Ervaringen met nachtlenzen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Autumnn

Berichten: 8074
Geregistreerd: 26-03-10

Ervaringen met nachtlenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-24 21:04

Hi Bokt,

Ik ben vannacht voor het eerst begonnen met nachtlenzen. Ik draag al jaren zachte lenzen maar aangezien dat niet optimaal zit overstag gegaan voor nachtlenzen. Bij het indoen in het Oogcentrum kon ik 15 a 20 minuten mijn ogen al niet opendoen maar dat was normaal? Uiteindelijk redelijk over gegaan en nog wat testjes ermee gedaan. Daar kon ik ze net aan lang genoeg voor open houden. Kon er wisselend goed mee kijken.
Vannacht dus ermee geslapen wat eigenlijk wel goed ging. Twee keer wakker geworden voor het toilet en toen kon ik er redelijk mee kijken. Uiteindelijk ze uit gedaan in de ochtend en ik kon er zeer scherp mee kijken maar aangezien het afnam toch mijn bril op gedaan. Nu helaas sinds 17.00 uur gigantische hoofdpijn en heel erg misselijk. Toen bril direct af gedaan. Nadat ik een paracetamol heb ingenomen uiteindelijk 1 broodje gegeten maar daar blijft het denk ik bij.

Is dit normaal? Ik zie er eerlijk gezegd een beetje tegenop om ze vannacht weer in te doen :o

Xhiske
Berichten: 1080
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Ervaringen met nachtlenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 21:18

Ik heb al een jaar of 15 nachtlenzen, dus herinner me niet heel veel meer van de eerste keer dat ik ze droeg. Maar kan het niet komen doordat je bril eigenlijk te sterk is voor de sterkte die je vanmiddag had? Je ogen zijn natuurlijk niet helemaal terug naar je oude sterkte gegaan, dus kan best zijn dat je door je bril te veel compenseerde. Ik zou ze vannacht gewoon weer in doen, het duurt een paar dagen tot je de hele dag voldoende sterkte hebt gecorrigeerd. Als het over een paar dagen niet beter wordt, dan zou ik er wel mee terug gaan

Autumnn

Berichten: 8074
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-24 21:21

Xhiske schreef:
Ik heb al een jaar of 15 nachtlenzen, dus herinner me niet heel veel meer van de eerste keer dat ik ze droeg. Maar kan het niet komen doordat je bril eigenlijk te sterk is voor de sterkte die je vanmiddag had? Je ogen zijn natuurlijk niet helemaal terug naar je oude sterkte gegaan, dus kan best zijn dat je door je bril te veel compenseerde. Ik zou ze vannacht gewoon weer in doen, het duurt een paar dagen tot je de hele dag voldoende sterkte hebt gecorrigeerd. Als het over een paar dagen niet beter wordt, dan zou ik er wel mee terug gaan


Dat was ook het eerste wat mijn partner zei maar bij het oogcentrum zeiden ze dat dat wel gewoon kon..

Xhiske
Berichten: 1080
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 21:52

Autumnn schreef:
Xhiske schreef:
Ik heb al een jaar of 15 nachtlenzen, dus herinner me niet heel veel meer van de eerste keer dat ik ze droeg. Maar kan het niet komen doordat je bril eigenlijk te sterk is voor de sterkte die je vanmiddag had? Je ogen zijn natuurlijk niet helemaal terug naar je oude sterkte gegaan, dus kan best zijn dat je door je bril te veel compenseerde. Ik zou ze vannacht gewoon weer in doen, het duurt een paar dagen tot je de hele dag voldoende sterkte hebt gecorrigeerd. Als het over een paar dagen niet beter wordt, dan zou ik er wel mee terug gaan


Dat was ook het eerste wat mijn partner zei maar bij het oogcentrum zeiden ze dat dat wel gewoon kon..


Ik heb ook ooit een bril aan laten meten toen ik mn lenzen ergens vergeten was en ze pas 2 weken later terug kreeg. Maar die is voor mij echt veel te sterk als ik mn lenzen 1 nachtje niet in gehad heb.

black_kelpie

Berichten: 7852
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 22:19

Mijn vriend heeft nu een aantal jaar nachtlenzen en hij is er ontzettend blij mee. Zijn ogen waren met daglenzen altijd geïrriteerd en tijdens het hooikoorts seizoen was het al helemaal niet te doen. Nu nergens last meer van!

Als hij ze net in heeft zijn ze wel irritant, maar dat gaat nu vrij snel over. Wat ik me herinner duurt het een paar weken voordat je ogen een hele dag goed kunnen zien, hij heeft in de beginperiode ook meerdere controles gehad. Hoofdpijn en misselijkheid door de lenzen heb ik hem niet over gehoord, maar het lijkt me niet abnormaal. Als ik van bril wissel en er zit veel verschil in de vorm van de glazen dan heb ik ook last van hoofdpijn en misselijkheid, en het duurt ook echt dagen voordat ik eraan gewend ben.

Toushie

Berichten: 7281
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 23:40

Hier al jaren nachtlenzen. Je daglenzen waren zachte gok ik ? Je nachtlenzen zijn harde dat is sowieso altijd even wennen. Ik had de eerste dagen echt moeite ermee kwa ogen open kunnen doen doordat het harde lenzen zijn.

Het duurt een paar dagen tot ong 2 weken voordat je lenzen je ogen voldoende corrigeren. Maar als je je normale bril hebt opgedaan heb je waarschijnlijk te veel sterkte gehad en dan is het niet vreemd dat je je zo beroerd voelde daarna. Heb je niet direct v iets gemerkt met je bril op kwa hoofdpijn. Het is dan even afzien voor je maar in deze beginfase niet met je bril erbij gaan lopen 'kloten'.

En zeker indoen , doe je het niet dan mis je de dag inwerken en opbouw en was die van gister voor niks om te wennen.

Autumnn

Berichten: 8074
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Ervaringen met nachtlenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 19:56

Bedankt! Afgelopen nacht in gehad en vandaag zo weinig mogelijk mijn bril op gedaan. En inderdaad. Een stuk minder hoofdpijn :o