Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaikemuis
Berichten: 5281
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 19:24

Dankjulliewel <3 ! Vandaag lekker mijn benen even losgekregen op de leengravelfiets, even vogeltjes kijken. Dat was lekker, nu al een stuk minder stijf.

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:33

maaikemuis schreef:
Dankjulliewel <3 ! Vandaag lekker mijn benen even losgekregen op de leengravelfiets, even vogeltjes kijken. Dat was lekker, nu al een stuk minder stijf.


Dat doe je goed :j

Ik had ook wel een goede dag .
Wel wat laat op , ook door de zomer klok .

Maar eenmaal wakker 39 km gefietst en 13,5 km hardgelopen.
En nog een mooi plaatje geschoten


Afbeelding

Padoertje
Berichten: 1541
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 14:07

Hier ook eindelijk weer gefietst. Rondje van 60km en op de dijk lekker met 38,6 meegezeild. Hartslag nog wel tussen 145 en 155, maar geen pijntjes gehad. Grote blij dus!

Iedereen die weer op pad is geweest; goed bezig! *\o/*

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 14:12

Goed bezig T2T!

En wat heerlijk Padoertje, fijn zonder pijn! :)

MarliesV

Berichten: 15199
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:41

Padoertje, fijn zonder pijn! Ben benieuwd wat er uit de keuring komt volgende week.

T2T goed bezig. Mooie plaat met die gele bloemen zo!

Hier vandaag nog even een rondje gravel gedaan van 40km, wat een wind, vreselijk gewoon. Maar goed, het was droog en ik voel me lichamelijk redelijk goed, dus mag niet klagen van mezelf haha

maaikemuis
Berichten: 5281
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 18:47

Wat gezellig zo in de gele bloemetjes Time. Ondanks alle regen begint het nu toch een beetje lente te worden. Alleen die wind mag van mij nu wel een keer uit. Dodelijk vermoeiend.

En fijn Padoertje dat het vandaag wel fijn ging op de fiets. Daar kun je dan echt even van genieten en mee opladen.

Gothico

Berichten: 1348
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 14:05

Iedereen die lekker fiets en gefietst heeft, fijn dat dat kan.

@T2T, Mooie foto zo tussen korenbloemen als ik me niet vergis.

Net voor pasen kwam het ligfietsblad (4 per jaar) weer binnen. En hele leuke stukken gelezen over de oliebollentocht, met een foto waar ik ook nog op sta.

Maar wat ik stiekem nog leuker vind is dat mijn eigen tocht in de ligfietsagenda staat.
Ik heb nog even de tijd om dat te gaan regelen, maar heb al wel een route in gedachte.
Hopelijk dat ik niks ernstigs heb en gewoon ook voor die tocht kan gaan. 8 Juni is de datum van de tocht, dan hoop ik wel weer wat meer te kunnen fietsen dan nu.
Ook wil ik gewoon weer op vakantie met de fiets. En dat is toch weer een flinke afstand als je weinig rijd.

Ik ben ook totaal het ligfiets paastreffen vergeten. Ook omdat hier thuis veel aan de hand is betreft stres.
En stres is niet goed voor het lichaam.

Hopelijk hebben jullie nog mooie ritten/tochten om naar uit te kijken. Een paar weet ik natuurlijk.

MarliesV

Berichten: 15199
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 14:55

Knuff Gothico, super oliebol die onzekerheid en dan de stress er nog eens bij.

Zaterdag gravelride in Amerongen op het programma, de weersvoorspelling is goed! Duimen dat het zo blijft, 23 graden en zonnetje, ik klaag niet!

Eleeke

Berichten: 2033
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 16:31

Karlijn- wat woon / leef je in ene mooie omgeving.
Maaike: wel done, wat epic om een uberhaupt al aan een time trial race mee te doen. Heeft toch iets bijzonders ( vergeleken met de meer standaard wieler/ mrb en gravel wedstrijden) . En idd zoals hier al gezegd werd, heel mooi gesoigneerd.
Leeslampje: succes met trainen voor de AGR, mooi evenement om aan mee te kunnen doen.
Timetri: dat geel <3 , heerlijk om zo te kunnen trainen.

Hier gewoon lekker op schema. Weekend WTSHNN gefietst.
En gisteren een rondje in de omgeving.

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 16:37

Niet fijn Gothico. Ik hoop dat je snel weer wat meer rust vindt. Ik duim voor je dat je op 8 juni gewoon mee kunt fietsen.

Lekker vooruitzicht Marlies! Ik had niet door dat de weersvoorspelling zo goed wordt. Ik denk dat ik zaterdag dan ook even opstap voor een duurritje {:}

Edit: Eleeke, lekker hoor! Het weer was niet fantastisch, nogal wisselvallig... Wel lekker gefietst met WTSHNN? En wanneer staat unbound ook alweer op de planning?

Edit2: Net mn fiets opgehaald bij de maker, hij remde bijna niet meer. Bleken m'n blokjes nagenoeg weg te zijn en de remkabel naar achteren zat vast én was bijna doormidden :wow: Een half jaar geleden heeft de fiets ook een beurt gehad bij een andere fietsenmaker en was hier zogezegd niets mee aan de hand, maar het lijkt me sterk dat alles toen nog goed intact was. Dus ik stap voortaan maar over naar deze nieuwe fietsenmaker, voelt een stuk betrouwbaarder :')
Laatst bijgewerkt door leeslampje op 02-04-24 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

IMAY1990

Berichten: 1888
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 16:50

Ik had het plan om zondag naar mijn ouders te fietsen voor het vieren van mijn moeders verjaardag, maar moest er rond 10:30 zijn en precies tussen 9 en 10 regende het hier. Nu was een beetje regen niet per se een issue geweest als heen niet ook terug zou betekenen. Ik zag het niet zitten om me halverwege de middag terug in fietskleding te moeten hijsen die nog niet goed droog was om met bewolkt weer en een windje terug te fietsen. Uiteindelijk met de auto naar mijn ouders geweest en gister wezen fietsen. Meteen ook een voor mij aardig lang rondje, 65km rondje ringvaart gedaan en voor mijn doen lekker doorgefietst. Echt verbaasd over het gemiddelde vermogen. 140W gemiddeld getrapt, vergelijkend met vorig jaar waar ik met gemiddeld zo'n 115W - 120W met het zelfde gevoel van de fiets kwam ben ik echt wel tevreden. Nu zegt het weerbericht weer de hele week regen dus ik zet hem zo terug op de trainer. Maar als het zaterdag weer mooi weer wordt dan zou het zomaar kunnen dat ie daar niet lang op staat meer. Wellicht nog een keer Alp du Zwift proberen, ik he nu gezien dat ik een beter gemiddelde kan trappen dan ik gedaan heb toen ik die voor het eerst probeerde

maaikemuis
Berichten: 5281
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 17:50

Ik wilde vandaag nog even een ritje maken, want het zit er daarna even niet meer in ben ik bang. Maar het regent constant sinds ik thuis ben uit het werk. En dus werd het een rondje sportschool om mijn schouder een kleine training te geven. :\

De grap aan de outfit is wel… tot jullie het zeiden had ik niet echt door dat de kleuren van het shirt in het logo zaten. Het is 1 van mijn fijnst zittende shirts, daarom had ik hem aangetrokken. Pas op de foto’s had ik door dat het wel heel matchend was. _O-

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 21:46

Ja heerlijk hoor , dat de natuur weer gaat leven <3
Als is het weer nog wel wat wisselvallig .
Maar voor zaterdag is de weersvoorspelling heel erg goed .
Mooie vooruitzichten dus Marlies :j
De gele bloemen zijn koolzaad bloemen , daar word koolzaadolie van gemaakt .
Iedereen goed bezig +:)+

@Gothico ; positief blijven dat je op tijd weer fit bent .

@Eeleke ;hoe ging je WTSHNN ?

@Leeslampje ; oeps remblokjes weg .
Een fietsenmaker die je kunt vertrouwen is goud waard .

@Imay ; mooi resultaat qua wattage .
Daar dragen de Zwift workouts echt wel aan mee , al is het vaak een mentaal dingetje .

Dan Challenge Almere-Amsterdam 2024, de oudste en mooiste triatlon in Nederland .
Vind plaats September 12th - 14th, 2024.
Zoals jullie weten draait geen evenement zonder vrijwilligers .
Heb je zin om te helpen ? Er zijn op heel veel plekken vrijwilligers nodig .
Of het gaat om goodybags etc maken , of het verzorgen van de atleten .
Je word goed verzorgd met drinken , lunchpaketten , maaltijden .
Zelf zal ik er weer zo,n 1,5 week zijn .Ik ben namelijk 1 van de magazijn& logistiek coördinatoren , en ben posthoofd fietsen 4 op de wedstrijddag zelf .
Lijkt het je wat , dan kun je je aanmelden via deze link .
https://challengefamily.volunteerlocal. ... /?id=81142


Afbeelding

IMAY1990

Berichten: 1888
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 22:07

Time2Tri schreef:
Ja heerlijk hoor , dat de natuur weer gaat leven <3
Als is het weer nog wel wat wisselvallig .
Maar voor zaterdag is de weersvoorspelling heel erg goed .
Mooie vooruitzichten dus Marlies :j
De gele bloemen zijn koolzaad bloemen , daar word koolzaadolie van gemaakt .
Iedereen goed bezig +:)+

@Gothico ; positief blijven dat je op tijd weer fit bent .

@Eeleke ;hoe ging je WTSHNN ?

@Leeslampje ; oeps remblokjes weg .
Een fietsenmaker die je kunt vertrouwen is goud waard .

@Imay ; mooi resultaat qua wattage .
Daar dragen de Zwift workouts echt wel aan mee , al is het vaak een mentaal dingetje .

Dan Challenge Almere-Amsterdam 2024, de oudste en mooiste triatlon in Nederland .
Vind plaats September 12th - 14th, 2024.
Zoals jullie weten draait geen evenement zonder vrijwilligers .
Heb je zin om te helpen ? Er zijn op heel veel plekken vrijwilligers nodig .
Of het gaat om goodybags etc maken , of het verzorgen van de atleten .
Je word goed verzorgd met drinken , lunchpaketten , maaltijden .
Zelf zal ik er weer zo,n 1,5 week zijn .Ik ben namelijk 1 van de magazijn& logistiek coördinatoren , en ben posthoofd fietsen 4 op de wedstrijddag zelf .
Lijkt het je wat , dan kun je je aanmelden via deze link .
https://challengefamily.volunteerlocal. ... /?id=81142


[ [url=m/Fvo6BV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik overweeg wel om als vrijwilliger mee te helpen. Speel ook half met de gedachte om in 2025 mee te doen. Ik wordt dan 35, de week voor de race, of het weekend van de race afhankelijk van wanneer ze hem, precies plannen dan en als ik ooit die afstand ga doen dan lijkt dat me een mooi moment. Mijn ouders wonen zo ongeveer bij de finishlijn.

Gothico

Berichten: 1348
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 01:25

Bedankt Marlies, leeslampje en T2T,

Het is afwachten, maar er komt vast duidelijkheid. En ik ga mijn eigen georganiseerde tocht zeker proberen te fietsen.

Vandaag het is 4 april. Gewoon werken en dan in de middag heel minimaal mijn verjaardag vieren.
Maar ik maak er een gezellige dag van en op het werk ook koeken uitdelen. Het gaat allemaal goed komen.

Misschien met mooi weer dat ik zaterdag ook een klein rondje fiets. (Amerongen is net iets te ver op het moment anders was ik misschien wel komen kijken)

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 06:42

@Gothico ; van harte gefeliciteerd *\o/*

@Imay ; Leuk , doe maar .
Ook als vrijwilliger is het een hele beleving :j

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 07:17

Hoi iedereen,

Ik lees het topic al een tijdje mee maar wil nu toch mijn vraag stellen als fietsnoob (ja naar de super of in de zomer naar een terrasje).
Ik wil wat werken aan mijn conditie en hardlopen is niet mijn ding maar fietsen vind ik wel leuk. Ook kan ik voor mijn werk waar ik toezicht moet doen in de natuur mijn fiets meenemen en rondfietsen. De volgende optie om via het werk een fiets te krijgen is pas over een jaar of 3 want ik heb net een ronde gemist dus ik ben nu op zoek naar een niet te dure fiets waar ik prive lekker km kan maken maar waar ik ook voor het werk mee rond kan.

Dat betekent wel dat er in 'uniform' op gezeten moet worden en ook onverhard gefietst wordt. Ik kom er dus niet uit wat voor model hiervoor het beste geschikt is? Hebben jullie een richting waarin ik moet zoeken?

maaikemuis
Berichten: 5281
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 07:29

Van harte gefeliciteerd Gothico! Ik hoop dat je een fijne dag hebt en dat iedereen extra lief is voor je.

@Schuur, ik zou zeggen een gravelbike, maar ik ben bevooroordeeld. Gravel vind ik namelijk het leukste wat er is. Een gravelbike is perfect voor het rijden van offroad, maar met een extra set wielen kun je er ook een relaxte wegracer van maken. Vaak zijn gravelfietsen iets relaxter van bouw en iets robuuster gebouwd.

Ik ga zo richting Nijmegen. Vandaag is het D-day voor 1 van de schroeven in mijn schouder. Hopelijk krijgen ze hem te pakken, is hij veilig te verwijderen en gaat het de oplossing zijn voor de pijnklachten. Fingers crossed!

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:01

@ Schuur , welkom .
Ik heb zelf geen gravel bike , maar dat kwam ook als eerste in me op .

@Maaike ; hoe is het gegaan vandaag ?

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:05

@Schuur: ik zou ook gravelbike zeggen. Je hebt het over 'uniform' dus misschien dan wel eentje met flat pedals of combinatie pedals zodat je er met gewone schoenen op kan? Een MTB lijkt me voor lange afstanden niet prettig, en een racefiets is voor het onverharde niet geschikt. Blijft een gravelbike over. Of gewoon een goede toerfiets, maar ik weet niet hoe sportief je de fiets wilt gebruiken?

@Maaike: ben ook benieuwd naar een schouder update :) Duim voor een oplossing voor de pijn!

Hebben jullie de valpartij in de Ronde van Baskenland vandaag gezien? Ik kreeg er de koude rillingen van, hoe een aantal renners er (lang!) raar en stil bij lagen... Gelukkig druppelen de berichten binnen dat de gevallen renners wel bij bewustzijn zijn.

maaikemuis
Berichten: 5281
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 20:18

Afbeelding

Niet 1 maar 2! Ook de andere stak uit en heeft ze er ook gelijk uitgehaald. En er is een release gedaan van littekenweefsel. Hopelijk krijg ik nu nog meer mobiliteit.

De ingreep ging goed en ik voel me goed nu. Eerste twee weken onbelast en daarna rustig aan weer opbouwen (maar wel rustig aan…, ze kent me inmiddels).

IMAY1990

Berichten: 1888
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 20:26

Fijn dat het goed gegaan is. Dat zijn ook beste schroeven, kan me voorstellen dat die zeer doen als ze ergens uit steken

Padoertje
Berichten: 1541
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 20:51

maaikemuis schreef:
[ [url=m/g2KxGW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet 1 maar 2! Ook de andere stak uit en heeft ze er ook gelijk uitgehaald. En er is een release gedaan van littekenweefsel. Hopelijk krijg ik nu nog meer mobiliteit.

De ingreep ging goed en ik voel me goed nu. Eerste twee weken onbelast en daarna rustig aan weer opbouwen (maar wel rustig aan…, ze kent me inmiddels).


Zo dan! Kan me voorstellen dat je blij bent dat die eruit zijn. Op naar een goed herstel en lekker opbouwen.

Die valpartij in Baskenland was heftig ja. Ook precies bij die rotsblokken. Hopelijk valt de schade mee.

MarliesV

Berichten: 15199
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 21:34

Begreep iig 1 met gebroken ribben en sleutelbeen maar weet niet meer wie.

Fijn Maaike dat het zo goed is gegaan

Gothico gefeliciteerd! Hopelijk heb je een gezellige dag gehad. En hopelijk kan je zaterdag genieten van het mooie weer.

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 22:17

Wat een apparaten Maaike! Fijn dat de ingreep goed ging, hopelijk gaat het herstel ook voorspoedig.