Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 11:12

Ahhh, zo!

Ik heb geen weegschaal in huis. Ik laat mezelf wegen bij de diëtiste of de diabetes verpleegkundige. Anders zou het me alleen maar frustreren, denk ik. %)

Rocamor

Berichten: 10882
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 12:46

Ik weeg inderdaad elke dag. Juist omdat het bij mij zo schommelt, geeft me veel info. Als ik na 1 of 2 weken "ineens" 3 kg erbij ben, weet ik niet meer of ik wellicht verkeerd gegeten heb of juist weer vocht vasthoud.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 14:09

Ik mocht het van de dietiste niet meer doen _O-
Ik had een heel weegschema voor haar,

Ze zei ook... ik weet niet meer wat ik in je eetpatoon kan wijzigen het enige is misschien nog koolhydraatarm brood.
Dus ik netjes dat brood gehaald maar na 3 weken heen en weer schommelen ook maar mee gestopt.
Trouwens ook gestopt bij de dietiste, als ze het ook niet meer weet wat doe ik daar dan nog.

Ben wel heel blij dat ik 3 jaar geleden 16 kilo was afgevallen anders was ik nu nog zwaarder geweest door die k*t overgang.

MarjanB

Berichten: 16460
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 19:01

De foto waarmee de drang om afvallen begon
Afbeelding
En vandaag :D
Afbeelding

Er is denk ik zo’n 3 kilo af maar het voelt als 10 :+

Faringo
Berichten: 8230
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 19:17

Je ziet ook echt wel verschil hoor. Knap gedaan.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 19:47

MarjanB schreef:
De foto waarmee de drang om afvallen begon
[ [url=m/MAbkHM.jpg]Afbeelding[/url] ]
En vandaag :D
[ [url=m/qzkl74.png]Afbeelding[/url] ]

Er is denk ik zo’n 3 kilo af maar het voelt als 10 :+


Ziet er toch ook wel als 10 uit :D

Lekker bezig!!

Faringo
Berichten: 8230
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 08:39

Gisteren gewogen en vanmorgen weer. Teleurstellend. Echt een goede dag qua eten en 19.000 stappen gezet. 0.3 zwaarder 8)7. Dus nee geloof er niets van en is ongetwijfeld vocht. Kortom ik ga pas vrijdag weer wegen.

Vandaag eet ik in de avond buiten de deur en morgen lunch ik buiten de deur. Schade maar beperkt zien te houden met bewuste keuzes.

VogeltjeM

Berichten: 3752
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 10:24

MuSLi schreef:
Dat blijft het lastigste he @Faringo. Het vinden van die dat dunne lijntje tussen het gaat goed en ik vraag teveel van mezelf en het gaat helemaal de verkeerde kant op :j Zeker op het moment dat je in de buurt van je streefgewicht zit.


Heeel herkenbaar :+

VogeltjeM

Berichten: 3752
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 10:28

Faringo schreef:
Gisteren gewogen en vanmorgen weer. Teleurstellend. Echt een goede dag qua eten en 19.000 stappen gezet. 0.3 zwaarder 8)7. Dus nee geloof er niets van en is ongetwijfeld vocht. Kortom ik ga pas vrijdag weer wegen.

Vandaag eet ik in de avond buiten de deur en morgen lunch ik buiten de deur. Schade maar beperkt zien te houden met bewuste keuzes.


Dit moet echt vocht zijn. Als je je spieren veel hebt belast dan houd je sneller vocht vast. Daarom weeg ik maar 1x per maand. Hoe zonde dat je dan nu zo'n "baalmoment" hebt, terwijl je anders een hartstikke goed gevoel had gehad n.a v. gisteren :*

Faringo
Berichten: 8230
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 11:34

1x per maand lukt mij dan weer niet. Heb het idee dat ik dan de controle verlies. Onzin natuurlijk als je een vast patroon blijft volgen. Zit puur tussen m'n oren. Dus voor nu 1x per week.

Rocamor

Berichten: 10882
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 14:39

Het is ook weer wat warmer hè. Sommigen houden dan ook weer wat vocht vast.

oji

Berichten: 4252
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:58

MarjanB schreef:
De foto waarmee de drang om afvallen begon
[ [url=m/MAbkHM.jpg]Afbeelding[/url] ]
En vandaag :D
[ [url=m/qzkl74.png]Afbeelding[/url] ]

Er is denk ik zo’n 3 kilo af maar het voelt als 10 :+

Ziet er goed uit!

Ja ik ben ook 3 kilo kwijt maar je voelt je al meteen zoveel beter dat het veel meer lijkt. Dat is wel heel motiverend vind ik.
Het stoelgang probleem herken ik ook. Is van kinds af aan al een probleem bij mij. Ben daarom wel weer iets minder KHD arm gaan eten en meer volkoren producten want wil niet dat ik helemaal verstop. Wat super hielp was hardlopen, toen ik 4-5 keer in de week hardliep is de enige periode in mijn leven geweest dat ik gewoon zoals andere mensen dagelijkse stoelgang had. Helaas vind mijn orthopeed hardlopen echt een slecht idee, maar geen enkele anders sport helpt mijn lijf zo aan de gang als hardlopen.

MarjanB

Berichten: 16460
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:43

Oh ja hardlopen.. iets wat ik idd ook niet kan :(

Maar heb de boel weer aan de gang yakult was de oplossing :D

oji

Berichten: 4252
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 12:14

Oh ja, Yakult, dat is ook een goeie...die was ik al weer helemaal vergeten maar dat heeft in het verleden ook geholpen. Ga ik van de week weer eens halen.

tiwi1969

Berichten: 7643
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 12:49

Ik kan ook niet hardlopen, al gaan kleine stukjes joggen nu wel en dan heb ik het over stukjes van 20 meter, ik kan wel goed roeien en voor mijn bekkenklachten ook op de crosstrainer. Dat ontlast je gewrichten en je beweegt ook effectief.
Met sporten doen we dus die korte stukjes joggen tussen de verschillende oefeningen. Wat dat betreft ligt de lat heel erg laag maar het lukt wel.
Het belangrijkste is vooral kijken naar wat wel kan.
Soms is dat lastig omdat ik “vroeger” ook veel meer kon, op de MTB naar stal, 20 stallen mesten, een uurtje dressuur en dan weer terug op de MTB.
Nu is een half uurtje grondwerken al een inspanning vooral omdat lopen pijnlijk is en heb ik het mesten van mijn box uitbesteed tegen betaling.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33800
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 15:45

Hier ondanks alle kwaaltjes lukt hardlopen erg goed. Ben benieuwd of dat ook zo is als ik langer ga rennen. Ren nu natuurlijk nog maar heel kort omdat ik pas net begonnen ben.

Heb me vandaag gewogen en zit nu op -6 kilo. Ben ik best trots op!

MuSLi

Berichten: 5247
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:13

Goed bezig! Fijn dat hardlopen ook goed gaat... :j

Hier gaat hardlopen gelukkig ook lekker. Van de week een rondje van ruim 6km en vanmiddag een rondje van bijna een uur. Even een tussenstop bij de supermarkt om een cadeautje te kopen voor mijn neefje. Daar gingen we vanmiddag op visite :)

Ik had geen tijd voor lunch, dus onderweg een snelle Jelle gegeten en bij m'n neefje een stukje taart en een paar nootjes. En vanavond snack gehaald. Morgen maar weer even rustig aan :P

Faringo
Berichten: 8230
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:22

Mijn rug kan hardlopen ook niet waarderen. Crosstrainer, stairstepper, roeien en fietsen gaat wel. Binnenkort wil ik spinning weer oppakken.

Ik had een gezellig weekend. Eten was ook erg lekker. Morgen weer normaal/bewust/gezond verder.

tiwi1969

Berichten: 7643
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 19:40

Mijn rug is ook weer helemaal klaar na een half uurtje grondwerk, maar ik heb wel met mijn voeten op een krukje op mijn pony geleund, half hangen. Niet met mijn volle te gewicht, maar ze reageerde heel rustig.
Weer een opsteker en motivatie om door te gaan en mijn doel te bereiken. Weer rijden, leuke ritjes en lekker dressuren.

Gisteren het “grote mensen feestje” van mijn kleinzoon en op een stuk taart na en een paar wrap-rolletjes met sla en gerookte kip en Japanse majo, verder normaal gegeten. Avondeten was Chinees en daarbij vooral de portie in de gaten gehouden en niet zo veel mie. Vooral kip kerrie, twee stukjes babi pangang en een eetlepel foe yong hai.
Vandaag nog een stukje taart bij de koffie en nu is het weer uit met de pret.

Straks nog even roeien en mijn armen doen. Morgen weer sportschool.

Ik merk dat mijn jeans die ik begin maart heb gekocht alweer los gaat zitten. Makkelijk model dus die kan ik wel smaller maken.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:47

Als ik na vandaag geen gewicht meer kwijt ben weet ik het ook niet meer. Alleen al vocht moet er echt af gegaan zijn :)) mijn lichaam vond dit minder maar goed. Vorig weekend en weekend er voor kon ik 2x een aanhanger vol bielzen ophalen. Samen met mijn moeder druk in de weer, dit weekend stuk rustiger aangedaan omdat ik te veel pijn had tot vandaag. :+ pijn was minder dus dan kan je er weer hard tegen aan... uhm dat denk je dan. Bak kanten weggehaald dus lekker scheppen, heel stuk gras met de hand gemaaid ivm zaailingen en geul gegraven van een meter of 7 voor de bielzen. Voor aankomende week ook nog sleep drukte dus hoop dat mijn lichaam meewerkt.

Als mijn lichaam mee werkt kan ik mooi een begin maken de heuvel met bielzen voor de paarden en de soort van poel. Wil dit heel graag af hebben voor mijn operatie zodat ze wat meer vermaak hebben. Een andere grote wens is de stal helemaal schoon en opnieuw schilderen maar met een stuk lichaam, veel pijn en tijdsdruk denk ik een onmogelijk iets. Proberen kan uiteraard geen kwaad :)

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:24

Ik heb hier een paar weken geleden een voorstel post gemaakt. Ik heb stil meegelezen.

Ondertussen ben ik 10 april bevallen van een wolk van een dochtertje.
Aangezien ik moet herstellen van een keizersnee en ik borstvoeding geef, is het niet echt de bedoeling nu te dieeten of veel te bewegen. Dus voor nu weinig plannen behalve naar mijn lijf luisteren.

tiwi1969

Berichten: 7643
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 23:57

Gefeliciteerd EW!
Eerst herstellen en naar je lichaam luisteren.
Dieet is inderdaad niet goed, gezond eten en drinken is natuurlijk wel belangrijk als je borstvoeding geeft. Wat jij eet geef je indirect aan je kindje.
Als je rond de 2000 kcal blijft dan val je waarschijnlijk vanzelf af. Lekker wandelen achter de kinderwagen is ook beweging en dat kan, als je lichaam dat toelaat, prima.

Geniet van je kraamtijd en je roze wolk.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 09:06

Gefeliciteerd emptywords!
Eerst maar rustig herstellen inderdaad en dan komt afvallen straks wel weer.


Hier vanochtend op de weegschaal geweest en eindelijk weer een halve kilo eraf.
Ik stond dus een paar weken stil ondanks dat ik niet gek gegeten had en ook gewoon actief geweest ben, vind dat altijd zo frustrerend.
Wel blij dat ik dit keer gewoon door gegaan ben, eerder zou dit dus een moment zijn geweest waarbij ik gerust de handdoek in de ring gegooit zou hebben of op z'n minst eerst een flinke vreetbui gehad zou hebben voordat ik de draad weer opgepakt zou hebben.

MuSLi

Berichten: 5247
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 09:36

Fijn @bcd94 - consistency is key. Zo zie je maar weer.
Als je maar volhoudt, dan gaat het uiteindelijk toch naar beneden :j

Hier ga ik ook al een tijdje lekker. Qua weegschaal weet ik het niet, even niet opgestaan.
Maar ik hou me netjes aan wat ik in gedachten heb qua eten en geen vreemde uitspattingen.
Van het weekend wel een vrijgezellenfeest gehad met eten én gister ook uit eten geweest.
Dus de weegschaal vanochtend ook nog even links laten liggen. Wie weet morgen...

Josien_

Berichten: 9011
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 09:50

Ik kom me weer even terug melden hier, was al voorzichtig bezig en een paar kilo afgevallen maar nu een stok achter de deur door mee te doen met een online challenge van een personal trainer. Dit is 3 maanden en krijg ook elke maand een incheck moment.

Begin deze week mijn trainingen, caloriebudget en macro's ontvangen dus we zijn weer even alles aan het tracken.
Blijkt maar weer dat ik in de basis best gezond eet, maar dat sommige van mijn keuzes toch vrij veel calorieën bevatten.
Zoals mijn lunch of bijvoorbeeld de granola in mijn kwark :Y) . Daar dus maar weer eens kritisch naar kijken.