[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 16:14

Ik hoor vervelende verhalen over allebei. Dat 'stokje' heet implanon trouwens (mag je me over pb-en als je wilt).

Ik ben trouwens benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met nieuwere methodes van sterilisatie waarbij geen narcose meer nodig is en niet in je 'gesneden' wordt, Ovabloc en Essure, hoe is dat bevallen?

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:15

Cer schreef:
Ohhh en?? Ze zeggen dat het erg pijn doet, vooral als je nog geen kinderen gehad hebt.... brrrr....

Ik heb ook nog geen kinderen gehad, en mijn baarmoeder blijkt naar achteren gekanteld te zijn, vandaar dat het inderdaad gruwelijk pijn deed.

Die collega van me vertelde overigens vandaag dat er ook de mogelijkheid zou zijn om om een soort zetpil te vragen die je van te voren inbrengt zodat de boel wat verdoofd wordt.

Kwestie van vragen aan je huisarts dus!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:28

Oke niks voor mij zo te horen dat implanon, ik hou et wel bij de pil...

Druif_01

Berichten: 8844
Geregistreerd: 04-11-01

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:31

ik ben nu sinds 1,5 week overgestapt op de nuvaring, ik ben heel benieuwd wat ik daarvan ga vinden, tot nu toe bevalt het me wel moet ik zeggen

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:40

Ik slik microgynon 30...ben er erg tevreden over Puistjes werden er ook een stuk minder van...

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:34

Wat is een nuvaring .

Druif_01

Berichten: 8844
Geregistreerd: 04-11-01

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:38

dat is een nieuwe vorm van anticonceptie (nou ja nieuw? ook al 5 jaar) dat is gewoon een ring, die breng je in als een tampon, laat je 3 weken zitten, haalt hem eruit, dat is dus je stopweek, na een week breng je hem weer in etc. voor meer info kun je even kijken op www.nuvaring.nl

Kyno

Berichten: 10439
Geregistreerd: 07-09-03

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 18:19

Randy01 schreef:
Ik slik Microgynon sinds mijn 15e maar ik kan me geen stemmingswisselingen herinneren. Tja...op (veel) latere leeftijd maar dit bleek een andere reden te hebben. Ik ben trouwens 29.

Hmmm....iedere vrouw is natuurlijk weer anders en zit anders in elkaar. Meestal is 17 wel een 'moeilijke' leeftijd.

Als je er erg mee zit en je een leuke/goede huisarts hebt...ga het daar eens mee bespreken.

Die allergie is inderdaad wel erg lastig en kan me voorstellen dat je dan geen tot veel minder zin hebt in sex. Toch...kun je ook een heleboel andere leuke en intieme dingen met elkaar doen...heb je daar dan wel zin in?
Vergeet het niet bespreekbaar te maken met je vriend!


Heb ik gedaan. We bespreken het heel vaak. Om gewoon met hem bezig te zijn vind ik superleuk hoor. Maar zodra hij aan mij komt, begint het zeer te doen en te broeien, terwijl hij wel voorzichtig is. Ik heb geen SOA want ik heb hiervoor maar 1 andere sexpartner gehad en voor hem was ik zijn eerste. [En dat weet ik 100% zeker]. Mijn vriend heeft met 2 meisjes sex gehad, voor wie hij alle 2 de eerste was, en bovendien had ik dit al voordat ik met hem kreeg. Is gewoon ontzettend irritant die allergie, maar mijn dokter wil me er niks voor geven, zodat alles wat mijn vriend bij mij doet ontiegelijk veel pijn doet. Hier worden we alle 2 best wel zat van, want voor hem is dit natuurlijk ook niet leuk. En voor mij nog minder.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 21:02

auk schreef:
dat is een nieuwe vorm van anticonceptie (nou ja nieuw? ook al 5 jaar) dat is gewoon een ring, die breng je in als een tampon, laat je 3 weken zitten, haalt hem eruit, dat is dus je stopweek, na een week breng je hem weer in etc. voor meer info kun je even kijken op www.nuvaring.nl

Een nieuwe he, niet degene die je al hebt gebruikt.

Druif_01

Berichten: 8844
Geregistreerd: 04-11-01

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 12:57

ja sorry, beetje onduidelijk uitgelegd. maar inderdaad een nieuwe ja

*offtopic, wat een leuk onderschrift heb jij *

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 14:57

ik slik de pil nou, ik denk 6 maanden ongeveer, maar als ik een keer een strik doorslik erachteraan, wordt ik alsnog ongesteld vaak. en nu in de stop week, duurde het maar 2 dagen ineens weet iemand of dit kwaad kan? het is de Lovette *lichte pil*

nienke1208

Berichten: 2140
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 20:37

ik heb van de week een bericht geplaatst over dat ik ongesteld wordt door de pil heen (slik nu 2 jaar microgynon 30), moet dus maar ff langs de huisarts, want wil idd niet zwanger worden!!! doe het tot die tijd maar op safe!!!
nu slik ik voor mn hoofd ook amytriptilline en in de bijsluiter staat dat de pil in combi met de amy niet goed werkt... FIJN :S

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 21:45

Ik slik de Minerva.

Had eigenlijk de Diane voorgeschreven gekregen, maar Minerva meegekregen. Nu zeiden de apothekers dat er dezelfde ingredienten inzitten en dus eigenlijk net zo goed is. Maar de minerva is toch minder goed dan de diane?
Wie slikt hier nog meer de minerva?

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 09:58

Ik slik al 12 jr Diana, alhoewel recentelijk ik een andere van de apotheek meekreeg, omdat Diana niet meer zou bestaan. T' zal allemaal wel. Stemmingswisselingen heb ik niet heel sterk, wel een vervlakking van mn emoties, zeg maar, minder pieken en dalen. Dit merkte ik pas toen ik een paar maandjes zonder pil leefde en ik echt opbloeide. Graag zou ik een andere optie nemen, want al die hormonen gedurende een lange tijd kunnen nooit goed zijn. Ook heb ik last van een erg droge huid, wat volgens mij ook door de pil komt. Spiraaltje lijkt me wel wat, maar ik hoor van iedereen dat het zo pijnlijk is tijdens het inbrengen. En WendytjeG jouw verhaal helpt hierbij niet.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:49

Ik heb net het Mirena spiraaltje opgehaald Als alles wat in die doos zit, naar binnen moet... brrr

Eerst maar es de gyneacoloog bellen...

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:09

Cer schreef:
Ik heb net het Mirena spiraaltje opgehaald Als alles wat in die doos zit, naar binnen moet... brrr

Dat hoeft dus niet, het is maar een heel klein dingetje

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:10

Jennygirl schreef:
Spiraaltje lijkt me wel wat, maar ik hoor van iedereen dat het zo pijnlijk is tijdens het inbrengen. En WendytjeG jouw verhaal helpt hierbij niet.

Tsja, ik kan er ook over gaan liegen, maar dat doe ik liever niet. Trouwens, we zijn nu een week verder en ik heb totaal nergens meer last van sinds een paar dagen.
Achteraf vind ik het de moeite waard geweest

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:24

wendytjeG schreef:
Jennygirl schreef:
Spiraaltje lijkt me wel wat, maar ik hoor van iedereen dat het zo pijnlijk is tijdens het inbrengen. En WendytjeG jouw verhaal helpt hierbij niet.

Tsja, ik kan er ook over gaan liegen, maar dat doe ik liever niet. Trouwens, we zijn nu een week verder en ik heb totaal nergens meer last van sinds een paar dagen.
Achteraf vind ik het de moeite waard geweest

Hihi, natuurlijk moet je niet liegen, maar op 1 persoon na hoor ik van iedereen die het heeft laten inbrengen dat het hartstikke pijnlijk is.
Ik ga er nog ns over nadenken!

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:31

Ik ga strakjes de gyneacoloog bellen, en als de afspraak geweest is, laat ik je weten hoe of wat

kerstkrans
Berichten: 2918
Geregistreerd: 19-10-01

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:29

wat ik me dus al een tijdje afvraag he...
kan je makkelijk zwanger worden door de pil heen? dus als je seks hebt, zonder condoom.. alleen met pil?

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:33

Als je de pil helemaal goed inneemt, en je geeft niet over of krijgt diarree is de pil voor 99% betrouwbaar meen ik.
De meeste gevallen waar mensen toch door de pil heen zwanger raken zijn mensen die een keer hebben overgeslagen of ziek zijn geweest.

kerstkrans
Berichten: 2918
Geregistreerd: 19-10-01

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:36

hm.. en van een gewoon griepje oid.. kan je er dan doorheen zwanger worden?

enn.. kunnen ze aan je bloed bijv zien of je zwanger bent? (bloed laten prikken)

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:39

ze kunnen het inderdaad zien aan bepaalde hormonen in je lichaam, die er niet zijn als je niet zwanger bent. Als je het zelf wilt weten kun je ook een zwangerschapstest halen bij de drogist... makkelijker en goedkoper.

Als je over hebt gegeven of erge diarree hebt gehad kun je zwanger raken. Van gewoon ziek zijn niet.

kerstkrans
Berichten: 2918
Geregistreerd: 19-10-01

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:40

hm.. achja heb toch net bloed laten prikken.. dus dan hoor ik dat wel..

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:42

Als ze bloed prikken kijken ze alleen na wat ze willen weten, aan bloed kun je namelijk verschrikkelijk veel zien.
Als je wilde weten of je zwanger bent, had je dat denk ik van te voren even moeten melden aan je arts, dat is volgens mij niet iets wat ze standaard bekijken namelijk.