Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 12:44

Tink89 schreef:
Ik zou dat echt de ideale oplossing vinden, als ik geen heel lang, dik krullend haar had. Als ik dat 's ochtends nat maak (door wassen of zwemmen ofzo) loop ik de hele dag met nat haar, brrrt. Maar verder ideaal toch: licht ontbijt, thuis badpak aan, joggingbroek erover, werkkleding mee. En dan zwemmen, aankleden en tweede helft ontbijt en aan de bak. Lekker fris begin van de dag :-D



Badmuts op? Ik heb ook halflang haar en ik haat het als het nat is dus ik ga kijken naar een stoere badmuts denk ik.

Rocamor

Berichten: 10877
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 12:48

BCD wat goed dat de eerste 10 er al af is!

Ik houd geen apps meer bij qua calorien. 2 jaar terug ben ik bij een dietiste geweest en via haar heb ik nog wat voorbeeld menu's. Als ik me strikt daaraan houdt, val ik ook wel af. Maar heb daar nooit kCal mee hoeven tellen.

Vanochtend al relatief vroeg ontbeten en met een banaan erbij. Ben nu maar aan mijn lunch begonnen, werd zo flauw en had echt trek.

En nog meer water drinken om dat recht te trekken lukt niet, had al 8 kopjes thee en koffie op

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 14:28

bcd94, Klopt zijn echt absurde prijzen. Moet ik er wel bij zeggen dat het geen klein zwembadje is. Het is het subtropisch zwemparadijs van Center Parks met wildwater baan, glijbanen en verschillende zwembaden. Dat maakt de prijs zo hoog.
Rondje wandelen of rennen deed ik voor m'n blessure ook. Werkte goed, zelfs extra goed omdat ik dan ook extra verbranden. Als het weer wat droger blijft wil ik het wel weer proberen, maar dan met fietsen. Dat gaat als ik op vlakke paden blijft redelijk.

Mando, zo voor werk kunnen sporten is top. Zeker als je dan al bijna op je werk bent.
Ik deed het wel is met nachtdienst (bij m'n vorige werk). s'avonds zwemmen en dan gelijk door naar werk. Ging prima. De val kuil is tussen door op de bank kunnen zitten en instorten. O en een duikbril werkt goed tegen de prik ogen. De meeste zwembaden hebben een fohn, mocht je geen nat haar willen. Of je kan je eigen mee nemen :).
Ik ben team stijl haar wat bijna altijd in een staart zit, dus geen last van nat haar haha.

Faringo, is vast vocht. Met wat langer lopen blijft er nog wel eens vocht in je benen zitten.
Wat een afstand trouwens, super knap!

Theadora99, klinkt als een fijne app. Die ga ik eens proberen.

Faringo
Berichten: 8220
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 14:30

Ben vandaag al belachelijk veel naar het toilet geweest dus ja ik vermoed ook vocht. En zo niet, dan maar niet dan gaat het er ook wel weer af. Was best pittig door de hoogtemeters en gladheid/modder ja maar ook heel mooi. Spierpijn is inmiddels weer weg.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 15:26

Hoe lang zwom jij dan gemiddeld?
Als ik er 07.30 in wil liggen dan moet ik 7 uur weg van huis, half uurtje zwemmen.

Ik zag dat ik dan in 4 minuten op het werk zou zijn, als het druk is laat het dan 7 minuten zijn....


Ik kan ook een staart in doen hoor op het werk vind ik het wel prima.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 15:58

Mando schreef:
Hoe lang zwom jij dan gemiddeld?
Als ik er 07.30 in wil liggen dan moet ik 7 uur weg van huis, half uurtje zwemmen.

Ik zag dat ik dan in 4 minuten op het werk zou zijn, als het druk is laat het dan 7 minuten zijn....


Ik kan ook een staart in doen hoor op het werk vind ik het wel prima.


Meestal zwom ik een uur/uur en kwartier. Tot corona kwam en ze over gingen op tijdvakken van 45 minuten. Ik zwom wel vaak samen met een vriendin, tijdens het zwemmen kletste we bij.

Wow dat is echt lekker dicht bij werk.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 12:05

leuk dat dit topic weer zo actief is!! maar wat gaan jullie hard!

hier zijn na lang stabiel blijven van 1 jaar, de eerste kg er weer af! Nu nog volhouden, want wil nog 8 :) Maar nieuwe weegschaal geeft moed, dus ik heb goede hoop!

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 10:48

Nou ik zit aan m’n eerste proteïne shake. :+ man wat zoet.. had voor m’n vriend chocolade smaak besteld zodat hij het ook kan proberen. Ik raak er gewoon misselijk van _O-

Dus als dit op is geen chocolade smaak meer voor mij. Ben benieuwd hoe het vult.

Mijn darmen zijn nog niet helemaal blij met m’n omschakeling van dieet.

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 11:15

Ik ben nu 1 week op de 1200kcal.
Ik wandel elke dag minstens 10.000 stappen,
fiets ook 4x per week 14km naar het werk.

Deze week -3kg.
De sport deed ik altijd al evenveel, maar dan met 1800kcal.

Dus ok, eerste week overleefd

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 11:20

Mi_Amore schreef:
Ik ben nu 1 week op de 1200kcal.
Ik wandel elke dag minstens 10.000 stappen,
fiets ook 4x per week 14km naar het werk.

Deze week -3kg.
De sport deed ik altijd al evenveel, maar dan met 1800kcal.

Dus ok, eerste week overleefd


Fijn dat er wat af is en dat het dieet wat door je artsen is voorgeschreven lijkt te werken! Dat geeft moed denk ik of niet? I
Spoiler:
k zou er alleen wel voor willen waken dat niemand in dit topic 1200 gaat overnemen, omdat voor de meeste mensen veel te weinig is om te eten en zo eetbuien in de hand kan werken :o

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 11:25

Zou idd voor mij ook te weinig zijn. Maar wel knap in combinatie met veel extra bewegen!

Hier rond de 1600 kcal per dag met paarden aan huis en alle werkzaamheden er rondom. Krijg dus aardig wat beweging.

Nu 1,8 kilo kwijt in een week. Wil vooral dat ik het vol kan houden straks dus wil niet te snel gaan.

HopeMyDay

Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 12:16

Mi_Amore schreef:
Ik ben nu 1 week op de 1200kcal.
Ik wandel elke dag minstens 10.000 stappen,
fiets ook 4x per week 14km naar het werk.

Deze week -3kg.
De sport deed ik altijd al evenveel, maar dan met 1800kcal.

Dus ok, eerste week overleefd


Wat goed zeg! Heb je ook het gevoel dat dit vol te houden is voor je? Ik vind dat namelijk wel spannend met 1200 kcal.

Ik ben vanaf vandaag weer begonnen met kcal bijhouden. Meer om te weten of ik mijn nutriënten wel voldoende binnenkrijg. So far so good. Ik plan de avond van te voren al wat en wanneer ik ga eten. Dus ik kan het eigenlijk al vooraf invullen. Dat is wel fijn :j .

Op dit moment val ik nog een halve kilo per week af. In het begin ging het natuurlijk harder maarja, dat gaat uiteindelijk steeds langzamer (helaas).

Edit: ik eet rond de 1400 kcal per dag en sport dagelijks.

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 12:31

Ooh ja de 1200 is maar tijdelijk en énkel op advies van het ziekenhuis dus zeker niet zomaar aan beginnen!! :)

Goed dat je het even aanhaalt.
Het is weinig, ik overleef ermee maar kan niet zeggen dat het momenteel heel fijn voelt.
Best wat maagpijn. Opstaan met honger, gaan slapen met honger. Ik ben nog niet helemaal into het juiste eiwittenverhaal.

Ik start nu met de 1200 en na controle in september gaan we onder begeleiding aanpassen en stijgen natuurlijk.
De hoop is om ergens rond de 1500 uit te gaan komen als ik kan beginnen stabiliseren :)

Als het echt niet lekker gaat, gaan we vroeger herbekijken. Ik sta heel dit traject onder begeleiding van ziekenhuis én diëtiste. Voor het mentale alleen al, poeh.

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 12:45

MarjanB schreef:
Nou ik zit aan m’n eerste proteïne shake. :+ man wat zoet.. had voor m’n vriend chocolade smaak besteld zodat hij het ook kan proberen. Ik raak er gewoon misselijk van _O-

Dus als dit op is geen chocolade smaak meer voor mij. Ben benieuwd hoe het vult.

Mijn darmen zijn nog niet helemaal blij met m’n omschakeling van dieet.


Ik word van zulke dingen nooit zo blij, daar ben ik des te meer tevreden met de eiwit clear.


Mi Amore, ik vind het best knap dat je het met die 1200 vol houdt. Heb je kwa energie dan ook voldoende of is dat te weinig?
Eventueel zou je voor eiwitten eens naar hüttenkäse en zulke dingen kunnen kijken als toevoeging van lunch of avondeten. Honger gevoel hebben is zeker niet tof en dat zou al weg genomen moeten worden door iets vullends.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 17:57

MarjanB schreef:
Nou ik zit aan m’n eerste proteïne shake. :+ man wat zoet.. had voor m’n vriend chocolade smaak besteld zodat hij het ook kan proberen. Ik raak er gewoon misselijk van _O-

Dus als dit op is geen chocolade smaak meer voor mij. Ben benieuwd hoe het vult.

Mijn darmen zijn nog niet helemaal blij met m’n omschakeling van dieet.


Voor mij helpt het heel erg (in elk geval met vanille en aardbei) om het door een bakje kwark te doen in plaats van als shake. Gewoon een bakje zoals je ook een bakje Danio zou kopen.

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 14:22

@CupCakes_: ik ben doodop en extreem prikkelbaar, maar ik heb een zéér stressvolle job die momenteel al 300% eist dus zwaar was het sowieso al.
Ik heb idd al gehoord van die hüttenkäse, ik lust het niet maar in soep zou het wél lekker zijn dus dat ga ik eens proberen.

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 16:17

Mi-Amore dat klinkt niet fijn! Heb je ook iets om af te schakelen van de stress?

Mijn dochter had deze magere proteïne kwark van Almhof meegenomen. Hij haalt het niet bij de Volle met bloedsinasappel maar prima te doen om even wat eiwit bij te plussen zonder veel kcal.
Hij staat bij de eiwit-toetjes niet bij de gewone kwark.

Afbeelding

Maandag gaan we gourmetten, ik heb al voldoende mager vlees (kip en biefstuk) en zalm. Voor wi wil ook hamburgers en worstjes, maar niet voor mij.

Groente en ei heb ik ook maar ik wil nog wat gezonde bijgerechten. Iemand nog een idee?

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 16:22

@tiwi1969: met 2 overleden paarden en 1 ‘overblijver’ die mijn stress (terecht) niet aankan, is er momenteel niet veel om blij van te worden dus ik hou vast aan de lente :’)

Is wat hummus misschien een optie als side-dish, met rauwe bloemkool?

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 16:37

Hummus is sowieso een goede, dat kan ook op een stokbroodje ipv kruidenboter.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 16:43

Hier vaak knoflook garnalen en groenten met gourmetten :D

VogeltjeM

Berichten: 3752
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 22:13

Ik zit niet in zo'n goede flow :') ben 2 weken ziek geweest, waardoor ik veel minder heb bewogen dan normaal en daardoor ook meer behoefte aan suiker heb gehad. Mijn lijf voelt alsof ik ben aangekomen. Tegelijk relativeer ik het ook wel, morgen nog Pasen en vanaf maandag pak ik de draad gewoon weer op.

Afbeelding
Ik zag nog een leuk idee op social media, daar had iemand z'n groentela in de koelkast omgetoverd tot saladebar. Vind ik inspirerend, ga binnenkort eens kijken of ik kan puzzelen met bakjes :D

Mi_Amore schreef:
@CupCakes_: ik ben doodop en extreem prikkelbaar, maar ik heb een zéér stressvolle job die momenteel al 300% eist dus zwaar was het sowieso al.


Pas jij wel een beetje op jezelf? :(:) wát een oorlog voer jij. Heel erg knap dat je de moed erin houdt. Ik hoop dat je mettertijd een wat positievere flow kan vinden in het hele proces (p.s. volgens mij ken ik jou van "vroeger" :P ).

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 12:12

@VogeltjeM: oei oei I need some more info :D

Ja ik werk heel hard aan terug gelukkig worden, maar er is ook veel afgenomen, dus het gaat moeizaam :)

Een verkeersongeluk (aangereden door iemand) in 2019, in 2021 opeens mijn veulen dood in het begin van het jaar (hij was 11 maand nog maar), dan eind 2021 14% invalide verklaard, in 2022 harde strijd met de rechtszaak, in 2023 mijn 20-jarige plots dood, poef weg, rechtszaak in hoger beroep, en nu begin dit jaar invalide opgetrokken naar 17% en dan die kilo's die er niet af gaan, in combi met een zware job. 't is niet niets, maar heb gelukkig 2 ( :') ) therapeuten die hun best doen om bij te staan waar nodig.

Ieder huisje heeft z'n kruisje nietwaar?

Stress is een vies venijnig ding. Zowel voor je hormonen als je gewicht.

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 17:35

Mi Amore
Dat is zeker niet niks wat je de afgelopen jaren voor je kiezen hebt gekregen. Meine gute. Fijn dat je therapeuten hebt die je bijstaan!

Wat je eventueel eens kan proberen als dingen uit de supermarkt niet voldoende vullen dat in combinatie met eiwit limonade te proberen. Dat vult behoorlijk en heeft weinig kcal. En kwark of iets met havermout.

Rocamor

Berichten: 10877
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 18:20

Mi-amore, je hebt echt meer dan genoeg voor je kiezen (gehad). Stress doet inderdaad ook veel met hormonen en je gewicht. En dat alleen zou al stress kunnen geven 8)7. Ik heb respect hoe je het aanpakt.

Bij mij is die 3 kg vocht er eindelijk af. En nog een dikke kg extra. Daar ben ik alweer blij mee. En dat zonder honger, lekker eten. Veel groenten.

Vandaag voor de tweede keer op mijn jonge paard gezeten. Zij is een echte reden om verder af te vallen. Ook omdat ze wat smal gebouwd is een ik met mijn voeten dus onder haar buik uitsteek. Vandaag 1e drafje geprobeerd. Wat een super paard. Dus extra extra extra reden

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 18:28

Heftige tijd Mi-Amore. Zoals je zegt; ieder heeft wel wat. Hier de laatste jaren ook heel erg veel voor mijn kiezen gekregen. Maar we zetten door.

Ik ben trots op mijn stappen aantal van afgelopen week. Vandaag zit ik ook alweer over de 11.000 heen!

Dit was vorige week.
Afbeelding

De komende twee maanden komt daar elke week minimaal 10km bij want dat ga ik met mijn 'oude' paard Nilay (in mei is hij 21) doen. Dus vandaag hebben we al een proef stukje gelopen. 3km binnen 40 minuten inclusief grazen. :D
Afbeelding