Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:37

Qimm schreef:
Spijkerbroekmaat 34 is ongeveer 46 in confectiemaat.


Oh die pas ik wel.. zo irritant die verschillende maten

Lente
Berichten: 27803
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:03

Whoehahaha ja confectiemaat 34 heb ik overgeslagen.

Tink89
Berichten: 2944
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:06

Nee, spijkerbroek 34 is gewone maat 42. Je moet altijd + 8 doen.

Qimm

Berichten: 15181
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:33

Oh nou ja, met maat 46 pas ik spijkerbroekmaat 34, dus vandaar mijn redenatie

Lente
Berichten: 27803
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:47

Tink89 schreef:
Nee, spijkerbroek 34 is gewone maat 42. Je moet altijd + 8 doen.


Dat kan volgens mij echt niet kloppen. Ik heb een skinny maat 46 en die zit echt strak.

Nu jeans maat 33 meegenomen. Dan zou ik rond de 40-42 moeten zitten maar dat duurt echt nog minstens 10 kilo.

tiwi1969

Berichten: 7657
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 20:01

MarjanB schreef:
Ohhh dat is wel knap! Maat 34 heb ik denk ik nooit gepast :+

Ik heb net bananenbrood van lowcarb chef gemaakt. Nou het vult als een dolle _O-
[ [url=m/f6CK1n.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ga het als het afgekoeld is maar in plakken snijden en deels invriezen. Kan ik het mooi meenemen als ontbijt oid


Heb je het recept? Ik heb te veel bananen in huis.


Vanavond restjes eten, Spaanse tortilla gemaakt met aardappel/paprika/tomaat
/rode ui. 3 eieren en magere kaas en een beetje olijfolie om te bakken.

Afbeelding
Vandaag eet ik de helft en morgen de rest als lunch.

MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 20:59


Tink89
Berichten: 2944
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 08:05

Lente schreef:
Tink89 schreef:
Nee, spijkerbroek 34 is gewone maat 42. Je moet altijd + 8 doen.


Dat kan volgens mij echt niet kloppen. Ik heb een skinny maat 46 en die zit echt strak.

Nu jeans maat 33 meegenomen. Dan zou ik rond de 40-42 moeten zitten maar dat duurt echt nog minstens 10 kilo.


Ter info:
https://www.jeanscentre.nl/service/maat ... ff48056cda

Lente
Berichten: 27803
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 08:52

Wat apart dan :')

Qimm

Berichten: 15181
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 09:13

Haha ik ben gewoon slanker in spijkerbroeken blijkbaar :D

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 10:26

Hoi dames, ik heb alvast even meegelezen en wie weet kan ik hier nog wat bijleren :)

Lang verhaal kort: na een jaar intensief diëtiste, dieet van 1800kcal, elke dag minstens 10.000 stappen en toch blijven bijkomen, heb ik een hele dag onderzoeken gehad in het ziekenhuis.

Kerngezond op elk vlak. Maar mijn lichaam kan dus slechts zéér weinig kcal aan.
Het heeft moeite met onderscheid maken tussen goed en slecht.

Na veel gepraat met endocrinologen en diëtisten, schiet er niet veel over dan het dieet aan te passen naar een eiwitrijk dieet max 1200kcal.

Ik weeg nu 96,5kg. Voor mijn ongeval in september 2019 woog ik 78kg (wat prima was).
Lymfedrainagesysteem kaduuk, tibiaplateaufractuur met zwaar beschadigde (niet-herstelde) ligamenten.
Sporten is dus beperkt maar volgens het ziekenhuis nog steeds méér dan voldoende.

Met mijn huidige beweging en een 1800kcal dieet had ik dus op dat jaar al minstens 15kg kwijt moeten zijn...

Dus, eiwitrijke tips, kom maar op :')

#wanhoopnabij

karrij
Berichten: 1056
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 10:39

dames, ik lees graag mee, voor mij zijn alle tips meer dan welkom.

Ik kan helaas de om knop niet meer vinden, waardoor ik blijf snoepen en een honger gevoel blijf houden.

Hebben jullie tips voor een ontbijt dat echt , maar dan ook echt voedzaam is, vind het zo lastig

HELPPPPPPPP :o

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 11:21

Ik ontbijt met die hipro proteïne yoghurt, daar vers fruit onder en de Holy granola 25gr.
Daar kan ik het 3 a 4h (dus tot aan de lunch) zeker mee doen :)

CupCakes_

Berichten: 3347
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 11:42

MiAmore, dat zijn echt wel weinig calorieën zeg! Hopelijk vindt je lichaam dat wel een fijn iets. Mar echt wel vervelend. Het is dan slim om veel eiwitrijke dingen te eten die voldoende vullen, zodat je geen hongergevoel krijgt/hebt. Zelf ontbijt ik met kwark, gepofte speld, flavor poeder van Esn (zonder is kwark echt niet te hendelen :') ). Ik ben zelf alleen een super slechte ontbijter, gezien mijn wekker voor het werk om 05.30u al gaat, waarbij ik nog echt niet hoef te ontbijten, dat vind mijn maag niet zo leuk.
Daarom 'ontbijt' ik vaak met koffie en isoclear eiwitdrink en is dat voor mij voldoende tot een uur of 10, wanneer ik mijn echte ontbijt neem zeg maar.

Ik ben wel echt fan van de producten van ESN als aanvulling. Met name de isoclear drink vult bij mij voldoende + ik krijg dan gelijk genoeg vocht binnen. Ik maak ook gebruik van die flavor poeder omdat ik kwark anders ècht niet te eten vind. Maar ook de zogenaamde designer bars heb ik genomen in plaats van een ander koekje tussendoor bijvoorbeeld. Alles is laag in calorieën, maar wel hoger in eiwit.
Daarnaast zijn er in de supermarkt ook wel eiwitrijke dingen te vinden van o.a. Hipro en Melkunie.

Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik zelf moeite heb om aan voldoende calorieën te komen omdat ik de afgelopen twee jaar alleen het minimale heb gegeten vanwege maag/darm problemen. Dus daarom zoek ik ook eiwit verrijkte producten op, zodat het wel voldoende vult.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 12:55

pittig mi_amore .... Dat is echt weinig. Als tip wil ik je ook meegeven dat je net zoals cupcakes hierboven zegt wel wat eiwitten kan aanvullen, maar je toch wel wil aanraden om je eiwitten zoveel mogelijk te halen uit echte voedzame producten om zoveel mogelijk vitaminen/mineralen etc die je er omheen eet binnen te krijgen als je zo weinig kcal gaat eten.

hier was het weer een erg gezellig weekend, maar schrik er elke keer van hoeveel kcal in een frietje zitten :') Ik snap nu wel door echt consequent alles te tellen, waarom er niks af gaat over een week verdeeld

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 13:12

Ik wil eigenlijk niet beginnen met poedertjes en reepjes en gelletjes.
Als ik al kijk dat er bvb. veel eiwitten in bepaalde yoghurts zitten, of chocomelkjes, eieren, kip, ... ,
dan geloof ik wel dat er aardig wat te vinden valt in de normale keuken :)

Waar ik dan wel met sukkel, is bvb. fruit. In bananen en mango zitten veel eiwitten, maar die mag ik dan eigenlijk ook niet eten omdat er ook aardig suikers in zitten.

Het wordt een zoektocht, maar er is geen keuze. Dus dan zoeken we maar :')

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 13:13

Zo weinig calorieën mogen eten is echt vervelend, maar helaas herkenbaar. Mijn lichaam kan op heel heel weinig calorieën prima functioneren (helaas). Aan de ene kant fijn dat je lichaam zo efficiënt werkt, zo was je vroeger enorm in het voordeel. De hongerwinter overleef je wel. :')
Maar nu heel vervelend. Volkoren producten vullen goed en kwark ook. En als je weinig eet dan ‘krimpt’ je maag ook. Dus hopelijk heb je dan ook minder hongergevoel.
Edit: kipfilet, filet americain, rosbief, gekookt ei zijn dingen je kan eten, zeker op volkoren brood. Uiteraard ook met mate. 2 sneetjes op een dag.

CupCakes_

Berichten: 3347
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 13:25

Het is voor mij ook geen vervanging van, maar een aanvulling op mijn voeding. Ik sport ook redelijk wat er naast en kom heel lastig aan alle eiwitten als ik dat alleen uit voeding zou moeten halen.En voor mij werkt dit op het moment. :D

Maar het is soms ook een kwestie van slimme voedsel wissels te maken. Maar dat moet je gewoon voor jezelf ook uitzoeken en/of bekijken wat werkt en wat niet werkt.

oji

Berichten: 4269
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 14:39

Ik meld mij ook. Was in 2022 30 kilo afgevallen maar daar is in de 2e helft van vorig jaar en de eerste maanden van dit jaar weer 10 van bijgekomen. Reden was veel emotie-eten en stress door ongeluk van mijn paard die nu 9 maanden in de revalidatie staat. Hierdoor 's avonds niet naar paard kunnen en met het slechte weer deze winter dus veel op de bankgehangen...en dan krijg ik trek in slechte dingen. De personal trainer waarmee ik de 30 kilo ben afgevallen moest ik ook mee stoppen, omdat al mijn geld in de revalidatie van mijn paard ging zitten en er flink bezuinigd moest worden.

Afijn begin maart weer gestart met het gezonde schema oppakken (PT zit er voorlopig nog niet in, eerst de spaarrekening weer een beetje op niveau krijgen). Paard komt volgend weekend uit de revalidatiestal dus dan kan ik het rijden weer gaan opbouwen. Weer gaan rijden is wel mijn nummer 1 motivator en het feit dat daar nu weer schot in komt, maakt dat de knop weer om ging in mijn hoofd.

Voor mij geldt ook dat om af te vallen, ik echt op max 1200 kcal moet zitten. Om stabiel te blijven rond de 1400-1500. Bij 1800 kom ik gewoon aan, ook als ik gewoon 's avonds lekker bezig ben (wel een zittend beroep). Ik probeer ook eiwitrijk te eten en koolhydraat beperkt. Niet omdat ik in ketose wil komen, maar wel om van mijn suikerverslaving af te komen.

3 weken geleden begonnen en inmiddels 3 kilo kwijt. 7 to go... Meer afvallen mag wel, maar ik ben nooit een poppetje geweest dus denk dat dat ook niet echt bij mij past. We gaan het zien, in ieder geval die 7 en daarna kijk ik waar ik me prettig bij voel. Voor de glijer van mijn paard in de wei was ik eigenlijk heel erg tevreden.

Ik blijf het psychologische dingetje aan afvallen iets raars/bijzonders vinden. 8 maanden loop ik me aan mijzelf te ergeren, elke maandag opnieuw beginnen en die poging haalde dan de dinsdag niet. En dan ineens...poeffff...knop om, en het kost geen enkele moeite. Eet lekker, heb geen honger, voel me veel fijner. Wat is dat toch, je weet dat het zo werkt want zo ben ik ook moeiteloos die 30 kilo afgevallen. Maar waarom dan toch zo'n periode van 8 maanden nu dat het niet lukt. Ik snap daar eigenlijk nooit een bal van.

Vetra

Berichten: 94
Geregistreerd: 24-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 14:54

Herkenbaar Oji, van die knop die ineens Poef omgaat. Het sluimert dan bij mij een tijd, dat ik wel anders wil, maar het écht niet lukt.
Ik hoop dat bij mij de knop binnenkort om mag gaan....

Wel trots, vanochtend heb ik voor het eerst in een jaar een sport gevolgd. Yin yoga. Niet intensief qua conditie, maar voor mij een hele grote stap om in beweging te komen.

En calorie-tellen heb ik nooit gedaan maar denk wel goed om een tijdje te gaan doen. Eet weinig snoep, koek enz, maar een boterham extra pak ik wel snel of een keer extra opscheppen is sinds ik alleen woon na scheiding, veel eerder gedaan dan voorheen.
Het lijkt me een enorme uitdaging om zo weinig calorieën te mogen, zoals enkelen hierboven schrijven... heel veel sterkte en moed geweest!

MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:03

Oji ik was me er bij mezelf ook over aan het verbazen. Toch is het denk ik ook mentaal en als je veel stress hebt lukt het gewoon niet. En met het vooruitzicht dat je paard weer naar huis komt krijg je rust.

Hier veel gedoe met aannemer, m’n werk liep niet lekker. Kaat in laten slapen en toen was m’n emmer vol. Wil al heel lang eigenlijk afvallen maar m’n hoofd was te vol, te emotioneel en gewoon niet toe om na te denken over eten :+

oji

Berichten: 4269
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:23

Ja ik ben ook een echte emo en stress eter. Maar waarom denk ik dan. Ik weet met mijn verstand dat ik niet minder emotioneel wordt van eten en de stress door ontevreden zijn over mijn eigen gedrag alleen maar toeneemt....en toch doe ik het...snoepen en snaaien (en wijntjes drinken) als ik niet lekker in mijn vel zit. Het brengt me niets, ja kilo's waar ik gefrustreerd van raak....maar toch.

Ik wil van de week eens gaan experimenteren met bloemkoolrijst als vervanger voor rijst. Iemand daar ervaring mee? Is dat een beetje te eten? Ik vind bloemkool lekker....en toch heb ik mij er nog nooit toe kunnen zetten om rijst te vervangen door bloemkoolrijst terwijl dat zoveel calorieën en koolhydraten scheelt. Maar ga het deze week gewoon een keer doen.

aisa

Berichten: 763
Geregistreerd: 01-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:28

hahaha ja echt he!
Ik noem het altijd zo ...waarom wil je elke dag ruzie met jezelf??
voel me zo veel beter als ik mezelf hou aan de normale eetregels, hoe moeilijk kan het zijn :D 8)7

Ik lees dus even mee, voor DE tips etc..

Ik ben 1.53 en 60 kilo ,dus er mag wel wat af.
Volg deels het Bakje Geluk van Mariska Benders ,wat me veel vrijheid geeft en simpel te doen.

Weegschaal en ik zijn geen vrienden ik kan niet tegen cijfers die mijn dag bepalen, dus weeg pas als ik het zelf zie en voel aan mijn kleding(kop in het zand syndroom haha)

MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:57

Ik pak bloemkool rijst bij boemboe bali oid. Doe er dan doperwten bij en dan samen in de koekenpan. Doe het niet koken. Ik vind t zelf erg makkelijk en lekker.

oji

Berichten: 4269
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:22

ah je kunt het dus meteen in de pan bakken met de andere groentes. Ik dacht al als je het kookt krijg je denk ik een kleffe hap zonder "rijst" structuur.