Zo vaak griep in een paar maanden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 16:26

Hier heet het liefkozend de eeuwigdurende verkoudheid.. dramatisch dit jaar!

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:49

Same here. Hoest al maanden, paar keer flink verkouden geweest. Eind januari voor gaas met de griep (of corona). 9 dagen thuis gebleven. Na 2 dagen werken gewoon bekaf. En zo gaat het al weken. Nu alweer een paar dagen niet fit, chronisch koud, hoesten, moe en overal spierpijn. Geen koorts.
Gebruik fluimucil, extra vitamine C bruis. Eet gezond, loop elke dag met de hond buiten. Hockey 1x per week. Slaap goed. Maar toch. Ik kan niet wachten tot het echt lente wordt.

Ik heb een historie van pleuritis, longontsteking, corona meerdere malen. Hooikoorts ook. Mijn longen zijn niet meer wat ze waren. Ik ga morgen weer magnesium halen.

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 14:43

En weer ben ik ziek .. ofnaja ziek?
Ik slaap al de hele dag, het voelt alsof ik narcose gehad heb. Ik slaap met sokken kleding, zomer deken en daarover een dikke winterdeken.
Ik heb het nog koud..
Mijn spieren zitten vast, ik heb wat borrelde darmen :(.

Was begonnen al een lange tijd met supplementen..
2 weken terug ook al niet fit..

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 14:55

Heb je geen corona gehad en daar mogelijk naweeën van?

Tieneke

Berichten: 21686
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:17

TS, wellicht heb je mijn vorige post gemist. Hoe is de staat van je woning? Ik ben van voorjaar 2023 tot najaar 2023 continu ziek geweest, van de ene ontstekingsziekte in de andere gevallen, o.a. longontsteking gehad. Bleek door de ventilatie van onze nieuwbouw te zijn, waardoor alle luchtvochtigheid verdween.

Dus kijk eens naar je omgeving. Ook omgekeerd, te veel vocht in de woning?

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 15:44

Tieneke schreef:
TS, wellicht heb je mijn vorige post gemist. Hoe is de staat van je woning? Ik ben van voorjaar 2023 tot najaar 2023 continu ziek geweest, van de ene ontstekingsziekte in de andere gevallen, o.a. longontsteking gehad. Bleek door de ventilatie van onze nieuwbouw te zijn, waardoor alle luchtvochtigheid verdween.

Dus kijk eens naar je omgeving. Ook omgekeerd, te veel vocht in de woning?


De roosters zijn pas geleden gecheckt. Verder ook geen vocht.

Net toch maar naar de huisarts gegaan, weer het standaard rondje bloedprikken.
Ik heb 39,5 koorts.

Zoolgangster

Berichten: 9652
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:36

Tieneke schreef:
TS, wellicht heb je mijn vorige post gemist. Hoe is de staat van je woning? Ik ben van voorjaar 2023 tot najaar 2023 continu ziek geweest, van de ene ontstekingsziekte in de andere gevallen, o.a. longontsteking gehad. Bleek door de ventilatie van onze nieuwbouw te zijn, waardoor alle luchtvochtigheid verdween.

Dus kijk eens naar je omgeving. Ook omgekeerd, te veel vocht in de woning?


Hier inderdaad het omgekeerde: de luchtventilatie bleek niet te werken: batterijtje bedieningspaneel was op, is vervangen en luchtkanalen zijn schoongemaakt.

Heb nu het idee dat ik ietsje minder last heb van benauwdheid 's nachts, (heb huisstofmijt allergie) en slaap beter...

Marigold

Berichten: 12589
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:33

Ik meld me ook met chronische verkoudheid.
Wordt er zo simpel van...
Ga ik liggen lopen mn longen vol met vocht of zo. Piepen, daarvan wakker worden, hoestaanvallen.
Neus die helemaal dichtslaat, dan weer van dicht naar loopneus naar dicht.
Dat is snachts. Overdag veel niezen.
Nu ook een paar keer overdag een soort aanval gehad met tranende ogen en alles. Ben dus maar naar de huisarts gegaan.
Komende week bloed prikken en uitslag.

Ik vertrouw mijn huis ook niet. Oud en stoffig. En volgens mij staat de kruipruimte vol met water.
En door het slechte slapen en de lange duur van dit alles, ook niet altijd genoeg energie daar wat aan te doen.

Het is ook gewoon ongezond dat het alleen maar regent, zo’n rare winter dit..
En eind oktober ‘23 had ik voor de tweede x corona en dit voelt nog als de nasleep daarvan.

Op naar het voorjaar?

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 14:13

Ja op naar het voorjaar..
Echt klaar mee..
Al sinds donderdag nacht gaat het er vanaf onder direct weer uit. Buikpijn ..
Ik kan niks eten of het is er alweer uit

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 14:17

Ik zou bij de huisarts gewoon weer eens een afspraak maken dat je graag verder wil kijken waar het mogelijk vandaan komt.

Misschien komt er wel wat anders onderweg, waardoor dit zo vaak gebeurd. Ik zou het er niet bij laten zitten helemaal niet als het zoveel invloed heeft op je leven momenteel.

Misschien wat onderzoekjes laten doen om het een of ander uit te sluiten? We betalen genoeg zorg in dit land dus dan moet je het er ook niet bij laten zitten.

Knikmops57
Berichten: 192
Geregistreerd: 12-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 14:19

Ik lees mee. Nu al voor de 3e keer ziek vanaf november. Ondanks mijn griepprik. En dan niet een beetje snotterig maar gewoon keihard beroerd met 2 dagen bedrust.
Nu inderdaad maar op een vitamineboost maar goed klaar ermee, blij te lezen dat ik niet de enige ben!
Beterschap allemaal!

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 14:29

Vaak is een slechte weerstand ook een leefstijl probleem. Kun je buiten jezelf zoeken, maar effectiever is dan in jezelf zoeken.
Dus zorgen voor jezelf en je lichaam, in de vorm van zelfcompassie, voldoende bewegen, gezond eten en stress reduceren.

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 19:33

Net bij de dokterspost geweest. Bloed bij ontlasting wat al 3 dagen waterig is .. en 40 graden koorts.
Darm ontsteking..

Sanet

Berichten: 7965
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:46

Oei, heb je medicatie meegekregen? Daar zal je je goed min van voelen..

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 01:35

Pff jeetje, beterschap!

Hier begin ik ook alweer meer te hoesten… maar het lijkt gelukkig niet door te zetten. Ik heb overigens wel idd wat aan mijn leefstijl gedaan nav dat ik steeds aan het kwakkelen was. Werk minder in loondienst sinds deze maand, waardoor ik een beter eetritme heb, en daarnaast ook meer tijd om eens even echt te ontspannen en ook weer wat social life te hebben buiten de paarden. Verder let ik meer op gezond eten, minder ongezond drinken en voldoende bewegen (sinds ik een auto heb en paarden niet meer doe het zelf staan is dat ook een aandachtspunt geworden).

Ben benieuwd of het me inderdaad gaat helpen. Heb stofallergie en een slecht werkende buis van Eustachius waardoor ik sowieso vatbaarder ben voor virussen…

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 06:48

Sanet schreef:
Oei, heb je medicatie meegekregen? Daar zal je je goed min van voelen..

nee.. ik moet veel blijven drinken en o.r.s nemen..
heb ook diarree remmers voorgeschreven gekregen.
gister 2 gehad. het heeft me echt even de avond en een halve nacht er doorheen getrokken zonder pijn. combinatie met paracetamol.
maar helaas de pijn kwam weer.. en zit alweer een tijdje op de bank.
zitten is beter dan liggen.
als ik lig moet ik om de minuut naar de wc

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 07:46

Oh dit is zo herkenbaar… Ik weet niet wat het is deze winter maar ik ben haast vaker ziek dan niet :(

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 10:44

Foute boel... Ik heb geen ontlasting meer maar alleen maar bloed..
Ik moet vandaag bloedprikken maar ik ben echt niet in staat om daar heen te gaan. Ik voel me zo slap :(

gillian

Berichten: 4424
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:22

He bah, veel beterschap!
Hopelijk snel weer beter!

Dat alles lang blijft hangen of steeds terug komt is herkenbaar. Hier ook af en aan verkouden. Niet fit.

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 13:25

Ze vermoeden dus een fikse ontsteking in mijn hele maag en darm kanaal.ver oorzaakt door een beestje.
Morgen moet ik ontlasting inleveren.

Ik moet voedsel eten wat goed is voor de darmen.
Wat zouden jullie dan eten?
Wat zouden. Jullie bijvoorbeeld op een volkoren beschuitje of brood doen?

Ben sinds donderdag van 75 kg naar 69 kg gegaan vandaag..

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:30

Hoewel vezels goed zijn kan het juist ook extra belasting geven op de darmen, dus altijd even oppassen met wat je in welke hoeveelheden eet. Gewoon kijken wat voor jou werkt.

Wat ik zelf op beschuit altijd fijn vind is plakjes banaan of aardbei. Erg gezond en goed voor de darmen. Een overnight oat (of gewoon in de magnetron maken wanneer je er zin in hebt) is ook fijn eten. Gek genoeg krijg ik altijd zin in hele rare dingen als ik ziek ben. Laatste keer dat ik me ellendig voelde at ik vooral pepernoten. Af en toe eentje gedurende de hele dag zegmaar. Kreeg er geen last van en het was het enige waar ik verder op dat moment niet misselijk van werd. Een bouillon van kippensoep met wat stokbroodjes om te dopen doen het hier ook altijd goed als ik wel iets van eetlust heb.

In ieder geval hele kleine beetjes tegelijkertijd eten om je maag en darmen niet teveel van streek te maken. Sterkte!!

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:52

Mijn tip: ruik aan het eten.

Ik ga mee met wat Celibi schrijft.
... net niet dat je pepernoten moet eten, maar wel dat je lijf het maar moet zeggen.

Als er 'een beest zit dat er niet hoort', kan het zijn dat je lichaam flink veel histamine aanmaakt,
in dat geval kan het zin hebben om geen histamine verhogend voedsel te eten.

Toen ik een maagontsteking had kreeg ik het advies om aardappelen te eten, witte kool, pepermunt, honing, gember en curcuma. (De witte kool kan wat zwaar voor de darmen zijn...)

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 13:55

Janneke2 schreef:
Mijn tip: ruik aan het eten.

Ik ga mee met wat Celibi schrijft.
... net niet dat je pepernoten moet eten, maar wel dat je lijf het maar moet zeggen.

Als er 'een beest zit dat er niet hoort', kan het zijn dat je lichaam flink veel histamine aanmaakt,
in dat geval kan het zin hebben om geen histamine verhogend voedsel te eten.

Toen ik een maagontsteking had kreeg ik het advies om aardappelen te eten, witte kool, pepermunt, honing, gember en curcuma. (De witte kool kan wat zwaar voor de darmen zijn...)


Aan het eten ruiken? Ik ben benieuwd waarom? :)

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Zo vaak griep in een paar maanden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 14:00

Jakkes ik moet er dan juist niet aan denken om eten te ruiken. Als ik misselijk ben en me ellendig voel verstop ik me in de slaapkamer of badkamer als de geur van het eten nog in het huis hangt. _O-

En nee ik kan ook niet perse aanraden om een zak pepernoten op te eten (ze zijn niet eens meer te koop natuurlijk), maar je maag en darmen de hele dag door met hele kleine beetjes eten stimuleren is wel goed. Dan is iets wat niet heel gezond is voor even soms nog beter dan helemaal niet eten.

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 16:52

Gister ontlasting ingeleverd met het nieuws dat ik vrijdag terug kon bellen voor de uitslag en ik werdt net plots gebeld door de huisarts met een deel van de uitslag die al bekend is.
Een Campylobacter. En daar kan je vies ziek van worden zoals ik nu ben.

Vrijdag hoor ik meer over de rest van de uitslag.

Koorts is gelukkig na een aantal dagen weg, buikpijn en ontlasting is echt nog steeds vreselijk.

Ik zou me niet kunnen bedenken waar ik dit heb opgelopen. Ik heb vorige week maandag herten carpaccio gehad (gerookte herten ham) lijkt mij niet dat het hier van kan komen?.