Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lente
Berichten: 27803
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:42

Wauw Anouk! Dat ziet er goed uit!

Ik had vanavond sjans (weliswaar met een of andere engerd) in de supermarkt...

Was me 14 kilo geleden niet gebeurd. :))

tiwi1969

Berichten: 7657
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-24 20:46

sjans met een engerd _O-

Lente
Berichten: 27803
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:00

tiwi1969 schreef:
sjans met een engerd _O-


Ja man, geef me mn 14 kilo's terug -O-

DDDara
Berichten: 996
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:00

Eline_S_S schreef:
Ik hoef niet veel meer af te vallen, maar wil hier wel af en toe mee praten ter motivatie en inspiratie :D
Ik ben inmiddels 22kg lichter door minder te vreten en meer te bewegen. Ik voel me fitter dan ooit en zit al ver onder het streefgewicht dat ik mij ooit had opgelegd. Echter, ben ik nog steeds niet tevreden en wil ik vooral die laatste kilo’s buikvet verliezen. En ik dacht een paar jaar geleden dat wanneer ik onder de 75kg zou wegen, al mijn onzekerheden zouden zijn verdwenen :').

Mijn lijf stagneert echter enorm, waar ik niet goed weet wat ik nu nodig heb. Afgelopen jaar bereikte ik een gezond BMI, waar ik mijn focus heb gelegd op spieropbouw (bulken). Sinds januari 2024 ben ik hard bezig met vetpercentage verliezen (cutten). Ik eet net iets onder mijn BMR (1500kcal) en ben meer cardio gaan implementeren. Ik doe nu 2x pw krachttraining, 1x pw zwemmen (2km), 3/4x pw paardrijden en tussendoor wat aan het proberen met hardlopen. Ook fiets ik dagelijks zo’n 6/7 km. Ik merk dat met mijn huidige calorie inname mijn lijf veel te moe wordt en deze manier van leven niet volhoudt. Echter, zodra ik wat meer ga eten, stagneert mijn gewichtsverlies of kom ik zelfs weer wat aan. Ennn… Wat nu? 8)7 Ik volg overigens geen speciaal dieet oid, ik vermijd wel zoveel mogelijk bewerkte voeding.

Ik hoop hier wat tips en inspiratie op te pakken


Als ik jou bericht goed lees, ben jij zowel aan het bulken als aan het cutten...... Dit kan niet het zijn elkaars tegen polen. Bulken is hoger in je calorieën innamen zitten om je lichaam extra te voeden zodat het de mogelijkheid heeft de energie te steken in het opbouwen van spieren.
Cutten is juist een lagere calorieën innamen waardoor je afvalt, dit is een calorieen te kort waar door het juist moeilijker is om je spiermassa te behouden. Om tijdens het cutten spiermassa te behouden moet je veel eiwitten eten. (En dat nog is het maar de vraag of je je spieren niet als nog verbrand.

Daarbij denk ik ook dat 2 keer in de week krachttraining echt te weinig is om tijdens een bulk extra spieren op te bouwen. Tijdens een bulk train ik 5 a 6 keer per week. Als je daarbij gezond eet juiste hoeveelheden eiwit vet en koolhydraten dan zal je niet snel in vet aankomen. Maar voor maar 2x per week krachttraining en dan je hoeveelheid voeding zo verhogen dan verbaasd het mij niets dat je in vet aan komt en niet of nauwelijks in spieren.

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:16

mystery1980 schreef:
weet zo langzamerhand niet meer wat ik kan eten. Eet geen brood (ivm darmen) en lust geen yoghurt of kwark en ook geen sla. Op het werk heb ik geen gelegenheid om te koken en veel tijd om iets klaar te maken heb ik vaak niet. Ik ben de crackers en wraps helemaal zat. Suggesties erg welkom!!!


Soep maken voor de hele week? Voor je werk even opwarmen en in een beker die het goed warm houdt.

mystery1980
Berichten: 4244
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:01

wow wat gaat het hard hier! Thanks voor de tips, ideeen en inspiratie. Soep zou ik inderdaad zelf niet aan gedacht hebben maar ga ik nu wel proberen. Hoop dat het een uurtje of 5 warm blijft en dat het voldoende vult. Maar dat is een kwestie van uitproberen.
Voorlopig kostte dit weekend me weer 300 gram in de plus, was zo lekker een weekendje weg met mn vriend en heb toch weer iets te veel gegeten.
Nu maar weer hard ertegenaan.

Tink89
Berichten: 2944
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:18

mystery1980 schreef:
wow wat gaat het hard hier! Thanks voor de tips, ideeen en inspiratie. Soep zou ik inderdaad zelf niet aan gedacht hebben maar ga ik nu wel proberen. Hoop dat het een uurtje of 5 warm blijft en dat het voldoende vult. Maar dat is een kwestie van uitproberen.
Voorlopig kostte dit weekend me weer 300 gram in de plus, was zo lekker een weekendje weg met mn vriend en heb toch weer iets te veel gegeten.
Nu maar weer hard ertegenaan.


Is er zelfs geen magnetron op je werk? Dan investeren in een echt goede thermos!

mystery1980
Berichten: 4244
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:38

Tink89 schreef:
mystery1980 schreef:
wow wat gaat het hard hier! Thanks voor de tips, ideeen en inspiratie. Soep zou ik inderdaad zelf niet aan gedacht hebben maar ga ik nu wel proberen. Hoop dat het een uurtje of 5 warm blijft en dat het voldoende vult. Maar dat is een kwestie van uitproberen.
Voorlopig kostte dit weekend me weer 300 gram in de plus, was zo lekker een weekendje weg met mn vriend en heb toch weer iets te veel gegeten.
Nu maar weer hard ertegenaan.


Is er zelfs geen magnetron op je werk? Dan investeren in een echt goede thermos!


Een magnetron is er wel, maar dat vind ik niet echt gezond eten.

Mizora

Berichten: 18111
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:47

Vanwege de straling? Want verder warm je er natuurlijk gewoon je eigen eten in op. Je hebt absoluut geen magnetronmaaltijden nodig voor de magnetron. Zelfs voor werkelijk koken in de magnetron kan je gewoon vanaf rauwe ingrediënten werken (aardappelen, groenten, vlees), zo heb ik bijna een jaar lang gekookt zonder kookplaat of oven/Airfryer en ik lust geen kant en klaar maaltijden (al helemaal niet die van toen).

Wbt de straling: https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/se ... lijk-.aspx

nobillity

Berichten: 3827
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:55

Graag sluit ik mij ook weer aan bij dit topic.
Op dit moment weeg ik 103 kilo, ik wil graag richting de 80 kilo. Dan ben ik nog te zwaar voor mijn lengte maar voel ik mij wel goed en dat is wel het belangrijkste voor mij.

Omdat het afvallen maar niet lukte, heb ik een hormonentest laten doen. Hier zijn een aantal dingen uit gekomen waaronder dat ik een glutenintolerantie zou hebben. Dit laten uitsluiten bij de dokter, werd gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. Wat blijkt: ik heb coeliakie.
Sinds ik de diagnose heb (eind januari), ben ik al 1 hele kilo kwijt, afgelopen dinsdag begonnen met sporten, daarnaast wandel ik veel met mijn hond.
Verder zitten mijn lymfklieren verstopt waardoor ik niet kan ontgiften, waardoor alle toxische stoffen in mijn lichaam blijven (dit zorgt er dus voor dat ik niet kan zweten, tijdens sporten of sauna of iets). Vanaf morgen start ik met een kuur om mijn lymfklieren open te zetten. Ik hoop dat dit mij gaat helpen om toch weer meer af te vallen.

Tink89
Berichten: 2944
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:59

mystery1980 schreef:
Tink89 schreef:
Is er zelfs geen magnetron op je werk? Dan investeren in een echt goede thermos!


Een magnetron is er wel, maar dat vind ik niet echt gezond eten.


Ik bedoelde om je eigengemaakte kom soep op te warmen... hoe is dat niet gezond?

mystery1980
Berichten: 4244
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 11:10

Ik bedoelde om je eigengemaakte kom soep op te warmen... hoe is dat niet gezond?[/quote]

Dat snap ik, maar ik eet liever niet teveel uit de magnetron.
Of dat opwarmen in de magnetron gezond is of niet is een andere discussie en hier een beetje off topic.
Het idee soep is top en ik ga het gewoon eens proberen met een thermos beker en zien hoe dat werkt.

DDDara
Berichten: 996
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 14:20

De thermos kan van Tefal van de Action houd je eten en drinken ECHT 24 uur warm/ of zeg maar gerust HEET

kosseh

Berichten: 2608
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 14:41

De soepbeker van de Hema is ook redelijk. In de ochtend warm gemaakte soep was tijdens de lunch nog warm genoeg.
Stop hem alleen niet in de vaatwasser, ook al staat er op dat het kan. Mijne was daardoor na 1 keer gebruiken stuk..

Soep zelf vult mij niet genoeg. Eet meestal een soepje van gepureerde groente met bouillon met een pistoletje.


Grappig om te lezen dat er een discussie is of magnetron wel of niet gezond is. Nog nooit over nagedacht, haha.
Dat verklaard wel de vraag die ik er (als stralingsdeskundige) ooit over heb gehad van iemand.
Zelfde deel als hoogspanningsmasten, houden wij ons niet mee bezig omdat het niet ioniserend is.

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:18

Ik ken ook iemand die anti magnetron is. Ze zegt dat het heel ongezond is en dat de gezonde voedingsstoffen eruit gaan of zoiets. Babyvoeding of melk opwarmen in de magnetron was al helemaal uit den boze.
Ik heb geen idee wat de waarheid is wat dat betreft. Ik ben blij met de magnetron, warm er regelmatig in op.

tiwi1969

Berichten: 7657
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 18:29

Ik heb niks tegen de magnetronstraling, het enige is dat ik veel eten uit de magnetron minder lekker vind. Snel uitgedroogd, maar dat is voor soep dan weer geen probleem.
Als het kan gebruik ik liever een pan om op te warmen.

Vanmiddag lekker gesport en dochter kookt dus ik heb even niks nu, vanavond alvast nasi voor morgen voorbereiden zodat ik het alleen nog hoef op te bakken morgen.
Dat vooruit denken over maaltijden is een van mijn veranderpunten, zodat ik niet hoef terug te vallen op kant en klaar of thuisbezorgd maaltijden.

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:39

Knap hoor Anouk!

Mijn weegschaal hield ermee op... pootje brak en ineens woog ik 75 kg. *\o/*

Vandaag een nieuwe gehaald en helaas gewoon nog mijn oude gewicht. Ik eet inmiddels minder en loop nu 20 km. per week.

Rocamor

Berichten: 10915
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 19:00

MIjn man heeft gisteren een "vliegengordijn" gemaakt van dik touw bij 1 van de paarden (hokken moeten plat, kan niet als er zwaluwen in zitten, dus nu even de zwaluwen dwarsbomen, in de nieuwe schuur zijn ze weer welkom). Hij had een touw over.

daar stond ik om 6:15 al (wel :+) een hele minuut mee te springen vanochtend

Jenara

Berichten: 1577
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 19:34

Wat een fijn topic om elkaar te steunen en wat tips & tricks te delen!

Ik ben afgelopen zomer (augustus) begonnen met mijn missie om gewicht te verliezen, nadat ik mezelf ontzettend dik en lelijk vond in mijn eigen trouwfoto's :'(

Ben begonnen via een betalende app (ja I know, ik was in het begin extreem sceptisch, maar damn, wat heeft die mij geholpen), die enorm focust op de psychologie rond eten en rond slechte eetgewoontes doorbreken.
Ben onderhand +/- 8j bezig met te proberen mijn levensstijl en voedingspatroon aan te passen, maar niets hielp om dat gewicht onder controle te krijgen, ik bleef zelfs geleidelijk aan bij komen ... naar diëtiste geweest en alles.

Met die app echt de pijnpunten kunnen vinden in mijn eetpatroon en die stelselmatig beginnen aanpassen.
Het hele idee is wel gericht op echt levensstijl aanpassen en nieuwe gewoontes creëren, dus het gaat relatief traag, maar het gewicht blijft wel weg!!

Ik ben nu rond de 7kg afgevallen sinds de zomer, waar ik al heel blij mee ben en zit nu ongeveer in de helft van mijn doel. Nu al wel een tijdje op een plateau gestrand en krijg er al een maand of 2 amper iets af, maar ik kom niet terug bij, wat ik eigenlijk al een hele overwinning vind.

Heb nu wel de app moeten stoppen vanwege financiële redenen, dus zou fijn zijn om hier wat te kunnen mee kletsen om gemotiveerd te blijven!

Mando

Berichten: 15703
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 19:54

Suzanne F. schreef:
Ik ken ook iemand die anti magnetron is. Ze zegt dat het heel ongezond is en dat de gezonde voedingsstoffen eruit gaan of zoiets. Babyvoeding of melk opwarmen in de magnetron was al helemaal uit den boze.
Ik heb geen idee wat de waarheid is wat dat betreft. Ik ben blij met de magnetron, warm er regelmatig in op.


Als je naar de voeding kijk volgens de 5 elementen dan staat daar inderdaad in beschreven dat als je eten in de magnetron opwarm al de goede stoffen eruit gaan.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 22:07

Jenara schreef:
Wat een fijn topic om elkaar te steunen en wat tips & tricks te delen!

Ik ben afgelopen zomer (augustus) begonnen met mijn missie om gewicht te verliezen, nadat ik mezelf ontzettend dik en lelijk vond in mijn eigen trouwfoto's :'(

Ben begonnen via een betalende app (ja I know, ik was in het begin extreem sceptisch, maar damn, wat heeft die mij geholpen), die enorm focust op de psychologie rond eten en rond slechte eetgewoontes doorbreken.
Ben onderhand +/- 8j bezig met te proberen mijn levensstijl en voedingspatroon aan te passen, maar niets hielp om dat gewicht onder controle te krijgen, ik bleef zelfs geleidelijk aan bij komen ... naar diëtiste geweest en alles.

Met die app echt de pijnpunten kunnen vinden in mijn eetpatroon en die stelselmatig beginnen aanpassen.
Het hele idee is wel gericht op echt levensstijl aanpassen en nieuwe gewoontes creëren, dus het gaat relatief traag, maar het gewicht blijft wel weg!!

Ik ben nu rond de 7kg afgevallen sinds de zomer, waar ik al heel blij mee ben en zit nu ongeveer in de helft van mijn doel. Nu al wel een tijdje op een plateau gestrand en krijg er al een maand of 2 amper iets af, maar ik kom niet terug bij, wat ik eigenlijk al een hele overwinning vind.

Heb nu wel de app moeten stoppen vanwege financiële redenen, dus zou fijn zijn om hier wat te kunnen mee kletsen om gemotiveerd te blijven!


ik ben wel benieuwd met welke app je bent afgevallen! En wat goed dat je al 7 kg kwijt bent!!

Steenbok12
Berichten: 7852
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 22:16

Mooi die foto's. Zie je goed dat verschil!
Hier 1 kilo kwijt. Voornamelijk minder eetlust afgelopen weken door alle stress. Weekend wel echt genoten van lekkere dingen en wijn (was zonder kind en 'moest' de deur uit vanwege onze nieuwe weekendverdeling. Maargoed dat merk je meteen in vocht en inprincipe was dat er vanochtend wel redelijk af.
Ben wel met vermoeid hoofd gaan winkelen en iets meer lekkere dingen gehaald dan de bedoeling was. Maar ook lekker carpaccio en filet American. Zaterdag avond ga ik lekker met mezelf de bank op :')

mystery1980
Berichten: 4244
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:00

Jenara schreef:
Wat een fijn topic om elkaar te steunen en wat tips & tricks te delen!

Ik ben afgelopen zomer (augustus) begonnen met mijn missie om gewicht te verliezen, nadat ik mezelf ontzettend dik en lelijk vond in mijn eigen trouwfoto's :'(

Ben begonnen via een betalende app (ja I know, ik was in het begin extreem sceptisch, maar damn, wat heeft die mij geholpen), die enorm focust op de psychologie rond eten en rond slechte eetgewoontes doorbreken.
Ben onderhand +/- 8j bezig met te proberen mijn levensstijl en voedingspatroon aan te passen, maar niets hielp om dat gewicht onder controle te krijgen, ik bleef zelfs geleidelijk aan bij komen ... naar diëtiste geweest en alles.

Met die app echt de pijnpunten kunnen vinden in mijn eetpatroon en die stelselmatig beginnen aanpassen.
Het hele idee is wel gericht op echt levensstijl aanpassen en nieuwe gewoontes creëren, dus het gaat relatief traag, maar het gewicht blijft wel weg!!

Ik ben nu rond de 7kg afgevallen sinds de zomer, waar ik al heel blij mee ben en zit nu ongeveer in de helft van mijn doel. Nu al wel een tijdje op een plateau gestrand en krijg er al een maand of 2 amper iets af, maar ik kom niet terug bij, wat ik eigenlijk al een hele overwinning vind.

Heb nu wel de app moeten stoppen vanwege financiële redenen, dus zou fijn zijn om hier wat te kunnen mee kletsen om gemotiveerd te blijven!


Toch wel heel benieuwd welke betaalde app dat dan was.

Zelf veel aan lifesum gehad om te weten waar veel calorieen in zitten en wat ik op een dag kan eten zodat ik blijf afvallen. Maar het betalen daarvoor leverde me te weinig extra en zou ik niet weer doen.

Faringo
Berichten: 8250
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:10

Ik heb een tijdje de betaalde versie van Yazio gehad, maar deed er echt te weinig mee dus weer opgezegd.

Vanmorgen al lekker 6.8 kilometer gewandeld voor het werk. In m'n lunchpauze en na het werk nog een rondje. Qua eten gaat het mwah. Geen snaai maar wel teveel, maar goed, dat ook weer langzaam wat afbouwen. Alles tegelijk is ook zo drastisch. Het weekend ga ik lekker twee dagen wandelen in de Eifel. Even helemaal eruit is ook even fijn.

8nnemiek

Berichten: 43430
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:23

Ik kom hier ook graag eens mee lezen/kletsen!
De afgelopen 10 jaar ben ik zeker 10 tot 15 kilo bijgekomen, en daar wil ik eigenlijk weer vanaf.
Vorig week heb ik voor het eerst eens een eetboek bijgehouden, en dat werkte best goed tegen snaaien en snacken. Totdat ik een pokkedag had waarop alles mis liep en ik weer ging stresseten :')
Ik zie hier al wat goede tips voorbij komen!