoef je niet persé je strip af te maken, maar ik kan dat nergens duidelijk vinden (in ieder geval niet op een betrouwbare site oid.) Ik zou gewoon even met je apotheek bellen, die kunnen het je waarschijnlijk zo vertellen. En anders gewoon de strip afmaken, weet je zeker dat het goed is.


Oké, en anders moet ik nog maar een keer doorslikken aangezien ik anders ongesteld wordt terwijl ik van Zwitserland naar Nederland in de bus zit...
Dat kan geen kwaad toch? Je kan dan wel een doorbraakbloeding krijgen maar verder kan het gewoon?

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:31

Er was laatst iemand in dit topic die maar 3 keer per jaar een stopweek inlast. Dus wat dat betreft zal het alles behalve kwaad kunnen. Volgens haar was het ook nog veiliger, dus geen probleem hoor!

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:01

Doorslikken is inderdaad geen probleem. En dan kan je een stopweek inlassen wanneer je wil (zolang die maar niet langer is dan 7 dagen).

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:14