Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:11

Ja de noscapine kan soms ook wel helpend zijn :j Niet zo goed als codeïne, maar het onderdrukt de hoestprikkel ook wel wat. Ik heb die van Natterman nu twee nachten gepakt en werd vanmorgen zowaar uitgerust wakker.
Even afkloppen, maar volgens mij ben ik nu echt richting herstel aan het gaan. Eindelijk.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:48

Inmiddels al een goede week ziek en ik heb niet het idee dat het erger wordt, maar ook zeker niet beter -O-

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 11:44

Ik zit nu op dag elf en tis nog niks beter. Ik slaap door de codeïne wel beter. Vannacht denk ik ong 4 a 5 uur, maar tis niet onafgebroken en ik hoest nog steeds veel tussendoor. In ieder geval beter dan helemaal geen slaap denk ik maar.

Vind het echt lang duren zo.

Mensen die nu echt heel lang ziek zijn. Is dat met zo'n zware hoest erbij? Of hoesten jullie af en toe? Ik kan dit niet nog eens 2 weken volhouden met deze hoest hoor! -O-

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 12:17

Ik hoest nog af en toe, maar vooral 's nachts meer.
Keelpijn is al wel twee dagen wat minder, hopelijk een goed teken.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 12:22

Ohh Earth, je mag geen codeïne gebruiken als je slijm ophoest. Ik snap dat het heel verleidelijk is maar het is echt niet verstandig.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 12:40

Bij mij hielp Fluimicil om het slijm los te maken en sindsdien is het hoesten een heel stuk minder geworden en nu zo goed als weg _/-\o_
Codeïne moet je inderdaad mee oppassen als je nog slijm ophoest.

lovechicco

Berichten: 86
Geregistreerd: 17-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 13:04

Ik kom mij ook bij het topic voegen! Ik heb nu al bijna 5 weken dat ik op en af verkouden/niet fit ben. De ene dag gaat het best goed en dan ineens toch wat minder. Dat hoesten komt ook op de meest random momenten terug, heel vervelend.. Maar hopen dat ik niet ziek ga worden met een operatie in het verschiet :+

Misschien staat dit er los van maar ik wil het toch vragen, zijn er meer mensen die ook regelmatig een bloedneus hebben of is dit puur toeval?

beenjesshar

Berichten: 1217
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 13:38

Ik kom me ook melden
Nu een week aan het hoesten , neusverkoudheid en pijn in de keel niks aan dus …. En de kinderen zijn ook al een poosje onderweg met hoesten

Had ook begrepen dat het een hardnekkig is en onwijs heerst

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 14:05

Iris82 schreef:
Ohh Earth, je mag geen codeïne gebruiken als je slijm ophoest. Ik snap dat het heel verleidelijk is maar het is echt niet verstandig.


Dat heeft de huisarts niet verteld maar dat wist ik. Ik heb het gisteren ook niet gebruikt. Enkel dinsdagnacht en toen hoestte ik geen slijm op.

Het gaat hier iets de goede kant op. Voel me wat minder benauwd gelukkig en ik heb weer goed geslapen *\o/* Zonder codeïne of noscapect.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:28

Hier gaat het wéér beginnen. Ben ondertussen de tel kwijt geraakt, maar is denk verkoudheid 5 al in een paar weken.

Kan zonder Neusspray ook echt niet meer slapen, dus helaas, maar gebruik dat al langer dan de 5 dagen. Maar uitsluitend de kinder variant en in 1 neusgat 1x per dag

Straks maar even wat extra hooggedoserde vitamine C halen, want het schiet zo echt niet op.

Volgende week bij een ouder echtpaar op bezoek en ik hoop echt dat deze verkoudheid dan over is, want wil ze niet aansteken! (Afspraak verzetten gaat wat lastig, aangezien ze in Zuid Spanje wonen en maar 3x per jaar eventjes in Nederland zijn)

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 14:30

Misschien nog een tip, ik gebruik antigrippine, een paracetamol met een dosis vitamine C. Kan nooit kwaad. :)

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:51

Ik pak sinds ik hier last van heb sowieso iedere dag een vitamine C bruistablet. Onder het mom, baadt het niet dan schaadt het niet :')

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:53

Earth schreef:
Misschien nog een tip, ik gebruik antigrippine, een paracetamol met een dosis vitamine C. Kan nooit kwaad. :)


Bedankt voor de tip maar op alleen een snotneus na en een "net niet helemaal fit" gevoel valt het tot nu toe goed mee. Nog Lang niet het punt waarop ik paracetemol wil gaan gebruiken. Dus voorlopig houdt ik het bij alleen vit C.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:03

Earth schreef:
Misschien nog een tip, ik gebruik antigrippine, een paracetamol met een dosis vitamine C. Kan nooit kwaad. :)

Mocht je moeite hebben met vocht binnen krijgen en toch je paracetamol en vitamine C binnen willen krijgen, dan kan je ook kijken naar Hotcoldrex. Dat smaakt ook nog eens best behoorlijk!

Hier begind het gerommel met sputum ophoesten en een volle bijholte ook weer. En ik dacht dat ik er vanaf was...

De energie is ook nog zeker niet terug zoals voorheen.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:18

Hier eindelijk aan de beterende hand!
Ik doe elke dag een cocktail van echinaforce, vitamine D3 en Rhus Toxicodendron (dat laatste in een poging de koortslipaanval in de kiem te smoren), heb het idee dat het helpt :o

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 19:51

Ik krijg volgens mij gewoon weer keelpijn |o
Ga straks maar weer gorgelen ^)

Lucia88

Berichten: 529
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 20:10

Ja hier ook sinds vandaag dat de keelpijn die alleen 's nachts was, nu ook overdag terug gekomen is. Inclusief een raar zoemend geluid in de oren en nog steeds een raar hoestje. Cliënt zei 2 weken geleden al 'steek er nog 1 op', terwijl ik dus niet rook :+

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 10:12

Hier weer slechte nachten helaas. Eergisteren heb ik door het hoesten een spier flink verrekt in mijn zij. Oh man dat voegt een heel nieuwe dimensie toe aan hoesten zeg, en niet een positieve -O- Probeer nu met paracetamol/finimal een spiegel tegen de pijn op te bouwen en snachts codeïne tegen het hoesten maar helaas met weinig succes :n

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 10:43

Van mijn keelpijn af, bijna van de hoest af..
Maar nu geeft mijn horloge hele slechte waarden aan. Hele hoge rusthartslag, hele lage slaapkwaliteit, veel stress en lage HRV. Dat is vrijwel altijd een teken dat ik ziek word. Mijn horloge merkt het vaak eerder dan ik zelf.
Dus ben benieuwd wat voor ellende ik nou weer kan verwachten 8)7.

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:01

Hier sinds gisteren ook keelpijn!
Net al even keelsnoepjes, honing en waterijsjes gehaald.
Hopelijk dat het hier bij blijft, maar ben er bang voor....
Kan het zo niet gebruiken aankomende week :roll:

Vriend is ook al anderhalf week aan het snotteren...

pinto_1

Berichten: 2558
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:05

Supervixen schreef:
Van mijn keelpijn af, bijna van de hoest af..
Maar nu geeft mijn horloge hele slechte waarden aan. Hele hoge rusthartslag, hele lage slaapkwaliteit, veel stress en lage HRV. Dat is vrijwel altijd een teken dat ik ziek word. Mijn horloge merkt het vaak eerder dan ik zelf.
Dus ben benieuwd wat voor ellende ik nou weer kan verwachten 8)7.


Mijn horloge gaf van de week aan dat ik wel heel actief was geweest, maar dat het beter voor mijn herstel zou zijn als ik nu kalm aan zou doen.
Ik lag de hele middag al op de bank. :')

Uiteraard wel met een hartslag van 140...

Gelukkig nu weer wat beter te pas. Bijna geen stem, geen conditie en snel buiten adem, maar komt hopelijk ook wel weer goed.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 14:57

Oh dat van die hoge hartslag ken ik, dan is je lijf hard aan het werk.
Sinds de 'reset' van dinsdag met codeïne en 1 keer otrivin duo gaat het wel oke, maar het blijft een beetje hangen ofzo. Ik knap nog niet helemaal verder op. Snotter nog steeds wat en soms nog van die lekkere hoestbuien.

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Hardnekkige verkoudheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:57

Hier ook nog steeds verkouden, verstopte neus, nasaal en een lekker loskomend hoestje. Gelukkig gaat slapen wel weer goed.

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:50

Ik nog steeds in huis en dan vooral als ik ga liggen, slijm in de longen, geluiden bij ademhalen, dikke hoestbuien de hele nacht door bij vlagen, dus gebroken nachten.
Ik merk dat het getriggerd wordt als ik sneller dan heel langzaam beweeg, bijv opstaan om te plassen moet helemaal in slow motion, anders hoppa hoestbui.
Verder niet ziek. Wel ook neusverkouden, kan de hele dag wel blijven snuiten. Maar dat is bij mij niet in die zin raar.

Overdag de eerste 2u ofzo wel kortademig (best klote en ook wel beangstigend. Soms weet ik niet meer wat ervan te denken, is het astma ofzo of hyperventilatie?).
Vandaag 20 km gefietst (met elektrische ondersteuning), buiten de stad minder benauwd. Ik heb nu een soort verzorgpaard (extra aandacht geef paard als eigenaresse minder tijd heeft) sinds vandaag, die verzorgd, we hebben buiten gereden, al met al een paar uur daar geweest. Niks meer te merken van mn longen, gewoon normaal ik was het zelfs helemaal vergeten.
Terugfietsen ging prima, fiets de stad in, het begint weer een beetje. Ga mn huis in en gelijk weer een hoestbui.

Super vaag. Ook erg vervelend.
Misschien moet ik wegens gezondheidsredenen maar weer proberen te verhuizen naar het platteland.. :+ zou ik niet zo erg vinden

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:09

Jup hier ook! In november had ik corona, 2 weken flink ziek geweest. Daarna ongeveer om de 2 weken ziek geweest. Griep of een flinke verkoudheid, gewoon bluh all over. Had ook steeds koorts.
Ik heb nu ook alweer een week of 4 vooral ‘s avonds steeds erge last van mn oren. Huisarts doet niks.

Uiteindelijk heeft het steeds ziek en lamlendig er mede ook voor gezorgd dat m’n contract niet verlengd is op werk (wel meer redenen hoor, contract liep pas in mei af, maar het boterde gewoon niet) en stress speelt ook wel mee.

Morgen begin ik bij m’n nieuwe baan. Hopelijk is dat gekwakkel nu klaar… alleen oorpijn kan ik nog wel mee leven haha.