Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J0anieke

Berichten: 4935
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 12:50

Marlou91 schreef:
Ik ben blij dat iedereen de keuze voor wasbaar of wegwerp zelf mag maken. En ook een keuze op basis van een gevoel dat je ergens bij hebt, dus zonder eerst alle opties uit te proberen, is wat mij betreft legitiem. Dat geldt in mijn ogen overigens niet alleen voor wasbaar luieren, maar ook voor bijvoorbeeld borstvoeding.

Fijn dat je eerste echo goed was Sannens! Ik ben zelf niet bekend met een hematoom. Heb je nu daarvoor nog extra controles of moet je nog iets speciaals doen?

Ben ik het ook helemaal mee eens hoor! Voor velen is het weggooien van wegwerp ook geen reden om het niet te gebruiken. En als je geen zin hebt om het te proberen, jammer, maar prima. Ik wilde alleen mijn mening en kijk erop geven. :D


Sannens schreef:
Ik ben net terug van de eerste echo, en die was helemaal goed! Mooi kloppend hartje gezien, goede termijn. <3

Wel is er kennelijk een hematoom gevormd, dus het kan zijn dat ik bloedverlies ga krijgen. Maar het kan ook zomaar dat mijn lichaam het zelf opruimt. Iemand ervaring mee?

Fijn dat de echo goed was! Ik heb ook geen ervaring met hematoom.. Hopelijk lost je lichaam het zelf op! Kunnen ze er verder niks aan doen?

Sannens
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 12:51

Marlou91 schreef:
Ik ben blij dat iedereen de keuze voor wasbaar of wegwerp zelf mag maken. En ook een keuze op basis van een gevoel dat je ergens bij hebt, dus zonder eerst alle opties uit te proberen, is wat mij betreft legitiem. Dat geldt in mijn ogen overigens niet alleen voor wasbaar luieren, maar ook voor bijvoorbeeld borstvoeding.

Fijn dat je eerste echo goed was Sannens! Ik ben zelf niet bekend met een hematoom. Heb je nu daarvoor nog extra controles of moet je nog iets speciaals doen?


Nee verder geen extra controles. Behalve dat als ik bloedverlies krijg ik gewoon de verloskundige moet bellen en dan waarschijnlijk wel een extra controle echo krijg.
Ze legde uit dat het kan voorkomen dat bij het maken van de placenta een bloedvat lekt en dat er daardoor een hematoom vormt.

Eskimo
Berichten: 3047
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 13:16

Hier ook wegwerp luiers, nooit gedacht aan wasbaar en ook geen zin in, dus prima zo. Moet ook eerlijk zeggen dat het mij echt totaal niet uitmaakt wat anderen doen. Of dat nou met luiers is, borstvoeding of kunstvoeding of de verschillende opvoedingsstijlen. Iedereen moet lekker doen waar die gelukkig van wordt. Je krijgt al genoeg over je heen als je eenmaal moeder bent qua ongevraagde adviezen en 'goedbedoelde' tips. :+ Voor je 't weet heb je de moedermaffia achter je aan.

Fijn dat je een goede echo had Sannens! Hier geen ervaring met een hematoom.

XladyX

Berichten: 1365
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 13:22

Een collega had een hematoom bij haar zwangerschap. Zij had daardoor bloedverlies en het eerste trimester daardoor extra progrestron tabletten gekregen om in te brengen. Dit was overigens in het buitenland, adviezen zijn daar wel wat anders. Zij heeft een gezonde zoon gekregen zonder verdere complicaties.

Hier geen wasbare luiers gebruikt bij ons eerste kindje. Wel over gedacht, maar besloten om meerdere reden het niet te doen. Grootste motivatie was kost meer tijd om bv te wassen, scheiden etc. en die tijd was toen heel erg beperkt dus in die zin gekozen voor het gemak. Nog wel aan gedacht om het in mijn verlofperiode te doen, maar onze dochter was een huilbaby en behalve de kleine en mezelf in leven houden was er geen energie om dat te gaan doen/veranderen.

Precies wat Eskimo hierboven zet; Het interesseert het mij weinig wat anderen daarin kiezen of doen, dus vanuit mijn kant absoluut geen oordelen. Idd net als borstvoeding, moet iedereen lekker zelf weten, genoeg info beschikbaar om daarin een eigen weloverwogen keuze te kunnen maken.

Ik heb alleen een oordeel over de zgn "moedermaffia" :o . Vaak gebracht als een vraag nadat je je hart lucht zoals "waarom laat je ze niet bij je slapen dan, oprechte vraag" en dan krijg je weer een artikel, of betweterige opmerking over waarom dat dan misschien beter is. We zijn allemaal al onzeker genoeg in zulke kwetsbare momenten van ons leven, vooral je hart en gevoel volgen is het allerbelangrijkste en soms al moeilijk genoeg.

J0anieke

Berichten: 4935
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 13:40

Och jeetje. Hoop niet dat jullie dit nu bestempelen als moedermaffia. Iedereen moet echt zelf weten wat hij doet hoor. :=

Eskimo
Berichten: 3047
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 13:46

Nee hoor, dit had ik niet over jou. Maar inderdaad van XladyX zegt... Wat ik soms op verschillende forums lees en wat voor verwijten er allemaal naar elkaar wordt gemaakt. Ik ben zelf eens een weekendje weg geweest toen mijn zoontje 4 of 5 maanden was. Had ik even nodig, kon weer even ademhalen. Vriendlief bleef thuis met baby en zijn ouders. Die hebben de tijd van hun leven gehad. Nou... zal je de verwijten maar besparen die ik van sommige mensen over me heen heb gekregen :7 .

XladyX

Berichten: 1365
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 13:51

J0anieke schreef:
Och jeetje. Hoop niet dat jullie dit nu bestempelen als moedermaffia. Iedereen moet echt zelf weten wat hij doet hoor. :=


Haha nee sorry, helemaal niet! Was een voorbeeld wat ik mee heb gemaakt tijdens mijn vorige zwangerschap en de maanden daarop. Je wist zegmaar van tevoren al wat diegene ging reageren als iemand zijn hart luchtte of om advies vroeg. En ongetwijfeld heel goed bedoelt maar ik vond dat zo onprettig.

Oef Eskimo ja dat zijn van die dingen, perfect voorbeeld waarbij vaak zo'n schuldgevoel wordt aangepraat, niet normaal.

Zira1994

Berichten: 1274
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-24 14:08

Wat fijn een goede echo met kloppend hartje Sannens! Hopelijk lost je lichaam het hematoom vanzelf op zonder dat je er last van krijgt.

Hier ook wegwerp luiers. Anders gaat mijn vriend nooit een luier verschonen haha. Hij heeft nog over weinig een mening, maar daarover wel. Ben zelf vanuit werk ook wegwerp gewend en daar wel voorkeur voor.

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 15:17

Wat gaan jullie hard!
Ik ga even een bijleespost in de hoop dat ik zo niemand vergeet.

Zira1994: ik lees wat je zegt over kinkhoest.
Is dat ook nog een risico als je, je laat vaccineren met 24 weken?
Ik overweeg dit namelijk wel te doen maar vraag me nu af of ze dan ook 100% beschermd zijn vanaf de geboorte.
En bedankt voor je compliment op de jurken. :)
Ik draag alleen maar jurken (en rokken) dus heb wat dat betreft ook geen gedoe met broeken die niet meer dicht willen. En een buikrilletje meer of minder maakt dan ook niet zo uit hahaha.

Gevoelsmatig vind ik met 3 maanden naar de opvang ook wel erg jong maar dit wil ik bespreken met de gastouder. Desnoods dat we wel vanaf 3 maanden betalen zodat we in ieder geval verzekerd zijn van een plekje zodra ze er klaar voor zijn. En dan rustig aan opbouwen.

Krabburger, superfijn dat jullie 13 wekenecho goed was.

Eskimo, dankjewel :)
Is uitbouwen eventueel nog een optie voor jullie?
Een fijne plek/omgeving om te wonen is ook zoveel waard!
Ja, onze kindjes slapen in eerste instantie gewoon samen op 1 kamer, zolang ze klein zijn, en desnoods ook nog kleuter, kan dat prima.
Ze zien maar dat ze het samen gezellig houden hehe ;)
We hebben boven wel 3 kamers maar 1 daarvan gebruiken we voor kleding omdat er geen kast in onze slaapkamer past. :=
Wat stom van die opmerkingen n.a.v. je weekendje weg. Alsof je altijd maar 24/7 vastgeplakt moet zitten aan je kinderen terwijl hun vader er net zo goed voor kan zorgen.
En als hij, en de kinderen, daar nou helemaal content mee zijn, dan heeft een ander daar toch bar weinig van te vinden.

Marlou1, dankjewel!
Oohja, King Louie is ook zo'n geweldig merk. Jammer dat het zo prijzig is maar heb er ook wel wat van in mijn kast hangen.

Inwonderland, wat rottig dat je, je zo voelt.
Ik hoop voor je dat dit gauw afneemt.

Sweetgirl1: wij hebben wat vaker een echo omdat het een tweeling is. (Ik wil steeds zeggen 'i.v.m. tweelingdracht :') )
Wij hebben tot nu toe 4 echo's gehad:
1e echo (vitaliteitsecho in fertiliteitskliniek) met 7 weken
2e echo (termijnecho) met 9 weken voor intake ziekenhuis
3e echo in het ziekenhuis i.v.m. afspraak bij de gynaecoloog
4e echo was in diezelfde week voor de 13 wekenecho

Straks met 16 weken hebben we de geslachtsecho, dan nog de 20 wekenecho en voor de rest hebben we nu iedere 3 weken een afspraak bij de gynaecoloog en dan wordt er direct even gekeken.
Dat vind ik wel echt luxe dat we ze zo vaak mogen zien. :)
Na verloop van tijd gaan we om de week naar de gynaecoloog en op het eind wekelijks.
We mogen ze dus nog vaak genoeg bewonderen voor we ze in het echt kunnen ontmoeten.

J0anieke, wat heb je dat mooi gedaan!
Heel gaaf ook met die sierlijsten voorop.
Mijn eerste ingeving is brons beslag, maar dat hangt er natuurlijk ook helemaal vanaf wat je met de rest van de kamer wilt gaan doen.

Zebraatje, wat een mooi aanbod!
Heel jammer als je dat laat schieten maar ik snap je overweging en twijfels wel.
Het is zo persoonsafhankelijk.
Sommige vrouwen zingen het op hun sloffen uit tot 40 weken en anderen liggen al vanaf 30 weken in de kreukels.
Kun je niet onder voorbehoud toezeggen?

Sannens, superfijn van de echo!
Wat rottig van die hematoom, heb je er ook last van?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik kan me voorstellen dat het niet fijn is, helemaal als je ineens bloedverlies kan krijgen, ook al kan het geen kwaad. Je schrikt toch op zo'n moment.
Wel heel fijn dat je eventueel langs kunt komen als het nodig is.

In eerste instantie willen wij voor wegwerpluiers gaan maar vanmorgen heb ik toevallig in de stoffenzaak twee gratis wasbare luiers gekregen, zo zoet!
Moest er ter plekke van huilen want het zag er zo schattig uit, die luiertjes en vond het zo'n lief gebaar van die vrouw.
Ik had er zelf nog nooit over nagedacht maar wil het best eens proberen, nu ik ze toch heb.
Mocht het toch een succes zijn dan kan ik ze altijd nog zelf maken.

Zijn hier ook aanstaande moeders die zelf babyspulletjes maken?
Ik heb mijn naaimachine onder het stof vandaan gehaald en heb vorige week twee pipbags gemaakt.
Nu ben ik bezig met een groot speelkleed waar ze straks beiden op kunnen en daarna ga ik me storten op knisperdoekjes.
Ik zag ook al dat er een hele bundel is van patronen voor allerhande baby- en kinderspullen, die is ook wel erg verleidelijk om aan te schaffen. O:)

Sannens
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 16:01

@Jolien

Nee ik heb er geen last van. Ik wist voor de echo ook niet dat het er zat. Ik heb geen bloedverlies gehad tot op heden. Maar wel spannend dat er bloedverlies kan komen. Net even gegoogled (moet ik niet doen oeps) en dan allemaal spookverhalen ook.
Ik ga maar uit van de verloskundige die het goed inschat allemaal en dat het onschuldig is. Maar wel direct bellen als ik zou gaan bloeden.

Ik heb bij mijn eerste zelf verschoonkussen hoezen gemaakt en dat zijn echt de fijnste die ik heb. Goede dikke stof, blijven mooi en vervormen niet in de was. Aanrader!

Marlou91

Berichten: 460
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 16:29

Sannens schreef:
Marlou91 schreef:

Fijn dat je eerste echo goed was Sannens! Ik ben zelf niet bekend met een hematoom. Heb je nu daarvoor nog extra controles of moet je nog iets speciaals doen?


Nee verder geen extra controles. Behalve dat als ik bloedverlies krijg ik gewoon de verloskundige moet bellen en dan waarschijnlijk wel een extra controle echo krijg.
Ze legde uit dat het kan voorkomen dat bij het maken van de placenta een bloedvat lekt en dat er daardoor een hematoom vormt.


Ahh oke, klinkt inderdaad als een logische verklaring. Hopelijk ruimt je lichaam het zelf op zonder bloedverlies.

Super leuk dat jullie zelf dingen maken! Ik heb voor mijn dochtertje destijds -een soort van therapeutisch- zelf broekjes en leggings gemaakt. Het patroontje van het broekje heette Oliver en de legging was van Emma en Mona, allebei gratis te vinden op internet. Verschoonkussenhoes klinkt ook wel echt heel leuk. Ik wil dit keer ook graag een badcape maken. Maar eerst maar eens op zoek naar tijd..

J0anieke

Berichten: 4935
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 16:49

Ik heb zelf nog nooit iets gemaakt met stofjes, staat nog wel op m'n wensenlijst om ooit te leren.. Heb wel wat zelfgemaakte luiertjes van anderen gekocht. Heb er nu ook 4 liggen die de maakster zelf niet gaat gebruiken. Heel benieuwd of die bevallen.

Wbt die vaccinaties. Ik ben vooral bang voor mazelen. Daar krijgen ze pas met 14 maanden een vaccinatie voor. Ik had toevallig m'n vk er vandaag over gesproken. Ze zei dat er gesprekken zijn over dat ze de BMR prik eerder willen gaan geven vanwege de uitbraken. Ik hoop dat ze daar enigszins vaart mee maken zodat de kleintjes er eerder beschermd tegen gaan zijn (en de kleine in m'n buik daar ook nog profijt van heeft..).
Ik neem de 22 weken prik sowieso, daar zit kinkhoest bij en dan is de kans aanzienlijk kleiner dat je kindje eraan overlijdt (of ernstige schade er aan overhoudt) mocht hij/zij het krijgen.

Marlou91

Berichten: 460
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 17:04

Goed dat je het zegt! Ik heb me direct aangemeld voor de kinkhoestvaccinatie.

Onze dochter kreeg het eerste jaar maandelijks antistoffen tegen het RS virus ivm haar vroeggeboorte. Normaal worden die van okt-april gegeven. In het jaar dat zij geboren was, was er een enorme uitbraak van het RS virus in augustus. Had er volgens mij mee te maken dat toen de corona maatregelen vervielen. Toen heeft zij die prikjes ook al eerder gekregen en hebben ze dat ook vervroegd. Hopelijk kan dat nu met het BMR vaccin ook, als er grote uitbraken blijven.

J0anieke

Berichten: 4935
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 17:14

Oh wat fijn dat dat toen kon! Die RS periode vond ik ook erg spannend, zelfs bij mijn zoontje, laat staan met zo'n kleintje én in het ziekenhuis..

Zijn er trouwens al meiden die hun kleintje voelen? Ik begin m sinds vorige week echt steeds beter te voelen. Zo fijn. <3

Eskimo
Berichten: 3047
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 18:01

Ik dacht een tijdje terug in de krant te hebben gelezen dat het lastig is om de BMR prik te vervroegen, omdat die op jongere leeftijd minder werkzaam is. Maar inderdaad, ik vind het nu met de mazelen ook lastig... Je hoort het inmiddels steeds meer om je heen. Als het kan, hoop ik ook dat ze het vervroegen!

Wij hebben ook een goede echo inmiddels gehad <3 ! Kan nu eindelijk meer gaan genieten. Ben nu op precies 8 weken gezet.

Sannens
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 19:02

Ik moest de BMR helaas noodgedwongen uitstellen bij mijn dochter omdat ze het niet trok vanwege een langdurige oorontsteking en daarbij steeds flinke koorts. Ik vond het echt niet fijn, maar haar lichaam kon dat vaccin gewoon even niet aan.
Gelukkig heeft ze hem nu gehad! Een goede week 40 graden koorts van het vaccin gehad, maar voor een goed doel!

@Eskimo wat fijn! Gefeliciteerd!

Domi_94

Berichten: 2058
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 20:22

Sannens en Eskimo: gefeliciteerd met de goede echo’s!

Mbt luiers gaan we ook voor wegwerp.

Ik heb afgelopen zondag iets te ver gewandeld/ te lang doorgewandeld na een steek in m’n been dus sinds gisteren wat pijn in m’n ene lies. Ik heb in de avond een rondje gestapt met m’n paard, wat best wel verlichtend werkte. Dat beetje vitamine paard kan ik goed gebruiken.
Hoe zorgen jullie dat je je fysieke grens bewaakt?

Zira1994

Berichten: 1274
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-24 22:49

@Jolien. Ik heb geen idee wat betreft percentages of getallen, maar heb zelf wel in de praktijk gezien dat een vaccin geen garantie geeft dat je het niet meer krijgt. Hebben begin van het jaar een baby van 8 weken met kinkhoest gehad waarvan de moeder wel de 22 weken prik heeft gehad. Maar voor mij is dit geen reden om de prik niet te nemen. Zoals ik er tegen aan kijk had dit kindje zonder het vaccin misschien wel op de ic gelegen of erger….. ik neem het vaccin dus wel in de hoop dat de kleine het natuurlijk niet krijgt, maar mocht dat wel zo zijn dat hij minder ziek wordt. Beetje net als met de corona vaccins toen…

Ik ga denk ik niks zelf maken behalve klussen in de babykamer. Ik ben echt totaal niet creatief en kan ook niet met een naaimachine overweg of haken ofzo. Wel jammer want zou het wel leuk vinden om zelf dingen te kunnen maken.

Ik ben ook met name bang voor de mazelen inderdaad Joanieke. Grappig dat je het er met je verloskundige over hebt gehad. Ik heb zelf ook al gedacht van zou mooi zijn als de kleine die wat eerder zou kunnen krijgen. Maar wist niet dat ze daar daadwerkelijk als naar aan het kijken zijn wat er mogelijk is.

We hebben inderdaad toen een heel vreemd RS seizoen gehad midden in de zomer Marlou. Werd inderdaad gelinkt aan het opheffen van de corona maatregelen toen. Hoe vroeg is je dochter geboren?

Ik voel de kleine nog niet, maar dat kan ook nog wel even duren. Meestal rond de 20e week toch bij de eerste ? Wel super leuk en fijn dat je de kleine al voelt Joanieke. Lijkt me zo bijzonder en ook wel een fijne geruststelling dat alles daarbinnen nog goed gaat.

Gefeliciteerd met de goede echo Eskimo. Wat fijn!! Echt een opluchting. *\o/*

Die fysieke grens worstel ik ook nog mee Domi_94. 1.5 week geleden is het in m’n rug geschoten en daarvoor vrijdag ook naar de fysio geweest. Heb er nog steeds af en toe last van, maar ene moment meer dan het andere. Kan er ook nog niet goed de vinger opleggen waar het erger van wordt. Dus doe maar gewoon door. Wel na een week ook weer gaan paardrijden. En gek genoeg lijkt het daar juist beter van te worden. Dus die helende werking van vitamine paard herken ik maar al te goed :D Die ene week dat ik echt veel last had vond ik het wel echt heel moeilijk. Was heel bang om al met 12’weken zoveel klachten te hebben en bang dat het alleen maar erger zou worden met de weken. Was en ben er echt nog niet aan toe om al dingen te laten en een pas op de plaats te maken haha. Daar voel ik me verder ook nog te fit voor. Dus we gaan het zien door schade en schande wordt men wijs denk ik haha :')

J0anieke

Berichten: 4935
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 07:48

Vond wel fijn dat t even ter sprake kwam bij de vk. We hadden t over de 22 weken prik en dat ik die ab-so-luut wil en daarna hadden we t over de mazelen.. Ik praat er op het moment met best veel mensen over, ik vind het echt heel spannend.. :o

Mijn eerste voelde ik rond 17 weken, maar ik had toen corona en hoestte de longen uit mn lijf. Steeds als ik weer een hoest aanval had gehad begon hij flink te bewegen. :') Bij deze zwangerschap ben ik t kindje echt heel duidelijk gaan voelen halverwege week 15. M'n baarmoeder zit ook al veel hoger en naar mijn idee losser dan bij m'n vorige zwangerschap.

Qua lichamelijke belastbaarheid, ik vind het verschrikkelijk. Ik probeer alles met mate te doen. Qua paardrijden gaat lichtrijden in draf echt niet meer. Afgelopen weekend in het bos in verlichte zit gezeten en gelukkig ging dat wel, dus ik hoop dat ik dat een tijdje nog vol kan houden... Verder probeer ik het klussen in hapklare stukken te verdelen. Ik merk dat ik heel snel hoofdpijn krijg de volgende dag als ik te veel heb gedaan. Ik zet nu een podcast op die ongeveer een uur duurt en afhankelijk van hoe de dag is/was luister ik 1 of 2 podcasts en daarna hou ik op met klussen.. Stukken lopen gaat hier op zich wel goed, maar ik moet dan een bekkenband dragen van mijn fysio (die draag ik nu ook met paardrijden). Zonder hou ik het ook niet vol.

XladyX

Berichten: 1365
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 08:47

Ik zit nu op 16,5 week en voel ons kindje ook heel duidelijk. Vooral bij een koude slok water nemen dan wordt hij/zij druk merk ik. En zo'n 5 a 10 minuten nadat ik ben gaan liggen. Ik merk ook dat mijn buik boller is dan bij de eerste zwangerschap, baarmoeder ligt idd all hoog en merk dat ik ook meer last heb van mijn darmen en verstoppingen daardoor.

Qua fysieke grens.. ben ik heel erg slecht in -O- ik ben een enorm fysiek persoon in dagelijks leven en altijd bezig. Ik bewaak de grens niet echt, tot nu toe kom ik er aardig mee weg als in alleen wat extra vermoeid. Maar ik heb ook wel wat stijfjes en pijntjes, maar niks wat me tot nu toe stopt van bezig blijven en ik hoop dat dit voorlopig nog zo blijft.

J0anieke

Berichten: 4935
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 12:57

Ik ben nog wel iets dunner dan m'n vorige zwangerschap nog, maar ben met 4 kg minder begonnen en zit nu nog steeds onder het start gewicht van toen. :D Daar ben ik wel heel tevreden over (nu +- 2,5 kg aangekomen).

En dat klinkt nog wel enigszins positief xladyx! Dat moet ik echt niet doen, anders kan ik een paar dagen helemaal niks meer en lig ik gewoon plat.. :(

Krabburger

Berichten: 85
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 13:13

Jolien, leuk dat je zelf dingen naait. Ik wil binnenkort een broekje in elkaar zetten en als dat een beetje lukt ook een shirtje en eventueel jurkjes voor onze dochter.

JOanieke, mag ik vragen waarom je zo bang bent voor de mazelen? Er wordt op dit moment nog niet gesproken van een grote uitbraak, je kindje is de eerste maanden nog beschermt via jouw en als je kindje het wel krijgt is de kans dat het 'goed' er doorheen komt nog vele malen groter dan dat het mis gaat.

Eskimo, fijn dat je een goede echo hebt gehad.

Domi_94 geen idee maar ik bewaak m'n fysieke grens blijkbaar erg goed,want ik heb nergens last van :=

J0anieke

Berichten: 4935
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 13:22

Ik had er vanochtend toevallig even op gezocht en t waren inderdaad nog 'maar' 74 gevallen en niet hier in de omgeving. Dus ik ben inmiddels weer wat geruster. :') Ik hoop wel dat t zich niet verder gaat verspreiden, met name in de winter..

XladyX

Berichten: 1365
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 14:17

J0anieke schreef:
Ik ben nog wel iets dunner dan m'n vorige zwangerschap nog, maar ben met 4 kg minder begonnen en zit nu nog steeds onder het start gewicht van toen. :D Daar ben ik wel heel tevreden over (nu +- 2,5 kg aangekomen).

En dat klinkt nog wel enigszins positief xladyx! Dat moet ik echt niet doen, anders kan ik een paar dagen helemaal niks meer en lig ik gewoon plat.. :(


Netjes van je startgewicht! *\o/* En mooi aantal KG aangekomen volgens mij zit je dan onder gemiddeld.

Ik doe ook wel minder dan normaal hoor! Maar dat is waarschijnlijk nog steeds heel fysiek in vergelijking. Ik train nog steeds dagelijks met verschillende paarden en heb ze in eigen beheer dus verzorging etc ook erbij. Ik merk juist dat bv paardrijden juist mijn rug flexibeler en minder pijnlijk maakt. Meestal lukt alles nog qua rijden, maar als ik die dag bv mijn banden meer voel in draf doe ik meer oefeningen in stap en galop.

J0anieke

Berichten: 4935
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 16:15

Oh wow, respect! Ik moet van een uurtje in het bos rijden al 2 dagen bijkomen, maar is denk ik ook wat je lichaam gewend is.. Mijne blijkbaar niet zoveel.. _O-