Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuSLi

Berichten: 5250
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 10:00

Josien_ schreef:
Ik kom me weer even terug melden hier, was al voorzichtig bezig en een paar kilo afgevallen maar nu een stok achter de deur door mee te doen met een online challenge van een personal trainer. Dit is 3 maanden en krijg ook elke maand een incheck moment.

Begin deze week mijn trainingen, caloriebudget en macro's ontvangen dus we zijn weer even alles aan het tracken.
Blijkt maar weer dat ik in de basis best gezond eet, maar dat sommige van mijn keuzes toch vrij veel calorieën bevatten.
Zoals mijn lunch of bijvoorbeeld de granola in mijn kwark :Y) . Daar dus maar weer eens kritisch naar kijken.

Wat maakt jouw lunch calorierijk?

Tsja, granola is vaak hoog in calorieën, helaas -O-
Ik doe vaak Skyr/kwark met fruit en gepofte spelt.
Die spelt voegt echt wat toe: smaak, vulling, bite.

Josien_

Berichten: 9016
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 11:05

MuSLi schreef:
Josien_ schreef:
Ik kom me weer even terug melden hier, was al voorzichtig bezig en een paar kilo afgevallen maar nu een stok achter de deur door mee te doen met een online challenge van een personal trainer. Dit is 3 maanden en krijg ook elke maand een incheck moment.

Begin deze week mijn trainingen, caloriebudget en macro's ontvangen dus we zijn weer even alles aan het tracken.
Blijkt maar weer dat ik in de basis best gezond eet, maar dat sommige van mijn keuzes toch vrij veel calorieën bevatten.
Zoals mijn lunch of bijvoorbeeld de granola in mijn kwark :Y) . Daar dus maar weer eens kritisch naar kijken.

Wat maakt jouw lunch calorierijk?

Tsja, granola is vaak hoog in calorieën, helaas -O-
Ik doe vaak Skyr/kwark met fruit en gepofte spelt.
Die spelt voegt echt wat toe: smaak, vulling, bite.


Mijn lunch kan snel calorierijk worden omdat ik niet zo van brood houdt en vaak een maaltijd zoals de avondmaaltijd ook als lunch eet.
De laatste tijd vaak kant en klare maaltijd van MuscleMeat #lui. Deze zijn wel gezond, maar ze hebben twee varianten spieropbouw en vetverlies. Die voor spieropbouw bevatten dus eigenlijk te veel calorieën om ook nog een avondmaaltijd met de pot mee te kunnen eten.
Weer even wat tijd proberen te maken om zaken zelf samen te stellen of ik moet op zo'n dag een lichte avondmaaltijd eten.

Granola bevat inderdaad in verhouding vrij veel calorieën. Helaas vindt ik Muesli of dingen zoals gepofte spelt nooit lang lekker. Voor een keer best prima, maar niet elke ochtend. Misschien kan ik wel kijken of ik bijvoorbeeld nog maar de helft graqnola doe en dat aanvul met gepofte spelt bijvoorbeeld. Goed om eens over na te denken!
Fruit eet ik meestal liever los.

tiwi1969

Berichten: 7645
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 13:24

Wat goed BCD! De aanhouder wint!

De zogenaamd gezonde muesli/granola val ben ik ook in getrapt. Ik was gek op de cruesly met aardbei en dat is echt een calorieënbom. Die is er ook in een variant met minder suiker, maar dat hebben ze dan vervangen door vet of zo, duurder en even veel calorieën als de zoete.
Ik maak nu zelf een mix van gepofte quinoa, zonnebloempitten en kokossnippers. Wel wat gezonde vetten, geen toegevoegde suiker. De iets zoete smaak komt van het fruit in mijn ontbijt.

Maandag iets te fanatiek geweest met sporten. Heb mega spierpijn in mijn bovenbenen. Gisteren yoga en vanmorgen stabiliteit, daarna nog een stukje meegedaan met “oud fit“ omdat ze daar met een oneven aantal zaten en er een oefening met duo’s op het programma stond. Op mijn 55e tussen de dames van 80+ die doen oefeningen voor behoud van spierkracht en valpreventie.

Nu weer met de rookoven in de weer, kip want ik kan wel wat extra eiwitten gebruiken.

Josien_

Berichten: 9016
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 13:50

Voor de zoetigheid gebruik ik een zoetstof smaakpoeder met amper calorieën echt top!
Maakt vieze saaie magere kwark ineens een feestje *\o/* .
Ga nu mijn huidige granola gewoon deels vervangen door gepofte spelt en eens verder op zoek naar inspiratie. Altijd leuk om jullie ervaringen en tips te lezen :D .

@tiwi: Wat leuk joh met dat groepje meedoen! Lijkt mij erg grappig om eens te doen.
spierpijn in de bovenbenen is vervelend, maar lekker yoga doen is dan wel top. Doe ik ook graag.

tiwi1969

Berichten: 7645
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 14:32

Ja was leuk en ik hoop dat ik op een punt kom dat ik ook zo fit oud mag worden.

tiwi1969

Berichten: 7645
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 14:59

Vandaag weer fysio en een spontaan GLI gesprek gehad incl. wegen.
In vier weken 4,5 kg eraf, wat mijn totaal op ongeveer 15 kg brengt. Helemaal precies is dat niet omdat ik geen begingewicht heb.
Op zich vind ik dat ook niet belangrijk, zolang er progressie is.

MarjanB

Berichten: 16465
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 16:43

Wat goed tiwi!

Hier een buikgriep oid, woog gisteravond al een halve kilo minder dan in de ochtend en vandaag bijna niks kunnen eten.. nu hopen dat het er structureel af blijft :+

mystery1980
Berichten: 4239
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 07:43

Maak mijn muesli altijd zelf met goji bessen, moerbeien, cranberrys, zonnebloempitten, pompoenpitten. Geen idee eigenlijk of daar een caloriebom tussen zit? Gepofte spelt ken ik niet en ga ik ook eens proberen. Thanks voor het idee!

Wiesje

Berichten: 2915
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 21:07

Ik wil me ook graag melden hier.
Moet zeker wel zo'n 40 kilo afvallen...
In het verleden kha gegeten en dat werkte fantastisch, maar op een gegeven moment hier weer vanaf geweken en sindsdien weer omhoog op de ladder... pff
verder al zoveel geprobeerd, maar het resultaat is dat ik na iedere poging eigenlijk alleen maar weer zwaarder eindig.

structureel aanpassen dus. ik ben dus vanaf vandaag dus echt gewoon gestart met kleine porties. want ik kan eten als een bootwerker.. en ALS ik dan eenmaal begin.. dan ga ik ook los!!
ik werk niet met een klein kommetje chips, nee de zak gaat direct leeg.
een blokje chocola? haha, de hele reep tik ik met gemak weg.
maar een sneetje peperkoek gaat ook niet, dat zijn er altijd twee.

mijn probleem lijkt mij dus wel duidelijk dus nadat ik deel 1 bijna helemaal heb doorgelezen en deel 2 tot hier wil ik graag proberen om me af en toe bij jullie te melden om zo een goede stok achter de deur te hebben.

ik heb een heel actief leven, mensen snappen ook nooit:"maar jij bent ALTIJD bezig"...
klopt ook, maar blijkbaar vreet ik dan dus NOG teveel
ik heb twee ondernemingen (camping, en hondentrimsalon), ben getrouwd, twee paarden en een gezin met 3 (bijna)pubers. ik zet minimaal 8000 stappen per dag, als ik dan de hond meeneem voor een wandeling ga ik makkelijk over de 15000 heen.
voor een sterke rug (trimsalon) doe ik twee keer per dag buik en rug oefeningen

dat is een beetje mij in een notedop, ik hoop jullie hier vaak te steunen en een positieve update te kunnen geven.

tiwi1969

Berichten: 7645
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 22:04

Welkom Wiesje!
Ik herken jouw manier van eten heel erg goed, ik deed precies hetzelfde.
Het probleem met veel bewerkt voedsel is dat er de smaakversterker glutamaat inzit en dat wekt de eetlust op en is een soort van verslavend. Dat is ook precies de bedoeling van de voedselindustrie, dat je ervan blijft dooreten.
Als je daar vanaf af wil is het beter om deze producten de mijden, de eerste hap niet nemen.
Op de verpakking noemen ze het ook gistextract, glutaminezuur (E620) en glutamaten (E621 tot en met E625). Ve-tsin, mononatriumglutamaat (E 621).
Voor mij werkte het beste om zo puur mogelijk te eten, zelf koken met onbewerkt of weinig bewerkte ingrediënten. Geen pakjes of zakjes.
En vooral voeding die voedt eten en geen maagvulling waar je lichaam niks aan heeft. Vooral genoeg eiwitten.

Wat ik je ook kan aanbevelen is een coach te zoeken, bij een BMI boven 35 of 30 met klachten kan je in aanmerking komen voor gecombineerde leefstijl interventie. Dat wordt vergoed uit de basisverzekering.
Daar krijg ik echt goede adviezen en zo nu en dan een peptalk.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 22:18

Herkenbaar wiesje.

Ik heb vandaag mijn 1e wandelingetje gemaakt met de honden. Qua bewegen kan ik nog niet zoveel, maar dit geeft wel hoop.

Ik eet te weinig. Geef nu natuurlijk borstvoeding, dus moet wel genoeg eten en drinken. Ben ook niet op dieet nu.
Bewegen langzaam opbouwen en en weinig snacken is nu mijn doel.

De zwangerschap heeft mn lijn wel goed gedaan. Vanaf begin zwangerschap tot nu ben ik 17,7 kilo kwijt. Dus dat is een goed begin

Wiesje

Berichten: 2915
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 15:41

bedankt alvast voor jullie reacties.
ik merk inderdaad, dat wanneer ik echt bewust en vers kook dat ik dan EN fijner kook EN lekkerder eet EN minder snaaizin tussendoor heb.
ik heb bij het warm eten ook extra een klein bordje en beker (voor de soep) klaar staan. want op kleine bordjes passen geen grote porties.

als ik nou nog allemaal die lekkere dingen ga laten staan kom ik er wel.
verder vandaag lekker acties geweest al met het terras opruimen, de schuur waar de hond snachts woont opgeruimt en schoongeveegd en de frituurpan (de rest van het gezin heeft ook wensen, haha) schoongemaakt en die staat nu te drogen.
zometeen weer buiten verder, en dan na het eten straks weer een rondje lopen nog en mijn oefeningen en dan heb ik weer genoeg bewogen vandaag.


EW: fijn dat je toch alweer wat met de honden kunt wandelen. dat geeft toch weer een positieve zwaai aan je dag. niet mogen afvallen bij borstvoeding is bekend maar als je gewoon gezond eet en niet snaait is dat toch een belangrijk en goed startpunt.

Tiwi: bij de huisarts verwezen ze me door naar een dietiste. een waar ik al eerder was. die heeft mijn hoofd toen niet om kunnen turnen. misschien inderdaad eens op zoek naar een echte lifestyle coach hier in de omgeving. ik rommel gewichttechnisch al mijn hele leven dus een echte ommekeer moet eigenlijk geestelijk plaatsvinden. een blijvende ommekeer graag.

mystery1980
Berichten: 4239
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:58

tiwi1969 schreef:
Welkom Wiesje!
Ik herken jouw manier van eten heel erg goed, ik deed precies hetzelfde.
Het probleem met veel bewerkt voedsel is dat er de smaakversterker glutamaat inzit en dat wekt de eetlust op en is een soort van verslavend. Dat is ook precies de bedoeling van de voedselindustrie, dat je ervan blijft dooreten.
Als je daar vanaf af wil is het beter om deze producten de mijden, de eerste hap niet nemen.
Op de verpakking noemen ze het ook gistextract, glutaminezuur (E620) en glutamaten (E621 tot en met E625). Ve-tsin, mononatriumglutamaat (E 621).
Voor mij werkte het beste om zo puur mogelijk te eten, zelf koken met onbewerkt of weinig bewerkte ingrediënten. Geen pakjes of zakjes.
En vooral voeding die voedt eten en geen maagvulling waar je lichaam niks aan heeft. Vooral genoeg eiwitten.

Wat ik je ook kan aanbevelen is een coach te zoeken, bij een BMI boven 35 of 30 met klachten kan je in aanmerking komen voor gecombineerde leefstijl interventie. Dat wordt vergoed uit de basisverzekering.
Daar krijg ik echt goede adviezen en zo nu en dan een peptalk.


super bedankt voor deze benamingen van de verslavingsstof! Kan ik wat mee en ga ik op letten!

Josien_

Berichten: 9016
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:26

Vers koken scheelt echt wel wat inderdaad! Al heb je tegenwoordig ook steeds betere kant en klaar maaltijden of maaltijd componenten. Wel veelal online te koop volgens mij.

Bij mij is het ook vaak dat als ik eenmaal ergens aan begin, dat dan is het hek van de dam en eet ik alles wat los en vast zit.
Vooral de cravings naar zout zijn daarin erg. Voor mijn gevoel is het meeste gezonde eten redelijk neutraal of zoet van smaak en niet echt lekker zoutig. :Y)

tiwi1969

Berichten: 7645
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 10:53

Toevallig zag ik een review van een Hello Freds box, prima verse ingrediënten maar dan zit er een kruidenmix bij waar vooral veel suiker en glutamaat in zit. Dan denk je dus goed en vers bezig te zijn en kook je nog met dingen die je niet wil.

Ik heb een keukenkastje vol met specerijen, kruiden en smaakmakers zonder toevoegingen. Als je die droog, luchtdicht en donker bewaard blijft het heel erg lang goed.
En per saldo ben je veel voordeliger uit.
Dit gebruik ik overigens al jaren, voor mijn leefstijlverandering, en toch trapte ik in de val door overbewerkte producten als chips en koek te kopen.

Wiesje

Berichten: 2915
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:22

Josien dat herken ik ook inderdaad. Denk sta ik (nu niet...maar eerst, haha) mezelf toe om een chocolade paas ei te pakken... en whop, 15 weg.. en dan meteen erna bedenken hoe ontzettend dom het was.
Dus ervan genieten kan ik dan ook niet echt.

net boodschappen gedaan. Ik weet niet wie dat eerst vertelde in dit topic om voedsel te waarderen op cijfer. Ik heb uiteraard alle gewone boodschappen gehaald. en van de dingen die ik normaal meenam als lunch (frikandelbroodje, appelflap, etc) op zo'n boodschappendag eerst gewaardeerd.... is dit het waard?
resultaat: helemaal niks slechts mee genomen.
ben gewoon trots op mezelf, sukkel die ik ben. dan denk ik ook: waarom kon ik dat 40 kilo geleden gewoon niet he!

Hello Fresh kan ik niet betalen met een gezin van 5. en wij eten toch voornamelijk soep/vlees/aardappelen/groenten spul meeste dagen van de week en dat bevalt eigenlijk prima.
Ik heb ook veel smaakmakers etc staan en die blijven heel goed inderdaad. alleen de gedroogde knoflook wordt altijd plakkerig, dus die dan vers altijd. Maar ook ik weet nog niet altijd goed te kiezen blijkbaar

tiwi1969

Berichten: 7645
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 12:35

Knoflook gebruik ik meestal vers, heb ik ook uit mijn tuin. Toch heb ik ook poeder en die bewaar ik in een mini weckpotje van IKEA. Dat blijft mooi droog.

Pallatin

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:27

Ik kom me ook weer melden :') Het laatste jaar ben ik m’n zelfbeheersing behoorlijk kwijt geraakt en ook al heb ik nog niet op de weegschaal durven staan voel ik aan alles dat er teveel aan zit; merk t aan m’n kleding, als ik ‘diep’ op de fiets zit voel ik meer buik in de weg zitten dan ik zou willen…kortom…moet wat af. ik heb de laatste pagina’s weer mee gelezen, mijn valkuil/probleem: overdag gaat t redelijk netjes en goed, maar ‘s avonds als ik voor de tv zit of laat van stal kom heb ik trek en kan ik geen maat houden. En vaak niet eens omdat ik echt honger heb, maar omdat ik moe ben of het druk heb op m’n werk. Ik probeer met kleine stapjes m’n gedrag hierin weer aan te passen. Laatste dagen begonnen met ‘s avonds de snaaimomenten uit te stellen, iets betere keuzes hierin maken wat ik dan eet (dus geen reep chocola maar een beschuitje met hagelslag) en op tijd naar bed. Ik probeer verder ook overdag wat meer te eten. Klinkt raar en vindt t ook wat eng maar hoop dat dat de snaaibuien vermindert ‘s avonds. Ik kruip weer onder m’n meeleessteen en hoop snel de schade op de weegschaal durven te aanschouwen :D
Laatst bijgewerkt door Pallatin op 25-04-24 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

HopeMyDay

Berichten: 1284
Geregistreerd: 04-12-16

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:34

Welkom Pallatin, eetgewoontes weer terug in het gareel krijgen is ontzettend moeilijk. Ze ontsporen helaas een stuk gemakkelijker...

Ik heb twee weken geleden een mirenaspiraal laten plaatsen en daar behoorlijk last van gehad. Daardoor veel minder kunnen sporten en slechter gegeten. Vanaf komende week zal dat weer beter gaan. Ondanks dat ben ik wel weer twee kilo afgevallen in 2 weken..

Ik snap mijn lijf soms ook niet _O-

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:41

Ik lees al een tijdje mee maar wil toch een tip geven wat mij erg goed geholpen heeft met snaaitrek; topfitsuikervrij volgen op insta
Ze deelt veel fijne tips. En t is schrikbarend hoeveel suikers ze overal in stoppen.
Ben in het afgelopen jaar door meer te wandelen en minder snoepen ruim 14 kilo kwijt. Hoop dat ik dat getal nog kan verdubbelen, maar heb geen haast. Als het er maar af blijft. Probeer nu weer minimaal 2x pw thuis te sporten en 2 avonden te wandelen.

Wat ik zelf een fijne tip vond is om je suikers te 'verpakken'. Dus bijv. Eerst een handje noten en daarna wat fruit. Dan zou je suikerspiegel ook minder of niet pieken.

Josien_

Berichten: 9016
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 10:13

Welkom Pallatin, kleine stapjes zijn ook stapjes! En zo kun je het weer beter volhouden :) .

@HopemyDay; herkenbaar ja. Na vervanging van mijn spiraal ook weer wat meer cravings, ook nu een emotionele week dus dat helpt ook niet mee.

Zolala

Berichten: 75
Geregistreerd: 10-09-22
Woonplaats: Under a rock

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 11:50

Angelaa2 schreef:
Ik lees al een tijdje mee maar wil toch een tip geven wat mij erg goed geholpen heeft met snaaitrek; topfitsuikervrij volgen op insta
Ze deelt veel fijne tips. En t is schrikbarend hoeveel suikers ze overal in stoppen.



Dank voor die tip! Suiker is af en toe inderdaad een ramp.. Ik zit al een poosje in de overgang (argh), ben 2 jaar geleden nogal abrupt gestopt met roken, en de nasleep van die twee doet mijn lijf niet echt goed -O-

Een hardnekkige kilo of 5 teveel - mede door een even hardnekkige suikerverslaving (winegums, drop) die met name 's avonds de kop op steekt en ik maar niet lijk te kunnen overwinnen.

tiwi1969

Berichten: 7645
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-24 12:51

Als je de sigaret kan afzweren dan moet suiker ook lukken!
Ik heb altijd fishermanfriends zonder suiker in huis. Kan je op zuigen als je trek krijgt, niet te veel want ze laxeren wel een beetje.
Die van Lidl in de groene zakjes zijn anders maar ook lekker.

Pallatin

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 17:26

HopeMyDay schreef:
Welkom Pallatin, eetgewoontes weer terug in het gareel krijgen is ontzettend moeilijk. Ze ontsporen helaas een stuk gemakkelijker...

Ik heb twee weken geleden een mirenaspiraal laten plaatsen en daar behoorlijk last van gehad. Daardoor veel minder kunnen sporten en slechter gegeten. Vanaf komende week zal dat weer beter gaan. Ondanks dat ben ik wel weer twee kilo afgevallen in 2 weken..

Ik snap mijn lijf soms ook niet _O-

Nou dit idd….het ontsporen is makkelijker dan het ‘normaal’ doen…de kop is er iig af, ik hoop dat als ik vanaf nu een week verder ben het hopelijk wat makkelijker wordt en de ergste drang uit m’n systeem is. Gek genoeg komt m’n buik wel een beetje in opstand maar goed, dat is altijd al m’n zwakke punt geweest.

2 kilo in 2 weken is hartstikke veel! En daaruit blijkt dat ookal je wat ‘slechter’ denkt te hebben gegeten je toch nog goed afvalt, top hoor!

Wiesje

Berichten: 2915
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 20:07

Stom is dat he, dat ontsporen gemakkelijk is.. waarom eigenijk?
Ik hoef daar dan blijkbaar niet over nadenken.
terwijl ik nu, als ik in de goede flow zit, ook met dat 'normaal' doen geen enkele moeite heb.

mijn lijf vraagt wel eens om iets lekkers, ik zeg nee, en dan is het goed.

ik snaai ook veel savonds maar dan drink ik eerst een grote GROTE mok thee, en daarna ga ik douchen (confrontatie met mijn lijf) en als ik dan nog trek heb ga ik naar bed. ik kan je zeggen, ik ben heerlijk uitgeslapen nu, haha
maar ik heb in het verleden meer dagen gehad dat ik alles wat lekker was wegbunkerde, voor ik de kans kreeg om nee te zeggen.

wat maakt dan dat dat zo is, stomme materie.

maar inderdaad heb ik iedere dag rond lunchtijd een hele gevoelige buik, rond de streek waar mijn broekband zit. alleen dan ook, na 1,5 uur trekt dat weg.
zou dat nog protest zijn van mijn lijf? ik ben natuurlijk nog maar een week netjes bezig ...
maakt ook niet uit, tot nu toe zit ik in een goede lijn en hoop ik dit goed vol te houden