Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zira1994

Berichten: 1252
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 13:37

Hallo allemaal :wave:
Na al een poos het topic van de zomer te hebben meegelezen maak ik nu dan maar een topic aan voor het najaar. Ik ben inmiddels 8 weken zwanger van ons eerste kindje en merk dat ik er zo graag over wil praten en het moeilijk vind om het nog stil te houden. Daarom hoop ik hier andere dames te vinden die het ook gezellig vinden om lekker met elkaar te kletsen, leuke dingen te vieren, maar uiteraard ook af en toe klagen.
Zoals het nu lijkt ben ik 17 november uitgerekend.

Sweetgirl1
Berichten: 4553
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 15:45

Dan kom ik hier mee kletsen.
K ben eind okt/begin november uitgerekend van de 1e

Domi_94

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 18:32

Ik kom me ook melden. 28-10 uitgerekend, kort na m’n 30e verjaardag, van onze eerste.
De ouders en schoonouders weten het, evenals enkele belangrijke vrienden/ familieleden.

equitation

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-09-08

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 18:52

Leuk, ik ben 26 oktober uitgerekend van ons 2e kindje. Wij hebben al een dochter van 21 februari 2023. Kindjes zitten vrij vlak achter elkaar. Voor hen heel leuk, voor ons denk ik wel even pittig 1e jaar. Maar we gaan het zien. We zijn er heel blij mee.

Eskimo
Berichten: 3037
Geregistreerd: 04-04-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 19:08

Leuk, ik kom ook graag meekletsen! Voor mij nog wel erg vroeg, ik ben pas 4 weken zwanger dus het voelt allemaal nog erg onzeker. Ik merk dat ik er graag over wil praten, maar bijna niemand in mijn omgeving weet het nog. Daar wacht ik mee tot ik een goede echo heb gehad. Als alles goed blijft gaan dan wordt het een decemberkindje. Ik heb overigens al een zoontje van ruim anderhalf.

Pieneappel

Berichten: 493
Geregistreerd: 29-03-10

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 19:56

Ik meld me ook! Ik las ook al mee in het vorige topic, wel fijn om nu zelf ergens aan te kunnen sluiten. Vandaag termijnecho gehad, ben nu precies 12 weken zwanger van ons eerste kindje. 22 oktober uitgerekend. Ook vandaag bloedgeprikt voor de nipt enzo.
De familie/vriendenkring dichtbij weet het al. Na een goede nipt uitslag kondigen we de zwangerschap aan de rest aan.

Sweetgirl1
Berichten: 4553
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 20:15

Pieneappel schreef:
Ik meld me ook! Ik las ook al mee in het vorige topic, wel fijn om nu zelf ergens aan te kunnen sluiten. Vandaag termijnecho gehad, ben nu precies 12 weken zwanger van ons eerste kindje. 22 oktober uitgerekend. Ook vandaag bloedgeprikt voor de nipt enzo.
De familie/vriendenkring dichtbij weet het al. Na een goede nipt uitslag kondigen we de zwangerschap aan de rest aan.


K had vanmiddag ook dir niptest. Had ruim 6 buisjes ( ook met andere dingen er bij ) en zal wel weer lekker blauw worden

Pieneappel

Berichten: 493
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 21:14

Sweetgirl1 schreef:
Pieneappel schreef:
Ik meld me ook! Ik las ook al mee in het vorige topic, wel fijn om nu zelf ergens aan te kunnen sluiten. Vandaag termijnecho gehad, ben nu precies 12 weken zwanger van ons eerste kindje. 22 oktober uitgerekend. Ook vandaag bloedgeprikt voor de nipt enzo.
De familie/vriendenkring dichtbij weet het al. Na een goede nipt uitslag kondigen we de zwangerschap aan de rest aan.


K had vanmiddag ook dir niptest. Had ruim 6 buisjes ( ook met andere dingen er bij ) en zal wel weer lekker blauw worden


Ja ook meteen algemeen bloedonderzoek, totaal 8 buisjes! Verloskundige zei, je kunt meteen door naar het zkh om bloed te prikken. Werd er een beetje door overrompeld maar uiteindelijk viel het prikken mij mee :) het afwachten nu is vervelender haha

Sweetgirl1
Berichten: 4553
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 23:36

Nou ze hield bij mij die naald beetje scheef. Dus heb nu gewoon spieroijn in die arm

Zira1994

Berichten: 1252
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 00:15

Wat gezellig dat jullie allemaal mee komen kletsen! Leuk dat het een mix is van nieuwe en ervaren mama’s *D

Wij hebben het afgelopen weekend aan de familie verteld. Verder weet ook nog niemand het behalve mijn beste vriendin die namelijk ook mijn verloskundige is. En een paar collega’s op werk omdat ik door de mand viel haha :')

Hier vorige week wel al het algemene bloedonderzoek aflaten nemen, maar voor de nipt is het hier nog te vroeg.

Was het voor jullie wel gepland zo kort op elkaar Equitation?

equitation

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-09-08

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 16:25

Wel gewenst, net begonnen met proberen maar op de 1e 3 jaar gewacht dus zag het niet meteen aankomen. Maar juist helemaal leuk hoor maar wel druk denk ik in het begin.

Zira1994

Berichten: 1252
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 17:31

Ja precies heel gewenst, maar niet zo snel verwacht dat het al zou lukken !! Super leuk, komt vast helemaal goed.

Marlou91

Berichten: 443
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 19:59

Wat leuk, ik klets ook graag mee.
Zwanger van ons 2e kindje en eind oktober uitgerekend.

Onze dochter is 3 jaar geleden geboren met 30 weken en 3 dagen met een spoedkeizersnede (onder narcose) ivm zwangerschapsvergiftiging. Ze doet het super goed en er is (vooralsnog) niks te merken van haar vroeggeboorte, maar ik zelf heb er wel een flinke klap van gehad.

Uiteindelijk toch besloten om voor een tweede te gaan, ondanks de angst voor herhaling die er toch wel flink in zit/zat. Ik sta heel goed onder controle bij het ziekenhuis hier in de buurt en heb nog extra controles in Maastricht.

Ik zat ook in het zomertopic van 2021 en vond het echt heel gezellig toen. Ook super veel geleerd van de meer ervaren mama’s. Hopelijk gaat dat in dit topic ook zo zijn.

Zira1994

Berichten: 1252
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 20:18

Welkom Marlou!
Heftige periode hebben jullie meegemaakt met de eerste ! Een prematuur gaat je niet in de koude kleren zitten. Logisch dat dat nu wel echt spanning met zich mee brengt !

Ben zelf ook enigsinds bang voor een vroeggeboorte of laag geboortegewicht gezien ik hier een verhoogde kans op heb ivm medicatie en chronische ziekte.

Marlou91

Berichten: 443
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 16:24

Oehh dat lijkt me idd ook spannend!
Krijg je nu dan ook extra controles?

Ik heb vandaag ook de termijnecho gehad en bloed geprikt voor de NIPT.

Hoe gaat het verder met iedereen? Hebben jullie last van kwaaltjes of valt het mee?

Sweetgirl1
Berichten: 4553
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 16:44

K heb nergens last van gelukkig. Ben wel benieuwd naar de uitslag van de nipt

Danache

Berichten: 57
Geregistreerd: 10-10-09

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 18:09

Ik vind het ook leuk om mee te lezen. Ik ben zwanger van ons eerste kindje! Nu 10 weken zwanger, begin november uitgerekend. Ik ben zo benieuwd naar de komende tijd!

Domi_94

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 18:29

Ik heb geen klachten. Vooral last van honger, wat wel grappig is wanneer ik zo’n beetje elke werkdag rond 12 uur begin te schooien om eten. Gelukkig werk ik elke week met een ander team

Eskimo
Berichten: 3037
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 18:52

Jeetje, heftig Marlou91! Kan me goed voorstellen dat je daar een flinke klap van hebt gehad. Dat is schrikken zeg... Gelukkig is er nu niks van te merken en is het een gezond meisje!


Hier wel wat kwaaltjes, eigenlijk precies hetzelfde als bij mijn zoontje. Misselijk, weinig eetlust, en extreem moe. Ik probeer kleine beetjes te eten, met name crackers (cracottes met kaas is mijn favoriet op dit moment :D ), dat helpt wel.

Ik ga morgen eindelijk de verloskundige bellen om de eerste echo in te plannen. Fijn als die staat! Wel weer een aantal heel spannende aantal weken...

Pieneappel

Berichten: 493
Geregistreerd: 29-03-10

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 22:26

Eerst alleen veel last van vermoeidheid(nu nog steeds) en af en toe een kokhals van een vieze geur. Merk dat gek genoeg sinds een paar dagen kokhalzen van geuren in de ochtend wat erger wordt en vanochtend tot zelfs moeten spugen.. ben 12+2, dat had ik niet meer verwacht :\

Oh en ik heb echt veel honger en snack en snoep drang


@eskimo die eerste weken duurden echt ellendig lang. Sterkte daarmee! Moesten eerst ook 4 weken wachten tot de eerste echo en tussen de eerste en de termijnecho zaten ook 3 weken..
Nu tot de 13 weken echo volgende week maar 1 week :D

san4nie
Berichten: 3567
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 13:22

Nu alle mensen dichtbij ons op de hoogte zijn, kom ik me ook melden. We verwachten ons eerste kindje, ik ben morgen 12 weken zwanger.
Afgelopen dinsdag hebben we de termijnecho gehad en aankomende maandag ga ik bloedprikken.
Wat betreft klachten heb ik veel last van misselijkheid. Heb nu al een week niet meer overgegeven, dus hoop dat dat zo blijft en niet dat het weer terugkomt. Bij mij helpt blijven eten om de misselijkheid in toom te houden, maar heb juist weinig honger.

Eskimo: ja, doen! Heb nu 2 echo’s gehad en vond dat zo mooi. Verder had ik ongeveer hetzelfde dieet, crackers in alle soorten en maten.

Pieneappel: wat naar dat jij ineens toch nog (weer?) zo misselijk werd.

Edit: mocht nou iemand uit mijn paarden kringetje dit lezen en het nog niet weten, stuur me dan even een berichtje ;)

Zira1994

Berichten: 1252
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 13:27

Welkom nieuwe dames ! Gezellig :D

Hier ook totaal geen klachten, voel me nog topfit.
Alleen sinds drie dagen wat last van m’n rug, maar denk meer dat dat er gewoon ingeschoten is tijdens een glijer in de modder.

Helaas werd ik gister gebeld door de verloskundige dat ze bij het prikken van m’n bloed op toxoplasmose ook de kortdurende antistoffen per ongeluk hebben geprikt en deze zijn samen met de langwerkende antistoffen positief. Hierdoor is het nu erg onzeker of het een oude besmetting is of misschien toch een recente van tijdens de zwangerschap. Dit geeft nu toch wel behoorlijk wat kopzorgen gezien de mogelijke schade die dit kan geven.
Gelukkig kon ik vanochtend direct terecht voor een extra echo bij de verloskundige en de kleine doet het super goed. Nu krijg ik volgende week een afspraak met een internist om dit te bespreken dus dat moeten we maar afwachten. Wel erg spannend !

Ik vond het wachten op de eerste echo ook echt mega lang duren. Wel heel bijzonder om dan voor het eerst je kleintje te zien <3

Sannens
Berichten: 1409
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 12:35

Hallo! Ik heb dit topic al een paar dagen in de volg lijst staan en ik kom nu graag ook even meeschrijven. Ik had afgelopen week mijn positieve test in handen, dus nu een ruime vier weekjes zwanger. Uitgerekend half december!

Voor ons ons tweede kindje, mijn dochtertje wordt in december 2, dus een extra drukke maand voor ons haha. Bij mijn dochtertje schreef ik mee in het topic van toen, leuk groepje aan overgehouden en daar nu nog contact mee.

Ik merkte de afgelopen week vooral veel ongeloof over hoe snel het gelukt is, en de gedachte ‘het was te makkelijk, wat zal er mis gaan’ overheerste heel erg. Ik heb daarom een hoge drang om steeds te testen en het positieve resultaat te zien, om mezelf wat rust te geven. Als ik m’n klachten voel geeft dat wel weer rust, dus ondanks dat misselijkheid vervelend is, krijg ik er ook rust van. Verder ervaar ik veel dezelfde klachten als bij mijn dochter, behalve dat ik een enorm vette huid heb en veel puisten. Bij haar had ik dat totaal niet.

Sweetgirl1
Berichten: 4553
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 13:40

Ik heb sinds laatste dagen last van mn heup/boven been en alleen rechts. Kan dit een teken zijn voor mn bekken of iets?

Eskimo
Berichten: 3037
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:24

Welkom iedereeen!

@Sannens: Dat wordt straks een drukke decembermaand voor jou :D . Ik ben nu 5 weken zwanger maar doe nog steeds iedere ochtend een test :D ... Ik heb nog 1 test liggen, daarna moet ik van mezelf even stoppen.

@Zira: Dat is even schrikken! Hopelijk valt het allemaal mee. Gelukkig kon je de kleine even zien bij een extra echo.


Hier de eerste afspraak met de verloskundige gepland, 9 mei pas. Dan ben ik als het goed is bijna 9 weken zwanger. Wat is het moeilijk om zo lang te wachten zeg...

Is het een idee om een lijstje bij te houden met uitgerekende datum en eventueel geslacht baby (of voor nu nog of je dat wil weten)