Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tiwi1969

Berichten: 7664
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 12:32

Hoe heeft iedereen Koningsdag overleefd?

Ik heb een heel raar einde van de week gehad en geprobeerd daarbij toch zo gezond mogelijk te eten.
Het begon eigenlijk een week eerder, toen ik hoorde dat mijn oude paard, die ik had weggegeven naar een plek waar ze puur voor de fokkerij gebruikt zou worden, daar niet kon blijven.
Via mijn netwerk had ik snel een nieuwe plek gevonden en woensdag was de kogel door de kerk, ze is weer van mij en samen met mijn kennis heb ik haar donderdag opgehaald.
Wel eerst nog wezen sporten en de rest van de dag in de auto gezeten. Netjes voorbereid met mijn normale maaltijden op pad gegaan. Alleen bij thuiskomst niet meer gekookt maar een poke boel met dubbel proteïne en veel verse groente besteld. Niet de slechtste keuze voor take away.

Paard bezorgt mij nog wel wat kopzorgen en slecht slapen, maar ze staat nu een stuk dichter bij dus ik kan haar ook wat makkelijker bezoeken en TLC geven.
Vrijdag en zaterdag stond gepland om de zolder leeg te halen, 15 jaar “leg maar op zolder” troep opgeruimd. Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd.

Meteen beweging genoeg gehad, al had ik zoon en schoonzoon voor het zware werk
Afbeelding

Gezond eten was wat lastiger, als lunch een broodje tonijn, bij de koffie een oranje soes en in de avond naar het steakhouse incl. dessert dus heb het ervan genomen.
Gisteren was ik helemaal stuk, wel gezond gegeten behalve het avondeten, een happy meal. Wel beter dan een normaal menu :+

Vandaag nog stuk, herstel kost extra tijd met NAH, maar ik pak de draad wel weer op en ga zo lekker een uurtje sporten en eet weer netjes 1400/1500 kcal.

MuSLi

Berichten: 5264
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 12:49

Binnen de mogelijkheden heb je volgens mij evengoed goede en bewuste keuzes gemaakt.
En soms komt het leven ook gewoon tussendoor. Het gaat ook niet om die ene dag.
Het gaat om die totale week, om die totale maand enzovoorts.
Rustig aan bijkomen van afgelopen weekend! :j Goed bezig!

tiwi1969

Berichten: 7664
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 12:55

Nou inderdaad, ik merk wel hoe makkelijk het is om uit balans te raken. Er gebeurt altijd wel iets…
Gelukkig had ik nog sport met de fysio, die zelf ook een paard, heeft. De coaching helpt mij echt om de goede keuzes te blijven maken.

Dit paard, de moeder van mijn jonkie, gaat mij wel helpen weer in het zadel te komen. Echt aan het werk kan ze niet meer, maar recht uit in stap en een stukje draf gaat prima.

Pallatin

Berichten: 2521
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 22:11

Nondeju Tiwi, wat een druk en bijzonder weekend heb je gehad!! En vind dat je dan zeker nog heel nette eetkeuzes hebt gemaakt :j Wat fijn dat je oude paard weer onder jouw hoede is gekomen!

Hier vrijdag prima gegaan; had een hele intensieve dressuurles maar heb me na thuiskomst keurig gedragen met een paar crackers. Weekend was flut :') ;vermoedelijk droesgeval op stal en dus alles op slot…dus geen buitenritten voor mij of weidegang voor m’n paard -O- Had er zoooo de balen van dat ik aan de snaai ben gegaan…hoezo emo eter…. Maar goed, vandaag herpakt. Mooi weer helpt ook mee, dus lekker stuk gewandeld in m’n lunchpauze. Met de E-bike naar stal, 45 minuten dressuurtraining en weer naar huis gefietst op de eco stand. Pas rond 20.00 gegeten dus nu nog zo vol dat ik aan snaaien geen behoefte heb.
Ben benieuwd naar jullie weekend!

MuSLi

Berichten: 5264
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 08:55

Balen van het weekend @Pallatin. Maar goed dat je je herpakt hebt :j

Hier een prima weekend gehad. De dagen ervoor waren veel erger eigenlijk :') Heb echt weer even een paar dagen gehad die echt nutteloos waren. Veel zooi gegeten en me daar ook nog eens heel beroerd over gevoeld. Gelukkig viel het op de weegschaal nog mee. Ik ben +/- op hetzelfde gewicht als begin vorige maand. Dus het heeft gelukkig niet heel veel invloed gehad, de afgelopen wisselende weken.

Nu de focus weer op vooruit en verbeteren. Echt al een tijdje zoekende. Het gaat echt met ups en downs. Terwijl het echt jaren vooral met ups ging. Dit is dus wel eventjes (ruim een jaar al) lastig. Maar ik ga niet bij de pakken neer zitten. We gaan er gewoon weer voor :Y)

Josien_

Berichten: 9038
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:09

Balen Palladin, maar goed herpakt inderdaad!

Het is inderdaad zo makkelijk om uit balans te raken.. Ben zelf ook echt een emotie eter of ik kan juist niks eten uit emotie. Beide niet gezond natuurlijk.
Afgelopen week al een emotionele week gehad en toen kwam mijn pony dit weekend ook ineens helemaal stijf van de weide af. Uiteindelijk lijkt het mee te vallen, maar geeft weer veel stress. Nu ook weer extra blij met een verzorger zodat we het ea kunnen verdelen.

Zondag mezelf echt een schop onder mijn kont moeten geven om toch aan mealprep voor de kantoorlunch te beginnen :Y) .
Gelukkig wel gelukt, dus mijn basis maaltijden deze week zijn weer gezond.

De weegschaal is hier ook nog wel lief, maar gaat eigenlijk langzamer dan ik zou willen :Y) .

tiwi1969

Berichten: 7664
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 10:51

Wat mijn fysio/coach altijd meegeeft is dat met een slechte dag/periode niet alles verloren is.
Jezelf herpakken en ook trots te zijn op jezelf dat je dat lukt!
En heb je een etentje of een feestje geniet er dan ook van!

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 13:29

pff balen weekend hier, natuurlijk weer te veel gesnoept toen ik een dagje lekker weg was want dan mag ik een beetje. Maar beetjes worden uiteindelijk meestal teveel omdat ik dan geen maat meer kan houden. Alles of niks effect. Gisteren al beter maar nog steeds 200 calorieen teveel. Vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen! Morgen ook maar even wegen, hopelijk motiveert dat ook weer een beetje.

MuSLi

Berichten: 5264
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 13:41

Dat alles of niks effect herken ik volledig! :j
Niet opgeven is het belangrijkste _/-\o_

Pallatin

Berichten: 2521
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 22:48

Heel herkenbaar hoor mystery1980….ik denk dan vaak na een bakje chips of stuk chocola; ach de dag is nu al verpest…laat maar en morgen nieuwe kans. Maar eigenlijk zo zonde, je kan elk moment even stapje terug doen. Maar aan de andere kant, van af en toe een dagje uit de band springen word je niet zwaarder. Dus moet gewoon kunnen, hopelijk heb je er van genoten.

Ik heb vandaag lichamelijk een stapje terug moeten doen; werd wakker met pijn en had best wat paracetamol nodig om weer een beetje te functioneren. Gister te fanatiek geweest :o Dus niet op de fiets naar stal vandaag en paard gelongeerd ipv rijden. Morgen krijgt paardlief een dagje vrij en ga ik wel op de fiets. Eten ook wel netjes en blij dat ik de draad na t weekend weer redelijk lijkt te pakken…

tiwi1969

Berichten: 7664
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 21:21

Vanmorgen al lekker vroeg gesport, buiten 50 minuten buikspieren, als ik nu geen wasbord krijg…
Met deze warmte heb ik enorme trek in ijs. Nu heb ik bedacht om mijn avond-kwark daarvoor te gebruiken. In de blender met bevroren fruit, zodat de kwark bevriest. Morgen krijg ik de blender binnen en ik ben benieuwd of het werkt zoals ik het bedacht heb en of het lekker is.

MuSLi

Berichten: 5264
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 21:57

tiwi1969 schreef:
Vanmorgen al lekker vroeg gesport, buiten 50 minuten buikspieren, als ik nu geen wasbord krijg…
Met deze warmte heb ik enorme trek in ijs. Nu heb ik bedacht om mijn avond-kwark daarvoor te gebruiken. In de blender met bevroren fruit, zodat de kwark bevriest. Morgen krijg ik de blender binnen en ik ben benieuwd of het werkt zoals ik het bedacht heb en of het lekker is.

Abs are made in the kitchen, dat weet je hè? ;)
Goed bezig wel! Klinkt goed hoor, ijs... Wat ook heel goed werkt: bananen die (over) rijp zijn in stukjes in de diepvries gooien. Zeker een paar uur. En dan in de blender. Heb je een soort bananen roomijs/sorbetijs. Echt heel lekker <3

Josien_

Berichten: 9038
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 10:06

Dat met die bananen werkt alleen als je een goede blender hebt, bij mijn vorige was het geen succes haha!
Zelf zit ik nu aan de laag in calorie waterijsjes :) .
Maar ook het light slagroomijs is erg fijn voor tijdens het afvallen.

MuSLi

Berichten: 5264
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 10:36

Josien_ schreef:
Dat met die bananen werkt alleen als je een goede blender hebt, bij mijn vorige was het geen succes haha!
Zelf zit ik nu aan de laag in calorie waterijsjes :) .
Maar ook het light slagroomijs is erg fijn voor tijdens het afvallen.

Ik neem inderdaad ook graag waterijsjes :j gewoon een perenijsje of aarbeienijsje.
Of ik pik een ijsje van mijn zoontje, die is dol op Pirulo Frutti's en die zijn goed te doen :D

tiwi1969

Berichten: 7664
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 16:27

Het is nog een beetje oefenen maar mijn eerste ijsje is een feit.

Afbeelding

Yoghurt kwark en bevroren mango

Pallatin

Berichten: 2521
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 18:27

Ziet er lekker uit!! Mijn man wees me er net op dat Ben&Jerry’s in de aanbieding is -O- Ik heb maar gezegd dat ie t onder geen beding mee mag nemen. Gister keurig op de fiets naar stal geweest en t verder rustig aan gedaan qua inspanning. Vandaag en met de fiets en fanatiek in de bak gereden, nou de avond nog goed doorkomen…het venijn zit m in de staart (van de dag) :D

tiwi1969

Berichten: 7664
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 18:52

Heel goed Pallatin! Gewoon niet kopen.

Sinds ik aan het afvallen ben en dus zoveel mogelijk gezonde keuzes probeer te maken, valt het mij op hoe veel bagger eten er altijd in de bonus is en hoe weinig echte gezonde voeding.
Het scheelt echt heel veel als je de middenpaden in de supermarkt overslaat.

Wiesje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 19:13

ellendig is dat he, het ongezonde leven wordt je eigenlijk gewoon veel te gemakkelijk gemaakt.

hier gaat het nog steeds erg goed, wonder boven wonder.
Niet in huis halen is wel heel belangrijk hier. als het er is, heb ik er trek in haha!!

maar die zelfgemaakte fruit/blender ijsjes maakt mijn dochter tegenwoordig voor me. natuurlijk totaal niet in eigenbelang, maar heel toevallig vindt ze dat zelf ook mega lekker

voor mij werkt echter gewoon het normaal doen het beste. en regelmaat, ook erg belangrijk.

Josien_

Berichten: 9038
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 10:02

Er zijn inderdaad niet vaak gezonde dingen in de aanbieding helaas!
Zelf maak ik naast gezonde keuzes, ook gewoon keuzes gebaseerd op het aantal calorieën. Niet altijd het meest gezonde, maar mijn caloriebudget houd ik gewoon beter vol als ik soms eens een koekje, snoepje of chipje mag bijvoorbeeld.
Dus ik zoek gewoon uit welke goed passen binnen een snack van 200kcal en dan niet dat je 3 chipjes mag natuurlijk :Y) .

Verder is het inderdaad vooral zaak dingen niet in huis te halen, goed bezig Pallatin!

Gisteren gesport, wilde eigenlijk vanavond weer maar misschien wordt het een uurtje Yoga want ik kan ook wel wat rust gebruiken.

Pallatin

Berichten: 2521
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:25

Nou heb even thuis een hartverzakking gehad: op zoek naar ingrediënten voor t avondeten vond ik in de vriezer toch Ben&Jerry’s en 2 repen chocola in de koelkast -O- Heb t man nog maar eens uitgelegd :') maar heb er een hard hoofd in. Hij zelf lust t niet dus ooit zal ik t zelf moeten opeten.
Ik heb vanmorgen ook letterlijk de weegschaal afgestoft en ben er ook nog op gaan staan; het viel me niet mee eerlijk gezegd. Maar dan heb ik nu iig een doel voor ogen. Ik ga nu eerst een week zo verder en kijk dan of er op die manier langzaamaan iets af gaat. Zo ja, mooi. Zo nee, dan zal ik kritischer naar de inname moeten gaan kijken. Dit weekend wordt al een uitdaging: ga 2x uit eten :')

Edit: wil er eigenlijk 5 kilo afhebben. Eerst maar eens 2 kg eraf.

Eleeke

Berichten: 2047
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 16:46

Pallatin schreef:
Nou heb even thuis een hartverzakking gehad: op zoek naar ingrediënten voor t avondeten vond ik in de vriezer toch Ben&Jerry’s en 2 repen chocola in de koelkast -O- Heb t man nog maar eens uitgelegd :') maar heb er een hard hoofd in. Hij zelf lust t niet dus ooit zal ik t zelf moeten opeten.
Ik heb vanmorgen ook letterlijk de weegschaal afgestoft en ben er ook nog op gaan staan; het viel me niet mee eerlijk gezegd. Maar dan heb ik nu iig een doel voor ogen. Ik ga nu eerst een week zo verder en kijk dan of er op die manier langzaamaan iets af gaat. Zo ja, mooi. Zo nee, dan zal ik kritischer naar de inname moeten gaan kijken. Dit weekend wordt al een uitdaging: ga 2x uit eten :')

Edit: wil er eigenlijk 5 kilo afhebben. Eerst maar eens 2 kg eraf.

Weggooien , en dan waar je man bijstaat.
Ik vind dit , hoe lief bedoeld ook, echt niet helpend. Zo steun je je partner niet.

Is het toeval, of heeft hij er diep van binnen een beetje moeite mee dat je aan het afvallen bent?

Pallatin

Berichten: 2521
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 17:26

Het is echt goed bedoeld van mijn hoor Eleeke. Hij dacht me er een plezier mee te doen… :D Ik had ook niet luid en duidelijk laten weten dat ik wat kilo’s kwijt wil. Dat legt extra druk op me en dan voel ik me schuldig als ik wat ongezonds eet en dat is ook niet de bedoeling. Ik moet ook leren omgaan met die verleiding; ook thuis. Maar had zeker liever gehad dat hij het gewoon in de winkel had gelaten ja. Als ik nu ff kijk terwijl ik op de bank zit ligt er op de bijtafel een zak M&M’s en op de salontafel staat een grote schaal met paaseitjes die nog steeds niet op zijn. Ik pak er niet van dus heb blijkbaar toch enige zelfbeheersing {:}

tiwi1969

Berichten: 7664
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 18:35

Pallatin, als je B&J heel erg lekker vindt dan hoef je het niet persé weg te gooien.
Je kan ook vooraf met jezelf afspreken dat je een bakje mag op zondag of een ander moment die je kiest.

Met uit eten gaan vooral genieten van al het lekkers, maar dikmakers als patat, rijst of pasta laten staan of heel beperkt van nemen.
En niet gaan overeten, daar wordt je toch alleen maar misselijk van.
Glas water, naast je wijn werkt ook fijn om je wijn niet als dorstlesser te nemen.

Pallatin

Berichten: 2521
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:48

Hoe gaat het met jullie? Nog naar bevrijdingsfestivals geweest?
Hier alles wonderwel goed, ik ben gister op de e-bike naar stal gefietst, paardlief en ik hadden na weer een intensieve dressuurtraining vrijdag vrij. ‘S middags het huis gepoetst en ‘s avonds lekker uit eten geweest. Ik heb er enorm van genoten :D Hoe doen jullie dat? Als je uit eten gaat? Gewoon nemen waar je zin in hebt of kies je echt bewust van de kaart?
Het etentje vandaag gaat niet door, dus qua eten is dat wel goed nieuws natuurlijk :') Heb iig 15.000 stappen gezet en wederom op de fiets heen en weer, dus ga morgen maar gewoon ns kijken naar de tussenstand op de weegschaal.

CupCakes_

Berichten: 3357
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:50

Als ik uit eten ga dan kijk ik wel bewust, maar ik geniet ook wel. Nu scheelt het dat ik snel vol zit, dus ik kan nooit voor 3 gangen gaan _O-