Euthanasie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:39

Dat is zeker verdrietig DuoPenotti, te meer omdat je weet dat het leven zoveel leuker is als je er op een andere manier naar kijkt en mee om kunt gaan.
Bij mijn moeder wat het denk ik meer gemak, waarom moet ik veranderen, dat kost moeite, dat doen de anderen maar. Alleen de verandering bij de anderen was weglopen de hele andere kant op, weg van haar. Dan krijg je eenzaamheid erbij kado.

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:51

Mijn moeder was erg narcistisch en het was voor mijn zus en voor mij helemaal niet makkelijk.
Ik was daardoor ook op mijn 19e het huis uit, ik was de oudste en heb echt geen leuke jeugd gehad hierdoor en heb me altijd voorgenomen om het zelf heel anders te doen met mijn kinderen.
Ik stond op het punt van breken met haar toen ze de diagnose kreeg dat ze uitzaaiingen had en omdat ik mijn zus er niet alleen voor wilde laten staan heb ik dat niet gedaan maar, laat ik het netjes zeggen, het was een hobbelige weg :j
Ik heb gelukkig nog goed contact met mijn zus.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:54

Het leven draagt op veerkracht wat mij betreft. Tegenslagen krijgen we allemaal, maar hoe je daarvan kan terugveren is eigenlijk de essentie voor mij van een mooi leven. Vlak voor het overlijden van mijn man had ik een PND en die heeft mij zulke essentiele lessen geleerd rondom lief zijn voor jezelf, het kijken naar de wereld en hoe je je eigen veerkracht kan vinden. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik zonder die PND nooit de rouw had kunnen overleven van zijn overlijden.
Ik geloof niet dat je veerkracht kunt ontwikkelen, daar word je mee geboren of niet. Maar je kan wel met ondersteuning van buitenaf je veerkracht ontdekken en leren benutten.

En daarmee ook de link naar euthanasie bij psychische problematiek: voor iemand met weinig veerkracht zul je na een minimale tegenslag al niet meer terugveren en kan dat genoeg zijn om niet meer verder te willen. Daarover kan je als buitenstaander nauwelijks oordelen.
En tegelijkertijd, als het je overkomt ontdekken veel mensen dat ze meer veerkracht hebben dan ze dachten. De wetenschap dat als je aan het einde van je veerkracht bent er euthanasie mogelijk is zorgt juist voor extra veerkracht en moed, hoor ik heel vaak in psychische trajecten langs komen. Het zou zo fijn zijn als je die veerkracht meetbaar of zichtbaar zou kunnen maken.

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:07

Veerkracht is inderdaad erg belangrijk.
Sinds april 2020 heb ik een aantal dierbare naasten moeten missen waar ik nog steeds om rouw en voor mij voelt iedere tegenslag momenteel behoorlijk zwaar omdat ik bijna geen veerkracht meer heb. Ik zie nog steeds de mooie dingen om me heen en kan daar ook blij om zijn, maar als er iets tegen zit, hakt dat er veel zwaarder in dan van voor 2020.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:14

Het is makkelijk zeggen dat je er anders naar moet kijken want als je dat zo niet voelt. Zelfde als zeggen tegen iemand met een depressie: ach kop op schouders eronder het leven is zo leuk ala je het positief bekijkt.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:16

Ben het wel eens met theorie over veerkracht. Al denk ik dat ook het omgekeerde geldt: je veerkracht kan in de loop van je leven ook soort van 'opraken', zwakker worden. Net als je lichaam dus eigenlijk.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:17

Precies je veerkracht is ook niet hetzelfde en je drive ook niet. En de dingen die je eerst energie gaven misschien ook niet meer.

Mellow

Berichten: 6477
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:29

Wauw Germie, denk even wat beter na voordat je dingen schrijft zeg!

Maar volgens mij mis jij een heel stuk inlevingsvermogen. Wat kwetsend dat je in zo'n topic begint over jou leven wat even stil stond door een wond... die kan helen.

Terwijl euthanasie gaat over wonden die nooit meer zullen helen. Een uiterst pijnlijke beslissing die je hoopt nooit te hoeven uitspreken.
En jij doet alsof het even op bestelling gedaan kan worden.

IK vind dat wanstaltig.

Zelf van dichtbij mee gemaakt hoe moeilijk het is om die beslissing eventueel te moeten maken.

Uiteindelijk durfde mijn moeder het niet en ging ze voor palliatieve sedatie. Die gelukkig heel vredig verliep.

Zo vast hield zij nog aan het leven. Terwijl ze op een bed lag en niks meer kon!

Dus je uitspraken zijn gewoon kwetsend. Want je doet alsof het een makkelijke keuze is waarvan jij haast lijkt te denken deze op bestelling te kunnen doen. Terwijl mijn terminale moeder die eigenlijk geen keuze had deze niet eens kon maken.

Sorry voor diegene die vinden dat het genegeerd moet worden. Maar ik vind dat als je dit soort dingen negeert dat je het ook laat bestaan.

Lughnassadh

Berichten: 1809
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:32

Zonnetje81 schreef:
Het is makkelijk zeggen dat je er anders naar moet kijken want als je dat zo niet voelt. Zelfde als zeggen tegen iemand met een depressie: ach kop op schouders eronder het leven is zo leuk ala je het positief bekijkt.

Nee maar je kunt wel heel bewust nadenken over je woordkeuze ongeacht jouw eigen mening en/of gevoel.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:33

Volgens mij gaat het topic er toch over?

rien10 schreef:
Omdat het Dries van Agt topic aan het vervuilen is: het euthanasie topic.
Ik geef even een aftrap: over mijn wel of niet euthanasie gaat er maar een. Ik.
Wat een ander doet is zijn of haar zorg, zijn of haar beslissing. Ik doe er niet toe in een ander zijn beslissing. Ook niet met een bijbel in mijn hand.

Heb je problemen en denk je aan zelfdoding? Neem contact op met een hulpverlener. Bel 0800 113 of https://www.113.nl/

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:34

Mellow schreef:
Sorry voor diegene die vinden dat het genegeerd moet worden. Maar ik vind dat als je dit soort dingen negeert dat je het ook laat bestaan.


Tja, en ik vind eigenlijk ook dat het na het zoveelste extreem respectloze germieshow topic wel tijd is voor een (permanente) ban. Mensen zijn voor minder geband in het verleden.

Dit gaat namelijk niet meer om een mening. Dit gaat om het stelselmatig ondermijnen en ridiculiseren van de waarde van andere mensen, al jarenlang.

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:39

rien10 schreef:
En als je dan toch zo overtuigd bent van je eigen gelijk Germie, waarom ageer je dan op de anderen.
Jouw mening staat als een huis. Nou, prima. Dat is dan dat. En over tot de orde van de dag. Want jij hebt toch gelijk. Dan doet de rest er toch niet toe? Hoef je je ook niet te verdedigen.

Omdat mensen blijven reageren en tja, je eigen mening geven mag. En die verdedigen mag natuurlijk ook. Ik heb mijn mening gegeven, maar ik lees hier weer allerlei onwaarheden over mij, dingen die beweerd worden die ik niet gezegd heb of helemaal niet denk of wat dan ook. Zoals gezegd, ik ben niet depressief, ik zie het leven niet zwaar, ik heb geen stempeltjes, geen behoefte aan een praatpaal/psycholoog of wat dan ook, ik weet gewoon wat ik wil en wat niet, ik ben volkomen normaal. Ik geloof dus in het zelfbeschikkingsrecht van de mens. En ben voor euthanasie en heb voor mezelf bepaald wat ondraaglijk lijden is. Dan kan men later niet zeggen dat je niet meer wilsbekwaam bent. En iets oprekken kan altijd.
Ik denk dat het goed is dat je er over nadenkt, dat je niet ineens te laat er nog wat over wilt roepen en het kan niet meer. Maar als je dingen meemaakt, de dood in ogen gekeken hebt, dan ga je mogelijk wel over dingen nadenken en kijk je ergens anders tegenaan dan dat je die dingen niet hebt meegemaakt.

Dus als men het nu negeert en gewoon accepteert dat je het misschien nooit 100% eens zult worden, dan hoef het niet steeds herhaald te worden.
Maar het is wederom een aanval op mij en dat hoeft niet. Ik heb het geprobeerd uit te leggen, het wordt dan misschien niet begrepen. Maar je kunt elkaar wel respecteren. Ik heb nergens gescholden, zal dat ook niet doen. Maar men mag mij wel beledigen. En dat vind ik wel erg jammer.

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:55

Spoiler:
germie schreef:
Omdat mensen blijven reageren en tja, je eigen mening geven mag. En die verdedigen mag natuurlijk ook. Ik heb mijn mening gegeven, maar ik lees hier weer allerlei onwaarheden over mij, dingen die beweerd worden die ik niet gezegd heb of helemaal niet denk of wat dan ook. Zoals gezegd, ik ben niet depressief, ik zie het leven niet zwaar, ik heb geen stempeltjes, geen behoefte aan een praatpaal/psycholoog of wat dan ook, ik weet gewoon wat ik wil en wat niet, ik ben volkomen normaal. Ik geloof dus in het zelfbeschikkingsrecht van de mens. En ben voor euthanasie en heb voor mezelf bepaald wat ondraaglijk lijden is. Dan kan men later niet zeggen dat je niet meer wilsbekwaam bent. En iets oprekken kan altijd.
Ik denk dat het goed is dat je er over nadenkt, dat je niet ineens te laat er nog wat over wilt roepen en het kan niet meer. Maar als je dingen meemaakt, de dood in ogen gekeken hebt, dan ga je mogelijk wel over dingen nadenken en kijk je ergens anders tegenaan dan dat je die dingen niet hebt meegemaakt.

Dus als men het nu negeert en gewoon accepteert dat je het misschien nooit 100% eens zult worden, dan hoef het niet steeds herhaald te worden.
Maar het is wederom een aanval op mij en dat hoeft niet. Ik heb het geprobeerd uit te leggen, het wordt dan misschien niet begrepen. Maar je kunt elkaar wel respecteren. Ik heb nergens gescholden, zal dat ook niet doen. Maar men mag mij wel beledigen. En dat vind ik wel erg jammer.


Ik plaats een nette, doordachte reactie aan jou gericht. Ik vraag niet of je je mening wil veranderen en ik beledig je nergens.
Ik vraag je (door de regels heen) of je je in iemand anders kan verplaatsen en misschien jezelf vriendelijker kan verwoorden.
Jammer dat je je dan nog steeds genoodzaakt voelt daar niet op te reageren en te wijzen naar anderen.

En respect vragen van anderen? Dit is wel een gevalletje ‘actie reactie’ en ‘ga om met een ander zoals je wil dat een ander met jou om gaat’. Met andere woorden: misschien eerst kritisch naar jezelf kijken voor je naar een ander wijst.

KSHancox
Berichten: 1253
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:59

germie schreef:
En ben voor euthanasie en heb voor mezelf bepaald wat ondraaglijk lijden is. Dan kan men later niet zeggen dat je niet meer wilsbekwaam bent.


Wat bedoel je daarmee? Denk je dat je nu kan laten vaststellen dat als je over een tijdje door een gebeurtenis een jaar niet meer kan zwemmen je dan euthanasie kan krijgen? Of snap ik je niet?

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 15:01

germie schreef:
rien10 schreef:
En als je dan toch zo overtuigd bent van je eigen gelijk Germie, waarom ageer je dan op de anderen.
Jouw mening staat als een huis. Nou, prima. Dat is dan dat. En over tot de orde van de dag. Want jij hebt toch gelijk. Dan doet de rest er toch niet toe? Hoef je je ook niet te verdedigen.

Omdat mensen blijven reageren en tja, je eigen mening geven mag. En die verdedigen mag natuurlijk ook. Ik heb mijn mening gegeven, maar ik lees hier weer allerlei onwaarheden over mij, dingen die beweerd worden die ik niet gezegd heb of helemaal niet denk of wat dan ook. Zoals gezegd, ik ben niet depressief, ik zie het leven niet zwaar, ik heb geen stempeltjes, geen behoefte aan een praatpaal/psycholoog of wat dan ook, ik weet gewoon wat ik wil en wat niet, ik ben volkomen normaal. Ik geloof dus in het zelfbeschikkingsrecht van de mens. En ben voor euthanasie en heb voor mezelf bepaald wat ondraaglijk lijden is. Dan kan men later niet zeggen dat je niet meer wilsbekwaam bent. En iets oprekken kan altijd.
Ik denk dat het goed is dat je er over nadenkt, dat je niet ineens te laat er nog wat over wilt roepen en het kan niet meer. Maar als je dingen meemaakt, de dood in ogen gekeken hebt, dan ga je mogelijk wel over dingen nadenken en kijk je ergens anders tegenaan dan dat je die dingen niet hebt meegemaakt.

Dus als men het nu negeert en gewoon accepteert dat je het misschien nooit 100% eens zult worden, dan hoef het niet steeds herhaald te worden.
Maar het is wederom een aanval op mij en dat hoeft niet. Ik heb het geprobeerd uit te leggen, het wordt dan misschien niet begrepen. Maar je kunt elkaar wel respecteren. Ik heb nergens gescholden, zal dat ook niet doen. Maar men mag mij wel beledigen. En dat vind ik wel erg jammer.

Ik denk eerder dat mensen er niet bij kunnen met hun pet, dan dat het beledigen is.
Nergens wordt gezegd dat jij jouw mening niet mag hebben. Dat is iets wat jij uit de context destyleert.

Mellow

Berichten: 6477
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:08

Het is niet je mening Germie. Het is je gebrek aan inlevingsvermogen wat iig mij persoonlijk stoort. En misschien heb je dat ook gewoon niet. Dat kan en mag. Maar weet dan ook wanneer je moet stoppen met je mening geven in een onderwerp waarbij er vele gevoelens spelen. Want dat doe je niet! Weet dan ook je plaats. En stop op het moment dat je plaats niet meer daar is.

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:10

Slmt9 schreef:
Spoiler:
germie schreef:
Omdat mensen blijven reageren en tja, je eigen mening geven mag. En die verdedigen mag natuurlijk ook. Ik heb mijn mening gegeven, maar ik lees hier weer allerlei onwaarheden over mij, dingen die beweerd worden die ik niet gezegd heb of helemaal niet denk of wat dan ook. Zoals gezegd, ik ben niet depressief, ik zie het leven niet zwaar, ik heb geen stempeltjes, geen behoefte aan een praatpaal/psycholoog of wat dan ook, ik weet gewoon wat ik wil en wat niet, ik ben volkomen normaal. Ik geloof dus in het zelfbeschikkingsrecht van de mens. En ben voor euthanasie en heb voor mezelf bepaald wat ondraaglijk lijden is. Dan kan men later niet zeggen dat je niet meer wilsbekwaam bent. En iets oprekken kan altijd.
Ik denk dat het goed is dat je er over nadenkt, dat je niet ineens te laat er nog wat over wilt roepen en het kan niet meer. Maar als je dingen meemaakt, de dood in ogen gekeken hebt, dan ga je mogelijk wel over dingen nadenken en kijk je ergens anders tegenaan dan dat je die dingen niet hebt meegemaakt.

Dus als men het nu negeert en gewoon accepteert dat je het misschien nooit 100% eens zult worden, dan hoef het niet steeds herhaald te worden.
Maar het is wederom een aanval op mij en dat hoeft niet. Ik heb het geprobeerd uit te leggen, het wordt dan misschien niet begrepen. Maar je kunt elkaar wel respecteren. Ik heb nergens gescholden, zal dat ook niet doen. Maar men mag mij wel beledigen. En dat vind ik wel erg jammer.


Ik plaats een nette, doordachte reactie aan jou gericht. Ik vraag niet of je je mening wil veranderen en ik beledig je nergens.
Ik vraag je (door de regels heen) of je je in iemand anders kan verplaatsen en misschien jezelf vriendelijker kan verwoorden.
Jammer dat je je dan nog steeds genoodzaakt voelt daar niet op te reageren en te wijzen naar anderen.

En respect vragen van anderen? Dit is wel een gevalletje ‘actie reactie’ en ‘ga om met een ander zoals je wil dat een ander met jou om gaat’. Met andere woorden: misschien eerst kritisch naar jezelf kijken voor je naar een ander wijst.

Ik heb geprobeerd het netjes te verwoorden. Ik heb niemand beledigd en als dat wel zo over gekomen is, dan sorry.
Maar omgekeerd vind ik ook dat het dan wel wat netter mag naar mij. Want er worden hier ook dingen verdraaid.

Dus zullen we het nu gewoon netjes houden?

Je hebt dus 2 soorten lijden die ondraaglijk kunnen worden, lichamelijk of psychisch en natuurlijk kan de combinatie er ook komen als een oorzaak-gevolg reactie. Beiden zouden bij ondraaglijk voor euthanasie in aanmerking moeten komen. Maar de psychische kant is wel de lastigste denk ik. Ik denk dat je daar dan ook moet kijken naar of mensen ook echt weer uit een depressie kunnen komen. Geen idee of er statistiek is en of je daar dan weer 'garanties voor de toekomst' uit kunt halen. Ik weet wel dat pillen of praatgroepjes/psycholoog niet voor iedereen werken en dat sommige mensen wel heel goed weten dat het voor hen niet werkt, maar of er ook voorspellende mogelijkheden zijn?
De zichtbare ongeneeslijke ziektes zijn natuurlijk makkelijker te begrijpen. Maar als je de media mag geloven zijn de nabestaanden van de mensen die euthanasie kregen wegens psychisch lijden vaak toch wel blij dat het wel heeft kunnen plaatsvinden. Hoe je lichamelijk gezond, maar geestelijk ondraaglijk kunt lijden, daar heb ik verder geen beeld van. Het lichamelijke en dan eventueel het geestelijke lijden samen is gewoon makkelijker te zien of te begrijpen. Gemakkelijk zal het natuurlijk nooit zijn.

Mellow

Berichten: 6477
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:10

VuurVleugels schreef:
Mellow schreef:
Sorry voor diegene die vinden dat het genegeerd moet worden. Maar ik vind dat als je dit soort dingen negeert dat je het ook laat bestaan.


Tja, en ik vind eigenlijk ook dat het na het zoveelste extreem respectloze germieshow topic wel tijd is voor een (permanente) ban. Mensen zijn voor minder geband in het verleden.

Dit gaat namelijk niet meer om een mening. Dit gaat om het stelselmatig ondermijnen en ridiculiseren van de waarde van andere mensen, al jarenlang.


En ik durfde het al bijna niet te schrijven, bang voor een OW. "Persoonlijke aanval".

Ik denk oprecht dat zij het niet zo ziet. Soms kan het gewoon zijn dat iemand het echt niet anders kan zien. Maar weet dan wel wanneer je moet stoppen en je terug trekken uit een topic wat zoveel gevoel en emotie met zich mee brengt.

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:12

Slmt9 schreef:
@germie: ik veroordeel je niet. Ik wil je graag meegeven dat de manier waarop je schrijft op mij kwetsend en denigrerend over komt.


Germie weet heel goed dat ze mensen kwetst met haar uitspraken, dat is haar in diverse topics al verteld. Het interesseert haar gewoon niet. Voor mensen waarvan euthanasie een gevoelig onderwerp is is t het beste om haar op negeer te zetten.
Ze komt namelijk niet verder dan ‘anderen reageren ook niet netjes op mij’ en heeft geen zelfinzicht. Helaas.

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:14

germie schreef:
Ik heb geprobeerd het netjes te verwoorden. Ik heb niemand beledigd en als dat wel zo over gekomen is, dan sorry.
Maar omgekeerd vind ik ook dat het dan wel wat netter mag naar mij. Want er worden hier ook dingen verdraaid.

Dus zullen we het nu gewoon netjes houden?


Snap ik ook. Dank je wel. Laten we dat doen :j

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:15

KSHancox schreef:
germie schreef:
En ben voor euthanasie en heb voor mezelf bepaald wat ondraaglijk lijden is. Dan kan men later niet zeggen dat je niet meer wilsbekwaam bent.


Wat bedoel je daarmee? Denk je dat je nu kan laten vaststellen dat als je over een tijdje door een gebeurtenis een jaar niet meer kan zwemmen je dan euthanasie kan krijgen? Of snap ik je niet?

Dat zeg ik niet en heb ik ook niet gezegd. Ik heb voor mezelf opgeschreven wat ik ondraaglijk lijden vind en wat ik dus niet wil meemaken. Wat er precies opgeschreven is, dat is prive, maar het woordje zwemmen staat er niet in. Ik hoop ook gewoon echt dat ik nooit zo'n punt bereik, dat ik gewoon gezond oud mag worden. Dat is mijn streven. En dat gun ik anderen net zo goed natuurlijk. Maar ik heb er dus wel over nagedacht en dat kun je beter doen voordat je het niet meer kunt. Dat is wat ik er mee wil zeggen.

Je hoort toch vaak dat als iemand bijvoorbeeld dement wordt of een hersenbloeding krijgt dat familie zegt 'maar dat had die persoon niet gewild', en dat er dan niets meer mee gedaan kan worden. Dan is het denk ik niet verkeerd om er over na te denken voordat het te laat is. En je hoop natuurlijk dat het 'te laat' nooit komt.
Laatst bijgewerkt door germie op 23-02-24 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:16

germie schreef:
Ik heb geprobeerd het netjes te verwoorden. Ik heb niemand beledigd en als dat wel zo over gekomen is, dan sorry.


"afspuiten", "met dat volk van een psycholoog", "praatpaal", "de dood in de ogen gekeken" (wat ik interpreteer, gezien de context, alsof je het hebt over het herstel van je hondenbeet), "Ik moet alleen maar lachen als iemand dat voorstelt"

Sorry, maar die poging is niet terug te zien.
Een beetje zelfreflectie en empathie zou je niet misstaan. Zeker bij een onderwerp waar mensen sowieso sneller gekwetst zijn.

Mars schreef:
Slmt9 schreef:
@germie: ik veroordeel je niet. Ik wil je graag meegeven dat de manier waarop je schrijft op mij kwetsend en denigrerend over komt.


Germie weet heel goed dat ze mensen kwetst met haar uitspraken, dat is haar in diverse topics al verteld. Het interesseert haar gewoon niet. Voor mensen waarvan euthanasie een gevoelig onderwerp is is t het beste om haar op negeer te zetten.
Ze komt namelijk niet verder dan ‘anderen reageren ook niet netjes op mij’ en heeft geen zelfinzicht. Helaas.

En sorry, maar dit inderdaad.
Volgens mij blijven de meeste anderen toch nog relatief netjes, gezien de discussie.

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:17

Slmt9 schreef:
germie schreef:
Ik heb geprobeerd het netjes te verwoorden. Ik heb niemand beledigd en als dat wel zo over gekomen is, dan sorry.
Maar omgekeerd vind ik ook dat het dan wel wat netter mag naar mij. Want er worden hier ook dingen verdraaid.

Dus zullen we het nu gewoon netjes houden?


Snap ik ook. Dank je wel. Laten we dat doen :j

Precies. Ik zie alleen dat anderen dat helaas niet kunnen.

Maar ik vraag nogmaals, zullen we het nu gewoon netjes houden? Ik heb sorry gezegd als iets verkeerd overgekomen is. Ik heb helemaal nergens met opzet iemand willen kwetsen. Dat is wederom een sneer die niet nodig is. Dus nogmaals, zullen we het gewoon netjes houden?

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:19

@germie, open gewoon je eigen topic over je gevoelens en frustraties.

Succes!
Jij hebt mogelijkheden zat om niet een hulpvraag voor euthanasie af te hoeven wachten als je echt overtuigd bent voor je zelf dat het niet meer hoeft en je niet met iemand wil praten of wanneer je geen datum hoort wanneer je hersteld bent van wat er ook maar speelt.


Enige garantie in het leven is dat als eens doodgaat.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:21

Ik denk dat mensen een of andere fit hebben op germie en dat alles wat ze zegt een rode lap is. Ik ben het ook niet altijd met haar eens maar ik vind wel dat men doorslaat als zij reageert. Ze praat nog altijd over haar eigen ervaring, haar grenzen, haar mening en kijk op zaken. Tja dat het anderen niet aanstaat is dan hun probleem. Lees er overheen, zet haar op foei maar zoals sommige hier gedragen daar is pas iets van te zeggen!

Al is haar mening dat ze dood wil omdat haar een scheet dwars zit, dat mag ze vinden. Dat heel bokt dat maf vindt is hun probleem lijkt me. En het ging hier niet over wanneer krijg je wel/niet euthanasie, dat is wel duidelijk dat dat in Nederland erg moeilijk is.

Edit: en wat de ander als levensvreugde ziet is dat voor weer een ander niet. Lekker makkelijk oordelen dat je vindt dat een ander maar blij moet zijn met wat ie allemaal heeft. Toen ik van mijn paard was gedonderd en niks meer kon wat ik wilde doen maar echt niet zwaar invalide was zei mijn hoofd van nou laat maar als het zo moet. Dat was tijdelijk maar ik ben de laatste die het leven altijd als een feestje ziet. Daar kan een ander van vinden wat ie wil omdat er mensen zijn die het slechter hebben..........???
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 23-02-24 15:23, in het totaal 3 keer bewerkt