Welke gezichts crème is echt fijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 10:09

Petrichor schreef:
Een gel ben ik eigenlijk niet zo'n fan van. Liefst een dunne crème die makkelijk smeert. Het liefst ook nog 1 die voor zowel de dag als de nacht kan. :) In het duurdere segment mag ook aangeraden worden.


Dag en nachtcreme met goeie ingredienten voor 14 euro: https://www.drleenarts.com/product/dag-nachtcreme/

Een dagcreme met spf en parfum raad ik af. Er zit veel te weinig spf in. Voor goede bescherming van alleen al je gezicht heb je minimaal 1 theelepel zonnebrand nodig!

Wil je je verder verdiepen in do’s en don’ts van huidverzorging: op de site van Dr. Jetkse Ultee staat heel veel informatie.
https://www.dr-jetskeultee.nl/wat-kost- ... ede-creme/

Zij geven ook productadvies: https://www.dr-jetskeultee.nl/hulp-bij- ... isturizer/

Roosch

Berichten: 36658
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 10:19

Ik heb vanalles geprobeerd, van Jetske Ultee tot Paula's Choice.

Jetske Ultee deed het niet voor me.
Paula's Choice heeft enkele fijne producten maar ik zou niet weer zo snel bestellen vanwege de prijs.
The Ordinary vind ik ook fijne producten hebben. Maar vind het lastig om te beslissen welke ik wanneer smeer. Das hogere wiskunde.

Onlangs bij de Lidl deze gescoord:
https://www.beautylab.nl/spotgoedkope-l ... a-prairie/
En die nachtcreme is echt ongelooflijk fijn! Ik had het serum ook graag willen proberen maar die was al uitverkocht toen.

123_456
Berichten: 95
Geregistreerd: 15-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 10:26

leintje_ schreef:
Ik gebruik zelf een dagcrème van Biodermal voor de vette huid, ben hier heel erg tevreden over. Smeert fijn en is geen al te dikke crème. Het is, naar mijn mening, alleen niet zo heel erg makkelijk om een crème te vinden o.b.v. wat anderen fijn vinden, want het is wel afhankelijk van jouw eigen huidtype wat je nodig hebt in een crème. Heb je een droge/normale/vette/gecombineerde huid, is deze gevoelig of niet, zijn er andere huidproblemen waar je iets aan wil doen. Als je een droge huid hebt, dan zou ik mijn advies id wind slaan, heb je een vette huid dan kan je het zeker overwegen

https://www.etos.nl/producten/biodermal ... 03152.html


Ik heb een mega droge huid. Gebruik ook biodermal, maar dan eentje voor droge huid. Ik vind het fijn dat de crème intrekt en niet zo op je huid blijft liggen of een soort filmlaagje vormt. Dat laatste doen veel duurdere cremes.
Ik heb ook een tijdje crème van de Hema gebruik, maar die is veranderd en kreeg een voor mij vieze geur.
Ook allerlei dure cremes geprobeerd.
De enige echt dure cremes die ik fijn vond is van Sisley. Maar ja, dat vind ik toch echt te duur.
Weleda heeft ook fijne cremes.

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:05

Roosch schreef:
Ik heb vanalles geprobeerd, van Jetske Ultee tot Paula's Choice.

Jetske Ultee deed het niet voor me.
Paula's Choice heeft enkele fijne producten maar ik zou niet weer zo snel bestellen vanwege de prijs.
The Ordinary vind ik ook fijne producten hebben. Maar vind het lastig om te beslissen welke ik wanneer smeer. Das hogere wiskunde.

Onlangs bij de Lidl deze gescoord:
https://www.beautylab.nl/spotgoedkope-l ... a-prairie/
En die nachtcreme is echt ongelooflijk fijn! Ik had het serum ook graag willen proberen maar die was al uitverkocht toen.


Dit is al een vrij oud product en er is al lang weerlegd dat het een La Prairie dupe is. Ik heb ze naast elkaar gebruikt en het zijn twee totaal verschillende producten. Het resultaat was ook niet vergelijkbaar.

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:32

Even wat tips:

Spf is het allerbelangrijkste bij dagverzorging, dagcreme daarmee is dus erg praktisch. Nachtcreme moet enkel voeden (en dat is vaak te vinden in de simpelste huismerken). Werkzame stoffen toevoegen doen mensen vaak met een serum. Zo bouw je jouw ideale routine op.

Als je een beetje zoekt kun je voor minder dan 10euro per potje prima slagen

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:49

Petrichor schreef:
Hoi allemaal,

Ik gebruikte nooit gezichts crème tot ik de advent kalender van rituals kreeg en daar een mega fijne gezichts crème in zat. Ik besloot om deze direct ook in het groot aan te schaffen.

Nouja groot is een groot gezegde haha, want in de huls zit een mini flesje waar de crème in zit, hoezo nepperij? Al met al heb ik ongeveer 3 weken met die crème gedaan en ik gebruik hem alleen in de ochtend en in de avond.

Gezien ik niet van plan ben om meer dan 30 euro in 3 weken tijd te betalen voor een crème ben ik opzoek naar een fijn alternatief.

Ik heb nu deze crème: https://www.rituals.com/nl-nl/the-ritua ... 16401.html

Wat ik er zo fijn aan vind is de dunne lichte structuur, het smeert super fijn uit en de geur is heerlijk. Ik ben opzoek naar een anti aging crème.

De prijs maakt mij niet heel veel uit, maar ik hou er gewoon niet van om genept te worden en helaas hoeveel ik ook van Rituals hou heb ik dat gevoel nu wel. Ik zou het wel fijn vinden als er veel natuurlijke ingrediënten in zitten. :)


Dit is een serum. Geen creme.
Een serum is geconsentreerd en daar heb je maar enkele druppels voor nodig onder een creme.
Vandaar jij er maar 3 weken mee deed. Hebben ze hier ook de creme van? Dan kun je beiden gebruiken. Serum enkel snachts er onder.

Creme in een potje is niet echt een probleem mits je je handen gewassen hebt en je gezicht goed gereinigd alvorens het opbrengen

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 12:16

Je kunt ook kijken naar de gezichtscreme van Hema, niet duur en smeert fijn en heeft SPF15. Wat betreft een potje: je kunt hiervoor gewoon spateltjes gebruiken (via Analiexpress te koop voor een drol. Ik had ooit 50 stuks voor 2 Euro gekocht. Bij een parfumerie of drogisterij betaal je voor één of twee spatels nog veel meer en zijn exact hetzelfde). Ik pak eenmalig met een spateltje een bepaalde hoeveelheid en doe deze geen tweede keer in het potje, maar was deze keurig af voor een volgend gebruik. Met je vinger in een potje zitten is inderdaad niet fris en zorgt ervoor dat de rans erin komt. Voor de nacht zou je ook zonder kunnen. Mij is altijd verteld dat een nachtcreme niet persé nodig is.

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 12:30

Ik krijg van werkelijk alles puistjes en ontstekingen, maar de dag- en nachtcremes van de Etos gaan tot nu toe best oke.

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 12:41


Meliaforever

Berichten: 12036
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 14:37

Ik gebruik de dagcreme van Jetske Ultee, smeert goed uit, trekt snel in. Ik heb Rituals ook een tijd gebruikt, maar ik wilde toen graag zonder parfum.

Spf doe ik apart als de zon wat sterker wordt van biodermal.

Roosch

Berichten: 36658
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 14:41

Tazzey schreef:
Roosch schreef:
Ik heb vanalles geprobeerd, van Jetske Ultee tot Paula's Choice.

Jetske Ultee deed het niet voor me.
Paula's Choice heeft enkele fijne producten maar ik zou niet weer zo snel bestellen vanwege de prijs.
The Ordinary vind ik ook fijne producten hebben. Maar vind het lastig om te beslissen welke ik wanneer smeer. Das hogere wiskunde.

Onlangs bij de Lidl deze gescoord:
https://www.beautylab.nl/spotgoedkope-l ... a-prairie/
En die nachtcreme is echt ongelooflijk fijn! Ik had het serum ook graag willen proberen maar die was al uitverkocht toen.


Dit is al een vrij oud product en er is al lang weerlegd dat het een La Prairie dupe is. Ik heb ze naast elkaar gebruikt en het zijn twee totaal verschillende producten. Het resultaat was ook niet vergelijkbaar.

Dat klopt, dat staat dus ook in het artikel waar ik naar link. :+

Ik vind het wel erg fijn spul en zeker voor die prijs.

leintje_

Berichten: 4200
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 15:38

Popstra schreef:
Petrichor schreef:
Hoi allemaal,

Ik gebruikte nooit gezichts crème tot ik de advent kalender van rituals kreeg en daar een mega fijne gezichts crème in zat. Ik besloot om deze direct ook in het groot aan te schaffen.

Nouja groot is een groot gezegde haha, want in de huls zit een mini flesje waar de crème in zit, hoezo nepperij? Al met al heb ik ongeveer 3 weken met die crème gedaan en ik gebruik hem alleen in de ochtend en in de avond.

Gezien ik niet van plan ben om meer dan 30 euro in 3 weken tijd te betalen voor een crème ben ik opzoek naar een fijn alternatief.

Ik heb nu deze crème: https://www.rituals.com/nl-nl/the-ritua ... 16401.html

Wat ik er zo fijn aan vind is de dunne lichte structuur, het smeert super fijn uit en de geur is heerlijk. Ik ben opzoek naar een anti aging crème.

De prijs maakt mij niet heel veel uit, maar ik hou er gewoon niet van om genept te worden en helaas hoeveel ik ook van Rituals hou heb ik dat gevoel nu wel. Ik zou het wel fijn vinden als er veel natuurlijke ingrediënten in zitten. :)


Dit is een serum. Geen creme.
Een serum is geconsentreerd en daar heb je maar enkele druppels voor nodig onder een creme.
Vandaar jij er maar 3 weken mee deed. Hebben ze hier ook de creme van? Dan kun je beiden gebruiken. Serum enkel snachts er onder.

Creme in een potje is niet echt een probleem mits je je handen gewassen hebt en je gezicht goed gereinigd alvorens het opbrengen

Maar dan blijft het probleem dat het product elke keer weer in aanraking komt met zuurstof op het moment dat je het opent. Dat doet de kwaliteit ook niet ten goede, antioxidanten bv. verliezen dan hun werking

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 15:45

Je doet niet lang genoeg met een potje dat het echt een negatief effect heeft. In mijn blog tijd hebben we met een groepje bloggers eens onderzoek gedaan in het lab naar de effecten hiervan en de werking neemt inderdaad iets af maar niet dusdanig dat je daar negatieve effecten van ondervindt. De tijd dat het potje open is is te kort.

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 16:14


JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 17:25

Tazzey schreef:
Je doet niet lang genoeg met een potje dat het echt een negatief effect heeft. In mijn blog tijd hebben we met een groepje bloggers eens onderzoek gedaan in het lab naar de effecten hiervan en de werking neemt inderdaad iets af maar niet dusdanig dat je daar negatieve effecten van ondervindt. De tijd dat het potje open is is te kort.


En daarbij komt bij een tube ook genoeg zuurstof hoor :D iets moet al echt vacuüm zijn als je dat wil voorkomen

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 17:30

JudithGigi schreef:
Tazzey schreef:
Je doet niet lang genoeg met een potje dat het echt een negatief effect heeft. In mijn blog tijd hebben we met een groepje bloggers eens onderzoek gedaan in het lab naar de effecten hiervan en de werking neemt inderdaad iets af maar niet dusdanig dat je daar negatieve effecten van ondervindt. De tijd dat het potje open is is te kort.


En daarbij komt bij een tube ook genoeg zuurstof hoor :D iets moet al echt vacuüm zijn als je dat wil voorkomen


Je hebt ook airless pompjes:
https://www.dr-jetskeultee.nl/potjes-zi ... e-glasbak/

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 17:49

JudithGigi schreef:
Tazzey schreef:
Je doet niet lang genoeg met een potje dat het echt een negatief effect heeft. In mijn blog tijd hebben we met een groepje bloggers eens onderzoek gedaan in het lab naar de effecten hiervan en de werking neemt inderdaad iets af maar niet dusdanig dat je daar negatieve effecten van ondervindt. De tijd dat het potje open is is te kort.


En daarbij komt bij een tube ook genoeg zuurstof hoor :D iets moet al echt vacuüm zijn als je dat wil voorkomen


Er zijn van die vacuüm pompjes maar die gaan zo vaak stuk dat je alsnog alles eruit moet gaan lepelen. Ik heb van Jetske Ultee een tijdje een vitamine serum gebruikt die in zo'n vacuüm pomp zat, van de 8 pompjes heb ik er 7 moeten slopen omdat ze het niet meer deden.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 17:55

Petrichor schreef:
Ojee wat stom van mij. :+ De gewone crème van rituals zou dus langer mee moeten gaan?

Daar ben ik dol op! Heel prettige crème en gaat lang mee. Dat serum is helemaal perfect !

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 18:53

Ik zweer bij nivea dagcrème met spf 30, voor de droge huid. Had vorige keer de kruidvat sensitive geprobeerd ik vond het te dik en kreeg er jeuk van. Biodermal, zarqa, iets van de tuinen, etos huismerk en een potje van de Aldi allemaal geprobeerd en vind nivea het fijnste. Gewoon een potje, met schone handen en een schoon gezicht kan dat prima.

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 19:08

Ik ook hoor gewoon een tubetje nivea soft voor mijn gezicht.

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 19:56

SusanH schreef:
Ik zweer bij nivea dagcrème met spf 30, voor de droge huid. Had vorige keer de kruidvat sensitive geprobeerd ik vond het te dik en kreeg er jeuk van. Biodermal, zarqa, iets van de tuinen, etos huismerk en een potje van de Aldi allemaal geprobeerd en vind nivea het fijnste. Gewoon een potje, met schone handen en een schoon gezicht kan dat prima.


Ook met “schone” handen moet je niet in het potje zitten. Gewoo. Een spateltje gebruiken, bij goede crèmes zit hij er vaak wel bij en anders een theelepeltje. Je krijgt je handen thuis niet schoon genoeg om je crème niet te bevuilen.

TeSzZz
Berichten: 1756
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 19:57

Ik gebruik creme van louis widmer, deze: https://www.drogist.nl/louis-widmer-emu ... 6oQAvD_BwE
Zit een spateltje bij. Verder vind ik het hele fijne creme, smeert makkelijk uit, trekt snel in en mijn huid reageert er niet op terwijl ik bij veel creme's wel een onrustige huid krijg.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:04

Ik doe al jaren mijn crème op met mijn vingers uit een potje.

Mijn potjes crème gaan er niet ranzig uitzien en ik merk ook geen verschil in hoe de crème eruit en aanvoelt op mijn gezicht met smeren en hoe mijn huid op de crème reageert, tussen het eerste beetje uit een nieuw potje of het laatste beetje.
Spateltjes voor crème had ik tot ik dit topic las, nog nooit van gehoord.
Pompflesjes die je nooit goed leeg krijgt, vind ik vooral erg duur in gebruik en heel veel wegwerpmateriaal bevatten.

Ik gebruik crème van Clinique minister surge, ben ik erg tevreden over.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Welke gezichts crème is echt fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:23

Hier ook niet, ik heb altijd mijn gezicht al gereinigd vooraf en mn vingers gaan daarin mee. Tube zit je ook steeds met je vingers aan, spatel idem dito. Ik heb ook altijd een goed zuivere huid. Nooit problemen mee eigenlijk.
Ik vind het vooral belangrijk dat er geen troep inzit en vooral de producten met anti Uv moeten niet schadelijk zijn voor het waterleven. Ik ben voor veel allergisch dus let altijd goed op wat er inzit, zo 'natuurlijk' mogelijk voor zover dat mogelijk is met dat soort dingen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:25

Doe het al ruim 25 jaar met mijn handen. Nooit problemen mee gehad. Ik ga echt niet met een lepel of spatel lopen hannesen. Ik ben niet zo handig dat zie ik nu al fout gaan :')