Lichaam ter Beschikking Wetenschap

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Lichaam ter Beschikking Wetenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 03:31

Hermelijnhof, gecondoleerd en heel veel sterkte met het verlies van je vader.
Fijn dat zijn laatste wens in vervulling is gegaan en dat het ook voor jullie een prettige ervaring is geweest in deze verdrietige tijd. Ik hoop dat jullie daar toch wat troost uit kunnen halen :(:)

Wintu

Berichten: 3017
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 08:20

Hermelijnhof schreef:
pillow schreef:
Als hij geen bijzondere ziekte of afwijking heeft, hoef je het niet te proberen. Zoals DP al zegt, er is aanbod te over en ze nemen niemand meer aan.


Dit is absoluut en pertinent onjuist, ik hoop dat mensen die eventuele interesse hebben zich door deze boute instelling niet laten afschrikken. Mijn vader is opgehaald en verblijft in de snijzaal van een universiteit op dit moment (of al niet meer, dat kan ook).


Ten eerste gecondoleerd met het verlies van je vader :(:)

Misschien een rare vraag, maar word een overledene altijd meteen 'verwerkt' ?(excuus, weet even geen beter woord). Ik heb altijd begrepen dat men ook lichamen opslaat, conserveert voor gebruik in nabije toekomst?

Daantjuh88

Berichten: 1735
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Lichaam ter Beschikking Wetenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 08:50

Gecondoleerd en heel veel sterkte!!

Onze oma is ook opgehaald voor de wetenschap enkele jaren terug. Dit is ook heel eervol en netjes gegaan. Het gaat wel snel, rond de middag was ze overleden en 's avonds om 9 uur is ze al opgehaald. Het was haar wens, dus dan is het prima en hebben wij ons daaraan aan te passen.

pillow
Berichten: 7820
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 09:14

Hermelijnhof schreef:
pillow schreef:
Als hij geen bijzondere ziekte of afwijking heeft, hoef je het niet te proberen. Zoals DP al zegt, er is aanbod te over en ze nemen niemand meer aan.


Dit is absoluut en pertinent onjuist, ik hoop dat mensen die eventuele interesse hebben zich door deze boute instelling niet laten afschrikken. Mijn vader is opgehaald en verblijft in de snijzaal van een universiteit op dit moment (of al niet meer, dat kan ook).

Hoezo boute uitspraak? Wij hebben het 8 jaar geleden geprobeerd met mijn schoonmoeder en 5 jaar geleden met mijn moeder. Beide keren kregen we deze mededeling. Mooi dat het jullie wel gelukt is.

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Lichaam ter Beschikking Wetenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:01

Gecondoleerd met je verlies TS
Aangezien ik ook op de lijst sta na mijn overlijden, is het mooi om te lezen hoe respectvol het ophalen gegaan is .
Heel veel sterkte Y;(

tienus63

Berichten: 12101
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Lichaam ter Beschikking Wetenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:37

Gecondoleerd Hermelijnhof. Wens jullie veel mooie en dierbare herinneringen.

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 18:54

pillow schreef:
Hoezo boute uitspraak? Wij hebben het 8 jaar geleden geprobeerd met mijn schoonmoeder en 5 jaar geleden met mijn moeder. Beide keren kregen we deze mededeling. Mooi dat het jullie wel gelukt is.


Ik vind het veel bouter om mensen die het wensen wanhoop in te praten terwijl je meest recente informatie 5 jaar oud is. Voor mensen voor wie het NU speelt gelden er hele andere zaken. Ik werd door jouw bericht intens gedeprimeerd, terwijl het dus compleet onwaar was. Mijn vader kon op verschillende plekken terecht, waaronder bij zijn eerste keuze.
Laatst bijgewerkt door Hermelijnhof op 03-04-24 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Re: Lichaam ter Beschikking Wetenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 18:55

Dank je wel allemaal voor jullie lieve (prive-)berichten. Inderdaad zijn sommige mensen iets ongenuanceerd geweest, maar gelukkig is alles volgens mijn vaders wensen verlopen, wat ongelooflijk waardevol is. Dank voor jullie mooie wensen!

daantjuhhh

Berichten: 26882
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Lichaam ter Beschikking Wetenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:02

Heel veel sterkte met dit verlies.
Fijn dat zijn laatste wens uitgekomen is.

nimbletje
Berichten: 786
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 21:09

Gecondoleerd. Wat mooi dat het toch gelukt is met het ter beschikking stellen aan de wetenschap.