Edelstenen ervaring

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:48

Hier iemand die er niet zo in geloofde ...tot ik een keer de gouden 3 hoek kocht christal rozenkwarts en een amethist. Ik gaf de grotere stenen aan mijn dochter 9 jaar t kind werd verschrikkelijk gepest om iets wat ze jalousie noemen. maar goed ik haar verteld dat het toverstenen waren (die al haar zorgen zouden op eten als ze sliep) onder haar kussen gelegd. eerst vond ze ze alleen mooi maar ze wilde ze graag proberen en ging op tijd naar bed. voor het eerst in weken sliep ze voor 23 uur zonder huil buien. tja en dan voel je jezelf al stukken beterder. de volgen de dag vertelde ze als ze op bed lag dat haar hoofd rustig werd. en dat was ook echt zichtbaar als ze ging liggen op dat kussen. dus tja de eerste 2 weken werkte het echt daarna was ze fitter door dat ze meer slaap had! toen bleek er nog een papiertje bij te zitten hoe ze te reinigen ook dat gedaan . en zelfs de nuchtere meester vond haarbij het oudergesprek op school zo ontzettend rustig en stressloos. Ook als hij dus zag dat er een haar buitensloot of een streek leverde. Hij dacht dat ze kalmeringspillen had! bij haar verjaardag wilde ze een setje armbanden van die stenen. dus wij een doe het zelf pakket samengesteld. En dat draagt ze eigenlijk nog steeds gewoon omdat ze het mooi vind . ze heeft het inmiddels rustiger in de klas en heeft weer speel afspraken. toen ze bij een meisje van dansles ging spelen bleek de moeder die stenen te gebruiken bij therapie van het een of ander.
Meteen over haar armbandje. De uitleg er achter paste wel bij mijn dochter en de hele ervaring er omheen! Dus hier zijn we er wel in geloven, ik kocht ze in het mom van baat het niet dan schaad het niet! Inmiddels heeft ze wel een bijzonder iets gecreëerd in de klas 9 van de 9 meiden hebben nu een armbandje met van die edelstenen en de nieuwe lerares ook die wat meer zweverig is. Zij zegt dat de klas wel veranderd is sinds de stenen gekomen zijn! ik heb altijd geleerd dat toeval niet bestaat, maar dit is echt wel opvallend!

Azmay

Berichten: 17992
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:52

Hieperdi schreef:
Wat intressant allemaal om te lezen!
Ik vind het erg mooi om als sieraad te dragen maar ik zou niet weten welke steen ik zou moeten bestellen voor evt werkingen


Ik zou zelf niet bestellen maar naar een plek gaan waar je fysiek kan voelen. Soms is een steen op papier precies wat je zoekt maar als je hem vast hebt is het het echt niet of andersom.

sterregoud
Berichten: 1847
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Edelstenen ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:57

Kwita, watbfijn voor je dochter !

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:59

anjali schreef:
Ik geloof er zeker in en gebruik ze dagelijks. Wat ethisch mijnen betreft, dan is Sri lanka het beste waar ze vaak door de locale bevolking met zeven als rolstenen uit de rivier worden geschept, gewoon met de hand zonder mechanisch geweld of iets te vernielen. Ook het slijpen wordt met de hand gedaan, heel veel Srilankanen leven volledig van de edelstenen in hun land.

Aanvulling: Er zijn ook stenen in Sri Lanka waarvoor wel ondergrondse gangen worden gegraven, die dus niet als "rolsteen "uit de rivier gezeefd kunnen worden. Die "pits" beschadigen de oppervlakte van het land weinig, maar kunnen gevaarlijk zijn omdat er wel eens een dier invalt of omdat ze kunnen instorten terwijl er mijnwerkers inzitten. En er staat meestal een waterpomp bij die op diesel loopt .Als je vindt dat er geen schade mag ontstaan door het mijnen van stenen dan kun je beter alleen de uit de rivier gezeefde kopen. Ratnapura ("Edelsteenstad") in het midden van Sri Lanka heeft de grootste keuze, zowel winkels als straathandelaren, als je liever de bevolking wat wilt laten verdienen.

Hieperdi
Berichten: 2548
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 10:47

Azmay schreef:
Hieperdi schreef:
Wat intressant allemaal om te lezen!
Ik vind het erg mooi om als sieraad te dragen maar ik zou niet weten welke steen ik zou moeten bestellen voor evt werkingen


Ik zou zelf niet bestellen maar naar een plek gaan waar je fysiek kan voelen. Soms is een steen op papier precies wat je zoekt maar als je hem vast hebt is het het echt niet of andersom.

Ik had al gekeken ja, er zit hier een dorp verderop een spiritueel winkeltje met ook edelstenen. Ga ik daar eens langs <3

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:57

sterregoud schreef:
Kwita, watbfijn voor je dochter !


Nou zeker het gewoon slapen was al een zegen aan zich, en zo een omslag dat had ik echt niet durven dromen. toeval of niet zo blij dat ik ze toch maar besteld had!
Die nieuwe juf is ook een zegen aan zich, nog steeds zeg ik dat is een oude hippie in een nieuw leven, maar een schat van een mens die de taal van de kinderen spreekt en verstaat ook op on gesproken momenten. Dankbaar is echt het juiste woord je moederhart doet zo een pijn om je kind zo te zien, dat was echt het meest lastige :x.

Marjo

Berichten: 37229
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:00

Suzanne F. schreef:
Hieperdi schreef:
Wat intressant allemaal om te lezen!
Ik vind het erg mooi om als sieraad te dragen maar ik zou niet weten welke steen ik zou moeten bestellen voor evt werkingen


Dat kan je googlen. Er zijn diverse websites die het uitleggen. Ook welke steen bij jouw sterrenbeeld past bijvoorbeeld.


Ja alleen zeggen veel websites andere dingen. Bij de een past Labradoriet wel bij een schorpioen, en een andere website zegt weer compleet andere stenen. Dus op basis van geboortemaand/sterrenbeeld afgaan zou ik nooit aanraden.

Ik zou willen aanraden om een beetje te gaan Googlen naar welke stenen er zijn, wat ze mogelijk doen voor je en dan naar een winkel te gaan. Ervaring leert dat je zelf wel naar bepaalde stenen toetrekt die jij mooi vindt of waar jij een goed gevoel bij hebt.

En dan ligt het ook nog aan de vorm. Of je hem ruw verwerkt wil hebben, of juist mooi geslepen etc.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:51

Heb inmiddels een leuke collectie in mn boekenkast liggen, zelf gekocht en gekregen, ook een paar sieraden en op stal in de paddock hebben we een gouden driehoek.

Mn nichtje vroeg steeds of ze een mooi steentje van mij mee mocht hebben. Toen kreeg ik het idee om haar een keer mee te nemen naar een mineralenwinkel maar dat lukte niet.
In december voor haar verjaardag een paar mooie stenen gekocht, uitleg gegeven dat het geen speelgoed was en toen zei ze uit zichzelf (mn nichtje is beperkt en kan zich lastig uiten) dat ze de steentjes ook kan pakken als ze aan mij wilt denken <3

Ze is er heel blij mee en erg voorzichtig.

En dan de vraag geloof ik er in?

Daar ben ik nog steeds niet over uit. Ik vind ze mooi, sommige uitgezocht op kleur, vorm en andere voor hun werking of passend bij eigenschappen.
Toen ik ze voor mn nichtje uitkoos pakte ik, hoorde ik achteraf, precies de kleuren van de chakra's.

Hieperdi
Berichten: 2548
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 17:22

Iemand ervaring met edelstenen van temu? Ik zie dat dit exact dezelfde zijn als ik die vandaag voor het driedubbele in de winkel heb gekocht :+

Suzanne F.

Berichten: 49240
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 17:22

Hieperdi schreef:
Iemand ervaring met edelstenen van temu? Ik zie dat dit exact dezelfde zijn als ik die vandaag voor het driedubbele in de winkel heb gekocht :+


Dat is met heel veel artikelen zo :+

Azmay

Berichten: 17992
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 17:24

Hieperdi schreef:
Iemand ervaring met edelstenen van temu? Ik zie dat dit exact dezelfde zijn als ik die vandaag voor het driedubbele in de winkel heb gekocht :+


Er zit al veel leed aan edelstenen en als je ze dan ook nog daar koopt zou het voor mij toch een beetje als bloeddiamant aanvoelen zeg maar.

Het is vaak ook gekleurd glas en geen edelstenen, hoewel de normaal al goedkopere soorten wel echt kunnen zijn.
Ik koop alleen bij zaken die me de herkomst kunnen vertellen.

Hieperdi
Berichten: 2548
Geregistreerd: 24-01-12

Re: Edelstenen ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 19:42

Oh jeetje dat wist ik niet :+
Ik heb nu 80 euro betaal voor een kleine boomagaat hanger en een amethist van kleiner formaat.

Texas02

Berichten: 4620
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 20:29

Ik zag dat bij ons ook een winkeltje met edelstenen zit, wil ik ook een keer gaan kijken voor een hangertje voor aan een ketting. Ik weet nog niet zo goed welke ik wil en wat bij mij past. Amethist trekt me aan, maar of dat bij mij past weet ik niet.

Dit is mijn verzameling aan stenen tot nu toe (vrijwel allemaal uit Oostenrijk), ik weet niet van alles de naam. De twee groten zijn iig Amethist en Rosenquarts, bij de kleine steentjes zit sowieso een paar keer Amethist en Bergkristall, er zit Pyriet bij en volgens mij is de zwarte een zwarte Onyx maar dat weet ik niet zeker. De grote zwarte in het midden is geen edelsteen, dat is hard geworden lava. Dat heb ik ooit van mijn opa gekregen, heeft hij meegenomen uit Indonesië toen hij daar vroeger in dienst was. Ik ben wel benieuwd wat de rest is, dus mocht iemand het weten hoor ik het graag! Ik ben vooral heel benieuwd naar de groene onderin en de blauwe rechtsboven.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hieperdi
Berichten: 2548
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 21:30

Texas02 schreef:
Ik zag dat bij ons ook een winkeltje met edelstenen zit, wil ik ook een keer gaan kijken voor een hangertje voor aan een ketting. Ik weet nog niet zo goed welke ik wil en wat bij mij past. Amethist trekt me aan, maar of dat bij mij past weet ik niet.

Dit is mijn verzameling aan stenen tot nu toe (vrijwel allemaal uit Oostenrijk), ik weet niet van alles de naam. De twee groten zijn iig Amethist en Rosenquarts, bij de kleine steentjes zit sowieso een paar keer Amethist en Bergkristall, er zit Pyriet bij en volgens mij is de zwarte een zwarte Onyx maar dat weet ik niet zeker. De grote zwarte in het midden is geen edelsteen, dat is hard geworden lava. Dat heb ik ooit van mijn opa gekregen, heeft hij meegenomen uit Indonesië toen hij daar vroeger in dienst was. Ik ben wel benieuwd wat de rest is, dus mocht iemand het weten hoor ik het graag! Ik ben vooral heel benieuwd naar de groene onderin en de blauwe rechtsboven.

[ [url=m/tyb4jl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1buj2p.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tP5lBP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh die zijn mooi zeg!!
Amethist is voor in de slaapkamer en de boomagaat voor aan me ketting nu. Ik heb hem zelf uitgezocht zonder de beschrijving van te voren te lezen

Froukje_J

Berichten: 2200
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Edelstenen ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 21:50

Ik vind dit altijd wel interessant.
En de stenen vaak ook erg mooi!
Voor de kenners onder jullie wat zouden jullie adviseren aan een meiske van 9 slaapt enorm slecht maar dit is ook een gevolg van haar ziekte(neurofibromatose type1) ik heb zoiets van baat het niet dan schaad het ook niet

Texas02

Berichten: 4620
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 22:40

Hieperdi schreef:
Oh die zijn mooi zeg!!
Amethist is voor in de slaapkamer en de boomagaat voor aan me ketting nu. Ik heb hem zelf uitgezocht zonder de beschrijving van te voren te lezen


Ik heb de grote Amethist en Rosenquartz ook in de slaapkamer. Ja, de rest ook, maar die zitten dus in het doosje :+


Froukje_J schreef:
Ik vind dit altijd wel interessant.
En de stenen vaak ook erg mooi!
Voor de kenners onder jullie wat zouden jullie adviseren aan een meiske van 9 slaapt enorm slecht maar dit is ook een gevolg van haar ziekte(neurofibromatose type1) ik heb zoiets van baat het niet dan schaad het ook niet


Rosenquartz onder het kussen helpt voor slaapstoornissen zeggen ze, en Amethist helpt ook mee voor een rustige slaap en beschermt tegen nachtmerries.

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 22:48

Echte edelstenen zijn erg duur en daarvoor worden hele stukken natuur kapot gemaakt om geld aan te verdienen. Veel 'edelstenen' of 'halfedelstenen' worden machinaal in Azië gemaakt en zijn bijna niet van echt te onderscheiden. Zie ook de situatie waar o.a. Lieke van Lexmond met haar "Moonsisters" mee te maken heeft gehad: na laboratoriumonderzoek bleken de 'edelstenen' gewoon van glas te zijn gemaakt.

moonsparkle
Berichten: 21721
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 23:01

Prima2Donna schreef:
Aardwetenschapper hier (oftewel, ik studeer stenen) en al die zogenaamde krachten die bij edelstenen zouden horen zijn echt onzin. Of het nou placebo is of niet. Edelstenen zijn gevormd door hoge druk en temperaturen, niks magisch aan. Ik moet altijd een beetje lachen als er mensen hierin geloven :=


Toch als je er in geloofd, zou het denk ik wel kunnen werken. Inderdaad het placebo effect, maar dat bestaat wel en kan ook echt zorgen voor lichamelijke veranderingen.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 23:10

Bedankt voor dit topic! Vroeger deed ik veel met edelstenen dus ik heb best een leuke verzameling. Op dit moment loop ik tegen wat gezondheids kwaaltjes aan en door dit topic dacht ik he ik kan wel eens blind een steen gaan pakken. Pak ik precies de steen die goed is voor mijn kwalen. Ga hem zo onder mijn kussen leggen en hopelijk doet ie wat ie moet doen. :)

Hieperdi
Berichten: 2548
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 23:23

Petrichor schreef:
Bedankt voor dit topic! Vroeger deed ik veel met edelstenen dus ik heb best een leuke verzameling. Op dit moment loop ik tegen wat gezondheids kwaaltjes aan en door dit topic dacht ik he ik kan wel eens blind een steen gaan pakken. Pak ik precies de steen die goed is voor mijn kwalen. Ga hem zo onder mijn kussen leggen en hopelijk doet ie wat ie moet doen. :)

Eerst reinigen toch

Koper

Berichten: 30274
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 00:00

Hieperdi schreef:
Eerst reinigen toch

Nee, als het goed is leg je een steen gereinigd weg. Wel voor gebruik eerst opladen.

Ik heb verschillende stenen liggen die ik af en aan gebruik. Stenen die niet goed bij mij passen zijn amethyst (word ik onrustig van) en hematiet. Onyx kan wel, maar alleen kleine stenen (hangertje kan wel, handsteen kan niet). Groene aventurijn is een favoriet, en die gaan bij mij ook heel lang mee. Andere kwartsoorten, zoals rozenkwarts en blauwe chalcedoon, vind ik ook prettig, en tijgeroog en aquamarijn ook.
Ik heb diverse keren meegemaakt dat een steen kapot ging, en dat was steeds op een moment dat de reden dat ik hem bij mij droeg er ook niet meer was. De klacht was dan voorbij, en de steen had zijn werk gedaan. Ik heb zelfs een steen die na 3 dagen kapot ging! Die had ik voor een erg pijnlijke klacht en dat heeft zo veel energie gevergd van die steen dat er barstjes in kwamen. Heel bizar. Daarnaast heb ik gemerkt dat als een steen (op dat moment) niet bij mij past die steen ook echt niet bij mij wil zijn. En dat ik hem bij voorbeeld elke keer op de grond of aan mijn voeteneind terugvind terwijl hij onder mijn hoofdkussen was begonnen. Hematiet is daar een voorbeeld van. Ik gebruik hematiet alleen nog om andere stenen te ontladen.

Stenen bestel ik meestal bij Semoea. Maar ik heb er ook een paar uit een winkel, en drie van mijn stenen heb ik van mijn grootmoeder gekregen. Één ervan bij mijn geboorte, de andere twee zijn eerst van haar geweest.

Hieperdi
Berichten: 2548
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 00:07

Koper schreef:
Hieperdi schreef:
Eerst reinigen toch

Nee, als het goed is leg je een steen gereinigd weg. Wel voor gebruik eerst opladen.

Ik heb verschillende stenen liggen die ik af en aan gebruik. Stenen die niet goed bij mij passen zijn amethyst (word ik onrustig van) en hematiet. Onyx kan wel, maar alleen kleine stenen (hangertje kan wel, handsteen kan niet). Groene aventurijn is een favoriet, en die gaan bij mij ook heel lang mee. Andere kwartsoorten, zoals rozenkwarts en blauwe chalcedoon, vind ik ook prettig, en tijgeroog en aquamarijn ook.
Ik heb diverse keren meegemaakt dat een steen kapot ging, en dat was steeds op een moment dat de reden dat ik hem bij mij droeg er ook niet meer was. De klacht was dan voorbij, en de steen had zijn werk gedaan. Ik heb zelfs een steen die na 3 dagen kapot ging! Die had ik voor een erg pijnlijke klacht en dat heeft zo veel energie gevergd van die steen dat er barstjes in kwamen. Heel bizar. Daarnaast heb ik gemerkt dat als een steen (op dat moment) niet bij mij past die steen ook echt niet bij mij wil zijn. En dat ik hem bij voorbeeld elke keer op de grond of aan mijn voeteneind terugvind terwijl hij onder mijn hoofdkussen was begonnen. Hematiet is daar een voorbeeld van. Ik gebruik hematiet alleen nog om andere stenen te ontladen.

Stenen bestel ik meestal bij Semoea. Maar ik heb er ook een paar uit een winkel, en drie van mijn stenen heb ik van mijn grootmoeder gekregen. Één ervan bij mijn geboorte, de andere twee zijn eerst van haar geweest.

Wow bijzonder zeg! Een echte kenner ben jij dus. Super leuk en interessant om te lezen

Furst
Berichten: 616
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Edelstenen ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 00:29

@ Kwita, wat fijn voor jouw dochter. Wat een mooi verhaal! Het heeft mij echt ontroerd. Ik zou haar een dikke knuffel willen geven en zeggen dat ze supersterk is!

Ik wil al mijn stenen doorgeven aan iemand. Ik heb namelijk het gevoel dat dat moet. Dus bij mij hebben ze hun werk gedaan vermoed ik

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 06:55

Hieperdi schreef:
Petrichor schreef:
Bedankt voor dit topic! Vroeger deed ik veel met edelstenen dus ik heb best een leuke verzameling. Op dit moment loop ik tegen wat gezondheids kwaaltjes aan en door dit topic dacht ik he ik kan wel eens blind een steen gaan pakken. Pak ik precies de steen die goed is voor mijn kwalen. Ga hem zo onder mijn kussen leggen en hopelijk doet ie wat ie moet doen. :)

Eerst reinigen toch


Mijn stenen gaan allemaal 'schoon' weer in het bakje. :)

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 15:43

Froukje_J schreef:
Ik vind dit altijd wel interessant.
En de stenen vaak ook erg mooi!
Voor de kenners onder jullie wat zouden jullie adviseren aan een meiske van 9 slaapt enorm slecht maar dit is ook een gevolg van haar ziekte(neurofibromatose type1) ik heb zoiets van baat het niet dan schaad het ook niet

Zoals een ander ook al aangeeft zou ik ook zeggen, rozenkwarts.