[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achterom
Berichten: 23061
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 13:33

MSQuincyTE schreef:
Ik gebruik ook de pil Harmonet.
Mijn zusje gebruikte ook de pil mycroginon 30 en is dus nou 27 week zwanger door de pil.

De meeste mensen die zwanger worden door de pil worden zwanger door overslaan, ziekte (overgeven of diarree) maar echt maar heel zelden buiten hun schuld om.

Vind het jammer dat sommige mensen hun voorbehoedsmiddel daarvan de schuld geven.
Verder kun je bij elke drogist een zwangerschapstest halen, bestaat er een morning after pil etc etc.
Je hoeft echt niet zwanger te raken als je dat niet wilt.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 14:17

WendytjeG: Er zijn echt ook mensen bij wie de pil buiten hun schuld om onvoldoende beschermt.

Kwam trouwens op GS het volgende persbericht tegen: een pil waar je niet dikker van wordt en die libidoverhogend ipv verlagend werkt. apart

http://www.perssupport.nl/home/persberi ... emId=69717

Achterom
Berichten: 23061
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 14:35

Ellende schreef:
WendytjeG: Er zijn echt ook mensen bij wie de pil buiten hun schuld om onvoldoende beschermt.


Klopt, maar dat zijn er veel minder dan die dat beweren. En verder zijn er altijd nog andere opties....

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 19:25

En hoe kan het dan dat ze zonder de pil niet zwanger raakte dan? en met de pil wel

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:31

Is het ook erg als je de pil een keer 's middags neemt ipv 's ochtends?

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:55

Ik heb ook nog een vraag hoe kom je er achter dat je pil te licht is? Ben vriendloos dus op die niet gewenste manier zal ik er niet achterkomen. Maar heb laatste tijd wel erg veel buikpijn weer en langer ongesteld.

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:36

Niseyra: Dat ligt eraan welke pil je hebt, maar over het algemeen is dat geen probleem. Zolang het maar niet langer dan 12 uur na de normale inneemtijd is.

Randie: Dat is een van de tekenen, net als doorbraakbloedingen.

nienke1208

Berichten: 2140
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 23:02

ik mocht de pil wel gaan slikken van de huisarts, alleen moet wel allert zijn, omdat mn moeder borstkanker heeft gehad.
daarom heb ik microgynon 30 gekregen, omdat deze licht is, zat me nou af te vragen, hij werkt bij mij niet goed, heb doorbraakbloedingen, maar zou ik nou wel een ander krijgen eigenlijk...
nou ja, moet toch maar is naar de huisarts...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 10:52

zou iig je borsten maandelijks controleren , je arts kan je vertellen hoe wat en waar , zelf heb ik dus borst k door de mycrogynon..let wel na jaaaaren gebruik , maar zeker omdat er al b k in de familie voorkomt gewoon goed controleren

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 11:43

Hier eff een heel ander vraagje, ik was gestopt met de pil en ben vrijdag (gisterochtend) weer begonnen (na ongesteldheid). Maar nu heb ik gister met mn vriend seks gehad, zonder condoom en hij is deels in mij gekome. Hoe groot is de kans dat ik zwanger kan worden?

(ja dom, dom, weet het, maarja t is gebeurt)

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 12:43

groot

weet niet hoelang je gestopt bent geweest maar als het langer dan 2 weken is begin je dus weer opnieuw met de pil zeg maar ,..
dan ben je de eerste maand (in de bijlage staat geloof ik 1 2 weken maar zou het zekere voor het onzekere nemen) niet 98% veilig wat de pil dus bij normaal gebruik wel is

zou even langs de ha /apotheek gaan en het navragen

Wendy_Komen

Berichten: 6333
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:15

Ik denk persoonlijk dat de kans niet zo groot is, aangezien de pil ook zorgt dat de innesting van de bevruchte eicel niet kan. Tevens hebben de meeste mensen hun eiersprong in het midden van hun cyclus, dus tussen twee ongesteldheden in.
Ik denk dus dat de kans niet zo groot is, maar je kunt natuurlijk het zekere voor het onzekere nemen, en even nagaan bij bv. de huisarts.

manzano

Berichten: 23997
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:25

Ik ga mijn vraag toch maar eens stellen. Het is niet dat het op mij van toepassing is nu, maar ik ben er al heel lang nieuwsgierig naar en heb er nooit een antwoord op gevonden.

Stel je vergeet de pil. Dan staat er in de bijsluiter altijd van, zit je in week 1, 2 of 3 en afhankelijk daarvan moet je een bepaalde handeling verrichten. Nou vraag ik me dus het volgende af...........wat als je de pil doorslikt? Hoe ziet je lichaam dat dan? Begin je dan weer bij zeg maar week 1, of ziet je lichaam dit als een heel lange week 3??
Ik ben er zelf niet echt uit. Ik zie er wel logica in dat je lichaam het als een lange week 3 ziet. In feite veranderd er dan niks meer, terwijl als je net ongsteld bent geweest en je dus in week 1 en 2 zit er wel een hoop gebeurd (opbouw van dikker baarmoederslijmvlies enzo). Wat denken jullie? Stel dat je de pil een keer vergeet lijkt het me handig om te weten.

Wendy_Komen

Berichten: 6333
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:44

Ik denk dat je lichaam dat als een verlengde week drie ziet. Daarom is het ook niet altijd slim om te doen. Er zijn namelijk veel mensen die uit gemaak heeeeel vaak de pil door slikken. Wat de meeste niet realiseren is dat doordat je ongesteld wordt, het 'zooitje' daarbinnen schoongemaakt wordt.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 17:55

Wendy_Kila: van verschillende artsen heb ik te horen gekregen dat dat dus onzin is. Dat 'zooitje' daar binnen is niet vies en hoeft niet schoongemaakt te worden, net zomin dat het nodig is dat je eens per jaar je hart een keer afstoft. Als je 'ongesteldheidsbloed' al vies vind, komt dat doordat het afgebroken is en daardoor 'dood'. Als je de pil door blijft slikken, wordt het vlies gewoon niet afgebroken.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:06

Kan iemand mij nog advies geven over wat mn kansen zijn?
Ik zou vanaf de 6de dag vruchtbaar zijn tot 15de (vanaf 1ste dag menstruatie) en het was gister precies de 6de dag.

Heeft niemand dit keer meegemaakt?

fellow1994
Berichten: 21
Geregistreerd: 09-09-05

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 19:55

hoi ik las net veel over stemmings wisselingen... ik werd van de mycroginon een beetje agressief haha dus ben maar over gestapt op de diane35!
stuk beter...

manzano

Berichten: 23997
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:53

Ellende schreef:
Wendy_Kila: van verschillende artsen heb ik te horen gekregen dat dat dus onzin is. Dat 'zooitje' daar binnen is niet vies en hoeft niet schoongemaakt te worden, net zomin dat het nodig is dat je eens per jaar je hart een keer afstoft. Als je 'ongesteldheidsbloed' al vies vind, komt dat doordat het afgebroken is en daardoor 'dood'. Als je de pil door blijft slikken, wordt het vlies gewoon niet afgebroken.

Klopt helemaal!!! Het zogenaamde reinigen is gewoon een fabeltje, wat helaas bijna iedereen gelooft.

manzano

Berichten: 23997
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:54

Wat betreft stemmingswisselingen. Kan heel goed.......ik ging van Microgynon over op Diane 35 wegens heel erge buikpijn. Echter van de Diane werd ik echt depri, shaggo en geen zin in sex. Ben dus weer snel terug gegaan. Dan maar een keer een dag buikpijn .

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 20:59

QS: Ik zie dat het gister gebeurt is, bel morgenochtend gelijk je huisarts en vraag hoe of wat. Je bent eventueel nog gewoon op tijd voor een morning after pil.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:07

iris82
ik weet het maar het ging mij meer over de vraag over die trombose enzo..

Eliane schreef:
Cloverdale schreef:
bovendien : is het niet zo dat je pas trombose kunt krijgen
als je stil komt te zitten?
Ik begrijp eigenlijk niet wat je hiermee bedoelt

Volgens mij zitten er overigens geen specifieke 'voorwaarden' aan trombose; het is redelijk onvoorspelbaar. Jonge mensen krijgen het minder snel, maar ook dat zegt niets: een meisje wat ik ken is 23 en moet nu 2 jaar met een steunkous lopen vanwege een trombosebeen...

ik bedoel als je je been breekt etc. dat je dan stil moet zitten en niet veel kan/mag bewegen
ja het is idd erg onvoorspelbaar daarom is het ook zo moeilijk..

nickyu schreef:
als je al een verhoogde kans op trombose hebt zou ik idd het risico niet nemen ..er zijn dingen waardoor je meer kans maakt op niet minder ..

dus veel bewegen en niet roken etc is geen garantie om het niet te krijgen

zou dan toch gaan voor condoom of bv spiraaltje (al dan niet met hormoon) als je huisarts al zo tegen is ..en die zijn in de regel erg voor de pil ..dan zou ik persoonlijk zeker niet het risico nemen

1 klontje is genoeg ...

Ellende schreef:
Cloverdale: ik zou er inderdaad mee oppassen. Ik weet niet hoe erfelijk het is, maar als je een verhoogd risico loopt vind ik het behoorlijk 'spelen met je leven'.

Ik zit zelf eigelijk met hetzelfde probleem. Dan niet met trombose, maar ik reageer heel slecht op hormomen, en koperspiraal zie ik ook niet zitten. En om nou gelijk voor sterilisatie te kiezen, ik heb eigenlijk nog geen zin in die littekens op m'n lijf.

Ik heb dus ook geen oplossing :/

hmm ja als ik dit zo lees begin ik toch wel weer behoorlijk te twijfelen..
njaa ik ga zowieso nog een afspraak maken en er even over door praten

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:54

Citaat:
Randie: Dat is een van de tekenen, net als doorbraakbloedingen


Oke bedankt iris ga ik toch maar even gauw naar de dokter voordat het echt fout gaat

Wendy_Komen

Berichten: 6333
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 09:14

Ellende schreef:
Wendy_Kila: van verschillende artsen heb ik te horen gekregen dat dat dus onzin is. Dat 'zooitje' daar binnen is niet vies en hoeft niet schoongemaakt te worden, net zomin dat het nodig is dat je eens per jaar je hart een keer afstoft. Als je 'ongesteldheidsbloed' al vies vind, komt dat doordat het afgebroken is en daardoor 'dood'. Als je de pil door blijft slikken, wordt het vlies gewoon niet afgebroken.

Ik dacht echt dat het zo in mekaar zat. Aangezien je wand zich klaar maakt voor innestelling.. Maar aan de andere kant is het inderdaad zo, dat als je zwanger wordt, die wand ook blijft zitten....

(Tja, blont hé.... )

Shiloh

Berichten: 19797
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 09:59

Bij mijn vorige pil strip was er een pil uit de strip verdwenen, dat betekende dat ik niet 3 HELE weken af kon maken, en heb toen maar besloten om een keertje de stopweek over te slaan en gewoon de volgende strip door te slikken.

Nu is alleen vorige week mijn telefoon kapot gegaan (die mij me aan mijn pil herinnerde) en ben ik doordat ik er niet aan herinnert ben mijn pil vergeten, ik kwam daar ongeveer 18 uur te laat achter, en eb die toen gelijk ingenomen. Ik ben gewoon verder gegaan (en mezelf maar even onthouden van allerlei pleziertjes) en zo, maar nu heb ik vandaag wat last van spotting...

Ik kan dus nergens iets vinden over de pil als je doorslikt en je er dan eentje vergeet... Ben ik nog beschermd of niet meer... Kan het dus nergens vinden... Iemand die het toevallig weet?

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:32

als je 12 uur na de normale innemings tijd de pil weer neemt ben je niet meer beschermt..

dus in jou geval ben je niet meer beschermd