Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 07:06

Zo herkenbaar met dat masker Padoertje , dat heb ik ook altijd een beetje .
En idd de lage hartslagzones :j

Er zijn natuurlijk verschillende uitvoeringen van een FTP test .
Een test waarbij de wattage langzaam toeneemt ( iedere 1 a 2 minuten )
Die heb ik toen in Papendal ook gehad .

Of ik doe een FTP op mijn eigen fiets en dan is het 20 minuten zo gelijkmatig mogelijk volle bak qua wattage .

Goed om te horen dat het goed gaat met je schouder Maaike *\o/*
Je komt er wel weer .

@Zebrastreep , dat klinkt niet goed :(:)
Ben je ondertussen al bij de fysio/HA geweest ?

Veel plezier op de Veluwe Marlies !

Afgelopen woensdag mijn fiets naar Maastricht gebracht .
En die is ondertussen in Spanje aangekomen :D


Afbeelding

maaikemuis
Berichten: 5281
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 08:24

Ik zou toch jaloers worden als mijn fiets dit soort ansichtkaarten zou gaan versturen naar mij. Tijd om hem achterna te reizen en hem te vertellen dat het geen singelsreis is.

Zet hem op Time! Je kunt het!

Padoertje
Berichten: 1541
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 09:12

maaikemuis schreef:
Ik zou toch jaloers worden als mijn fiets dit soort ansichtkaarten zou gaan versturen naar mij. Tijd om hem achterna te reizen en hem te vertellen dat het geen singelsreis is.

Zet hem op Time! Je kunt het!


_/-\o_ _/-\o_ hahaha nou inderdaad! Veel succes daar!

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 10:03

Dat komt nu heel dichtbij Time!

maaikemuis schreef:
Ik zou toch jaloers worden als mijn fiets dit soort ansichtkaarten zou gaan versturen naar mij. Tijd om hem achterna te reizen en hem te vertellen dat het geen singelsreis is.

_O-

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 20:53

maaikemuis schreef:
Ik zou toch jaloers worden als mijn fiets dit soort ansichtkaarten zou gaan versturen naar mij. Tijd om hem achterna te reizen en hem te vertellen dat het geen singelsreis is.

Zet hem op Time! Je kunt het!


Ja lief hè dat ze dat doet .
Volgende week vrijdag reis ik erachter aan :j

Thanks , gaat goed komen . Ik ga lekker genieten .
Vandaag na werk mijn fietstraining gedaan en die ging best lekker . Afgelopen nacht goed geslapen , en voelde me dan ook sterk op de fiets .
Het komt weer , en voel dat de oude Jeanette terug komt .

Padoertje
Berichten: 1541
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 12:34

Wat is het genieten buiten! Heerlijk rondje van 67 km gereden met een gemiddelde hartslag van 126. Hopelijk morgen nog zo’n fijn rondje.

Afbeelding
Afbeelding

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:42

Super Padoertje :j , en dan een lekker stukje taart onderweg :D
Ik heb net mijn laatste lange duurtraining hardlopen gedaan .
Voor morgen staat er 2 uur en 40 min fietsen in mijn schema met een loopje van 30 min er achteraan .

IMAY1990

Berichten: 1888
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:47

Wat een heerlijk weer al een week. Ik ben ruim een week ziek geweest. Vorige week zaterdag wel gaan fietsen omdat ik dacht dat het met paracetamol erbij wel goed genoeg ging en het super lekker weer was. Heb het moeten bekopen met de rest van de zaterdag, de hele zondag en de hele maandag nog in bed liggen en op dinsdag ook maar een halve dag gewerkt nog. Vanaf woensdag wel weer de hele dag gewerkt maar ik heb nog steeds een lelijk hoestje. Vandaag vor het eerst weer gesport. Parkrun vanochtend, op een 2 min on, 2 min off schema met hier en daar een hoestpauze. En vanmiddag een rondje op de fiets, het was te mooi om niet te gaan en rustig aan was het redelijk te doen weer. Ben blij dat ik weer iets kan hoor, en ik heb er maar een week uit gelegen...

Padoertje
Berichten: 1541
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 15:21

Vind het zo knap dat je na een fietstocht nog puf hebt om te gaan rennen T2T. Ik lig nu na 88 km plat op de bank hahaha. Wel de Brienenoordbrug meegepakt en onderweg uitsmijtertje gegeten.

Imay rustig opbouwen hoor! Zeker als er nog veel slijm zit. Maar snap dat je met dit weer lekker naar buiten wilt :j

Zebrastreep

Berichten: 9771
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 15:39

Wat is iedereen goed bezig weer *\o/*

Even weer een update vanaf hier, nee ik ben nog niet bij een huisarts en of fysio geweest omdat het nu pas eigenlijk nog net maar een week aan de gang is. Pas na 2 weken blijvende klachten bel ik vaak pas. Nu blijken er wel enorme wachttijden te zijn bij de huisarts.

Het virus die mij had getroffen is in ieder geval weer vertrokken en alleen bij keelpijn gebleven. Ik vermoed dat het kwam door de slechte luchtkwaliteit in Londen met name in de metro ect. Normaal wordt ik dan echt nog zwaar verkouden maar het valt nu ontzettend mee.

Op de knie een kleine verbetering , de zwelling aan de zijkant is na een paar dagen rust zo goed als verdwenen. Ik voel ook geen verdikking meer in vergelijking met de andere knie. Wel zijn de andere spieren eromheen wat pijn gaan doen omdat mijn knie toch de boel is gaan compenseren. Ik probeer zoveel mogelijk rust te pakken de afgelopen dagen. Met een paar dagen vrij en toch op aandringen van een vriendin die wil dat ik rust pak doe ik dat ook maar even braaf. Ik neem ook geen pijnstillers dus het is gelukkig geen hele heftige pijn. Ik zit wel vaak onbewust spieren rondom mijn knie aan te trekken wat ook niet echt helpt. Het trekt dan ook door naar de kuit.

Volgende week wordt toch een slechte week om te fietsen dus dat rusten kan ik nog wat doortrekken. Wel veel aan het werk door collega's die momenteel op vakantie zijn en of gaan. Maar daarbij ook nog flink wat kantoorwerk dus ik kan het enigszins hopelijk wat verdelen.

Nu braaf op de bank de Amstel Goldrace aan het kijken.

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:45

Padoertje schreef:
Vind het zo knap dat je na een fietstocht nog puf hebt om te gaan rennen T2T. j


Thats the life of a Triathlet :j
Je went aan alles zeg maar .
Ik heb 2 X een hele triatlon gedaan ;
3,8 km zwemmen
180 km fietsen
42,1 km hardlopen

Onderschat het niet @ Zebrastreep , er is toch duidelijk iets aan de hand . Loop er niet te lang mee door , anders ben je straks nog verder van huis .
Wel fijn dat je verkoudheid zo goed als voorbij is .

Uiteindelijk is het bij mij 60 km fietsen met een 4 km loopje erachteraan geworden .
Heb het fietsen iets ingekort, was wat inspiratieloos met een route plannen . Beide Workouts vrij easy .
En altijd de tijd nemen voor een mooi plaatje :D


Afbeelding

MarliesV

Berichten: 15199
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 21:43

Idd mooi plaatje, fijn dat je goed hebt getraind ondanks dat het een inspiratie loos rondje was.

Zebrastreep idd niet mee wachten. Tenminste als ik het zo leest, lijkt het me echt verstandig om er mee op pad te gaan.

Hier terug van 3 dagen fietsen. Vrijdag Hoge en Lage Vuursche, zaterdag Austerlitz en Zeist en daarna de toerist uit gehangen door de piramide van Austerlitz te beklimmen. En vandaag Amerongen en Leersum (kort) gefietst.

Nu lekker op de bank, op tijd naar bed en dan begint morgen een nieuwe baan :D
Geestelijk uitgerust en er aan toe, lichamelijk moet ik wel ff goed bijtanken maar lang leve een kantoorbaan, lichamelijk uitrusten in de baas zijn tijd _O-

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:40

Ik voeg me bij jullie in het rijtje van vermoeide fietsers. Afgelopen zaterdag de Amstel Gold gefietst (en een dag later de profstart gekeken). Ik ben kapot maar wat was het weer een mooie editie <3

Afbeelding

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:06

Yes *\o/* , you did it girl !!
Gefeliciteerd.

Padoertje
Berichten: 1541
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:33

leeslampje schreef:
Ik voeg me bij jullie in het rijtje van vermoeide fietsers. Afgelopen zaterdag de Amstel Gold gefietst (en een dag later de profstart gekeken). Ik ben kapot maar wat was het weer een mooie editie <3

[ [url=m/4L9FTR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Topper!

Marlies ook lekker bezig! En veel plezier bij je nieuwe werkgever!

Zebrastreep

Berichten: 9771
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:54

leeslampje schreef:
Ik voeg me bij jullie in het rijtje van vermoeide fietsers. Afgelopen zaterdag de Amstel Gold gefietst (en een dag later de profstart gekeken). Ik ben kapot maar wat was het weer een mooie editie <3

[ [url=m/4L9FTR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super gaaf ! Dat publiek ook wat moet dat een fantastisch gevoel hebben gegeven!

--

Oké ik ga maar naar jullie luisteren en morgen de huisarts bellen. Het nam wat af maar sinds gisteren is het weer mis en wederom een zwelling en het voelt warm en pijnlijk. Ik neig toch een beetje te denken aan een slijmbeursontsteking. En ik wil eigenlijk ook wel weten wat ik kan met sporten enzo en of het goed is en ten eerste wat het is.

Mijn werk is lichamelijk ook belastend en het gaat dan ook enorm in de weg zitten.

Maak mij wel inmiddels zorgen, maar ik ben ook altijd bang om ziek te worden. En helemaal met iets waardoor je misschien niet kunt werken en sporten dan wordt mijn wereld wel heel klein.

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:43

Verstandige keuze Zebrastreep .
Een blessure is nooit leuk , men wil graag door .
Maar er mee blijven doorlopen , rusten , weer testen etc verlengd alleen het echte herstel proces. :(:)
Succes , ik hoop dat het niets ernstigs is .

maaikemuis
Berichten: 5281
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 10:44

leeslampje schreef:
Ik voeg me bij jullie in het rijtje van vermoeide fietsers. Afgelopen zaterdag de Amstel Gold gefietst (en een dag later de profstart gekeken). Ik ben kapot maar wat was het weer een mooie editie <3

[ [url=m/4L9FTR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Held! Dat heb je echt heel knap gedaan. Ik was ook echt heel blij voor alle renners, zowel de amateurs als de profs dat het gewoon lekker weer was. Met het weer van gisteren of vandaag was het echt niet grappig geweest. Met het weer van afgelopen weekend kon je er ook nog van genieten. Maar wat een ervaring moet dat zijn geweest!

@zebrastreep. Ik deel je idee van 'eerst maar even rust geven en het aankijken'. Maar zodra het na wat rust of niet beter lijkt te worden, of het bij de eerste de beste inspanning weer begint, dan is het denk ik wel verstandig om er naar te laten kijken. Doortrainen op overbelasting is niet verstandig. Hopelijk kan de fysio je verder helpen.

Padoertje
Berichten: 1541
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 20:13


Zebrastreep

Berichten: 9771
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 22:28

Toch sneller dan verwacht kan ik al naar de huisarts. Morgen zal ik het te horen krijgen ik ben benieuwd.

Het leek vanmorgen beter te gaan maar met werken ook fikse steken af en toe. Het zit eigenlijk in dat gehele gebied flink te irriteren.

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:24

Zebrastreep schreef:
Toch sneller dan verwacht kan ik al naar de huisarts. Morgen zal ik het te horen krijgen ik ben benieuwd.

Het leek vanmorgen beter te gaan maar met werken ook fikse steken af en toe. Het zit eigenlijk in dat gehele gebied flink te irriteren.


Heel verstandig Zebrastreep , en fijn dat je al zo snel terecht kunt .
Succes , fingers crossed dat het niets ernstigs is .

Zebrastreep

Berichten: 9771
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 10:25

Goede nieuws is dat ze banden en meniscus nog prima in orde zijn dat is al een hele opluchting omdat mijn moeder daar vorig jaar flink aan verwond is geraakt en daar waarschijnlijk niet meer vanaf gaat komen dus ik ben al opgelucht.

Natuurlijk is er wel iets niet goed maar het is waarschijnlijk een overbelasting van de pees wat binnen 6 weken wel over moet gaan.

Groen licht gekregen voor het fietsen dus ik ben eigenlijk wel heel blij. En voor de rest had de dokter de verwachting omdat ik nog jong ben het goed en snel gaat herstellen.

Dus maar even er doorheen komende weken.

maaikemuis
Berichten: 5281
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 11:45

Ah, wat een fijn bericht! Toch overbelasting van het wandelen misschien? Ik weet niet of je fysio in je pakket hebt zitten, maar misschien is wat hulp van de fysio een fijn idee? En, mits goed afgesteld, kan op rustig tempo fietsen ook wel heel fijn zijn voor gebutste knieën. Voorzichtig aan en ik hoop dat je snel weer helemaal de oude bent.

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:01

maaikemuis schreef:
Ah, wat een fijn bericht! Toch overbelasting van het wandelen misschien? Ik weet niet of je fysio in je pakket hebt zitten, maar misschien is wat hulp van de fysio een fijn idee? En, mits goed afgesteld, kan op rustig tempo fietsen ook wel heel fijn zijn voor gebutste knieën. Voorzichtig aan en ik hoop dat je snel weer helemaal de oude bent.



Hier sluit ik me helemaal bij aan :j

En vooral dat stuk mits goed afgesteld :o
En dan met name je schoenplaatjes , want dat kan een hele scheve belasting voor je knieën/gewrichten geven .

Zo , na een echt fris ritje vanochtend op de fiets :brr: zijn de tassen gepakt .
En gaat het zo richting Maastricht naar een vriendin waar ik morgen mee vlieg .
Het begint zo lekker te kriebelen , de zin is er .Zie al hele mooie beelden op Instagram .Ik heb er zin in *\o/*
En ik heb twee echt goede nachten gehad qua slaap :D

IMAY1990

Berichten: 1888
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 16:01

Heel veel plezier T2T, geniet er met volle teugen van. En als je dan ook nog eens een goede race hebt is dat mooi mee genomen, maar dat is niet eens het belangrijkste...