Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marlou91

Berichten: 447
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:11

Wat lastig Joanneke, veel beterschap!

Ik houd in mijn telefoon een lijstje bij van jongens- en meisjesnamen die ik tegenkom en leuk vind. Maar tot nu toe is er nog geen een naam waar mijn vriend enthousiast van wordt.
Verder totaal geen idee van het geslacht, al kan ik mezelf totaal niet voorstellen als moeder van een jongen. Ik twijfel nog of ik een aparte geslachtsecho wil.

Hier bewaar ik mijn cafeïne credits juist voor een of twee kopjes koffie. Verder drink ik vooral veel spa rood.

Verder was ik gisteren een beetje verdrietig omdat ik voor mijn gevoel zo weinig energie heb door die stomme medicatie. Als het kan slaap ik vaak ‘s middags even omdat ik anders de dag echt met moeite doorkom. Het is -hopelijk- voor een goed doel en ik wil er ook niet al te veel over klagen. Maar soms vind ik het lastig.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 10:38

Ik doe al sinds 6 weken ongeveer een middag dutje in de middag. Ik hou t anders ook niet vol. Had gehoopt dat t nu beter zou zijn in 2e trimester, maar met zoontje die vorige week 2 nachten in het ziekenhuis lag en nu ik met buikloop zit er nog niet veel verbetering in.. :(
Ik herken je gevoel wel. Zou ook weer graag wat langer willen werken. Krijg amper iets af.

Sannens
Berichten: 1413
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:49

Ik ga momenteel ook liggen als het kan hoor. Ik ben echt veel vermoeider. Ik drink 1 koffie en 1 glas cola, en verder soms nog wat thee, maar qua thee probeer ik veel rooibos te drinken. Zo haal ik de caffeine grens niet.

Wat rot voor je zoontje Joanieke, verder alles goed weer met hem? Hopelijk voel jij je ook snel beter.

@joanieke: er bestaat naast de NUB ook een schedel theorie om het geslacht te voorspellen. Ik heb me daar online in verdiept omdat ik dat zo grappig feit vond en het is best wel te zien!

Eskimo
Berichten: 3040
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:56

Ik doe soms ook een dutje 's middags als dat kan. Verder drink ik hier geen cola maar wel iedere ochtend een kopje koffie.

Toen ik zwanger was van ons zoontje had ik werkelijk geen idee wat het geslacht kon zijn, had totaal geen voorgevoel. Ik riep ook altijd dat ik niet snapte hoe je een voorgevoel kon hebben, want je kan het toch niet weten. Inmiddels heb ik een klein voorgevoel voor een meisje, ook al is dat eigenlijk nergens op gebaseerd :+ . Waarschijnlijk omdat mijn zwangerschap nu al zo anders is dan toen ik zwanger was van ons zoontje.

Ik heb wel altijd geroepen dat ik een jongensmama ga worden en ik verwacht dat ik alleen maar zoontjes krijg... Dus we gaan het zien. Zowel een jongetje als meisje zijn meer dan welkom!

Zira1994

Berichten: 1260
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 13:50

Wat vervelend dat jullie allemaal zo vermoeid zijn.
En wat schrikken van je zoontje Joanieke! Hopelijk is hij weer opgeknapt. Beterschap voor jou. Hopelijk snel weer beter!

Wat grappig dat jij jezelf ook meer ziet als jongensmama Eskimo! Dat gevoel heb ik ook een beetje al heb ik ook geen idee waar dat op gebaseerd is haha. Maar de of de kleine nu uiteindelijk een jongen of een meisje is, zijn we met beide super blij!

Pieneappel

Berichten: 494
Geregistreerd: 29-03-10

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 17:49

Ik heb bij mezelf al vanaf jongs af aan het gevoel een meisjes mama te zijn… heb ook alleen maar ervaring met meisjesbaby’s haha.
Uiteindelijk komt het met een jongetje vast ook wel goed. Eerst had ik het gevoel dat het een jongetje is, maar nu weer het een idee dat het een meisje is.. wij zien het 7 mei

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 22:07

Ik kon mezelf vroeger juist niet voorstellen als een jongensmama (heb je een kind met een pieleke, leek me maar gek _O- ) en ik ben dat toch worden (en ik denk de volgende dus ook haha).. :')

Lief dat jullie het vragen. Met m'n zoontje gaat alles gelukkig goed, die is weer helemaal de oude. Hij begon 2 weken geleden op zondag ineens veel over te geven (we waren in de dierentuin toen het plotseling begon). Dat ging door tot donderdag. Ik ben toen die woensdag met hem naar de ha gegaan want ik was bang voor uitdroging. Dat was gelukkig niet het geval, maar de ha kon er z'n vinger niet op leggen dus we werden doorgestuurd naar kinderarts in zkh. Hij was slap (bewoog in t zkh een gegeven moment geen spier meer) en na onderzoeken bleek hij een extreem lage suikerspiegel te hebben. Dat hebben ze gelukkig de eerste nacht met alleen een sonde met veel appelsap, limonade en ors bij kunnen trekken. Omdat z'n suiker langzamer steeg dan ze dachten/hoopten moest hij nog een extra nachtje blijven om te kijken of het niet weer ging dalen (voor het geval er nog een andere oorzaak zou zijn voor het dalen/niet snel stijgen). Hij had z'n sonde toen nog wel, maar zonder toevoer. De 3e dag was hij alweer bijna zichzelf en mochten we weer naar huis.

Eskimo
Berichten: 3040
Geregistreerd: 04-04-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 06:37

Jeetje, wat ontzettend schrikken! Gelukkig is hij nu weer helemaal de oude. Is nooit leuk om je kleintje zo ziek te zien...

Nova3
Berichten: 640
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 11:57

Ik sluit aan bij het vermoeide clubje hier! Ik slaap sowieso meer maar doorheen de dag heb ik zo'n futloos gevoel. Erg lastig bij het werken...

Vrijdag opnieuw naar de gynaecoloog voor een echo, toch een beetje spannend! ;)

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 14:49

Fijn dat het weer beter gaat met je zoontje J0anieke!

Vervelend die vermoeidheid. Bij mij wordt dat wat beter nu, ik kan nog heerlijk slapen en moet af en toe nog even uitrusten hoor, maar doe nu geen dutjes meer overdag. Ook de misselijkheid lijkt nu echt wat beter te worden, als ik maar blijf eten. En als ik moet overgeven dan vaak alleen nog in de ochtend, niet meer de hele dag. Heb nu ook weer wat energie om op te ruimen enzo.
Neem echt voldoende rust hoor als dat nodig is!

Ik heb geen enkel voorgevoel, zou ook niet weten waar ik dat op zou kunnen baseren.

Succes nog even met geduld hebben Nova3!
Algemene vraag; waarom gaan sommige mensen naar de verloskundige en sommige naar de gynaecoloog?

Ik heb net een goede nipt uitslag gehad! Morgen nog de 13 weken echo, maar dit is al heel fijn.

Zira1994

Berichten: 1260
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 17:00

Fijn dat je zoontje weer de oude is nu Joanieke!

Gefeliciteerd met de goeie nipt uitslag san4nie! Vast een opluchting.

Ik loop nu nog bij de verloskundige, maar na de termijnecho wil de gynaecoloog mij overnemen ivm de medicatie die ik gebruik. Dit geeft een verhoogd risico op een laag geboortegewicht en een vroeggeboorte

Zijn er ook al dames die ervaring hebben met zwangerschaps of voedingsbh’s? Ik begin langzaam uit m’n normale bh’s te groeien en heb wat rond gekeken. Zie dat veel van die bh’s zonder beugel met alleen elastiek zijn. Dit lijkt me zelf niet prettig/ mooi eruit zien in een shirtje als met een normale bh.

Nova3
Berichten: 640
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 17:11

Proficiat met de goede nipt San4nie!

De afspraken bij de gynaecoloog/verloskundige zijn allemaal door het ziekenhuis zelf ingepland bij mij. Ze doen het standaard afwisselend bij gynaecoloog en verloskundige. Geen idee waarom :o

Ik ben ook benieuwd naar aanraders voor bh's!

Eskimo
Berichten: 3040
Geregistreerd: 04-04-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:02

Ik loop nu bij de verloskundige, maar bij mijn zoontje bij de gynaecoloog. Dat was destijds ivm een medische aandoening waar ze tijdens de 20 weken echo achterkwamen. Ik geloof dat je vaak bij de gynaecoloog zit als je medisch bent of in een traject zit/zat.

Ik vond hier de beugelbh van Noppies erg fijn toen ik zwanger was. Dit is ook een voedingsbh. Ik had na de bevalling wel een aantal maten groter nodig dan tijdens mijn zwangerschap, maar ze zaten fijn en waren handig met voeden.

Marlou91

Berichten: 447
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:10

Ik loop bij de gynaecoloog in het ziekenhuis ivm ernstige complicaties aan het einde van mijn vorige zwangerschap. Volgens mij is het in NL zo dat je zonder medische indicatie bij de verloskundige onder controle bent en bij een medische indicatie (gedeeltelijk) bij de gynaecoloog.
Edit: wat eskimo dus ook zegt :+

Ik draag al sinds het begin van mijn zwangerschap de beugelloze bh’s van de Hema. Genoeg steun en een fijn zacht stofje. Zou event wel een maat groter overwegen.

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:17

Ah, dank voor jullie reacties! Was even benieuwd.

Een aantal van mijn bh’s pas ik gelukkig nog. Zat al even te kijken en zag vooral veel van die simpele dunne lapjes stof. Dat is het toch ook niet echt.

Krabburger

Berichten: 82
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:20

Ik kom me hier ook graag melden.
Ben nu bijna 12 weken zwanger van ons 2de kindje. We hebben al een dochter van 2 (tegen de tijd dat de baby geboren wordt is ze bijna 3.)

We hebben al 2 goede echo's gehad dus nu durf ik hier wel mee te kletsen. Heb vanaf het begin al wel een beetje meegelezen.

Ben een paar weken behoorlijk misselijk geweest, maar dat is nu gelukkig wel weg. Alleen nog moe, futloos, pijnlijke borsten en vaak plassen.

Wij willen niet weten wat het wordt, dit wisten we de vorige keer ook niet en we hebben dit als ontzettend leuk ervaren. De verrassing was toen heel groot omdat we een sterk voorgevoel hadden voor een jongen. Nu heb ik helemaal geen voorgevoel, al zou ik daar dus ook niet meer op vertrouwen als ik het wel had gehad :')

Qua bh's heb ik vorige zwangerschap en voedingsperiode de bh's van de h&m gedragen, waren prima opzich.

XladyX

Berichten: 1339
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 23:04

Welkom krabburger! Gezellig

Ik heb van vorige zwangerschap en borstvoedingsperiode nog BH’s, zowel gewoon grotere maten als de echte voedingsbh’s (4 stuks, helft met beugels helft zonder). De voedingsbh’s vind ik geen enkele fijn zitten én geven slecht steun waar ik echt een hekel aan heb (vooral nu ze zo gevoelig zijn). Ik zou dus adviseren koop stevige gewone bh’s voor deze periode

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 07:22

Ik vind de lapjes stof dus heerlijk. _O- Moest daarna echt enorm wennen aan m'n oude bhs met beugels. Had ze van de week gepast en t elastiek is nu wel echt op, dus ik haal weer nieuwe. Gelukkig kosten ze geen drol. :')

Sannens
Berichten: 1413
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 07:26

Ik droeg de laatste periode van mijn zwangerschap thuis geen bh meer, en als ik weg ging alleen sportbhs. Ik heb van mezelf al een grote cup, dus veel bh’s gaan al ik zwanger ben niet meer in die maat. Voedingsbhs gaan al helemaal niet in die maat, dus daarom maar bh loos of een sportbh.

XladyX

Berichten: 1339
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 07:45

Ik heb ook vrij aanwezige dames en lastige maat en krijg snel rugpijn zonder goede BH’s. Anders was zonder wel een goed idee!

Zira1994

Berichten: 1260
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 20:01

Ah die van noppies had ik inderdaad ook op het oog Eskimo. Maar eens kijken of ik die hier in de buurt ergens kan passen.
Veel verschillende ervaringen dus en beugelloos dus niet meteen afschrijven haha. Dank dames voor alle tips. Heb gelukkig wel een makkelijke standaard maat

Welkom Krabburger, leuk dat je mee komt kletsen :D

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 08:53

Welkom krabburger!

Ik moet binnenkort ook achter bh’s aan, er past steeds minder :+

Wij hebben gisteren ook een goede 13 weken echo gehad! En voor de eerste keer het hartje gehoord. <3

Vanaf nu willen we het echt openbaar gaan delen, tot nu toe was het nog in een kleinere kring om ons heen.

Eskimo
Berichten: 3040
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 09:46

Welkom Krabburger!

Oh wat fijn San3nie! Geeft altijd een geruststellen gevoel als je die 13 weken echo achter de rug hebt.

Pieneappel

Berichten: 494
Geregistreerd: 29-03-10

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:35

Welkom krabburger!

Misschien leuk als degenen die er nog bij zijn gekomen ook het lijstje van uitgerekende datum aanvullen? :) staat een paar pagina’s terug

Qua bh’s ben ik nog niet op zoek, gaat voor nu nog prima.
Heb wel alvast 2 zwangerschapsbroeken besteld bij de Lidl shop! Hopelijk is dat wat.


Ik had zo’n realistische droom vannacht, ik onthoud m’n dromen nooooit.. maar nu wel dus
In m’n droom zaten we bij de geslachtsecho en bleek het super duidelijk een jongetje te zijn..
Ben zo benieuwd of mn droom het goed heeft hahaha

Hebben jullie al kinderopvang geregeld of wezen kijken?
Wij hebben nu een paar rondleidingen in mei gepland bij verschillende opvangen. Nog geen idee of ze wachtlijsten hebben

Zira1994

Berichten: 1260
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 21:17

gefeliciteerd met jullie goede echo San4nie! Lijkt me bijzonder om het hartje nu ook te kunnen horen.

Wij zijn nog niet met opvang bezig geweest. Aanstaande maandag ben ik 11+1 en hebben we de termijnecho. Denk dat we ons daarna op kinderopvang gaan richten. Er is hier in het dorp maar 1 opvang dus denk dat we daar gaan kijken. Hopelijk hebben we er een goed gevoel van en kunnen we ons inschrijven.