Sport bh - gescheiden cups grote cupmaat

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 10:53

Ik was ook fan van Prima Donna. Maar de laatste paar beha's die ik van hen had beginnen na een tijdje dragen de beugels te irriteren in de rib onder mijn borst. Niet fijn als je bijna 90 euro voor een beha hebt neergelegd. Panache vond ik heel fijn maar ging snel stuk zodat de beugel er ineens uit stak. Ik wil het liefst comfort beha's zonder beugel maar die zijn er niet in mijn cupmaat. Voor sporten heb ik beha's van decathlon, maar die verkopen ze niet meer dus als deze af zijn moet ik ook op zoek naar iets nieuws.

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 10:53

Ik raad zeker aan naar een goede winkel te gaan! Ik ben hier naar de SuperBra gegaan, daar hadden ze Panache en dat zit zo fantastisch dat ik zelfs m'n normale bh's daar nu koop.

Sport bh's hebben ze met en zonder beugel, en je kan ze allemaal (of veel?) van normaal model naar racerback doen. Voor mij ideaal en ik gebruik ze met high impact sporten (hardlopen).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 10:55

Pech is alleen dat dit soort winkels niet in de buurt zijn. We hadden hier een hele fijne lingeriezaak. Maar nu alleen nog Hunkemoller en Livera. Dat is 3 keer niks voor grotere cupmaten.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Sport bh - gescheiden cups grote cupmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 11:25

Hier is/was het aanbod sport bh's in de fijne winkel voor grote cupmaten sowieso nihil.
Ik lees even mee, ik heb er een van adidas uit het jaar kruik die precies aan de wensen van TS voldoet maar ik kan niet vinden welk model het is, en nu valt het mij ook pas op hoe weinig van dit soort sport bh's er eigenlijk zijn.

jowien
Berichten: 978
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 12:32

Ik vind Anita op zich fijne bh's, maar scheiding heb je er niet bij. Bij warmte/zweten is dat echt minder fijn vind ik.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Sport bh - gescheiden cups grote cupmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 12:46

Ik lees daarom ook mee. Vind het gewoon vreselijk ongemakkelijk als het zo samengeperst wordt, maar tot nu toe geen model gevonden in mijn cupmaat die dat niet doet. Ben ook nog heel smal dus bh's zijn sowieso een probleem. Maar dat samen en plat drukken zou ik wel over willen slaan.

Ik heb geloof ik een anita, maar ben er dus niet zo blij mee.

ontherun
Berichten: 4964
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Sport bh - gescheiden cups grote cupmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 14:46

mwm, Freya heeft ook grote cups in omvang 65-70. Die heb ik zelf ook nodig, heb ze zowel in gewone als sport bh’s. Lijkt wel alsof ik aandelen heb zo _O- sowieso stom eigenlijk, in Engeland heb je veel meer keuze, vroeger bestelde ik alleen maar daar, hier in NL was gewoon echt niks in die omvang met een grotere cup als D.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 15:10

Vind het sowieso bedroevend wat je boven cup E kan kopen. Winkels zoals Hema lijken me soms fijne beha's maar geen grote maten. Bij Hunkemoller vallen de maten heel raar en 0.0 draagcomfort. Heb idd ook wel eens Engelse merken gekocht die zitten erg fijn. Maar alleen online te bestellen en passen in de winkel heeft toch mijn voorkeur.

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 15:15

Onderstaande sportbh van de Hema is niet perse een slecht ding, zolang je er maar niet mee wilt hardlopen of paardrijden oid. Voor lichte activiteit is hij best goed, zeker voor dat makkelijke prijsje.

https://www.hema.nl/dames/lingerie/bh/s ... 15349.html

Ik heb dat ding eens gekocht om te proberen. Ik draag hem soms bij niet-intensief dansen en sportief wandelen en daarvoor is hij prima. Hij draagt ook prettig.

Sall

Berichten: 6732
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Sport bh - gescheiden cups grote cupmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 15:20

Bij Runnersworld heb ik de Odlo padded high sportbh
gekocht.
Niet goedkoop maar ben er heel erg blij mee

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 15:22

ontherun schreef:
mwm, Freya heeft ook grote cups in omvang 65-70. Die heb ik zelf ook nodig, heb ze zowel in gewone als sport bh’s. Lijkt wel alsof ik aandelen heb zo _O- sowieso stom eigenlijk, in Engeland heb je veel meer keuze, vroeger bestelde ik alleen maar daar, hier in NL was gewoon echt niks in die omvang met een grotere cup als D.


Ja daar heb ik 1 normale bh van, maar zelfs 65 is na tijdje te ruim en paste maar 1 model helaas.moet ook gewoon weer naar een goede zaak. Is wel heel fijn merk idd! Maar hangt zo enorm van merk af ook welke cupmaat ik heb.

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 15:25

Dees schreef:
Uniboob is verschrikkelijk!
Voor mij geen ander merk meer dan PrimaDonna. Ik heb zowel dagelijkse als sportbeha's van het merk. Er is voor mij geen betere kwaliteit en stevigheid te vinden.
(In vergelijk zijn Anitas en Panaches maar slappe dingen)

Ik ben ook tevreden Prima Donna verzamelaar O:)

Marie111
Berichten: 4675
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 15:30

SusanH schreef:
Ik was ook fan van Prima Donna. Maar de laatste paar beha's die ik van hen had beginnen na een tijdje dragen de beugels te irriteren in de rib onder mijn borst. Niet fijn als je bijna 90 euro voor een beha hebt neergelegd. Panache vond ik heel fijn maar ging snel stuk zodat de beugel er ineens uit stak. Ik wil het liefst comfort beha's zonder beugel maar die zijn er niet in mijn cupmaat. Voor sporten heb ik beha's van decathlon, maar die verkopen ze niet meer dus als deze af zijn moet ik ook op zoek naar iets nieuws.


Had ik ook met de Prima Donna. Op advies van de lingeriewinkel draag ik nu deze en die gaan veel langer mee

Wacoal Awareness BH WA085567

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 15:37

ontherun schreef:
Freya active, ik weet even niet precies wel model ik heb, maar: met beugels en absoluut geen uniboob. Dat gaat ik persoonlijk ook zo aan die shockabsorbers. Ze hebben een wat dikkere stof die juist heel fijn is met zweet.



Deze gebruik ik ook, model Sonic, heel tevreden mee.

miereneter

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 16:02

Voor sportbeha's sluit ik aan bij de Freya-fans. Ik heb er meerdere van het model Epic, maat 70F, heel fijn door de beugels en de brede banden. Shockabsorber is ook aardig schokbestendig, maar wel van het type tietenpletter.

Vindt sportbeha's sowieso makkelijker te vinden in de grote maten dan gewone beha's. Dat is echt huilen met de pet op. In een fysieke winkel is het aanbod meer dan bedroevend ;( .

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 16:53

Nou, het aanbod van leuke bh's in grote maten is inderdaad prut.... -O-
Ik heb dan ook nog eens het probleem dat ze vrij dicht bij elkaar geplaatst zijn, waardoor modellen zoals die Dees linkte voor mij niets zijn. Als ze vrij hangen kan ik er net 1 vinger tussen leggen. Gevolg: iedere bh maakt er een soort van monoboob van.

Voor paardrijden ben ik dus gegaan voor een ShockAbsorber, de Ultimate Run. Helaas lijkt dat model er ook uit te gaan, want ik kan bijna niets meer vinden in mijn maat helaas.

BeFunny

Berichten: 10611
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 16:58

Goof schreef:
Ik lees even mee. Ben ook op zoek naar een goede bh voor het hardlopen.


De Anita kan voor jou ook fijn zijn. Ik heb een paar postoperatieve sport bh's van Anita. Sinds mijn operatie.

Ook de bh van Decathlon vind ik goed die wel echt alleen voor tijdens sporten. Die zit wat strakker voor jou misschien ook juist heel fijn. En die is gunstig geprijsd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 17:04

Dees schreef:
Onderstaande sportbh van de Hema is niet perse een slecht ding, zolang je er maar niet mee wilt hardlopen of paardrijden oid. Voor lichte activiteit is hij best goed, zeker voor dat makkelijke prijsje.

https://www.hema.nl/dames/lingerie/bh/s ... 15349.html

Ik heb dat ding eens gekocht om te proberen. Ik draag hem soms bij niet-intensief dansen en sportief wandelen en daarvoor is hij prima. Hij draagt ook prettig.


Gaat maar tot en met cup F helaas.

Ik ga eens kijken naar Wacoal.

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Sport bh - gescheiden cups grote cupmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 19:35

Welke site is een aanrader voor die Freya bh’s?
Voor gewone bh’s heb ik altijd primadonna. Ik wist niet eens dat ze ook sport bh’s hadden. Ga ik eens naar zoeken!

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Sport bh - gescheiden cups grote cupmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 20:46

Lace lingerie, naron of nicky's. Al vind ik van die laatste de website niet ideaal. Eigenlijk bestel ik meestal gewoon heel veel bij lace en stuur een deel terug. Hebben ook continu 20% korting zo'n beetje...

Rizette
Berichten: 4388
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 20:49

SusanH schreef:
Vind het sowieso bedroevend wat je boven cup E kan kopen. Winkels zoals Hema lijken me soms fijne beha's maar geen grote maten. Bij Hunkemoller vallen de maten heel raar en 0.0 draagcomfort. Heb idd ook wel eens Engelse merken gekocht die zitten erg fijn. Maar alleen online te bestellen en passen in de winkel heeft toch mijn voorkeur.

Hema heeft wel iin ieder geval maat f met beugel. Ik vind deze veel fijner dan de shockabsorber die ik eerst had en heel vriendelijk voor de portemonnee , zeker als ze ook nog aanbieding hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:00

Ja klopt daarom jammer dat ze maar tot F gaan.

123_456
Berichten: 98
Geregistreerd: 15-11-23

Re: Sport bh - gescheiden cups grote cupmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 18:57

Zie ik het verkeerd of hebben de sportbh's van prima Donna geen aparte cups?
En ze lijken me zo hoog te sluiten of valt dat mee?

Ik vind de freya sonic fijn zitten. En ik heb een sport bh van Anita zonder beugels die ook erg fijn zit. Maar welk type dat is, geen idee

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Sport bh - gescheiden cups grote cupmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 19:46

PrimaDonna juist wel aparte cups. Zelfs zonder beugels "zitten de konijntjes mooi ieder in hun eigen hokje".
Dat hoge sluiten is juist fijn! Bij het sporten wil je ook dat je borsten worden ondersteund bij de opwaartse beweging (zeker bij paardrijden!) Je wilt geen sport-balconette immers :D

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Sport bh - gescheiden cups grote cupmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 19:52

Ik zoek ook nog een fijne sport beha. Grotere cup maar geen grote omvang (75 ).
Vind een uniboob ook minder fijn, en snijdende dubbelklappende bandjes daaronder ook niet ideaal..